Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 48

Emner: Don Ø's medieoptræden - er han en presset mand?

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    102

    Re: har Dón Ø noget imod svenskere?

    ›Du bliver altså nødt til at se interviewet hvis du kan finde det
    ›og derefter vil jeg bede dig revurdere det, du har skrevet i
    ›ovenstående. Det var ikke en sarkastisk stikpille til Frimann
    ›sagt med et glimt i øjet. Det var direkte fornærmende og lavt. Og
    ›det var langtfra det eneste.. Hele hans attitude og opførsel
    ›interviewet igennem var virkelig, som andre også skrev,
    ›tåkrummende pinlig.

    ›Jeg har længe haft en stor respekt for manden for de ting han har
    ›bedrevet og jeg har set lidt igennem fingre når han en gang
    ›imellem udtalte sig småkontroversielt og har bare set det som den
    ›fine balancegang mellem genialitet og sindssyge. Men da jeg så
    ›det interview blev jeg ganske enkelt forbløffet. At en mand med
    ›ansvaret for så stor en koncern, med så mange mennesker under
    ›sig, kan opføre sig SÅ pinligt, fatter jeg simpelthen ikke.

    ›Vores helt egen Luciano Gaucci....
    Er helt enig.. Han var helt væk, og det skræmmer mig egentlig lidt, for det tyder umiddelbart på at han er presset!.. hvilket jeg helt ærlig ikke troede, var muligt at "The Don" kunne blive. Måske lidt naivt at tro, men havde sgu helt ærligt forventet, at der skulle MEGET mere end det til at få ham ud på tynd is. Det kan jo ikke have været fordi spørgsmålene kom bag på ham, de var jo ganske rimelige og lige til!..

    Grunden til at det skræmmer mig er, at hvis dette på nogen måde afspejler hans generelle reaktion på FCK's problemer, så kan vi have langt større problemer end lidt dårligt norsk fordbold! FCK havde aldrig været det, det er i dag, hvis det ikke havde været for ham, så hvis han er ved at miste grebet og overblikket, så står det sgu skidt til!

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Dec 2007
    Indlæg
    224

    Re: har Dón Ø noget imod svenskere?

    ›Er helt enig.. Han var helt væk, og det skræmmer mig egentlig
    ›lidt, for det tyder umiddelbart på at han er presset!.. hvilket
    ›jeg helt ærlig ikke troede, var muligt at "The Don"
    ›kunne blive. Måske lidt naivt at tro, men havde sgu helt ærligt
    ›forventet, at der skulle MEGET mere end det til at få ham ud på
    ›tynd is.

    Man kunne blandt andet se det på Don Ø da FC vandet over esbjerg, man skulle tro vi havde vundet en eller anden titel så glad så han ud, hoppede, jublede og omfavnede spillerne. Hvis en mand går så meget amok over at hans hold havde lige slået efb2 så kan man godt regne ud hvor presset han i virkeligheden havde været.

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    13

    Re: har Dón Ø noget imod svenskere?

    Jeg tror ikke Don Ø, har noget i mod dem derovre. det er bare det at han nogle gange fyrer noget l... af som han ikke skulle have sagt, og det er hans problem. så jeg tror ikke han har noget i mod svenskerne der ovre. Han skulle lige lære at tænke over det han slynger ud..

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Don Ø's medieoptræden - er han en presset mand?

    Hr. Østergaards udtalelser er ofte arrogante, fornærmende og fra tid til anden et stykke over stregen, men jeg kan ikke hidse mig synderligt op over det. Heller ikke i denne omgang med Friman.

    Jeg synes ikke det var pænt sagt, og det var heller ikke nødvendigt at sige det, men omvendt må man fra tid til anden tåle at få en bemærkning i nakken, når man har kvajet sig eller været direkte inkompetent(hvilket vel var tilfældet med Friman i AB).

    Friman er nok heller ikke uenig i, at han ikke var dygtig nok. Der er for mange blødsødne mennesker, der ikke kan tåle at høre sandheden, hvis den ikke er pakket ind. Jeg tror Flemming Østergaard har været en presset mand, og måske havde han en dårlig dag, men så er det altså heller ikke værre.

  6. #20
    Panthios Slettet

    Re: har Dón Ø noget imod svenskere?

    ››
    ››

    ›Frimann er da garanteret en sympatisk person, men jeg har nu
    ›altid fundet det lidt besynderligt at en mand der på kort tid
    ›formøblede +90 mio i AB, ganske kort tid efter sidder i en
    ›stilling hvor han skal kommentere og kritisere andres
    ›dispositioner.

    ›WII


    Jeg er helt enig!

    - Men hvad har dét med et interview med Don Ø at gøre, og FCK's 'krise' (som ikke eksistere!)?

    Don Ø viste ingen format under EfB-optakten, uanset Frimann er egnet som forretningsmand eller ej.

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #21
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    67

    Re: Don Ø's medieoptræden - er han en presset mand?

    Hvis man læser Flemming Østergårds bøger vil man hurtigt opdage at den person som nogle kalder vores allesammens Don Ø, er et selvtilstrækkeligt, egoistisk og kynisk menneske.

    Han kommentar til Frimann var ulækker og fortæller i virkeligheden meget mere om afsenderen end modtageren.

    ***Pladder om dygtig forretningsmand som jeg er fuldstændig kold overfor***

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #22
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    235

    Re: Don Ø's medieoptræden - er han en presset mand?

    En lille video omkring Don Ø i pressen. I øvrigt vores tidligere spiller Martin Nielsen som kommenterer på Don

    http://442.dk/index.php/tv/clip_id=13073
    Dansk Liga med 16. hold!

    Krohn-Dehli, Duncan, Randrup, Jallow, Vilfort, Faxe, Eggen beviser at BIF har, og altid har haft, DKs smukkeste hold

  11. #23
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    187

    Re: Don Ø's medieoptræden - er han en presset mand?

    Don Ø er en fodboldmæssig klaphat, som kommer med dumme kommentarer omkring spillerne. Jeg tænker Ståle må være træt af udtalelserne om manglende styrmand. Det bygger ihvertfald ikke vores pressede midtbanespillere op mentalt.

    At han heller ikke virker sympatisk som menneske er en anden ting.

  12. #24
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Don Ø's medieoptræden - er han en presset mand?

    Don Ø siger mange dumme ting, og virker ofte som om han har ret stramme sko, men diverse journalisters spørgsmål den seneste tid, kan jeg fandme godt forstå han bliver PISSE irriteret over.

    Det er ledende spørgsmål, forvrængninger, overfortolkninger og løgn og latin, som har det ene formål at få brugt ordet krise så meget som muligt.

    Don Øf sagde jo ikke noget om at FCK ikke havde problemer. Han sagde "Vi har slet ikke DE problemer du forsøger at få frem". De forsøger nemlig at få personer sat op mod hinanden, og fremprovokere konflikter.

    Hey, sådan er det hver gang, der er en klub i krise, eller problemer nogen steder i det hele taget. Det er bedst TV hvis man kan få så meget krise som muligt, så der er intet overraskende i det. Jeg ved dog bare at jeg også ville blive temmelig knotten hvis det var mig det "gik ud over".

    Han burde så måske nok tage det med nogle (gerne FCK-arrogante) grin i stedet for at blive sur, men journalisterne er sgu tåbelige at høre på.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #25
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: Don Ø's medieoptræden - er han en presset mand?

    ›Don Ø siger mange dumme ting, og virker ofte som om han har ret
    ›stramme sko, men diverse journalisters spørgsmål den seneste tid,
    ›kan jeg fandme godt forstå han bliver PISSE irriteret over.

    ›Det er ledende spørgsmål, forvrængninger, overfortolkninger og
    ›løgn og latin, som har det ene formål at få brugt ordet krise så
    ›meget som muligt.

    ›Don Øf sagde jo ikke noget om at FCK ikke havde problemer. Han
    ›sagde "Vi har slet ikke DE problemer du forsøger at få
    ›frem". De forsøger nemlig at få personer sat op mod
    ›hinanden, og fremprovokere konflikter.

    ›Hey, sådan er det hver gang, der er en klub i krise, eller
    ›problemer nogen steder i det hele taget. Det er bedst TV hvis man
    ›kan få så meget krise som muligt, så der er intet overraskende i
    ›det. Jeg ved dog bare at jeg også ville blive temmelig knotten
    ›hvis det var mig det "gik ud over".

    ›Han burde så måske nok tage det med nogle (gerne FCK-arrogante)
    ›grin i stedet for at blive sur, men journalisterne er sgu
    ›tåbelige at høre på.

    ›ougar

    Her er jeg helt enig og lidt vanlig arrogance ville klart også være at foretrække og helt ok i forhold til pressens håndtering af den spillemæssige krise.
    Lige i tiden synes jeg ikke det er journalisterne som taber, men derimod Flemming Østergaard.
    Jeg savner Holmstrøm, for hverken Flemming Østergaard og Carsten "ingen kommentarer" V. Jensen gør det særligt godt i forhold til at besvare pressen.

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #26
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: Don Ø's medieoptræden - er han en presset mand?

    Oven i hatten var der heller ikke nogen sammenhæng i det, Don Ø udgød for åben skærm; først skælder han ud på diverse journalister og sportsredaktører over, at de tillader sig at have en mening om tingenes tilstand i FCK. Få minutter senere vil han pludselig gerne høre Frimann's mening om det, at have et hold med højt betalte stjerner, der underpræsterer, for det må "Per da kende til".

    Og på spørgsmålet om FCK er i krise, svarer han guddødemig nej, fordi han tilfældigvis ikke har den samme opfattelse af begrebet krise, som formentlig alle andre med bare den ringeste fodboldforstand har. Ja, undskyld Don Ø, men din opfattelse deles nødvendigvis ikke af alle andre, og du ved inderst inde godt, at du er galt på den! Hvorfor ikke bare sige "Ja, vi er i sportslig krise, vores spil hænger ikke sammen og vi scorer for få mål. Men vi tror på, at vi med sammenhold og hårdt arbejde nok skal få spillet til at fungere igen, og så kommer målene også", el. lign.? Det kan godt være, at Don Ø i det daglige opererer med en bredere definition af begrebet "krise", som omfatter hele organisationen, men det interesserer næppe journalister og fans, at de hygger sig på kontorerne i PARKEN, eller at økonomien buldrer der ud af, når holdet render rundt og er til grin i superligaen.

    Vorherrebevares! Det er på tide, at Don Ø. trækker sig selv og sit ego tilbage og lader en anden tale på FCKs vegne. Det kunne f.eks. være CV, som både virker langt mere afslappet og imødekommende, når han endelig siger noget til pressen. Det kan så godt være, at pressen vil finde det kedeligt, men det må de bare leve med. Jeg er sikre på, at de i længden vil blive mere tilfredse med at tale med CV end med den gamle, gnavne, overfusende bestyrelsesformand.

    FCKs brand kan i længden ikke leve med en mere og mere gnaven bestyrelsesformands offentlige fornærmelser og selvfede optrædender for åben skærm.
    Sidst redigeret af Don J. : 28.04.08 kl. 21:28

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #27
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Don Ø's medieoptræden - er han en presset mand?

    Well, jeg får ikke set alle de der lange optakter mere - der er som regel en engelsk kamp i gang, der er mere interessant. Men i samme anledning kan det da overraske, at der reageres så skarpt i FCK Balls på det interview med Ståle Solbakken, der blev lavet inden turneringen gik i gang i marts af Thomas Pyndt, og som jeg og min kollega Holger fra Stamværtshuset leverede nogle nysgerrige spørgsmål til.

    Tipsbladets anklagere
    At bestyrelsesformandens tålmodighed ikke deles af alle klubbens fans blev understreget nogle gange i efteråret 2007, hvor Parken af og til genlød af pift fra fans, der ikke var tilfredse med tingenes tilstand på grønsværen. Og på forsiden af Tipsbladet anklagede en håndfuld fans holdets spillestil.

    - Jeg accepterer, at den negative adfærd er udtryk for en passion for klubben, som både spillerne og jeg egentlig værdsætter. Og hvis man får det kortvarigt bedre af at pifte, deltage i internetafstemninger om trænerens fremtid eller ved at agere selvudnævnt anklager i Tipsbladet, så for min skyld ingen alarm. Man skal bare ikke bilde sig selv eller andre ind, at man gør det for klubbens eller holdets skyld, for der er intet konstruktivt i en sådan adfærd. Man gør det alene for sin egen skyld, siger Flemming Østergaard og skynder sig at understrege, at han, Ståle Solbakken og spillerne dagligt får masser af positive henvendelser, der tegner et noget mere nuanceret billede af FCK-fans' konstruktivitet end Tipsbladets forside.
    Jojo. Det vælter nok stadig ind med de henvendelser ;-)

    Men man kunne da ønske, at der var blevet læst lidt videre end den omtalte "VI ANKLAGER"-forside, der står for Tipsbladets regning, for der var intet usagligt i den række solidt underbyggede spørgsmål vi leverede til Tipsbladet, og da først de begyndte at blive specifikke, fik vi såmænd medhold i en del af dem af den interviewede cheftræner.

    Hvis kritiske spørgsmål til det rent fodboldmæssige kan medføre sådan en bandbulle, bilder jeg mig ind, at i hvert fald nogle af dem må have ramt plet.

    De blev såmænd udelukkende stillet på grund af en solid tvivl om vores cheftræner var rette vej med sit hold. Det må være op til enhver at bedømme om tvivlen var berettiget eller ej.

    mvh,
    -smølle

  19. De følgende 8 brugere er enige:

  20. #28
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    62

    Re: Don Ø's medieoptræden - er han en presset mand?

    Dette er vel et pragteksempel på at FØ bruger pressens fordrejninger efter godtbefindende. Når overskrifterne går mod ham er det pressens sædvanlige jagt efter sensationer og problemer, der intet har på sig, men i dette tilfælde tages journalisternes udsagn til troende og der stilles ingen spørgsmål til det overhovedet. For her kan det jo netop bruges til kontrakritik og som påskud for ikke at gå i dybden med "anklagerne" men i stedet blot affærdige det i henhold til Tipsbladets overskrift.

    ›Men man kunne da ønske, at der var blevet læst lidt videre end
    ›den omtalte "VI ANKLAGER"-forside, der står for
    ›Tipsbladets regning, for der var intet usagligt i den række
    ›solidt underbyggede spørgsmål vi leverede til Tipsbladet, og da
    ›først de begyndte at blive specifikke, fik vi såmænd medhold i en
    ›del af dem af den interviewede cheftræner.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #29
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Don Ø's medieoptræden - er han en presset mand?

    Som jeg så det interview før kampen, så kom stikpillen til Per Frimann, fordi han gentagende gange spurgte Don Ø til, om det ikke var skidt, at man havde købt dyre spillere, og de så ikke præsterer på banen.

    Jeg synes, stikpillen var helt i orden, da Don Ø var ved at snakke og gjorde det klart, at det ikke var et spørgsmål, han gad besvare. Men Lille Per blev med at afbryde ham for at stille spørgsmålet igen.

  23. #30
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    158

    Re: Don Ø's medieoptræden - er han en presset mand?

    Altså, Don Øs stil kan jo ikke komme bag på nogen. Sådan er han og sådan har han altid været... Like it or not.

    Jeg synes, det er en fin stil.
    Nu har jeg ikke set den omtalte optakt, men jeg kunne forestille mig, at Don Ø ganske enkelt har fået for meget af 3+ "eksperternes" bedreviden.
    Og han er givetvis blevet temmelig provokeret af Onsides "analyse" med Peter Kjær i spidsen af Ståle Solbakken, som jo nærmest blev portrætteret som mentalt ustabil.

    Blandt andet hev man de flere år gamle optagelser fra Ham Kam frem, hvor Ståle går amok i omklædningsrummet. Det har sgu da ingen relevans i dag, med mindre nogen siger, at sådan gør har han gjort til hver eneste kamp det seneste år...

    Dertil kommer informationen om, at Peter Nielsen er sygemeldt på ubestemt tid... Ifølge CV i Løvetimen har det intet at gøre med Ståle, men det blev i den grad insinueret i Onsides "analyse".

    Derfor - tror jeg - var Don Ø klar til at gå i rette med åndssvage bemærkninger, som der falder masser af en sådan en optakt.
    Og at han overhovedet ikke gider høre på Per Frimann, når Frimann sætter spørgsmålstegn ved økonomiske beslutninger på spillermarkedet... Ja, det er da kun fuld forståeligt, og den abe kan 3+ da sende til sig selv for at bruge Frimann sådan...

    Don Ø er ikke til at rykke en tomme i det, han gør, og derfor reagerer han, som han gjorde. Samtidig tror jeg også, at han - lige som jeg i øvrigt - er af den opfattelse, at der måske mangler en midtbanespiller a la Linderoth, men at det først og fremmeste drejer sig om, at spillerne ganske enkelt ikke kan score, om de så havde frit mål...

    Mener man det, så er al snak om fyring af Ståle og alt det andet ævl jo fuldstændig ligegyldigt - og når Don Ø synes, noget er ligegyldigt, ja så svarer han kort for hovedet...

    Og så er vi tilbage ved, om man så kan lide det eller ej. Det må jo så være en smagssag...

    RD


    ›Som jeg så det interview før kampen, så kom stikpillen til Per
    ›Frimann, fordi han gentagende gange spurgte Don Ø til, om
    ›det ikke var skidt, at man havde købt dyre spillere, og de så
    ›ikke præsterer på banen.

    ›Jeg synes, stikpillen var helt i orden, da Don Ø var ved at
    ›snakke og gjorde det klart, at det ikke var et spørgsmål, han gad
    ›besvare. Men Lille Per blev med at afbryde ham for at stille
    ›spørgsmålet igen.

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Er Ståle en presset mand?
    By Martin ® Shearer in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 22.08.09, 18:34
  2. Don Ø's skæg
    By Hårdkogt Fan in forum Diverse
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 13.02.07, 01:40
  3. Don Ø's væddemål
    By Infamous in forum De korte linier
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 10.05.06, 08:54
  4. Don Ø's mailadresse??
    By Jacob_Bentzen in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 21.08.05, 09:07
  5. Bliver Don Ø's visioner virkelighed?
    By Nosferatu in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 17.01.04, 14:00

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •