Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Brønshøj - KB/FCK2

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,694

    Brønshøj - KB/FCK2

    Efter en serie af midterbrag og seneste hjemmemassakren af B1908, er det nu tid til de sidste tre kampe i sæsonen, der spilles mod hold, der alle ligger placeret over KB i 2. division øst. Dagens menu bestod af rækkens nr. 4, Brønshøj, som i de seneste to indbyrdes opgør i rækken har besejret KB’s forårshelte med 2-3, hvilket man kan læse lidt sludder såvel som vrøvl om her og her, men det står selvfølgelig alle frit for at lade være.

    Som det også fremgår af stillingen, har Brønshøj heller ikke det store at kæmpe for mht. oprykning, så derfor var der kun æren at spille om på denne solbeskinnede Grundlovsdag, men den er jo også den vigtigste, på linje med stoltheden og blod samt torden, så det faldt lige i min smag. Derfor var det også med rystende knæ og vibrerende underlæbe, at jeg motorcyklede min vej ud til Tingbjerg, primært for at have en undskyldning for at overvære kampen iført motorcykelhjelm – man hører jo så meget om det dybt kriminelle Tingbjerg. Med sygesikringsbeviset og donorkortet møjsommeligt syet fast til tøjet kunne jeg konstatere, at KB stillede op til kampen som følger:

    Frederik Vang Larsen
    Nicklas Kristensen – Rasmus Bogh (anf.) – Jacob Albrechtsen – Casper Windfeld
    Kevin Bechmann Timm – Thomas Christensen – Morten Edvold – Kenneth Thinter
    Mads Aunvig – Mads Torry

    På bænken: Andreas Moos, Thomas Delaney og Lasse Horn.
    Udskiftninger: 46’ ind Delaney - ud Nicklas Kristensen, 62’ ind Moos – ud Aunvig, 80’ ind Horn – ud Torry.

    Truppen var altså blottet for spillere fra FCK-truppen og tillige var der tre ynglinge på bænken og en i startopstillingen – Jacob Albrechtsen.

    Tingbjerg Ground hedder Brønshøj hjemmebane. Om det er for at de skal være parat til evt. europæiske eventyr, skal jeg ikke kunne sige, men internationalt snit var der over det, eftersom jeg inden kampen blev spurgt af en vaskeægte kinøjser, om ”this team i hrrrome team, light?”, og det kunne jeg kun bekræfte, da han pegede flittigt på det stribede bæster. Selv havde jeg placeret mig lige ved hjemmeholdets banner, der udbredte sig om ”Pride and Loyalty Forever”, og der kan jeg som antydet kun være helt og aldeles enig. Kampen startede med dokumenteret røg-TIFO efterfulgt af et konfetti-helvede med efterfølgende synlig stolthed hos de ansvarlige pyrokejsere. KB’s tilrejsende … ahem … stemningsentusiaster kvitterede med en gang røg bag målet, mens de formentlig skannede stadion for pant, så de kan få råd til et sæsonkort på Sektionen til næste sæson. Taktfaste "VERNER, VERNER"-tilråb væltede ned mod Brønshøjs maskot, som så altså er en hveps ved navn Verner. Ja, så har man set og hørt det med, og det havde jeg i grunden gerne været foruden.

    Kampen blev sat i gang, og allerede i det 1. minut var TC på færde med en flugter, som strøg lige over målet. Bagfra gjaldede det med ”KOM SÅ BRØNSHØJ” efterfulgt af en klappeorkan fra en svært BMI-udfordret personage i farverige klæder. Det skreg og klappede han så ca. 4 gange i sekundet til min store stemningsfaglige glæde og stolthed.

    I kampens 10. minut var der tid til at notere sig, at en vaskeægte zombiegænger vaklede op langs langsiden iklædt en stor fadøl, og at dømme udfra hans fremtoning må hans indianske navn være noget i retning af ”Danser med fadøl”. I det 12. minut bliver der hamret en lang bold frem mod Mads ”Elkjær” Aunvig. Målmanden kommer ud, og Aunvig tøver en smule, indtil keeperen vælger at sparke et hul i luften, hvorfor Aunvig lige så godt kan tage bolden og sparke den ind ovre ved fjerneste stolpe, og så stod den dæleme 0-1.

    Stadigvæk var der et eller andet optog af sommerbranderter langs med langsiden, hvilket var en knivspids distraherende. Brønshøj satte sig på kampen, og KB havde rigeligt at gøre med at sparke bolden ud af farezonen, mens Råbe-/Klappefanden bagved var travlt optaget af at heppe på en eller anden Peter, samt gå jubel-amok over selv de mindste og ligegyldige ting så som en tværaflevering over 2 meter midt på banen. Intet var for småt til at blive akkompagneret af en "KOM SÅ BRØNSHØJ" *KLAP KLAP KLAP*, og det må man jo anerkende.

    21 minutter var spillet, da KB fik et frispark med ca. 20 meter til mål, og Edvold sparkede den lige forbi stolpen. Så blev der ellers bræget ♪ Brønshøj til jeg dør ♪ fra fanklubben, og det er jo da egentlig trist med sådan en diagnose, men livet må jo gå videre. ♪ Vi elsker Brønshøj, forza de stribed' ♪ var næste sang, og den bør de ikke være nervøse for bliver stjålet af andre fanklubber, vil jeg vurdere.

    I det 28. minut fik hjemmeholdet så udlignet, efter et hjørnespark der blev headet ind ved forreste stolpe. Ikke just fabelagtig opdækning og alle var rasende - ja lige pånær hjemmefansene. KB's forsvar og midtbane fungerede skidt, og kort efter var den gal igen, da hvepsene kom i en 3 mod 1 situation efter en manglende tackling fra Albrechtsen. Bogh blev overspillet, men Vang fik klaret situationen takket være en dårlig førsteberøring fra den frispillede Brønshøj-spiller.

    Efter 41 minutter må Vang diske op med en fremragende fodparade for at afværge situationen og holdene kunne gå til pause med 1-1 i ryggen. Der blev tacklet dårligt fra KB's side, midtbanen var ikke robust nok og blev overspillet, og det så i det hele taget skidt ud.

    Posen blev rystet godt og grundigt til 2. halvleg, hvor Delaney kom ind i stedet for Nicklas Kristensen, og der blev rokeret voldsomt rundt, således at opstillingen så ud som følger:
    Vang
    Albrechtsen - Bogh - Windfeld - Edvold
    Timm - Thinter - Delaney - TC
    Torry - Aunvig

    Det er kun et par år siden, at Delaney var på størrelse med en fadøl og nuttet som en hundehvalp, men han har så ligget i stræk eller er bare vokset siden, for i hvert fald så han meget mere fornuftig ud rent størrelsesmæssigt, omend hans nuttethed var aftaget en del, hvilket jo er ganske skrækkeligt.

    KB startede halvlegen væsentligt bedre fremadrettet og der gik kun 3-4 minutter, før en suveræn tur af TC på venstrekanten - hvor han satte sin modstander med et par fine driblinger - endte med at der blev begået straffe mod ham. Torry skulle eksekvere, men det klarede han skidt, da hans skud blev klaret af keeperen, der således fik sit kæme drop revancheret. 5 minutter senere fik Torry chancen for at gøre det godt igen, men fra en position i feltet fik han taget et træk og hamret bolden klart over mål, så det gjorde ikke sagen bedre.

    Minuttet efter var Aunvig tæt på at heade et indlæg fra TC i kassen, men den strøg lige over overliggeren. 5 minutter senere var det Delaney, som med et træk i feltet efterfølgende var ved at finde en medspiller i feltet, men det blev ved lige ved og næsten. KB spillede rigtig godt fremad i denne periode, men det blev ikke til de helt store chancer. På midtbanen havde man fået fat, og Brønshøj kom slet ikke fremad banen på samme måde som i 1. halvleg. KB'erne virkede meget mere energiske og med klart mere overskud.

    13 minutter før tid fik Moos muligheden for en afslutning, men det gjorde han skidt, da han flæskede den langt over mål. Minuttet efter blev der fra bag målet smidt en røgting ind på banen lige omkring baglinjen, og det var jo dejligt at se, at de unge vilde ikke havde lært det mindste fra de pinlige episoder i Brøndby for nylig.

    I kampens 89. minut var Timm tæt på at score med et godt hovedstød, men desværre kom målmanden ned og fik klaret. Minuttet efter fik hjemmeholdet så bragt sig foran, efter en situation, hvor jeg personligt havde dømt frispark til målmand Vang - og tillige tvangsudvist synderens familie tre generationer bagud, men dommeren var uenig og anerkendte det forfærdelige mål. KB pressede som gale for at få udlignet, og det blev til en god mulighed til TC i 3. overtidsminut, men mål blev der ikke scoret flere af.

    Dermed måtte KB lide sit blot andet nederlag i foråret, men efter en kamp, som de havde store ære af - specielt i 2. halvleg, hvor man sluttede med fire ynglingespillere på banen og var klart det bedste hold. Uafgjort havde været mere rimeligt, men det gives der desværre ikke point efter, hvilket jeg synes, man bør overveje fremover. "Danser med fadøl" stavrede mod nærmeste bodega uden at fortrække en mine, og det er yderst tvivlsomt, om han er klar over, hvad kampen i det hele taget blev.

    Som tidligere nævnt er næste kamp på søndag kl. 15 – ja sørme så, altså kort efter at Fanden har fået sko på – hvor FC Roskilde kommer på besøg, til det der kan blive en regulær oprykningsfest, såfremt de altså snupper alle 3 point. Jeg tipper på minimum romerlys galore og pitch invasion, såfremt dette skulle ske, men givetvis også hvis KB – som alle håber det – besejrer den bundkriminelle Fraktion 4000’s forfærdelige idoler. Hvorom alting er, bør man ikke medbringe mindre børn eller lignende, og fornuftigt fodtøj (læs: løbesko) er obligatorisk. Vær beredt!
    Sidst redigeret af Spejder fra Mars : 08.06.08 kl. 11:12
    Mvh.
    Morten


    Álvaro er verdens flinkeste mand
    bekræftet af Lønstrup d. 27/1-2004
    Spejder fra Mars's Avatar

  2. De følgende 10 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,929

    Re: Brønshøj - KB/FCK2

    Da du jo havde valgt at placere dig langt væk fra alle andre, gik du desværre glip af Brønshøjs mest fantastiske spritter (og den pris var der hård kamp om, tro mig).

    Nedenstående mand tilbragte det meste af anden halvleg med at råbe efter Don Ø, dommeren og ikke mindst sidelinjen:


    "DON Ø ER LATTERLIG! DON Ø ER LATTERLIG!"

    scaleo fangede en fin video af ham.

    Især hans fascination af sidelinjen, hvorpå blikket var fæstnet ca. 75% af tiden, var opsigtsvækkende. Teorier går på, at han efter en god håndfuld øl var svært utilfreds med ham her:



    Nå, men han var jo ikke det eneste på stadion. Som Spejderen nævnte havde vi jo også besøg af selviscenesættelse-AWAY-crew:


    "SE MIG, FAR!"
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af EALP : 05.06.08 kl. 22:11

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    546

    Re: Brønshøj - KB/FCK2

    ›13 minutter før tid fik Moos muligheden for en afslutning, men
    ›det gjorde han skidt, da han flæskede den langt over mål.
    ›Minuttet efter blev der fra bag målet smidt en røgting ind på
    ›banen lige omkring baglinjen, og det var jo dejligt at se, at de
    ›unge vilde ikke havde lært det mindste fra de pinlige episoder i
    ›Brøndby for nylig.

    Og dog, selvjustits som der er blevet kæftet op om siden brøndby kampen, blev opretholdt og vedkommende forlod da stadion..

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,627

    Re: Brønshøj - KB/FCK2

    Vi kan hermed konkludere, at hvis man bare selv forlader stadion, så er det ok at smide røg og lys på banen! *planlæggernæste års aktiviteter*
    " Vi ser det som et relativt afslappet tiltag. Hvis du ikke engang vil det, som vi har bedt dem om at gøre, så er det vores konklusion, at så er du der nok af de forkerte årsager" - Citat: Dan Hammer

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    1,010

    Re: Brønshøj - KB/FCK2

    ›Da du jo havde valgt at placere dig langt væk fra alle andre, gik
    ›du desværre glip af Brønshøjs mest fantastiske spritter (og den
    ›pris var der hård kamp om, tro mig).

    ›Nedenstående mand tilbragte det meste af anden halvleg med at
    ›råbe efter Don Ø, dommeren og ikke mindst sidelinjen:

    ›[IMG]http://sidelinien.dk/forums/attachment.php?attachmentid=30 9
    ›6&stc=1&d=1212699918[/IMG]
    "DON Ø ER LATTERLIG! DON Ø ER LATTERLIG!"

    ›scaleo fangede en
    fin
    ›video
    af ham.

    ›Især hans fascination af sidelinjen, hvorpå blikket var fæstnet
    ›ca. 75% af tiden, var opsigtsvækkende. Teorier går på, at han
    ›efter en god håndfuld øl var svært utilfreds med ham her:



    ›Nå, men han var jo ikke det eneste på stadion. Som Spejderen
    ›nævnte havde vi jo også besøg af selviscenesættelse-AWAY-crew:

    ›[IMG]http://sidelinien.dk/forums/attachment.php?attachmentid=30 9
    ›5&stc=1&d=1212699918[/IMG]
    "SE MIG, FAR!"

    Havde man kunne vedlægge en video af spritterne for hver kamp havde referaterne været komplette, det uden at skulle fornærme SfM, for beskrivelserne af dem er uden tvivl underholdende og sigende nok.

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,589

    Re: Brønshøj - KB/FCK2

    Havde man kunne vedlægge en video af spritterne for hver kamp havde referaterne været komplette
    Jeg er ret sikker på, at SFM helst er fri for at blive filmet hver gang han ser fodbold.. ;o)
    Alcohol gives you the ambition to do anything, while simultaneously taking away your ability to do so.
    Pabres's Avatar

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Brønshøj - KB/FCK2
    By Spejder fra Mars in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 07.10.09, 13:47
  2. KB/FCK2-Brønshøj
    By Spejder fra Mars in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 12.06.09, 18:12
  3. Brønshøj - KB/FCK2
    By Spejder fra Mars in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 05.10.08, 15:50
  4. KB-Brønshøj
    By Spejder fra Mars in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 04.10.07, 22:36
  5. KB/FCK2 - Brønshøj
    By Spejder fra Mars in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 14.05.07, 11:03

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •