Side 14 af 32 FørsteFørste ... 41112131415161724 ... SidsteSidste
Viser resultater 196 til 210 af 477

Emner: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

  1. #196
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    173

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    Hva så drenge, starter i op igen til denne sæson ?
    Martin ® Shearer

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #197
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    122

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    ›Hva så drenge, starter i op igen til denne sæson ?

    Ja det gør vi i og for sig, dog med den lille krølle at jeg er flyttet til Stockholm for at arbejde her: http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6...C3%B6mstunneln indtil nytår, så det bliver begrænset hvad vi får at se i Danmark her i efteråret.

    Vi arbejder dog på en eller flere ture i det stokholmske bl.a. til en Djurgården-AIK kamp og hvis det er muligt noget ishockey og hvis alt flasker sig noget bandy.

    Jeg laver måske nogle indlæg i "stadion fra hele verden" tråden men det kommer an på hvad jeg får set og hvor meget tid jeg har for lige nu knokler jeg bare løs og har ikke rigtig tid til så meget andet end arbejde.

    Venlig hilsen

    Christian Buchardt

  4. #198
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,625

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    Hvor mange stadions mangler I efterhånden at besøge i Danmark?
    " Vi ser det som et relativt afslappet tiltag. Hvis du ikke engang vil det, som vi har bedt dem om at gøre, så er det vores konklusion, at så er du der nok af de forkerte årsager" - Citat: Dan Hammer

  5. #199
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    ›Hvor mange stadions mangler I efterhånden at besøge i Danmark?

    I de 3 øverste rækker mangler vi omkring 25-30 stadions, så vi er altså lidt over halvvejs.

    Det næste halve år kommer fokusset dog til at ligge på Danmarksserien og Københavnerserien, da Sk8erboy, som beskrevet længere tilbage i tråden, er flyttet til Stockholm i det næste halve år.

    Derfor vil jeg og en endnu ikke fastlagt mængde fulderikker fra Skakten, anmelde (endnu) lavere rangerende stadions i efteråret.

    Her er nogle kampe jeg har i kikkerten:


    3/10:
    Djurgården-AIK

    4/10:
    Hammarby-Syrianska
    Sidst redigeret af Sokken : 26.10.10 kl. 18:37
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #200
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Anmeldelse: Söderstadion, Stockholm

    Eftersom Sk8erboy er flyttet til Stockholm, drog stadioncrewet til den svenske hovedstad for at se fodbold. 2 derbyer var på programmet, nemlig det store Stockholmsderby Djurgården IF mod AIK og kampen som denne anmeldelse kommer til at handle om: Det mindre og ikke helt så lokale derby mellem Stockholmske Hammarby og Syrianska fra forstaden Södertälje i Superettan, der er Sveriges næstbedste række.

    Gæsteanmeldere: Apu, Mads740, Hz.



    Dette var mit første besøg på Söderstadion.

    Tidligt om morgenen lørdag d. 2 Oktober satte vi os på toget mod Stockholm, og bekræftede straks svenskernes fordomme om danskerne, ved at hive elefanter indebords inden middag.




    Omkring Linköping var humøret højt men vi blev en smule urolige da der begyndte at stige Hammarbyfans på toget, eftersom der stod mandag kl 19 på vores billetter


    Efter modvilligt at have bladret væk fra Niels Jørgen Larsens artikler, fandt Hz ud af at kampen stod til at blive spillet lørdag kl 16, og vi dermed ikke havde hele dagen til sightseeing når vi ankom. Vi proppede derfor vores baggage i de urimeligt dyre baggagebokse, mødtes med Sk8erboy og begav os mod Södermalm, hvor Hammarby spiller.




    Tilgængelighed - er det til komme dertil.

    Ser man bort fra de 6 timer fra København til Stockholm, er det ret enkelt at komme til Söderstadion. Sk8erboy, der tydeligvis har glemt alt hvad han ved om mig, foreslog at vi gik derud. "Det tager kun en time at gå" Det blev hurtigt nedstemt og vi fandt derfor en bar hvor vi kunne fordrive tiden indtil vi skulle med toget derud.

    Det tog cirka 10-15 minutter med toget at komme til stadion, der ligger bygget ind i nogle boligblokke.


    Her mødte vi en overlykkelig programsælger der kyssede min hånd, da jeg fortalte ham at vi var kommet hele vejen fra København for at se Bajen (som Hammarby kaldes) spille. Vi mødte også andre, mere tvivlsomme personager. her har en trøjesælger netop lykkedes at narre Apu til at købe en Hammarbytrøje med påtrykket Shane 09 på ryggen. Han var i truppen sidste år, løj sælgeren Apu rakt op i hovedet.


    Söderstadion ligger lige ved siden af Ericssonsgloben:


    Derudover ligger det klods op af Hovet, som er en anden idrætshal, og denne skulle vi ind i og igennem for at komme ind til vores pladser



    Tilskuerpladserne - udsyn, komfort osv.

    Der er fire tribuner på Söderstadion. På den ene langside hvor vi sad, var der fine gamle og frem for alt ukomfortable træbænke. På dette tidspunkt af dagen havde branderten sat ind, og jeg fik ikke taget så mange billeder som jeg gerne ville have gjort. Derfor ingen billeder af træbænkene, men her er et billede af stadioncrewet der sidder på dem:


    Disse fine pladser havde vi betalt 300 svenske kroner for (indsæt joke om den svenske valuta her. F.eks: hø hø hø det er jo bare fem danske kroner), og for de 300 sek fik jeg denne vidunderlige udsigt:


    Bag det ene mål var der denne lille mærkelige tribune:



    Bag det andet mål stod gæsternes supportere på en provisorisk tribune:



    På den modsatte langside står Bajens fans:



    Faciliteter - toiletter, lystavle m.m.

    Toileterne var fine nok, men jeg fik ikke et billede af dem indefra, så her er de udefra:



    Og her et billede af Apus sko efter det ene urinal havde lækket på dem:


    Der var en lystavle i det ene hjørne af stadion:


    Den fungerede først et stykke inde i første halvleg, men var derefter fin. Derpå kunne man følge med i kampen og se langsomme gengivelser.

    Øl, vand, pølser osv. - Kan man få stillet sin sult

    Udenfor stadion var der pølseboder med dejlige grillede moppedrenge:


    Inde på stadion kunne man få nogle ikke lige så gode pølser, men de havde det største og bedste tilbehør som stadioncrewet har set (måske lige med undtagelse af Køge stadion):

    Pølsepanelet gav pølsen 1 hat men tilbehøret 3 hatte så karakteren ender på 2. Ikke godt nok.

    På grund af Sveriges alkoholforskrækkelse kunne man kun købe 2 letøl af gangen, så vi måtte gå tre mand ned, hver gang vi skulle købe 5 øl. Helt håbløst. Dem fik jeg heller ikke taget billeder af, så her er et billede af folk der tydeligvis er lykkedes at blive fulde af dem, på trods af de 3.5%



    Priser - er det dyrt/billigt.

    300 svenske for at sidde bag en stolpe på træbænke og se fodbold i næstbedste række er helt ustyrligt dyrt. Og så er det ligemeget at øl og pølser kun var normalt dyre, for de var jo dårlige.

    Tilskuere - Opførsel, stemning osv.

    Hammarby har et stort og trofast publikum:


    De var højlydte hele kampen igennem, og imponerede især ved at jubelbrøle da Syrianskas #2 Suleyman Sleymans navn blev råbt op i startopstillingen. Aldrig før har jeg hørt sådan en jubel over en spiller på det modsatte hold. Sleyman forlod i vinters Hammarby efter 11 sæsoner og vendte i dag for første gang tilbage til Söderstadion.

    Bajens fans sang hele kampen igennem, men det var dog svært at skelne enkelte sange, fra hvor vi sad. Dog skar en enkelt sang klart igennem:

    ♪Åh Hammarby. Vad vi älskar Hammarby. Inget stoppar vårat gäng. Och så tar vi 3 poäng♪

    Syrianska havde en pæn portion fans med:


    De var også ret vokale, men var oppe mod overmagten i dag.

    Vi sad på en ret neutral tribune, men det fleste holdt dog med Bajen.



    Jeg spurgte et par fans hvordan forholdet til Syrianska var. "Ja det er jo et Stockholmsk hold, men der er ikke samme følelser som da vi mødte Djurgården, AIK, IFK Göteborg, Helsingborg og Malmö FF" De spurgte os om vi skulle se Stockholmsderbyet i morgen. Det skulle vi jo, og de fortalte at der kunne blive ballade hvis Djurgården vandt, for så lå AIK jo til nedrydkning. Hvem holder i så med i morgen, spurgte jeg. "Djurgården, af samme grund"

    Kampen

    Kampen var frygtelig kedelig og der var ikke en eneste redning i kampen. Ikke ét skud inden for rammen ifølge Hz. Den på 20.ende time fulde Apu har skrevet nogle noter til kampen som jeg gengiver her:

    Imponeret over larmen

    Hammarby starter bedst, men det bliver ikke til.

    Anden mentalitet.

    Assyriska farlige på dødbolde.

    6. min Bajen tæt på efter kontra

    8 min 7 tæt på (Bajen)

    godt drive af venstre wing spiller der tilbage 7 afslutter målmand redder.

    9. min Vi er fra FC Assyriske

    Kampen bølger - på tribunen vinder Bajen

    20:40 falder i søvn

    21:00 Publikum larmer - stolpen er i vejen

    23 øl ankommer

    24 Stadion går amok men der sker intet. Manglen af Theo er kolossal.

    27 frispark bag stolpe

    34 Heine hue til Assyriska 16

    35 16 fejler

    37 Ijeh tæt på

    41 største chance bajen kontra

    lækre betjente

    Hammarby er farlige fra venstre

    Assyriska med første halvlegs sidste afslutning

    54 drama 1 A-hånd

    HAD + MOOD

    Ijeh er i virkeligheden 45 år

    85 sjældent set kamp der stinker

    6203 tilskuere
    DE ER FRA FCK!!!

    0-0

    ren film
    Assyriska ikke straffe gult #8
    Jeg kan udlede et par ting. For det første er det ikke gået op for Apu at Assyriska og Syrianska er to forskellige klubber, og for det andet lader HZ's påstand om nul redninger til at være forkert.

    Den sidste episode som Apu beskriver er kampens eneste spændende moment. Syrianskas nummer 8 Semir Mete bliver fældet i feltet og dommeren dommer straffe. Efter at have konfereret med sin linjevogter, ombestemmer han sig dog og dømmer frispark og giver Mete det gule kort for film.

    Kändisar

    Vi spejdede forgæves efter Christian Traoré der havde karantæne i dagens kamp.

    Peter Ijeh var på banen for Syrianska:

    Desuden var der denne mand (som jeg har glemt hvad hedder), som jeg tog et dårligt billede af gennem et vindue, men han er tidliger svensk landsholdsspiller og kommentator for svensk tv:

    EDIT: Det er jo Anders Andersson.


    Derudover spottede Hz Linus Hallenius


    der scorede dette fantastiske mål i den omvendte kamp:


    http://uk.youtube.com/v/CM2rBVsTBMY

    Apu og de andre børn fik også autografer:





    Programmet

    Programmet er vældigt fint, med gode artikler og fine billeder + statistikker. Det kostede kun 10 sek, hvilket jo er ret billigt:



    Konklusion - Hvad er helhedsindtrykket.
    En herlig dag men en dødsyg kamp. Efter kampen blev vi dog inviteret op til Hammarbys svar på Carlsberg Corner,

    da en af vagterne fandt ud af at vi var fra Danmark. En af hans venner var nemlig Næstvedfan, og ham skulle vi da træffe:


    Her gnubbede vi albuer med pingerne, og fik en invitation til Krister Nordins loge, når vi nu skulle ind og se Stockholmsderbyet dagen efter. Vi blev også inviteret med på en posh restaurant. En indbydelse vi gladeligt tog imod:


    Her morede vi os, men blev næsten smidt ud fordi vi sang Hammarbysange. Turen gik dog videre i byen i Stockholm:







    Inden vi drog mod Älta, hvor Sk8erboy bor



    En herlig herlig dag.

    Husk at læs fortsættelsen her
    Sidst redigeret af Sokken : 16.02.13 kl. 09:08
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar


  8. #201
    Tilmeldingsdato
    Feb 2010
    Indlæg
    373

    Re: Anmeldelse: Söderstadion, Stockholm

    Fantastisk! Intet mindre. Det ligner en virkelig hyggelig tur, hvor I endda fik mænglet med lokalbefolkningen.

    Jeg ved godt I har opbygget en skabelon for hvordan disse besøg / anmeldelser bliver udført. Men kunne det tænkes at hvert stadion afsluttende kunne få en samlet karakter? Eller er det for poppet?

  9. #202
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Anmeldelse: Söderstadion, Stockholm

    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar


  10. #203
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Re: Anmeldelse: Söderstadion, Stockholm

    ›Fantastisk! Intet mindre. Det ligner en virkelig hyggelig tur,
    ›hvor I endda fik mænglet med lokalbefolkningen.

    ›Jeg ved godt I har opbygget en skabelon for hvordan disse besøg /
    ›anmeldelser bliver udført. Men kunne det tænkes at hvert stadion
    ›afsluttende kunne få en samlet karakter? Eller er det for poppet?

    Tak for roserne.

    Det var egentlig meningen at hver stadion skulle have en samlet karakter, men det er umuligt at give en retfærdig karakter. Hvilken karakter skal man give et stadion, der serverer billig snaps men har dårlige sæder?

    Jeg foretrækker at lade billederne tale for sig selv. Det er som regel muligt at udlede om vi har haft det sjovt eller ej, ud fra dem.


    Mvh Stampe
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  11. #204
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,625

    Re: Anmeldelse: Söderstadion, Stockholm

    ›Det var egentlig meningen at hver stadion skulle have en samlet
    ›karakter, men det er umuligt at give en retfærdig karakter.
    ›Hvilken karakter skal man give et stadion, der serverer billig
    ›snaps men har dårlige sæder?

    Et stadion der serverer billig snaps SKAL have topkarakter, uanset om man kan sidde ned eller ej!!!111
    " Vi ser det som et relativt afslappet tiltag. Hvis du ikke engang vil det, som vi har bedt dem om at gøre, så er det vores konklusion, at så er du der nok af de forkerte årsager" - Citat: Dan Hammer

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #205
    Tilmeldingsdato
    Feb 2010
    Indlæg
    373

    Re: Anmeldelse: Söderstadion, Stockholm

    ››Fantastisk! Intet mindre. Det ligner en virkelig hyggelig tur,
    ››hvor I endda fik mænglet med lokalbefolkningen.
    ››
    ››Jeg ved godt I har opbygget en skabelon for hvordan disse besøg /
    ››anmeldelser bliver udført. Men kunne det tænkes at hvert stadion
    ››afsluttende kunne få en samlet karakter? Eller er det for poppet?

    ›Tak for roserne.

    ›Det var egentlig meningen at hver stadion skulle have en samlet
    ›karakter, men det er umuligt at give en retfærdig karakter.
    ›Hvilken karakter skal man give et stadion, der serverer billig
    ›snaps men har dårlige sæder?

    ›Jeg foretrækker at lade billederne tale for sig selv. Det er som
    ›regel muligt at udlede om vi har haft det sjovt eller ej, ud fra
    ›dem.


    ›Mvh Stampe
    Det forstår jeg udmærket. Men man kunne jo give en karakter for den samlede oplevelse... Alligevel. Billederne er rigeligt til at underholde mig.

  14. #206
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    493

    Re: Anmeldelse: Söderstadion, Stockholm

    Kære rejsende venner...

    Jeg er fyld med beundring og stor ærefrygt...er super stolt over at være så priviligeret at have tilgang til de linier og fantastiske billeder der ligger som grundlag til jeres reshe...rechs...resk..undersøg elser..( eller noget)....I burde sgu få udgivet materialet i bogform..jeg vil være den lykkelige ejer...have den stående stolt på hylden udenfor ungernes rækkevidde og tage den frem ved højtidsdags og fremvise de glatte sider for min måbende familie...

    "nøjjjjjj"...." ha ha ha"......"Seeee"...ville være de varme kommentarer..og jeg gir gerne boxen for mit exemplar........find en udgiver og lad mig købe det første exemplar af denne ensyclopedi ( eller hvordan det så staves) og gerne i bind 1..de danske stadions...bind 2....norden og som et apendix.....oplevelser fra det store udland.

    med andre ord.....få fat i gyldendal...nu !
    I gør det super godt og meget medlevende...er stolt af jer !
    "De ska´ha´baaaaaankkk.... 100-0..!
    Bold-lam plastikfan med briller,på NedreC...elsker Café Latte...gerne i et rigtigt stort glas...tak!
    Fnug's Avatar

  15. De følgende 5 brugere er enige:

  16. #207
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Anmeldelse: Råsunda, Stockholm

    Fortsat herfra

    Efter 6 timers togkørsel, 16 timers druk og 4 timers søvn, var stadioncrewet klar til at indtage det store Stockholmske derby Djurgården-AIK. Kampen, som er en af de største kampe i norden, bliver spillet på det svenske naionalstadion Råsunda, der til hverdag er AIK's hjemmebane.

    Gæsteanmeldere: Apu, Mads740, Hz.


    Dette var mit første besøg på Råsunda.



    Vi startede dagen med et besøg på Sk8erboys arbejdsplads, Söderströmstunneln, hvor vi fik et lynkursus i armering af beton



    Således oplyst begav vi os ned i tunnellen



    Et vældigt unikt og interessant besøg, på et sted hvor ikke mange får lov at komme på besøg.

    Nu var tørsten blevet for stor for dele af stadioncrewet, og vi begav os mod Gamla Stan for at varme op inden dagens næste store begivendhed



    Efter et par halvliters og en morgen Fernet var vi klar til kamp, og begav os mod den Stockholmske forstad Solna, hvor Råsunda ligger. Med gejst og vilje væltede vi ud af toget


    men startede med at gå den forkerte vej. Dette gjorde Mads740 så vred at han måtte af med sine frustrationer


    Efter at have forsøgt et par gange, fandt vi den rigtige vej op og fik vores første glimt af det store stadion



    Tilgængelighed - er det til komme dertil.

    Det var nemt at komme dertil. Vi tog toget til Solna Centrum, en 10 minutters køretur. Når man kommer op fra tunnelbanen ligger Råsunda lige der.

    Vi kom samtidig med at Djurgårdens march ankom.


    Det samme gjorde en gruppe AIK-hools og politiet fik travlt med at komme mellem de to grupper:



    Det blev til lidt ølkast og en del pusten sig op og skrige, fra 30 meters afstand, med en stor gruppe betjente imellem sig: Så kom dog. Tør du ikke komme herover? Er du bange? osv osv. Begge grupper erklærede sig selv for vindere og gik i hver sin retning, mens de stolte dunkede sidemændene i ryggen.

    Dette var dog ikke det eneste gøgl vi så, da der udenfor stadion var en hel del af slagsen:






    Alt dette gøgl, og ikke mindst manglen på øl, fik os til at søge mod indgangen, men inden da skulle vi da lige have et billede af Djurgårdens maskot, Järnkaninen:


    Der var stor kø uden for stadion:

    Men ved vores indgang var der ingen kø:

    Plads var der heller ikke noget af, men heldigvis stod vagterne klar med palmin, så de lidt større i stadioncrewet også kunne komme ind:


    Tilskuerpladserne - udsyn, komfort osv.

    Der er fire tribuner på Råsunda (ikke den store overraskelse på et nationalstadion).

    Vi sad på en ene langside, på standard plastiksæder med ingen benplads:

    Her var klientellet blandet, men med overvejdende Djurgården tilhørsforhold.

    Den modsatte langside var også mere eller mindre neutral:


    bag det mål der var tættest på os, stod AIK's tilhængere:


    Og bag det andet mål stod Djurgårdens tilhængere:



    Komforten var det så som så med, uden den dog var elendig, men der var ikke meget plads mellem rækkerne eller mellem sæderne, hvilket min stakkels svenske sidemand også snart indså, og flyttede til et andet sæde.

    Udsynet var fint, men det er mig en gåde at man kan tage 450 svenske for langsidebilletter flere meter bag målet. Her er et billede af AIK's straffespark. Læg mærke til hvor langt bag baglinien vi egentlig sidder:

    Og til højre for os var der 15-20 meter tribune endnu:


    Faciliteter - toiletter, lystavle m.m.

    Toiletterne var forfærdelige, men altid fyldt med folk, og lysten til at stille sig op og fotografere 30 mænd der pissede, indfandt sig ikke denne dag, så her er et billede af håndvasken der også var klam:


    Der var en stor fin lystavle på den modsatte langside:


    Øl, vand, pølser osv. - Kan man få stillet sin sult
    På Råsunda var det faktisk muligt at købe flere end 2 letøl. HURRA!!!!



    Øllet var Spendrups folköl på 3,5% men det smagte faktisk ikke så dårligt.

    Udenfor stadion var der en del pølsemænd, og disse moppedrenge blev sat til livs med stor velbehag:


    Pølsen på stadion var igen en skuffelse:


    Endnu en kogt pølse i koldt brød, med bare sennep og ketchup. Pølsepanelet blev enige om 1 hat, men Apu ville give den 0. Dette kunne resten af panelet ikke acceptere, da han jo havde spist den op.

    Lektien vi har lært på vores ture til fodbold i Sverige er at man skal drikke sig i humør inden kampen, og spise pølserne foran stadion, da det står sløjt til inden for murene.

    Priser - er det dyrt/billigt.

    Både pølserne og øllet havde fair priser. 150 sek for 5 Spendrups og 25 sek for pølsen. Men igen nytter det ikke noget når man betaler 450 sek for at sidde på langsiden bag baglinien. Dyrt dyrt dyrt.

    Tifo

    Både hjemmeholdet (i dette tilfælde Djurgården) og det normale hjemmehold AIK havde store flotte tifoer.

    Her er Djurgårdens:


    Og her er AIK's der desværre ikke får den præsentation den havde fortjent pga vinklen og modlyset:



    Tilskuere - Opførsel, stemning osv.

    Minutterne inden AIK's tifo blev hevet frem, kom der en stor mængde brandmænd ned foran tribunen:



    Dette var ikke en tilfældighed, da AIK's fans brugte tifoen til skjul for at tænde en stor mængde romerlys, eller bengaler som de hedder i Sverige:

    Dette kom næppe som en overraskelse for vagterne, når man tænker på at selv vagterne på vores langside havde gasmasker:




    AIK's fans var utroligt højlydte gennem det meste af kampen, og der var ikke nævneværdig forskel på sangstyrken i forhold til om de førte 1-0 eller var bagud 2-1. Total vokal opbakning til holdet, med sange som

    ♪Vi hatar Djurgården och Hammarby meeeen vi älskar AIK♪

    ♪Vi är Gnaget (red:slang for AIK) alla hatar os♪

    ♪Hatar hatar hatar Djurgården♪

    ♪Framåt stolta AIK♪

    og stadioncrewets favoritsang på Cut 'N Moves Baby Give It Up:

    ♪Sjananananananana, Heja AIK, AIK, Heeeeeeeja AIK♪

    Derudover var der en sang om at myrde Djurgårdens børn.

    Efter AIK's mål på straffe til 0-1, blev der igen fyret romerlys af og der var også blevet råd til en enkelt raket, som blev fyret ind over banen.


    Efter Djurgårdens udligning til 1-1 vendte DIF's målmand sig om og tyssede på AIK's publikum. Dette fik dem til at gå fuldstændig grassat, og de stormede ned og forsøgte at vælte hegnet, så de kunne komme på banen og, går jeg udfra, spørge målmanden hvad han egentlig mente.

    Dette fik en stor gruppe kampklædte betjente til at marchere ind bag målet, men heldigvis fik AIK'erne ikke held med at vælte hegnet, selvom det til tider så ud som om de var vældigt tæt på at lykkes.

    Djurgårdens fans var i overtal, og sang også hele kampen. Det var dog svært for os at høre hvad de sang pga vores placering ved siden af Gnaget.

    Men en af sangene vi hørte, hentydede til AIKs mulige nedrykning:

    ♪Hammarby, här kommer Gnaget♪

    derudover var det kun de almindelige fodboldsange som vi kunne skelne, såsom:

    ♪Djurgården klap klap klap♪ osv.

    Djurgården fyrede også et enkelt romerlys af, men de var mandsopdækkede af en stor gruppe vagter:


    Alt i alt var der en fænomenal stenming på trods af at dette var det mindst besøgt Stockholmsderby i længere tid. Kun 18511 tilskuere havde indfundet sig.

    Kampen

    Hz har lovet at skrive et kampreferat som jeg kommer til at sætte ind her. Men jeg kan sige at kampen endte 2-1 til Djurgården, og det efterlader AIK på nedrykningskval-pladsen, med kun 4 runder igen.

    Referat fra Hz:

    Kampen mellem Djurgården og AIK kunne kun byde på de to tidligere Superliga-spillere, Mattias Jonson og Robert Åhman-Pehrsson (tidl. Viborg). I modsætning til Hammarby-Syrianska, der udover Peter Ijeh også havde Andreas Dahl (tidl. FCN) og Petter Furuseth (FCM).

    Og der kommer næppe flere til fra Djurgården og AIK for de havde begge tabt til SønderjyskE. da kampen var præget af mange uprovokerede fejlafleveringer og et jævnt tempo.

    AIK kom bedst fra start og lagde tryk på modstanderen. Det gav pote, da den kun 18-årige AIK-angriber, Pontus Engblom, klodset blev nedlagt af Djurgårdens målmand, Pa Dembo Touray, der aldrig forstod, at det er ulovligt at tumle ind i modstanderen efter denne har prikket til bolden.

    Kenny Pavey scorede sikkert på den gyldne
    chance fra pletten og AIK fortsatte presset. Engblom var hele tiden farlig, men lige så stille fik Djurgården spillet sig i kampen og i slutfasen kom chancerne. Kennedy Igboananike svigtede ikke, da ingen gik til ham og sikkert sparkede den i mål fra kanten af feltet.

    Anden halvleg startede med endnu en Djurgården-scoring. Efter et minut blev den tidligere Twente- og ikke mindst AIK-spiller, Sharbel Touma spillet fri og elegant vippede han den over AIK-målmand.

    Herefter opstod den klassiske situation, hvor det ene hold ikke kunne og det andet ikke ville, så der gik en halv times tid inden alvoren gik op for de sorte og gule. AIK kom til et par store tilbud i slutfasen, men Pa Dembo Touray diskede op med to flotte redninger og så kunne Djurgården juble over at have vundet begge opgør i samme sæson for første gang i 40 år. Måske fair nok, da AIK vandet dem begge i sidste sæson.
    Kändisar
    Dagen før var vi blevet lovet adgang til Krister Nordins loge, men da ingen af os havde tænkt på at få nummeret på ham der lovede os det, så blev det desværre ikke til noget. Altså ingen kendte folk.

    Derfor vil jeg indsætte et billede af mig selv, da jeg ser at Brøndby er kommet bagud mod Horsens:


    Jeg checkede livescore undervejs og så at efter 88 minutter stod der 0-1 på Brøndby stadion. Dette fik mig til at rejse mig op og skrige: "Brøndby fører 1-0 efter 88 minutter!!!!!" De fire andre i stadioncrewet så forundret på mig, og da jeg ikke havde fået reaktionen jeg havde forventet, gik det op for mig hvad jeg havde råbt, og jeg ændrede det til "nej for helvede, Horsens er foran" Dette medførte tumultagtige jubelscener hos de andre i crewet, til stor undren for de omkringsiddende svenskere.

    Programmet

    Programmet så rigtigt fint ud, og jeg puttede mit i baglommen for at læse det senere, men glemte alt om det, tabte det og fik dermed aldrig læst det. Men fint så det ud:


    Konklusion - Hvad er helhedsindtrykket.

    En super dag, og en oplevelse alle skandinaviske fodboldfans bør unde sig selv. Men husk at drik dig fuld i forvejen, og spis pølserne ude foran stadion.

    Efter kampen havnede vi på en kinesisk burgerbar mens vi ventede på at den værste folkemængde skulle forsvinde. Her havde de dette smukke maleri på vægen:


    Hvor man kan se at Sverige scorer direkte på frispark mod Danmark.

    Efter en times tid tog vi ind til byen igen hvor vi fandt et værtshus der viste Inter-Juventus og da værtshuset lukkede, tog vi igen bussen hjem til Älta:



    BONUSANMELDELSE:

    Mandagen var efter planen afsat til Hammarby-Syrianska, men da den jo var blevet flyttet, havde vi hele dagen i Stockholm til at lege turister. Mads740, Sk8erboy og Apu besøgte Vasa-skibet, mens Hz og jeg plankede den ind på Stockholms stadion, som er Djurgårdens normale hjemmebane.


    Stockholm Stadion er et rigtigt fint, rigtigt gammelt og rigtigt forældet stadion.

    Det blev bygget til de Olympiske lege i 1912, og er vel næppe blevet fornyet siden.


    Fine detaljer som træklapsæder og soltegn viser at det ikke er bygget i går:






    Efter vores besøg på dette flotte stadion, kravlede vi igen over hegnet og mødtes med de andre for at afslutte vores Stockholmstur med en omgang Martinier:


    Dette satte punktum for en helt afsindig forrygende Stockholmstur, og tilbage var kun at takke Sk8erboy for husly og så naturligvis den 6 timer lange togtur hjem:


    The End
    Sidst redigeret af Sokken : 06.10.11 kl. 13:53
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar


  17. #208
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    296

    Re: Anmeldelse: Söderstadion, Stockholm

    Igen kollosalt!!!

    I forlængelse af kritikken af stadionpølser i sverige, så vil jeg bare nævne at jeg personligt har prøvet stadionpølsen på Stockholms Stadion under braget Djurgården og Helsingborg. Der var flere forskellige, og den jeg smagte, en chorizo afart, var glimrende. Den var stegt og der var dyppelse galore. Det ville bare være synd hvis man en dag besøgte Stockholms Stadion uden at prøve pølsen pga de dårlige anmeldelser fra andre stockholmske stadions.

    Pede

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #209
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Re: Anmeldelse: Söderstadion, Stockholm

    ›Kære rejsende venner...

    ›Jeg er fyld med beundring og stor ærefrygt...er super stolt over
    ›at være så priviligeret at have tilgang til de linier og
    ›fantastiske billeder der ligger som grundlag til jeres
    ›reshe...rechs...resk..undersø gelser..( eller noget)....I burde
    ›sgu få udgivet materialet i bogform..jeg vil være den lykkelige
    ›ejer...have den stående stolt på hylden udenfor ungernes
    ›rækkevidde og tage den frem ved højtidsdags og fremvise de glatte
    ›sider for min måbende familie...

    ›"nøjjjjjj"...." ha ha
    ›ha"......"Seeee"...ville være de varme
    ›kommentarer..og jeg gir gerne boxen for mit exemplar........find
    ›en udgiver og lad mig købe det første exemplar af denne
    ›ensyclopedi ( eller hvordan det så staves) og gerne i bind 1..de
    ›danske stadions...bind 2....norden og som et
    ›apendix.....oplevelser fra det store udland.

    ›med andre ord.....få fat i gyldendal...nu !
    ›I gør det super godt og meget medlevende...er stolt af jer !
    Mange tak for de overvældende roser.

    Mht til at udgive en bog, har vi diskuteret det. Sk8erboy mener det er en god ide, men jeg er lidt mere tilbageholdende.

    For det første er jeg ikke sikker på at historien om vores ture vil appelere til andre end Sideliniens befolkning, da der er en masse indforståethed.

    For det andet så er billederne amatøragtige, og ikke udgivningsbare.

    For det tredje har jeg ingen idé om hvordan man skulle gribe det an, at få udgivet sådan en bog.

    men jeg takker igen for den store interesse i viser vores lille projekt. Det er ærligt talt utroligt at i gider blive ved med at læse om vores ture.


    Hilsen Stampe
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #210
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008
    Indlæg
    392

    Re: Anmeldelse: Söderstadion, Stockholm

    Citat Oprindeligt indsendt af StrüMpfe
    Det er ærligt talt utroligt at i gider blive ved med at læse om vores ture.
    Det er det jo så lige præcis ikke. Det er jo det alle skriver; I har fundet frem til et koncept der virker og en stil, der bare er pisse fed. Læsevenlig, underholdende(læs; skide skæg) og i sjældne tilfælde endda informativ.

    Skabelonen er simpelthen i orden, og så er det bare at fylde sjov tekst og billeder ind, så har du en sikker succes hver gang.

    Du har sikkert ret i pointen med billedkvaliteten, men derudover ser jeg da intet til hinder for, at det skulle have almen interesse og bestseller-potentiale. I fodboldkredse, anyway. Jeg tror da til en start, at alle med en eller anden tilknytning til de anmeldte stadions/hold, ville synes det er sjovt at læse om sig selv. Og er man først introduceret til jeres koncept, så bliver man hooked og vil have mere. Det vidner denne tråd da om noget om.

    Men hey, uanset hvad det bliver til, så lad mig da foreløbigt joine koret og sige mange tak for tråden. Man føler sig - som Fnug også skriver - priviligeret over at få lov at læse med.
    Sidst redigeret af Jinx : 08.10.10 kl. 23:21
    Række 23 - Du skal ikke komme her og blive væk.
    Jinx's Avatar


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Vittigheder (eller forsøg derpå)
    By Martin in forum Diverse
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 26.08.11, 09:36
  2. VM-stadions
    By Sokken in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 09.12.09, 23:36
  3. Landskampene Danmark-Sverige & Letland-Danmark
    By kalaha in forum De korte linier
    Svar: 94
    Sidste Meddelelse: 17.06.07, 10:31

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •