Viser resultater 1 til 2 af 2

Emner: Nye tider

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    21

    Nye tider

    Som efterhånden mangeårig fan af Byens Hold har det længe været frustrerende at se udviklingen i FCKs spil. Desværre blev kendsgerningerne sløret af Mesterskabet, som jeg selvfølgelig er lige så glad for som alle andre.

    Men spillet er blevet forudsigeligt og reaktionen når holdet bliver presset er lige så forudsigelig. Lange bolde opad banen i håbet om at Møller/Todi "redder" holdet. Det er bare for let at læse for en kvalificeret træner og FCK evner ikke at omstille sig nok en gang.

    Der mangler fantasi og kreativitet. Ikke fordi man ikke har spillerne til det, men de bliver lige så stille låst fast i systemet og det krampagtige spil indfinder sig.

    Er det trænerens skyld? Spillerne? Ledelsen?

    Jeg tror at det er en kombination af de tre. PSEs mål om at fremstå som en forretning frem for en fodboldklub, lægger et stort pres på alle de involverede for at fremstå "checked". Det kan være helt fint i medgang, men det duer bare ikke når spillet ikke kører. Så skal der kæmpes og vises opfindsomhed.

    Begge del er der total mangel på for tiden.
    jesheim

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    164

    Re: Nye tider - Penge og prestige!!!

    Ja, hvis det bare hjalp at rode i fortiden!!

    Men ja! I FCK handler alt(næsten) kun om prestige. Det handler om penge, penge og atter penge. Da jeg som godt 11årig begyndte at holde med FCK var det i årenes løb en vidunderlig ting at holde med sit hold med alle sine yndlingsspillere på - jeg savner dem virkelig: Diego, Højer, brødrene for at tage et par eksempler.
    Men i denne tid har vi altså også et hold med mange store profiler. Men da hele fck-ræset er blevet til en pengemaskine, handler det ikke så meget om de sportslige resultater, men om at tjene mest muligt. Det er der sikkert folk der vil rette mig i at sige, det skal de have lov til, men hovrnår har i sidst set den store betydning i en holdsejr? Jovist er der stor betydning for klubben og for holdet, at man vinder mesterskbet og skal spille kval til CL, men nu går man jo mere op i, hvad spillerne får ekstra at lege med (i kontanter), hvis de når f.eks. CL-gruppespillet. Selvfølgelig er der kommet flere penge i fodbold, men nogen gange savner jeg virkelig at kunne holde med et hold, hvor det handler om at spille, score mål og hygge sig som et hold i stedet for hele tiden at skulle spekulere i hvor mange penge man nu ville tjene.
    Forstå mig ret, jeg holder sgu med, og elsker FCK meget højt, men nogle gange har man lyst til at lægge klubben på hylden og i stedet for følge sin lokale klub i f.eks. serie3, eller måske skifte til Randers som har noget at spille for ved at være kommet i SL - de må sgu egentlig have det sjovt.

    Ja, det er bare min holdning. Kommenter den hvis i vil, men tænk lige på, at man i dag udelukkende tænker på pengene end man gjorde tidligere. ØV!

    Men mit hjerte ligger altså stadig i FCK - og så lige hos kæresten!!
    Rasmus

    Forza FC KØBENHAVN

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Nye tider i BIF - Per Nielsen måske på vej væk
    By Fck-Emil in forum De korte linier
    Svar: 97
    Sidste Meddelelse: 19.07.06, 14:02
  2. Retningslinier for parforhold i VM-tider...
    By Hr. Stena in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 25.04.06, 07:56
  3. Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 29.12.03, 01:40

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •