Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Har Østergaard og Hans Jensen lavet et barn på DBU?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Har Østergaard og Hans Jensen lavet et barn på DBU?

    Ja, undskyld at jeg tager konflikten op igen :-) Dem som, med rette, er trætte af den, kan jo ignorere tråden.

    Men her hvor rammeaftalen mellem Spiller- og Divisionsforeningen ikke er blevet offentliggjort endnu, kan man kigge på de småbidder som er kommet ud i pressen. Her er hvad der stod i Ekstra Bladet i torsdags, den 26. august:

    Gårsdagens kompromis om overenskomsten indebærer, at der skal nedsættes et juridisk udvalg, som kan træffe endelige afgørelser, når der opstår uenighed mellem klubber og spillere. Et udvalg, som kan afklare de gråzoner, der er mellem sportens univers og så det almindelige samfunds arbejdsret.
    Spiller og klubber skal udpege hver sine medlemmer, mens det tredje medlem udvælges af Højesterets præsident for at sikre uvildigheden.
    - Vi tilstræber selvfølgelig, at vi kommer til enighed gennem forhandling, men der kan jo være spørgsmål, hvor vi bliver nødt til få afklaret tingene i udvalget, forklarer Divisionsforeningens formand, Thomas Christensen.


    Det er lidt vagt formuleret og ikke 100% til at gennemskue, men så vidt jeg kan læse det, så indebærer det at kompetencen til at implementere f.eks. FIFA-regler (og dermed ting som U23-reglen) bliver løftet ud af DBUs Kontraktfodboldudvalg (hvor der sidder 2 fra DvF, 2 fra SpF og 2 fra DBU) til en instans hvor der er ligelig repræsentation af DvF og SpF, men ingen fra DBU - derimod en 'rigtigt' uvildig, juridisk instans.

    Og det kan DvF og SpF jo godt sidde og blive enige om, men det er jo DBU som lissom skal afgive kompetencen! Og selvom jeg personligt mener at det er en ganske udmærket løsning, så mener de ikke nødvendigvis det samme ude i Idrættens Hus i Brøndby.

    Umiddelbart ser det ud som om at de to parter på ganske elegant vis har sendt aben videre til DBU. Hvis DBU nægter at anerkende ændringerne, så står organisationen for alle udenforstående som ansvarlig for at konflikten genoptages. Og det er jo meget belejligt for SpF og DvF at have vasket hænder på den måde.

    Men mon DBU lader sig fange - og giver efter og anerkender løsningen?

    Bo N K

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,361

    Re: Har Østergaard og Hans Jensen lavet et barn på DBU?

    What?? Hvad har DBU at lave i det udvalg in the first place? De SKAL implementere lovene nix weiter. Det man kunne læse ud af DBU's egen menig om sagerne kan de verken sige buhhh eller bæhhh til denne beslutning.

    mvh
    A
    Death by football!

  3. #3
    tornadofck Slettet

    Sv: Har Østergaard og Hans Jensen lavet et barn på DBU?

    Hej Bonk,

    Nu mangler vi selvfølgelig at se den endelige version af forliget, før vi for alvor kan gisne om hvad der sker indenfor fodbolden. Men jeg tror du har fuldstændig ret, det er DBU der må bløde i det her spil, og det ser ud til at det bliver DBU der kommer til at bløde.

    Jeg skrev jo tilbage til Lars B, fra DBU (dog uden denne gang at modtage svar), hvor jeg foreslog ham at DBU skulle blande sig udenom for såvidt som det drejede sig om løn og ansættelsesforhold.

    http://fckfc.dk/forums/showpost.php?...83&postcount=1

    Næsten alle kunne se at DBU's kontraktudvalg var skruet fuldstændigt a-demokratisk sammen. At DBU har sæde i det udvalg svarer ganske nøje til at lade svenskerne stemme ved det danske folketingsvalg. Den åbenlyse urimelighed bliver der forhåbentligt pillet ved.

    Men om de har lavet et barn på DBU? Jeg ved sgutte, DBU har i denne sag helt åbenlyst valgt side (såvidt jeg kan forstå var der også personsammenfald mellem DBU's bestyrelse og DvF's bestyrelse), så det var der vel intet overraskende ved, omend det var usmageligt. Så de fortjener klart at få nogle rap over snuden.

    Så efter denne konflikt, må jeg nok siges at være blevet rimelig meget DBU-fjendsk. De skal ihvertfald være utroligt bevidste om hvor de som organisation ønsker at trække deres kompetencegrænser, og for mit eget personlige vedkommende ser jeg gerne de grænser trækkes der hvor de rent sportslige spørgsmål vedr. boldstørrelser og off-side kendelser skal afgøres. Ikke der hvor klubber og spillere skal forhandle løn og arbejdsvilkår.

    mvh

    TornadoFCK

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Vedr: Har Østergaard og Hans Jensen lavet et barn på DBU?

    ›Men mon DBU lader sig fange - og giver efter og anerkender løsningen?

    Det gjorde de så ikke.
    http://www.dr.dk/sporten/fodbold/art...ticleID=224835

    Bo N K

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Stor sejr for Spillerforeningens globale arm

    Med dette er fodboldkonflikten fra 2004 måske omsider endeligt slut. Man må vel nærmest sige at spillerne vandt.
    http://politiken.dk/fodbold/article195463.ece

    Bo N K

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 20.09.04, 03:36
  2. Østergaard har gjort det igen
    By anhu in forum De korte linier
    Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 12.04.04, 00:00

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •