Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Interessant artikel i B.T. i dag...

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    470

    Interessant artikel i B.T. i dag...

    Tror ikke den findes i netudgave så jeg nøjes med at referere fra den.

    Overskriften er "Europa Flop". Peter Brüchmann kom åbenbart til at sidde ved siden af en hollandsk fodbold-iagttager i Parken i går. Og denne hollænder - som startede med at erklære sin kæmperespekt for det danske landshold - undrede sig over hvorfor danske klubhold er så urimeligt ringe. Og ikke mindst hvorfor Rosenborg gang på gang kvaller sig ind i CL, mens vi i CL's historie har haft kun to hold med - og det ene vel og mærket via en skrivebordsafgørelse.

    Og hvor kan man kun give manden ret.

    Et hold som FCK, men landsholdsspillere på næsten alle pladser og med en omsætning der sikkert er større end Rosenborgs, er ikke i NÆRHEDEN af Rosenborg hvad angår europæisk klasse.

    Det er dybt frustrerende at se de fjeldaber kvalle sig ind gang på gang, mens FCK spiller som et nordirsk amatørhold imod skræmmende Gorica.

    Og de andre danske hold følger flot trop. BIF taber til mægtige Ventspils og Aab leverer en præstation der vel dårligt kan karakteriseres som fodbold imod frygtindgydende Zalgiris.

    Hvad fanden sker der?!

    Vi henter den ene norske og svenske landsholdspiller til suppen og har vel mindst 2 hold (FCK og BIF) der spiller for spiller MINDST er på højde med Rosenborg - og alligevel spiller de danske hold som en pose nødder?

    Er der noget i luften i DK der ødelægger superligaspillerne? Er der en eller anden mystisk virus der spreder sig blandt alle superligaspillere?

    Det er så pisse-frustrerende at se DK bliver overhalet af alle mulige skod-lande og hold som vi burde sparke røv på i en grad så de fik bæ-smag i munden.

    Fuck hvor er jeg dog træt af den danske superliga lige nu!

    Skulle bare lige af med nogle ugers indebrændt raseri!

    mvh

    Nosferatu

  2. #2
    GhostInTheShell Slettet

    Re: Interessant artikel i B.T. i dag...

    eet ord: Management

    For som du selv har observeret har vi jo gode spillere på næsten alle pladser...

    Men, jeg vil dog stadig forsvare vores europæiske exploits, med at vi ikke har været særligt heldige med lodtrækninger osv. (Gorica undtaget). Og desuden har vi været direkte uheldige i enkelte kampe (Rangers).

    Men folk har det med at glemme at vi faktisk har spillet (og spillet pænt) imod hold som Dortmund, Ajax Amsterdam, SS Lazio for at nævne de største...

    Prøv lige at tjekke overskrifterne på BT og EB efter Lazio kampen... For old times sake, det luner om hjertet...

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    470

    Re: Interessant artikel i B.T. i dag...

    Ja det er korrekt at danske hold - engang i mellem - leverer pæne resultater.

    Men langt oftere ser vi de danske hold stor-floppe mod hold de SKAL slå.

    Det er som om Superligaspillerne kun tør spille fodbold når de er undertippede.

    Det er den der danske taber-mentalitet med at "Nå. Vi taber nok alligevel så vi kan spille uden nerver" hvis man møder et hold der bare er marginalt bedre end et tysk 4.liga-hold.
    Det er sgu svært at tro at de fleste superligahold er fuldtidsprofessionelle med den attitude de lægger for dagen.

    Rosenborg, derimod, bider tænderne sammen og spiller professionelt. Når de møder et euroæisk storhold lægger de sig ikke bare på ryggen og siger "Nå. Vi taber nok...". Rosenborg VIL vinde - uanset om modstanderen hedder Linfield eller Real Madrid.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    345

    Re: Interessant artikel i B.T. i dag...

    ›Ja det er korrekt at danske hold - engang i mellem - leverer pæne resultater.

    ›Men langt oftere ser vi de danske hold stor-floppe mod hold de SKAL slå.

    ›Det er som om Superligaspillerne kun tør spille fodbold når de er undertippede.

    ›Det er den der danske taber-mentalitet med at "Nå. Vi taber
    ›nok alligevel så vi kan spille uden nerver" hvis man møder
    ›et hold der bare er marginalt bedre end et tysk 4.liga-hold.
    ›Det er sgu svært at tro at de fleste superligahold er
    ›fuldtidsprofessionelle med den attitude de lægger for dagen.

    ›Rosenborg, derimod, bider tænderne sammen og spiller
    ›professionelt. Når de møder et euroæisk storhold lægger de sig
    ›ikke bare på ryggen og siger "Nå. Vi taber nok...".
    Rosenborg VIL vinde - uanset om modstanderen hedder Linfield
    ›eller Real Madrid.


    Der har du svaret min ven.
    Sådan

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    85

    Re: Interessant artikel i B.T. i dag...

    ›Men folk har det med at glemme at vi faktisk har spillet (og
    ›spillet pænt) imod hold som Dortmund, Ajax Amsterdam, SS Lazio
    ›for at nævne de største...

    ›Prøv lige at tjekke overskrifterne på BT og EB efter Lazio
    ›kampen... For old times sake, det luner om hjertet...


    Ja det luner måske. Men helt ærligt, det er tre år siden. Hvad har vi leveret i mellemtiden? Vi er blevet slået ud af Uefa-cuppen af Djurgården og Mallorcas andethold. Vi er blevet slået ud af CL kval af Rangers og Gorica. Og jeg vil mene at det kun er Rangers kampene vi kan være bekendte, for der manglede vi ganske rigtigt held – eller var det kynisme?

    Disse resultater kan vi bestemt ikke være tilfredse med. Set i det lys at vi er Skandinaviens rigeste og mest ambitiøse klub og sandsynligvis også det bedste hold spiller for spiller.

    Jeg tror faktisk at Backe bærer en væsentlig del af skylden for disse under-middelmådige præstationer. Uagtet hans meritter i superligaen – som jeg tager hatten af for – så har han ikke den internationale rutine som kan føre os til succes i Europa.

    Som jeg før har været inde på er det på det mentale plan det svigter og her bør det bl.a. være trænerens job at få spillerne til at tro på det. Men jeg har en mistanke om at inderst inde tvivler Backe og hele organisationen på at det kan lade sig gøre og det smitter af på spillerne.

    Man må sætte sig sine mål og handle derefter. Er målet succes i superligaen og sporadiske små succeser i Europa er Backe en fin træner. Er målet virkeligt international succes, som man må formode, kræver det nok en international trænerkapacitet. Jeg tror f.eks. at hvis Roy Hodgson var forblevet som træner i Fck, havde vi haft nået CL.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    481

    Re: Interessant artikel i B.T. i dag...

    Jeg vil henvise til min indlæg i denne tråd: http://www.fckfc.dk/forums/showthread.php?t=10638

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    119

    Re: Interessant artikel i B.T. i dag...

    Jeg synes faktisk at du her rammer ganske godt med din analyse, men jeg vil gerne tilføje et par punkter. Backes grundkoncept på banen er jo, at overlaps primært skal komme bagfra, mens vores fløje skal søge ind i banen, og dermed overbefolke midtbanen. Samtidig skal de tre kæder hele tiden ligge meget tæt.

    Imod danske hold fører dette (når spillerne altså løfter opgaven og konceptet fungerer) gerne til, at modstanderen kværnes ned på midtbanen, hvis de tager udfordringen op. Hvis ikke, stiller de sig ned bagi og satser på hurtige kontraløb, mens de lader os køre bolden rundt i egne rækker.

    Men i de internationale kampe møder vi altså hold, som er lige så gode som os til at sætte sig på midtbanen. Dermed er sandsynligheden langt større for, at modstanderen for overtaget på midten, og så kommer vi hver eneste gang ud i problemer. Og er modstanderen et effektivt hold som f.eks Djurgården, med en udnyttelsesprocent af chancerne der er højrere end vores, render vi også ind i problemer.

    Backes koncept har dog fungeret i visse internationale kampe. Mod Lazio i parken, Ajax på udebane og Rangers på udebane. Mod Dortmund fungerede det også, men der var vi uheldige. Jeg spekulerer blot på om det mon var et tilfælde, at de kampe hvor konceptet fungerede, for de flestes vedkommende ligger et par sæsoner tilbage.

    ›Jeg tror faktisk at Backe bærer en væsentlig del af skylden for
    ›disse under-middelmådige præstationer. Uagtet hans meritter i
    ›superligaen – som jeg tager hatten af for – så har han ikke den
    ›internationale rutine som kan føre os til succes i Europa.

    ›Som jeg før har været inde på er det på det mentale plan det
    ›svigter og her bør det bl.a. være trænerens job at få spillerne
    ›til at tro på det. Men jeg har en mistanke om at inderst inde
    ›tvivler Backe og hele organisationen på at det kan lade sig gøre
    ›og det smitter af på spillerne.

    ›Man må sætte sig sine mål og handle derefter. Er målet succes i
    ›superligaen og sporadiske små succeser i Europa er Backe en fin
    ›træner. Er målet virkeligt international succes, som man må
    ›formode, kræver det nok en international trænerkapacitet. Jeg
    ›tror f.eks. at hvis Roy Hodgson var forblevet som træner i Fck,
    ›havde vi haft nået CL.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Interessant bestyrelsesmedlem i FCKFC
    By fckhjorth in forum De korte linier
    Svar: 216
    Sidste Meddelelse: 18.09.06, 11:55
  2. Drømmen om Europa - en interessant artikel i tanten
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 23.08.06, 10:16
  3. Interessant artikel fra Tanten i dag...
    By Hr. Stena in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 11.07.04, 14:54
  4. Avisen Forzas artikel om FCK i dag.
    By NewerNN in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 23.04.04, 10:12

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •