Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 25

Emner: Paris

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    57

    Paris

    Salut.

    Jeg skal til Paris med Madame om et par uger og tænkte om nogen kunne anbefale lidt interessante seværdigheder, restauranter, caféer, barer, spillesteder el lign.? Helst af den slags der måske ikke lige hedder Eiffeltårnet, Triumfbuen, Moulin Rouge mv.
    Og i samme åndredrag, er der nogen, der har været på Stade-de-France og se PSG? Og i så fald om de ved noget om hvor man kan købe billetter (ikke CL) og evt. priser?

    På forhånd tak.
    -cska.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: Paris

    Du skal nok ikke tage på Stade de France, hvis du vil se Paris Saint Germain, men derimod på Parc des Princes!

    Billetter + priser finder du ved at klikke her!
    Hejsa
    Elver's Avatar

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    57

    Sv: Re: Paris

    ›Du skal nok ikke tage på Stade de France, hvis du vil se Paris
    ›Saint Germain, men derimod på Parc des Princes!
    Det er noteret! :o)
    Anyways - tak for infoen, jeg må prøve at stive mit franske lidt af.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    356

    Re: Paris

    he he... Stade de France. tsk tsk

    Undertegnede har været på Le Parc og se PSG, hvilket kan anbefales på det varmeste!

    Udover det bør du nok anskaffe dig Politikens visuelle guide til Paris, hvilken kan købes i de fleste boghandeler samt diverse supermarkeder. Deri finder du en (næsten) komplet oversigt over alle turistattraktioner.

    Af de seværdigheder, der normalt ikke nævnes i bøgerne kan anbefales:

    Rue Mouffetard (handelsgade)
    Café les deux Moulins i Rue Lepic (Amélie-caféen)
    Rodin's have ved Musée Rodin
    Espace Montmartre (Salvador Dali-Muséum bag Place du Tertre)


    Forresten bør du nok holde dig fra kvarteret bag Métrostationen Barbès-Rochechouart efter 22... Der er ikke særlig morsomt


    Håber det hjalp lidt ;-)


    C - nu også som frankofil!!!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,219

    Re: Paris

    Paris' eneste vinmark et par gader bag Sacre Coeur, Rue de Saules. (Den er ikke ret stor den "mark" )

    Gamle hippier vil også mene at Jim Morriisons grav på Père-Lachaise kirkergården er et must :-)

    Place des Vosges og det nærliggende Picassomuseum kan også anbefales.
    mvh.Anders
    FC København - du ved aldrig, hvad der sker i morgen

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,625

    Sv: Paris

    Uh, der er meget at tage af. Restauranter/osesteder:

    Aux philosophes i rue vieille du temple (perfekt placeret i maréen, udeservering)
    Taverne Henri IV midt på pont neuf (og andre i den lidt skjulte gård bag ved, med udeservering ved godt vejr)
    Le fumoir, cocktailbar og restaurant, lige bag Louvre og metro Louvre/Rivoli
    Og for udsigten, hvis det stadig er åbent: caféteriaet i Samaritaine-stormagasinet.
    Pont des arts, perfekt til en aftenhyggepique-nique med rødvin og patésandwiches en masse.
    Bar du marché i det 6. (rue de buci), superosefortovsbar.

    Alle indenfor et område fra St. Germain-d-p til maréen - i gåafstand. Og så er posen lukket!
    Vi är inte med för att byta tröjor, ta autografer och se arenor och sånt skit. Oscar Wendt
    Perec's Avatar

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    1,421

    Sv: Re: Paris

    ›Gamle hippier vil også mene at Jim Morriisons grav på
    ›Père-Lachaise kirkergården er et must :-)

    Man behøver ikke være gammel for at finde den interessant - eller i hvert fald kirkegården interessant. Paris's svar på Assistens Kirkegården. Det hele skævt og faldefærdigt, men samtidigt spændende, uhyggeligt og besnærende.

    MVH Nikolaj N
    TCB
    Husk at Nipserstat er stedet hvor du finder de originale statistikker omkring FC København.
    Nikolaj N's Avatar

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Paris

    ›Rue Mouffetard (handelsgade)

    nu er min erindring om paris efterhånden lidt sløret, men "mouff", er det ikke den der fantastiske indkøbsgade? et gastronomisk mekka.

    den slags gader er der forresten et par stykker af, bl.a. een nordpå fra hallerne. starter næsten parallelt med rue montmartre. jeg fik lidt af en overraskelse, første gang jeg fandt ud af at den osse var åben om søndagen, så frokosten var reddet den dag. i det hele taget forrygende så godt man ka spise i paris uden at blie blanket af!

    men det ka sæføli ha ændret sig en del siden jeg sidst var dernede for snart 7 år siden.
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Re: Paris

    ›Salut.

    ›Jeg skal til Paris med Madame om et par uger og tænkte om nogen
    ›kunne anbefale lidt interessante seværdigheder, restauranter,
    ›caféer, barer, spillesteder el lign.? Helst af den slags der
    ›måske ikke lige hedder Eiffeltårnet, Triumfbuen, Moulin Rouge mv.
    ›Og i samme åndredrag, er der nogen, der har været på
    ›Stade-de-France og se PSG? Og i så fald om de ved noget om hvor
    ›man kan købe billetter (ikke CL) og evt. priser?

    ›På forhånd tak.
    ›-cska.


    Hvis damen en dag skal shoppe, så er der et stormagasin, der hedder Samaritaine. Selve stormagasinet er måske ikke specielt interessant, men på toppen har de en hyggelig lille udendørs café, hvor man kan nyde udsigten ud over Paris og drikke sig en stille øl. Ikke helt dumt...

    Mvh.
    /Maarum

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Re: Paris

    (?(/%%#%¤#&%¤%//&=(%%#"!"#!""!#"!""

    HØB for helvede !!!! *inkasserer en 56 minutters slowhand*
    Sidst redigeret af Maarum : 06.09.04 kl. 14:05

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    10

    Re: Paris

    Paris' katakomber er også et besøg værd, hvis man bare lidt fascineret af det morbide og historie i øvrigt.

    Mvh
    John

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    356

    Re: Paris

    ›Rue Mouffetard (handelsgade)

    "nu er min erindring om paris efterhånden lidt sløret, men "mouff", er det ikke den der fantastiske indkøbsgade? et gastronomisk mekka.

    den slags gader er der forresten et par stykker af, bl.a. een nordpå fra hallerne. starter næsten parallelt med rue montmartre. jeg fik lidt af en overraskelse, første gang jeg fandt ud af at den osse var åben om søndagen, så frokosten var reddet den dag. i det hele taget forrygende så godt man ka spise i paris uden at blie blanket af!

    men det ka sæføli ha ændret sig en del siden jeg sidst var dernede for snart 7 år siden."


    Enig og jo, det er den gade du tænker på. En blanding af gode billige restauranter, barer og forskellige butikker i en hyggelig atmosfære.

    Det har nok ikke ændret sig besynderligt, men euroen har dog gjort en lille smule ved priserne... Jeg har været dernede løbende de sidste 5 år, og jeg har kunne mærke forskel i tegnedrengen ;-)

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    19

    Re: Paris

    Ang. hvis man skal se Paris Saint Germain. Det er let at finde derhen (ligger lige ved Metrostation "Porte de St-Cloud") Du følger bare den store fanskare der går i retning af Parc des Princes fra ca. 3-4 timer før kamp. Jo tættere du kommer på kampstart jo flere mennesker selvfølgelig. Det kan anbefales at få billet til Boulogne eller Auteil[endetribunerne], da det er her de virkelige fans befinder sig, og det er også her næsten garanti for masser af romerlys på trods af store bøder fra det franske forbunds side. Hvis du derimod er lidt mere neutral og gerne vil opleve stemningen skal du købe billet til den side der hedder Paris, vælg ikke Presidentiel da det er her der er en form for sponsorbilletter-agtig-stemning. Så hvis du sidder på Paris men nede mod Auteil får du næsten med garanti en god stemningsoplevelse.

    PSG - Marseille er Frankrigs to store arvefjender, og det er nok her man kan finde den bedste (og ondeste) stemning...


    Håber det er en hjælp for dem der har tænkt sig at tage en tur ned og se en PSG kamp...

  14. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    3,066

    Re: Paris

    Som note kan det tilføjes i lige i øjeblikket vil man finde en ond stemning mellem de to endetribuner til hver kamp, da man er godt knotne på hinanden bla. pga. de forskellige politiske holdninger der hersker mellem de ganske højreorienterede Boulogne Boys og deres modsætninger i Tigris Mystique og flere andre grupper på deres endetribune.

    Ellers spiller Olympique Marseille dernede i marts, hvis man vil have en slags derby ala Barcelona - Real Mandril.

    Sibs

  15. #15
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Paris

    ›Som note kan det tilføjes i lige i øjeblikket vil man finde en
    ›ond stemning mellem de to endetribuner til hver kamp, da man er
    ›godt knotne på hinanden bla. pga. de forskellige politiske
    ›holdninger der hersker mellem de ganske højreorienterede Boulogne
    ›Boys og deres modsætninger i Tigris Mystique og flere andre
    ›grupper på deres endetribune.

    ›Ellers spiller Olympique Marseille dernede i marts, hvis man vil
    ›have en slags derby ala Barcelona - Real Mandril.

    ›Sibs


    Efter et års tid uden de store problemer mellem de to grupper, så kom der igen gnister til deres udekamp imod Le Mans.. Tigris og Boulogne Boys kom op i et ret stort slagsmål og de de to grupper vendte tilbage til Paris om natten, angreb Tigris, Boulogne boys med div. slagvåben..

    Til kampen efter hjemme mod Nantes prøvede Boulogne boys at komme ned til Tigris enden for at få hævn.. Det blev stoppet af politiet..

    Siden hen har Tigris nu undskyldt for hvad de har gjort, men Boulogne Boys har ikke ville godtage deres undskyldning..
    Boulogne Boys har dog også sagt, at de hellere vil koncentrere om deres 20års jubilæum..
    Så jeg kunne godt forestille mig, at balladen vil falde lidt til ro nu, men jeg nægter at tro på at PSGs udekampe bliver uden problemer..



    Mvh
    Ace.
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Paris Hilton
    By Henriko/jfs in forum Diverse
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 12.01.07, 13:59
  2. FCK i Paris
    By Ais in forum Bazar
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 21.07.05, 13:14
  3. Landskamp i Paris...
    By Smallfarm in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 17.03.05, 15:41
  4. Forskellen på Paris og Aalborg......
    By zebos in forum Diverse
    Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 15.12.03, 13:13

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •