Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 28

Emner: Hele interviewet med NCH fra dagens EB:

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    123

    Hele interviewet med NCH fra dagens EB:

    DE ER IKKE SULTNE NOKELITEMILJØET MANGLER: Spillerne tænker for meget på deres frisure og mangler viljen til at gøre sig selv bedre, mener Niels-Chr. Holmstrøm

    af troels christensen

    Han var selv lidt af en kampvogn som aktiv, og det skinner igennem, når han som sportsdirektør skal bedømme nutidens danske klubspillere.

    Momentane overvejelser om at trækker i den semi-diplomatiske håndbremse viftes væk, og Niels-Chr. Holmstrøms dom er klar: De er generelt for forkælede og mangler viljen til at bringe sig selv de afgørende skridt videre.

    - Nøgleordet er at skabe et elitemiljø omkring dit hold. Men dagens hjemlige spillere er ikke eliteidrætsudøvere. De er et produkt -en af de første generationer -af det unge erhverv, som professionel fodbold stadig er herhjemme.

    SULTEN MANGLER


    - Når en roer får en fridag eller en uges ekstra ferie, siger han: ´Dejligt, så kan jeg træne tre gange i dag´. Fodboldspillerne snupper en ekstra uge på Mallorca.

    - Mange af de største talenter får lov at sjuske til træning, og når jeg ser ungdomslandsholdet spille, så slår det mig, at mange af dem er meget fokuserede på deres frisurer eller italienske hårbånd.

    - Et eller andet sted har de det for godt. De er ikke sultne nok. Du er altså nødt til at være fanatisk og dedikeret, hvis du vil være en ægte professionel og udvikle dig. Og en ting er sikker i sportens verden: Er der ikke kvalitet i det, du laver, så bliver det afsløret.

    - Du kan kun indøve detaljer som for eksempel førsteberøringer ved at repetere, men danske spillere forventer at blive underholdt, når de møder på arbejde.

    - Som ledere har vi måske været for dårlige til at skabe det rigtige træningsmiljø og stille de nødvendige krav. Men får du skabt de optimale rammer, så spillerne kun skal tænke på at træne og spille kamp, så kan du godt blive lidt ked af det, når du føler, at klubbens anstrengelser ikke bliver modsvaret af respekt for håndværket.

    ANARKI ER KRYDDERIET
    - Desværre må jeg sige, at ærgerrigheden og viljen til at investere en lille smule mere ikke altid er til stede, siger Holmstrøm, som dog også fremhæver, at der skal være ´en dansk balance´ i tingene:

    - Selvfølgelig lever vi også af individualisme, selvstændighed og ja, anarki i dansk fodbold. Det er jo krydderiet. Men det kan altså ikke nytte noget, at en nyoprykket yngling skal fortælle en rutineret træner, hvordan tingene skal køre.

    VI TAGER FOR LET PÅ TINGENE


    Han kalder selv FCK´s 0-5 nederlag til Gorica ´håbløst og helt uacceptabelt´ og erklærer, at de senere års europæiske exits ´ikke har været noget at skrive hjem om´.

    Et kuriøst faktum er, at FCK har gjort det langt bedre på de europæiske udebaner (Glasgow, Amsterdam, Dortmund) end hjemme i Parken, hvor meget er blevet smidt. En ganske ueuropæisk foreteelse:

    - Det hænger også sammen med det nationale. I ligaen er ingen hold så dårlige, at du ikke er nødt til at investere det nødvendige, så modstanderen føler, at han er oppe mod en overmagt.

    - Vores spillere forfalder indimellem til at tage for let på tingene -både individuelt og kollektivt. ´Hvis ikke jeg tackler, så gør ham bagved det nok´. Vi spiller ikke altid med den rette professionelle indstilling i Parken, og det nationale smitter af internationalt.

    - Vi er efterhånden blevet iskolde over for at spille for mange tusinde på udebane, men i Parken skal vi arbejde med at være anderledes mentalt gearede og parate.

    [email protected]

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    481

    Re: Hele interviewet med NCH fra dagens EB:

    Hvor har den mand evigt ret! Det er PRÆCIS de samme overvejelser jeg har siddet med når vi kamp efter kamp har sjusket os til et nederlag mod endnu et skod hold.

    Husker stadig med forundring den famøse artikel i politiken hvor der var et skema over hvor meget forskellige idrætsudøvere træner i dk og hvor Hjalte lå helt i bund selvom han uden tvivl var den bedst betalte af de adspurgte!

    Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor der ikke bliver trænet mere? hvordan kan det være at ALLE andre professionelle idrætsudøvere træner mere end fodboldspillere i suppen???

    Der er vel ingen der vil påstå at spillerne ville tage skade af at f.eks. træne deres fysik mere end de gør nu? Er det ikke muligt at argumentere for at når f.eks. et italiensk hold er bedre fysisk rustet end FC at så har vi et problem der umiddelbart kan løses ved mere intenst træning? Det er jo ikke et spørgsmål om talent hvorvidt en spiller har en kanonfysik, men blot et spørgsmål om træningsdiciplin? Det burde da være sådan at FC til en hver kamp i suppen, om ikke andet, kunne løbe modstanderholdet over på ren fysik. Så kan vi altid snakke om boldbehandling og stil efterfølgende da spørgsmålet om talent nok er mere present her.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,013

    Sv: Re: Hele interviewet med NCH fra dagens EB:

    ›Hvor har den mand evigt ret! Det er PRÆCIS de samme overvejelser
    ›jeg har siddet med når vi kamp efter kamp har sjusket os til et
    ›nederlag mod endnu et skod hold.

    ›Husker stadig med forundring den famøse artikel i politiken hvor
    ›der var et skema over hvor meget forskellige idrætsudøvere træner
    ›i dk og hvor Hjalte lå helt i bund selvom han uden tvivl var den
    ›bedst betalte af de adspurgte!

    ›Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor der ikke bliver trænet mere?
    ›hvordan kan det være at ALLE andre professionelle idrætsudøvere
    ›træner mere end fodboldspillere i suppen???

    ›Der er vel ingen der vil påstå at spillerne ville tage skade af
    ›at f.eks. træne deres fysik mere end de gør nu? Er det ikke
    ›muligt at argumentere for at når f.eks. et italiensk hold er
    ›bedre fysisk rustet end FC at så har vi et problem der
    ›umiddelbart kan løses ved mere intenst træning? Det er jo ikke et
    ›spørgsmål om talent hvorvidt en spiller har en kanonfysik, men
    ›blot et spørgsmål om træningsdiciplin? Det burde da være sådan at
    ›FC til en hver kamp i suppen, om ikke andet, kunne løbe
    ›modstanderholdet over på ren fysik. Så kan vi altid snakke om
    ›boldbehandling og stil efterfølgende da spørgsmålet om talent nok
    ›er mere present her.

    Det var lidt det samme Åkeby sagde da han startede i AGF - De trænede for lidt! Så han satte træningsmængden op og AGF er lidt bedre med nu en de var før!
    Mvh PIB

    Den eneste forskel mellem Bjarne Riis og de andre cykelryttere er at Bjarne Riis ikke lyver mere.
    pib's Avatar

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    529

    Re: Sv: Re: Hele interviewet med NCH fra dagens EB:

    Nu er det jo en længere diskussion om hvorfor det går så dårligt for danske hold i europa.

    Forklaringen med seriøsitet og indstilling er som regel den letteste at hive ud af skabet, for det kan man jo altid pege på. Uden det så i øvrigt behøver at være rigtigt. Men jo. Fodboldspillere har en noget anden indstilling til deres sport, end eksempelvis en atletikudøver har det.

    Men jeg mener nu det er meget relevant at sige, at FCK's spillere ikke har været i den fysiske og mentale tilstand som kan forventes indtil videre i dette efterår. Og hvor er den vilje til at gå gennem ild og vand når det ikke lige kører?

    En anden forklaring er så, at der jo mangler intensitet i de fleste kampe i ligaen. Deraf er der ikke nok skarphed, og det betaler de danske hold dyrt for, når der spilles i europa. Især når de basale ting ikke er på plads.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,477

    Re: Hele interviewet med NCH fra dagens EB:

    ›- Et eller andet sted har de det for godt. De er ikke sultne nok.

    Det kan meget vel være at dette gør sig gældende på hold hvor der kun er 16-17 der kæmper om de 11 pladser i startopstillingen, og 4-5 nøglespillere er helt sikre, bare de kan stå på benene.

    Men FC København har som bekendt en bred trup - med en afløser klar hvis en spiller ikke gør det godt nok til træning eller i kamp. Hans Backe fremhæver gang på gang at 1.-holdstruppen er meget jævnbyrdig. Burde dette ikke give sig udslag i at den som er i dårlig form - eller blot lidt ringere form end konkurrenten til samme plads/område - helt automatisk må se sig selv ude? Eller er truppen i virkeligheden ikke bred nok, således forstået at karantæner og skader gør at konkurrencen ikke opleves tilstrækkelig nærværende? Eller betyder en endnu bredere trup at det bliver legitimt for en spiller som er langt fra startopstilling og bænk at slå op i banen og sige "det her gider jeg fanme ikke"?

    Måske opleves der et modsætningsforhold mellem det at være ambitiøs fodboldspiller i en klub som ønsker at spille europæisk fodbold, og det at forvente at spille hver gang. Nogle af spillerne må nødvendigvis være marginalspillere. Nogle af disse vil få en del spilletid, og opleve sig inde omkring holdet. Andre af dem vil have den primære funktion 1) at holde sig klar, hvis den foretrukne til pladsen må melde pas, og 2) at presse den foretrukne til pladsen, så begge bliver bedre. For deres vedkommende består selve æren i det daglige arbejde på træningsbanen, samt en holdkultur som forhåbentlig giver de fravalgte andel i de opnåede resultater. Hvis dette er uforeneligt med ens selvopfattelse som fodboldspiller, har man næppe meget at gøre i en storklub (læs: klub som gerne vil være en storklub). Vi har set gang på gang de senere år at dygtige spillere har forladt klubben eller ladt sig udleje (f.eks. Hemmingsen, Tur, Zivkovic) med henvisning til at de føler sig for langt fra startopstillingen. Dette kan kun forstås således at de ikke er parat til at presse de foretrukne over en hel sæson, og dermed har de også meldt fra overfor selve ideen med en storklub. Man kan sagtens forstå en mand som Zivkovic, at han gerne vil have noget spilletid - men han må samtidig tage på sin kappe at man dermed ikke kan betragte ham som topspiller.

    gb

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    529

    Re: Hele interviewet med NCH fra dagens EB:

    ›Men FC København har som bekendt en bred trup - med en afløser
    ›klar hvis en spiller ikke gør det godt nok til træning eller i
    ›kamp. Hans Backe fremhæver gang på gang at 1.-holdstruppen er
    ›meget jævnbyrdig. Burde dette ikke give sig udslag i at den som
    ›er i dårlig form - eller blot lidt ringere form end konkurrenten
    ›til samme plads/område - helt automatisk må se sig selv ude?

    Principielt ja. Nu viser det sig bare, at vi specielt defensivt har en del spillere, som slet ikke er kommet igang endnu (Tobiassen, Svensson, Saarinen). Det er kritisk, for netop den defensive organisation lever på kontinuitet. Men hvem skal erstatte de spillere som det ikke kører for?

    Det er virkelig skidt, at så mange spillere har formkrise på en gang, for så skal det gå galt.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    1,484

    Re: Hele interviewet med NCH fra dagens EB:


    ›Husker stadig med forundring den famøse artikel i politiken hvor
    ›der var et skema over hvor meget forskellige idrætsudøvere træner
    ›i dk og hvor Hjalte lå helt i bund selvom han uden tvivl var den
    ›bedst betalte af de adspurgte!

    ›Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor der ikke bliver trænet mere?
    ›hvordan kan det være at ALLE andre professionelle idrætsudøvere
    ›træner mere end fodboldspillere i suppen???


    Hvis den sportslige ledelse synes, at spillerne er i for dårlig form, står det dem jo rimelig frit for at lave om på træningen til gavn for spillernes form og FCKs resultater. Det er faktisk deres pligt, for det er noget af det, de er ansat til, og jeg tvivler meget stærkt på, at spillerne ville brokke sig over at komme i bedre form.

    Derudover synes jeg, at NCH lukker op for skuffen med de gammelkendte klichéer om forkælede spillere med fokus på frisuren. Bevares, det er tanker, vi nok alle bliver ramt af, når frustrationerne melder sig over en dårlig præstation, og jeg vil da heller ikke sige, at jeg er uenig i, at der ofte mangler vilje og gejst, men for mig virker det også, som om han løber fra ansvaret for Gorica-katastrofen. I hvert fald savner jeg lidt selvkritik flettet ind mellem bebrejdelserne.

    Vi har før haft et hold, der tænkte så tilpas lidt på deres frisurer, at de kunne gøre det godt mod hold som Chelsea, Ajax, Dortmund og Lazio. Det har vi åbenbart ikke i dag, og den nemme forklaring på dette er selvfølgelig, at spillerne ikke er dedikerede og passionerede på samme måde i dag, som for få år siden.

    Nogle lidt mindre nemme (og for en sportschef ligefrem ubehagelige) forklaringer er, at sammensætningen af truppen er væsentligt ringere i dag end dengang:

    - at man ikke har noget så afgørende som målmandsposten besat med en spiller, hvis kvaliteter ingen finder grund til at diskutere. Ligesom man åbenbart også har vurderet, at en mand som Lars Høgh (der gang på gang bliver skamrost for sit arbejde med andre klubbers målmænd) ikke kan gøre nytte i FCK.

    - at man har forsømt at købe de rigtige lederskikkelser til erstatning for dem, som stoppede.

    - at man har købt forkerte spillere eller måske først og fremmest købt spillere på forkerte tidspunkter.

    Det er efter min mening mindst lige så afgørende forklaringer på de manglende internationale resultater som Holmstrøms beskyldninger om, at spillerne er forkælede og går mere op i frisuren end træningen.
    Men når man har en sportschef med et ego på størrelse med solsystemet er det et urimeligt krav til ham, at han skulle rette skytset mod sig selv og overveje, om han ikke kunne have gjort noget anderledes.
    Så det vil jeg ikke gøre. NCH - fortsæt du bare med at jamre over dine spilleres uprofessionalisme og popsmarte attituder. Jeg skal nok huske at give skylden på deres indstilling (og kun den), næste gang FCK bliver til grin i hele landet. Dit ansvar som sportschef er det jo tydeligvis ikke værd at tale om.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Re: Hele interviewet med NCH fra dagens EB:

    ›Hvor har den mand evigt ret!

    Ja da! Og hvor er det underligt at ingen har tænkt de tanker før!

    ›Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor der ikke bliver trænet mere?
    ›hvordan kan det være at ALLE andre professionelle idrætsudøvere
    ›træner mere end fodboldspillere i suppen???

    Det er fordi de unge mennesker nutildags er slappe, dovne og forkælede og tænker for meget på deres frisurer. Og når træneren kræver at de træner mere, så giver de ham bare buksevand og går hjem og spiller PlayStation i stedet - mens de spiser flødekager til!

    Rart at se at Holmstrøm ikke forfalder til de lette forklaringer og tomme klicheer!

    Bo N K
    - med en smule i.a.

  9. #9
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Hele interviewet med NCH fra dagens EB:

    ›Hvis den sportslige ledelse synes, at spillerne er i for dårlig
    ›form, står det dem jo rimelig frit for at lave om på træningen
    ›til gavn for spillernes form og FCKs resultater.

    Nu er det jo ikke den fysiske form han taler om...

    "Du kan kun indøve detaljer som for eksempel førsteberøringer ved at repetere, men danske spillere forventer at blive underholdt, når de møder på arbejde."

    ... men snarere en slags hoppen over hvor gærdet er lavest all-round. Repetition er ikke sjovt, spil til to mål er sjovt, så man lægger lidt mindre kræfter i det første og lidt mere i det andet. Og hvis der ikke er noget af det andet, så bliver man sur og tvær for nu er det ikke sjovt længere. Der gik for eksempel den historie med at Spillerforeningen i sit eget udlæg til en ny overenskomst forlangte overtidsbetaling ved selvtræning, hvilket tyder på en helt forkert grundlæggende indstilling til konceptet om selvtræning.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    481

    Re: Hele interviewet med NCH fra dagens EB:

    ›Hvor har den mand evigt ret!

    Ja da! Og hvor er det underligt at ingen har tænkt de tanker før!

    ›Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor der ikke bliver trænet mere?
    ›hvordan kan det være at ALLE andre professionelle idrætsudøvere
    ›træner mere end fodboldspillere i suppen???

    Det er fordi de unge mennesker nutildags er slappe, dovne og forkælede og tænker for meget på deres frisurer. Og når træneren kræver at de træner mere, så giver de ham bare buksevand og går hjem og spiller PlayStation i stedet - mens de spiser flødekager til!

    Rart at se at Holmstrøm ikke forfalder til de lette forklaringer og tomme klicheer!

    Bo N K
    - med en smule i.a.
    -------------------------

    Og din pointe?

    Jeg er da udemærket klar over at Talestrøm bærer en del af ansvaret for den manglende internationale succes, men det er nu engang spillerne der har det endelige ansvar på banen.

    Man kan jo ikke komme uden om den objektive sandhed at danske fodboldspillere træner markant mindre end andre eliteidrætsudøvere i dk og ja, jeg tror faktisk du har en pointe i dit lettere (i.a.) ironiske indlæg om at danske spillere ER forkælede og ikke har den rette indstilling til tingene! Man kan vel som et MINIMUM forvente at de til hver kamp gør deres arbejde professionelt og ikke "laller" rundt på banen som var de ligeglade?!

    At man fra den sportslige ledelse åbenbart ikke har været god nok til at motivere eller direkte presse spillerne til at udvise en sådanne professionalisme (omend jeg mener at det er spillernes eget ansvar! gad godt se den arbejdsplads ude i "den virkelige verden" hvor man slap godt fra at udvise en så skod agtigt indstilling...).

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427

    Re: Hele interviewet med NCH fra dagens EB:

    Men hvis det er så let som NCH antyder i det interview, så burde han jo fyre hele bundtet og ansætte nogen, der er efter hans eget hoved.

    Jeg er fuldt ud på linje med Bo NK her. Hans forklaringer er for letkøbte.

    Hvornår har du sidst set FCK's spillere lalle rundt og virke ligeglade? Mod Gorica synes jeg ikke at man kan sige, at det var årsagen. Det var nok snarere en kædereaktion der medførte det dumme resultat, men manglende profesionalisme, det synes jeg er et tarveligt udtryk.

    Jeg tror snarere at NCH ville sige tak for sidst til spillerne efter konflikten (som ikke er slut endnu). Han mener jo her, at det er forkælede spillere, der ikke kender deres rolle i klubberne.

    De udtalelser giver bestemt ikke pluspoint i min bog.

    mvh Stephphen

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    529

    Re: Hele interviewet med NCH fra dagens EB:

    Hej,

    ›Men hvis det er så let som NCH antyder i det interview, så burde
    ›han jo fyre hele bundtet og ansætte nogen, der er efter hans eget
    ›hoved.

    ›Jeg er fuldt ud på linje med Bo NK her. Hans forklaringer er for letkøbte.

    ›Hvornår har du sidst set FCK's spillere lalle rundt og virke
    ›ligeglade? Mod Gorica synes jeg ikke at man kan sige, at det var
    ›årsagen. Det var nok snarere en kædereaktion der medførte det
    ›dumme resultat, men manglende profesionalisme, det synes jeg er
    ›et tarveligt udtryk.

    ›Jeg tror snarere at NCH ville sige tak for sidst til spillerne
    ›efter konflikten (som ikke er slut endnu). Han mener jo her, at
    ›det er forkælede spillere, der ikke kender deres rolle i
    ›klubberne.

    ›De udtalelser giver bestemt ikke pluspoint i min bog.

    At sige, at spillerne virker ligeglade må stå for egen regning, for det siger NCH jo ikke.

    Han siger, at spillerne mangler ydmyghed overfor arbejdet, og det er jeg svært enig i, når jeg ser den rent fysiske tilstand flere af spillerne er kommet tilbage fra ferie i. Hvis du vil have genopfrisket hukommelsen, så check Silkeborg-kampen ("Mestrene forlængede ferien").

    Det kan godt være, at det er letkøbt at antyde, at spillerne ikke er helt på mærkerne i den daglige træning. Men er det også forkert? At dømme ud fra sæsonstarten, så nej.

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Re: Hele interviewet med NCH fra dagens EB:

    ›Og din pointe?

    At Holmstrøms indlæg svinger fra tomme klicheer til åbenlyst nonsens.

    F.eks. bliver det helt bizart når han skal illustrere det i en parallel med roere, som træner tre gange på deres fridage. Er det ikke en anelse absurd at tro at man træner ekstra hårdt på sine træningsfridage? Roeres fridage er jo nok fra deres 'normale' arbejde, eftersom de færreste er fuldtidsproffer ligesom fodboldspillere i FC Kbh. Og mon ikke trænerstaben meget gerne havde sig frabedt at deres professionelt afvejede træningsdosering på den måde blev totalt underløbet?

    Og resten er jo bare de samme klicheer som man hører alle steder i verden når der er blevet tabt en vigtig kamp. Så er spillerne forkælede og dekadente. At det skulle være særligt dansk er i mine øjne mageløst tåbeligt at tro.

    Når det her så er sagt, så er artiklen faktisk lidt mærkelig, for der er en anden - mindre - artikel i samme blad hvor Holmstrøm tilsyneladende er inde på noget mere substantielt (dog uden at røbe ret meget om det):

    - Vi har intet gjort herhjemme efter indførelsen af betalt fodbold, selv om nogle ting på skift er lykkedes for Brøndby og os.
    - Det er et ungt erhverv med mange børnesygdomme, og klubberne har ikke haft overskud til at gennemtænke en strategi for udviklingen af dansk klubfodbold.
    - DBU har aldrig beskæftiget sig med det tema. De har haft for travlt med det landshold, hvortil de gratis låner vores spillere, og med at deltage i slutrunder hvert andet år. Holdningen har været, at 'nu må de elite-klubber da holde op'.
    - På den måde har det bare ikke været godt nok, men nu er vi i klubberne nået dertil, hvor vi har erkendt problematikken. Vi har allerede været konstruktive om at 'brande' ligaen, så sponsorerne står i kø, ligesom vi har lavet tv-aftaler og fået bedre stadioner.
    - Nu er vi så nået til de konkrete udviklingsplaner, og i Divisionsforeningen har vi lavet en strategiplan, og nu mangler vi bare det fodboldpolitiske gennembrud. Men en forudsætning er enighed i dansk fodbold, hvor inertien er lidt længere end i andre lande.


    Det kunne ærligt talt være mere interessant at høre nærmere - og ikke mindst mere konkret - om de udviklingsplaner end at høre en vred gammel mand tordne over ungdommens slaphed.

    Venligst,
    Bo N K

  14. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    426

    Re: Hele interviewet med NCH fra dagens EB:

    Forskellen mellem fodboldspillere og f.eks. roere er, at fodbold er en holdsport, hvor der er plads til mange forskellige typer. Der er næsten brug for alle spidskompetencer. Det er meget sjældent at en fodboldspiller er komplet. Enten er han for lille, stor, langsom, hovedstødssvag, dårlige dribleevner, ustabil, for skadet (Todi), etc. Der er altid en svaghed.

    Derfor kan jeg godt leve med, at der er visse spillere, der f.eks. ikke løber solen sort, som Hjalte gør det. Eller udviser vindervilje, som 32 gør det. F.eks. kan jeg tilgive en spiller som Zuma utroligt meget, fordi han - efter danske forhold - har nogle helt vilde spidskompetencer.

    Derfor er det for letkøbt, hvis man vil have f.eks. Zuma til at være komplet. Det vil næsten kun kunne gå ud over hans spidskompetencer, hvis man forsøgte at træne Zuma til at være en komplet spiller, er jeg overbevist om. Man kan ikke få det hele, så man må vælge.

    Jeg mener ligesom andre, at NCH bør kigge indaf i sin evaluering af de seneste års europæiske resultater. NCH bør spørge sig selv: kom købene i tide, var det de rigtige typer, havde de den fornødne kvalitet, var det til den rigtige markedspris ift. kvalitet- og type, etc.

    Selvfølgelig skal fodboldspillere have den rette indstilling, men man kan ikke forlange det umulige, da det kan gå ud over spidskompetencerne.
    Thomas L

  15. #15
    Hjaltefanden Slettet

    Re: Hele interviewet med NCH fra dagens EB:

    ››Og din pointe?

    ›At Holmstrøms indlæg svinger fra tomme klicheer til åbenlyst nonsens.

    ›F.eks. bliver det helt bizart når han skal illustrere det i en
    ›parallel med roere, som træner tre gange på deres fridage. Er det
    ›ikke en anelse absurd at tro at man træner ekstra hårdt på sine
    træningsfridage? Roeres fridage er jo nok fra deres
    ›'normale' arbejde, eftersom de færreste er fuldtidsproffer
    ›ligesom fodboldspillere i FC Kbh. Og mon ikke trænerstaben meget
    ›gerne havde sig frabedt at deres professionelt afvejede
    ›træningsdosering på den måde blev totalt underløbet?

    ›Og resten er jo bare de samme klicheer som man hører alle steder
    ›i verden når der er blevet tabt en vigtig kamp. Så er spillerne
    ›forkælede og dekadente. At det skulle være særligt dansk er i
    ›mine øjne mageløst tåbeligt at tro.

    Øh du, har du prøvet at tjekke den seneste ranking over de nationale ligaer? SAS-Ligaen ligger i røven af femte division, europæisk set, resultatmæssigt set. Og jeg tror ikke, de danske spillere har dårligere vilkår end spillerne fra de mange af de ligaer, der ligger i det brede midterfelt ovenover Danmark. Danske klubber køber de bedste spillere fra den norske og svenske ligaer, fordi lønningerne simpelthen er bedre her. Alligevel kan FCK hverken besejre Gorica fra Slovenien eller Viborg fra Lars Tyndskids mark, og BIF kan ikke score et ærligt mål mod et Litauisk hold. Det kan da godt være, at det er mageløst tåbeligt at påstå, at spillerne er dekadente og forkælede, men NCH konstaterer jo også blot, at spillernes synes at mange en grundlæggende sult. For mig er det mageløst, hvis man kan være uenig i det.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Stadionoplevelser fra hele verden
    By Cheerleader nr.8 in forum De lange linier
    Svar: 93
    Sidste Meddelelse: 20.08.21, 17:51
  2. Dagens Løvetime med NCH er topdollar (15/11-2006)
    By Orb in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 15.11.06, 22:14
  3. Laudrup : Især FCK kan ikke leve med at vi vinder det hele.
    By fc vandmand in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 20.06.05, 08:24
  4. Interview med NCH
    By KongMorten in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 18.12.04, 19:36

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •