Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 28

Emner: Hysteriske kællinger - fremsyn udbedes.

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    454

    Hysteriske kællinger - fremsyn udbedes.

    Der er en tendens til hysteri her på forummet. Ja gu' spiller vi dårligt, og vi underpræsterer i den grad, men se nu lidt bredt på det.

    Den der Backe Raus stemning er jo fuldstændig idioti, og den samme der var i sidste efterår - og hvordan gik det ? Vi hev guldet hjem med et af de "dårligeste" spillermateriel i en guldsæson - men det er åbenbart ikke en præstation, mener de kortsigtede, der gerne vil have "galehus" tiden tilbage,
    med trænerfyringer mv.

    Men se nu på spillet. Det er altså ikke Backe's skyld det hele. Han spiller jo ikke med på banen.

    Tag nu forsvaret - der er en tendens til manglende kampgejst. Særligt personificeret ved Bo Svensson, som pt. har så store problemer med sit eget spil, at han ikke har overskud til at agere anfører. Første mål i går viser desværre med al tydelighed at manden pt. ikke evner at placere sig korrekt og pt. ikke har energi til at hive sig selv opå ved fight mv. Endvidere er en spiller som Ole Tobiasen idag en belastning i den grad, og det var da også tydeligt at BIF spillede på det. Så snart Ole T havde bolden rykkede en af angriberne ud, og Kahlenberg kom meget højt i banen - det hul han konsekvent efterlod sig fik vi desværre ikke udnyttet.

    Den del Backe må tage på sin kappe er Lars J. i venste side. Det kan simpelthen ikke være rigtigt at gøre to pladser dårligere blot fordi en plads er ramt af skader. Lars J. SKAL spille den højre back, og så må man sgu' hive en formsvag PC eller Rooba ind - indtil Janne S. er klar. Fejlplaceringen af Lars J. skal dog ikke være en undskyldning for den attitude han lagde for dagen i går, hvor man pludselig kunne se hvad HSV's træner mente med at Lars J. manglede gejst og vilje. Lars J. burde have dækket Kamper af på det andet mål og må tage en stor del af ansvaret for målet.

    Midten har atore problemer med at omstille sig til en diamant. primært fordi omstillingsspillet går for langsomt, og dels fordi Linderoth (korrekt mener jeg) får lov til at spille sig i form. Desuden er en type som Hjalte formentlig bedre på en sideordnet midtbane, end som den offensive og kreative kraft i en diamant formation. De to kanter stod for meget af i går og giver ikke nok i defensiven. Særligt så desværre Jesper Bech ud til lide under BIF's kampgejst og dne kontante spillestil fra Danton og steg af.

    Angrebet havde jo intet af lave, eller give. Santos's førsteberøring er pt. så langt fra superliganiveau at det er skræmmende. Han havde ikke behøvet at sige til Tipsbladet at han nogengange kan gå i sort - det så vi med al tydelighed i går at han kunne. Zuma har ingen problemer med sin førsteberøring, men var bare alene i går og Møller kom alt for sent ind.

    Lad os nu se om der kommer ændringer onsdag. Man kunne forestille sig at Traore, PC, Fredgaard samt Møller fik chancen fra start.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    356

    Re: Hysteriske kællinger - fremsyn udbedes.

    hysterisk jubeloptimist - realisme efterlyses...

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    159

    Re: Hysteriske kællinger - fremsyn udbedes.

    .
    .
    JA, lad straks gå ud og købe 11 nye spillere !
    .
    .

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    454

    Re: Hysteriske kællinger - fremsyn udbedes.

    Det var sgu' da et flot svar Carlo - og konstruktivt. Men ok jeg kan se du er fra '82, så hvad kan man forvente af ungdommen nu til dags. Du skifter vel til BIF når de en dag vinder guldet ???
    Du burde have læst videre og set at der står "Fremsyn udbedes !!!!!"

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    226

    Re: Hysteriske kællinger - fremsyn udbedes.

    Store udskiftninger i spillertruppen er da det mindste man kan gøre. Der er helt sikkert nogle spillere i 1. holdstruppen der gerne vil ind og spille deres chance. Så må Backe glemme sin konservative indgang til spillet - der skal ruskes op i holdet.
    "You see, whenever I start feeling sick, I just stop being sick and be awesome instead - true story" - Barney Stinson

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    159

    Re: Hysteriske kællinger - fremsyn udbedes.

    .
    .
    NEJ, hvad snakker jeg om .. 22 nye spillere og en sprit ny Jaguar til Hans Backe.
    .
    .

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    711

    Re: Hysteriske kællinger - fremsyn udbedes.

    En vis magen til besindighed er vel ikke at foragte, men jeg kan ikke helt følge dig.
    Det der foregår på banen er vel andet lige trænerens ansvar. Man kan kritisere spillere og skifte dem ud, men gamet er nu engang sådan indrettet, at træneren har det afgørende ansvar for de sportslige resultater.
    Jeg har indtil nu støttet Hans Backe, men tager nu plads blandt tvivlerne.
    Dette bygger jeg på følgende:

    1) Efter 2 mesterskaber indtræder der en naturlig mæthedsfølelse for spillerne. Den har Hans Backe tilsyneladende ikke formået at bearbejde tilstrækkelig inden sæsonstarten. Han konstaterer den bare.

    2) Nogle spillere har udtalt, at der ikke trænes nok, og at spillerne er ude af form. Jeg ved ikke hvad dette skyldes, men det er vel trænerens ansvar at spillerne til enhver tid er toptrimmede.

    3) Passivitet under kampene. At spille rollen som den besindige træner kan der være fornuft i, men når spillerne i den grad underpræsterer, så må han rejse sig fra bænken og råbe spillerne op.

    Det gør intet for mig, at holdet p.t. ikke ligger placeret i toppen, men 0-5 mod et slovensk hold, og 1-3 mod Bundby i kampe, hvor der reelt aldrig var tale om kamp, vidner om temmelig alvorlige symptomer.
    Symptomer som efter min vurdering kun kan løses med såkaldt nyt blod.
    Man kan til nød give Hans Backe en sidste chance, men griber han ikke den, ja så er der altså ingen vej tilbage.
    Sidst redigeret af FCTorben : 20.09.04 kl. 10:39

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    454

    Re: Hysteriske kællinger - fremsyn udbedes.

    Til FC Torben

    Det er heller ikke sådan at jeg fuldstændig frikender Backe, men der skal altså heller ikke gå panik i den - det ser man alt for mange steder uden at dette giver den nødvendige ro eller de nødvendige points.

    Men jeg mener Backe skal have muligheden for at rette op på spillet og hvis dette så ikke sker, jamen så kan man da overveje om han er den rette, Tidspunktet er bare ikke nu efter 7 runder, 3,5 ¨måned efter et flot DM med et noget tyndt og uprøvet spillermateriel. Ikke at det var et dårligt hold der vandt DM, men det var da den største trænerpræstation nogensinde i FCK at hive guldet hjem på det tidspunkt. Dette nævnt for at imødekomme den kritik, der har været luftet om, at selv Hans Bjergs bedstemoder kunne hive guldet hjem i FCK.

    Spillerne må bare kigge indad, hver og een. Det er DEM der skal levere inde på banen. Og dem der skal forstå at man ikke bare bliver et tophold, men at det er noget man skal gøre sig fortjent til.

  9. #9
    GhostInTheShell Slettet

    Re: Hysteriske kællinger - fremsyn udbedes.

    ›Der er en tendens til hysteri her på forummet. Ja gu' spiller vi
    ›dårligt, og vi underpræsterer i den grad, men se nu lidt bredt på
    ›det.

    ›Den der Backe Raus stemning er jo fuldstændig idioti, og den
    ›samme der var i sidste efterår - og hvordan gik det ? Vi hev
    ›guldet hjem med et af de "dårligeste" spillermateriel i
    ›en guldsæson - men det er åbenbart ikke en præstation, mener de
    ›kortsigtede, der gerne vil have "galehus" tiden
    ›tilbage,
    ›med trænerfyringer mv.

    Dårligste spillermateriale? Hvordan kommer du lige til den konklusion? Jeg vil mene at ALLE vores spillere (PC inklusiv og Saarinen ekskl.) kan forstærke ethvert hold i Suppen, inkl. BIF på visse pladser.


    ›Men se nu på spillet. Det er altså ikke Backe's skyld det hele.
    ›Han spiller jo ikke med på banen.

    jo, det er Backe's skyld og jeg fortælle dig hvorfor... Netop fordi spillerne er de samme som vandt mesterskabet (efterår undtaget) og træneren er ansvarlig for træning, motivation og ikke mindst taktik. Som en vis herre udtalte: spillerne er jo ikke blevet dårligere i løbet af ½ til 1 år, så fejlen må ligge et andet sted.


    ›Tag nu forsvaret - der er en tendens til manglende kampgejst.
    ›Særligt personificeret ved Bo Svensson, som pt. har så store
    ›problemer med sit eget spil, at han ikke har overskud til at
    ›agere anfører. Første mål i går viser desværre med al tydelighed
    ›at manden pt. ikke evner at placere sig korrekt og pt. ikke har
    ›energi til at hive sig selv opå ved fight mv. Endvidere er en
    ›spiller som Ole Tobiasen idag en belastning i den grad, og det
    ›var da også tydeligt at BIF spillede på det. Så snart Ole T havde
    ›bolden rykkede en af angriberne ud, og Kahlenberg kom meget højt
    ›i banen - det hul han konsekvent efterlod sig fik vi desværre
    ›ikke udnyttet.

    Enig, spillerne så forfærdeligt ud igår, men de er jo ikke dårlige spillere vel? Hvordan kan deres spil ændre sig så dramatisk i løbet af ½ til 1 år? Hvis ikke det er træningen (træneren), så ved jeg snart ikke...


    ›Den del Backe må tage på sin kappe er Lars J. i venste side. Det
    ›kan simpelthen ikke være rigtigt at gøre to pladser dårligere
    ›blot fordi en plads er ramt af skader. Lars J. SKAL spille den
    ›højre back, og så må man sgu' hive en formsvag PC eller Rooba ind
    ›- indtil Janne S. er klar. Fejlplaceringen af Lars J. skal dog
    ›ikke være en undskyldning for den attitude han lagde for dagen i
    ›går, hvor man pludselig kunne se hvad HSV's træner mente med at
    ›Lars J. manglede gejst og vilje. Lars J. burde have dækket Kamper
    ›af på det andet mål og må tage en stor del af ansvaret for målet.


    Enig! Hvorfor bruger man ikke en PC, som er 100% klar?!?! En PC som venstreback, løser også problemet med vores højreback...

    ›Midten har atore problemer med at omstille sig til en diamant.
    ›primært fordi omstillingsspillet går for langsomt, og dels fordi
    ›Linderoth (korrekt mener jeg) får lov til at spille sig i form.
    ›Desuden er en type som Hjalte formentlig bedre på en sideordnet
    ›midtbane, end som den offensive og kreative kraft i en diamant
    ›formation. De to kanter stod for meget af i går og giver ikke nok
    ›i defensiven. Særligt så desværre Jesper Bech ud til lide under
    ›BIF's kampgejst og dne kontante spillestil fra Danton og steg af.


    Midtbanen virker ikke, fordi de ikke støttes af forsvaret. Vores spillestil kræver omstillelige backs, som skal gå med frem i angrebet i rush op af siden.

    ›Angrebet havde jo intet af lave, eller give. Santos's
    ›førsteberøring er pt. så langt fra superliganiveau at det er
    ›skræmmende. Han havde ikke behøvet at sige til Tipsbladet at han
    ›nogengange kan gå i sort - det så vi med al tydelighed i går at
    ›han kunne. Zuma har ingen problemer med sin førsteberøring, men
    ›var bare alene i går og Møller kom alt for sent ind.


    Hvis man havde læst Tipsbladet i weekenden ville man kunne læse hvorfor Santos ikke er god på toppen. Han er god når målet er foran ham, men alle de gange han får bolden igår, står han med ryggen til mål. Midtbanen spiller ham jo helt helt forkert, hvorfor kan vi ikke finde ud af de dybe stikninger? mellem forsvar og målmand? Istedet for at banke dem ind på knæet af Santos og Zuma hele tiden?

    ›Lad os nu se om der kommer ændringer onsdag. Man kunne forestille
    ›sig at Traore, PC, Fredgaard samt Møller fik chancen fra start.

    Klubben trænger gennemgående til nyt blod, ikke spillerne, men i baglandet...

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    454

    Re: Hysteriske kællinger - fremsyn udbedes.

    Til Ghost

    Med tyndt spillermateriel mente jeg, at guldet sidste år blev hevet hjem med det tyndeste spillermateriel i nyere tid i FCK (dvs. fx uden Janne S. og de skadede spillere), og derfor mener jeg at Backe havde stor ære af Dm guldet.

    Du skriver, at det ikke er spillernes fejl, for de kan ikke være blevet dårligere på 0,5-1 år - men det kan træneren åbenbart ? Eller hvad ? Kan ikke helt følge linien.

    Det er jo selvfølgelig en kombination af begge, men jeg mener helt og holdent at der er nogle spillere der ikke har fået armene ned, og nu pludselig oplever deres første reelle krise.

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    51

    Re: Hysteriske kællinger - fremsyn udbedes.

    ›Dårligste spillermateriale? Hvordan kommer du lige til den
    ›konklusion? Jeg vil mene at ALLE vores spillere (PC inklusiv og
    ›Saarinen ekskl.) kan forstærke ethvert hold i Suppen, inkl. BIF
    ›på visse pladser.

    ØHH Gælder det også på målmandsposten ??

    Bevares i har da nogle udemærkede spillere på mange pladser men jeg kan for nuværende ikke se en eneste af jeres forsvarsspillere forstærke BIF.

    Mvh

    Claus

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427

    Re: Hysteriske kællinger - fremsyn udbedes.

    Tillykke med sejren i går.

    Når ret skal være ret, så er Lars J altså en bedre højre back end Dan Anton. Desværre får han ikke lov til at spille den plads.

    Ellers har du pt ret i dine betragtninger.

    mvh Stephphen
    Fraværende

  13. #13
    GhostInTheShell Slettet

    Re: Hysteriske kællinger - fremsyn udbedes.

    ›Til Ghost

    ›Med tyndt spillermateriel mente jeg, at guldet sidste år blev
    ›hevet hjem med det tyndeste spillermateriel i nyere tid i FCK
    ›(dvs. fx uden Janne S. og de skadede spillere), og derfor mener
    ›jeg at Backe havde stor ære af Dm guldet.

    Jeg fatter den stadig ikke... Hvis spillerne er dårlige, så var vi nok ikke blevet mestre. Og målt i forhold til de andre klubber (som jo er dem vi spiller imod), så er spillerne sku'da ikke dårlige... Du må ud med nogle navne, for jeg kan ikke se at Bech, Bergvold, Hjalte, Traore osv. skulle være dårlige end resten af Suppen?


    ›Du skriver, at det ikke er spillernes fejl, for de kan ikke være
    ›blevet dårligere på 0,5-1 år - men det kan træneren åbenbart ?
    ›Eller hvad ? Kan ikke helt følge linien.

    Hans Backe har måske altid været en dårlig træner, hvem ved? Onde tunger vil påstå at enhver træner ville kunne få succes med det spiller-materiale som vi har i klubben og jeg må til dels give dem ret...


    ›Det er jo selvfølgelig en kombination af begge, men jeg mener
    ›helt og holdent at der er nogle spillere der ikke har fået armene
    ›ned, og nu pludselig oplever deres første reelle krise.

    Delvist enig, men hvem er det lige der skal fortælle dem at de skal tage sig sammen? Enten gennem tale eller ved at undlade at udtage dem (eller udtage dem) og/eller special-træne dem?

    Backe har efter min mening begået et par kæmpe-brølere:

    1) Udnævnelsen af Bo Svensson til anfører
    2) Udelukkelsen af PC og dermed ødelæggelsen af vores højreback plads, samt ødelæggelsen af LJ's spil (som ellers fungerede med Silber)
    3) ikke kunnet få etableret en fungerende midtbane (flytter rundt på folk)

  14. #14
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    51

    Re: Hysteriske kællinger - fremsyn udbedes.

    ›Tillykke med sejren i går.

    Tak

    ›Når ret skal være ret, så er Lars J altså en bedre højre back end
    ›Dan Anton. Desværre får han ikke lov til at spille den plads.

    Kan godt være han er teknisk bedre end Dan Anton, men er han også bedre som indpisker og motivator og gi´r han sig altid 100 % ? Hvis du spørger mig (jeg ser ikke alle jeres kampe) så er svaret nej.

    Det er nemt at undervurdere Dan Anton men som holdspiller betyder han meget for BIF.


    Mvh

    Claus

  15. #15
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,916

    Re: Hysteriske kællinger - fremsyn udbedes.

    ›Men se nu på spillet. Det er altså ikke Backe's skyld det hele.
    ›Han spiller jo ikke med på banen.


    ›Lad os nu se om der kommer ændringer onsdag. Man kunne forestille
    ›sig at Traore, PC, Fredgaard samt Møller fik chancen fra start.


    Jeg kan være enig med det et langt stykke af vejen. Men netop Backe, så tror jeg det er tid at skifte snart. Det er muligvis ikke hans skyld, men på den anden side kan du ikke helt udelukke, at han kan have svært ved at tilføre holdet den samme gejst og motivation som, tidligere!!Dagligdagen for begge parter, spillerne og trænerne kan let gå hen og blive for ensformig.
    Men problemet er klart forsvaret i denne omgang. Bo har jo efterhånden haft flere forskellige alternativer ved sin side..............PC tor jeg ikke er løsningen. Synes PC havde fået chancer nok. Omvendt har hverken Janne eller Tomassen indfriet forventningerne. Jeg synes, da godt man kan sige vi er i en slags krise nu, selvom der ikke er så langt til toppen. Taber vi AGF kampen bliver det mere end svært at generobre guldet. Ved godt det er gisninger. Men kampen igår gav ingen tro på bedring foreløbig. Den lignede de forrige kampe, med boldtab og boldtab, manglende vudne 2.´den bolde......., samt et utal af dårlige afleveringer indbyrdes på holdet. For slet ikke at tale om manglende afslutninger. Gik der 57 min. før vi havde et hovedstødsforsøg, som første afslutning?? Hilsen Phd

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 28.08.06, 21:41
  2. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 23.04.06, 12:20

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •