Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 41

Emner: Royal League pulje med Tromsø og Kalmar?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    349

    Royal League pulje med Tromsø og Kalmar?

    I deperat mangel på EC fodbold i denne sæson har jeg kigget lidt på den kommende Royal League.

    http://www.royalleague.dk kan man stave sig frem til at FC skal spille i pulje 3 bestående af: DK 1 (FCK), DK 2 (bif), Norge 3, og Sverige 4.

    Turneringerne i Sverige og Norge har spillet 21 eller 22 af 26 kampe, og nummer 2 og 3 i Norge mødes i aften kl. 19.00 Det er Vålerenga (et Oslo-hold) mod Tromsø... For de ikke geografikyndige, kan det afsløres at en RL-udekamp mod Vålerenga kunne bestå af en udemærket DFDS svip-tur, mens Tromsø ville betyde noget i stil med det her. Lyn ligger pt. nummer 4, men de er dog stadig i spil til trediepladsen (Lyn spiller også i Oslo).

    Vålerenga ville være 4 point fri af Tromsø ved en sejr i aften, hvilket ikke er så hensigtsmæssigt. Oven i hatten risikerer Tromsø i aften at måtte undvære Steiner Nilsen pga. kaos i det Norske luftrum. The plot thickens!!!

    I Sverige lader det til at Malmø, Halmstad og IFK Gøteborg løber med de tre første pladser, med mindre den nuværende nummer 4 (Kalmar) slår IFK i aftenens kamp. Djurgården er her stadig med i spillet om 4. pladsen.

    Samlet ligner puljerne pt. disse:
    1: Rosenborg, Vålerenga, IFK Gøteborg, OB
    2: Malmø FF, Halmstad, Esbjerg, Lyn
    3: FCK, bif, Tromsø, Kalmar

    Der vil blive spillet 3 kampe inden og 3 kampe efter jul. Spilleterminer etc. findes her:
    http://www.royalleague.dk/nyhed8.htm

    mvh
    ottesen

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: Royal League pulje med Tromsø og Kalmar?

    Samlet ligner puljerne pt. disse:
    1: Rosenborg, Vålerenga, IFK Gøteborg, OB
    2: Malmø FF, Halmstad, Esbjerg, Lyn
    3: FCK, bif, Tromsø, Kalmar

    Det er selvfølgeligt godt nok vi får to lokal derbyer mere mod bif, men er jeg den eneste der kan være lidt bange for at "the new firm" kan gå hen og blive noget udvandet. I mine øjne er det OB som får den langt mest interessante pulje. Sportsligt er det spændende hold at måle sig imod og for fansene er det modstandere som bliver spændende at følge på odense stadion og evt. også på udebane.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,597

    Sv: Re: Royal League pulje med Tromsø og Kalmar?

    Jeg kan kun sige at jeg håber fandeme at stillingerne ændrer sig en del i Allsvenskan og Tippeligaen - for det er dá en regulær lortegruppe vi havner i hvis den stilling holder! Og næppe noget godt argument for den skandinaviske liga. Tromsø og Kalmar - så får kritikkerner deres værste fordomme bekræftet!

    Men der er da heldigvis stadig gode muligheder for at vi får Vålerenga og/eller IFK Göteborg. Det ville da være fint nok.
    Malmø bliver det jo nok ikke, de skal dumme sig gevaldigt hvis ikke de skal rende med mesterskabet eller mindst sølv - det ville ellers have været et dejligt nyt lokalderby på et fyldt stadion i Malmø...

    Rasmus

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,816

    Re: Royal League pulje med Tromsø og Kalmar?

    Det er skøgt der er modstridende oplysninger om gruppe indellingen nogen steder står der at os og BIF er i pulje med nr 3 fra Norge og nr. 4 fra Sverige. Men på http://www.royalleague.dk/tournament.htmStår der:
    Nummer 1 og 2 fra hvert land placeres i samme gruppe. Nummer 3 og 4 fra hvert land fordeles efter lodtrækning med ét hold i hver af de to øvrige grupper.
    Så er spørgsmålet om det er fordi den lodtrækning er foretaget.

    Men jeg er fuldstændig enig i at en tur til Oslo er væsentlig mere tiltrækkende end en tur til Tromsø (Er der overhovedet dagslys i Tromsø i December eller Februar). Der er heller ingen tvivl om at Vålerenga er det klart næstmest attraktive hold efter Rosenborg fra Norge. Først og fremmest fordi de er fra Oslo, men også fordi de har stor tilskueropbakning, der er ca. 10.000 medlemmer af deres officielle fanklub Klanen. Imodsætning til Lyn som stort set ingen fans har.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,455

    Re: Royal League pulje med Tromsø og Kalmar?

    Jeg mener klart osse at OB, og til dels Esbjerg, får nogle langt mere interessante kampe end vi gør. Det forekommer mig i det hele taget lidt hjernedødt at de to bedste fra hvert land er i samme pulje. Hvorfor ikke fordele de store hold lidt bedre, så det måske hed DK1, Norge2, S3, DK4 osv. Burde da osse være bedre mht. tilskuertiltrækningskraft i landende.

    Tvivler osse på hvor attraktive de to kampe mod de uvaskede bliver. Personligt ville jeg klart hellere se os oppe mod Rosenborg, Malmö eller Hammarby, IFK Göteborg, AIK eller hvem der nu ligger til i Sverige... På den anden side bør vi selvfølgelig komme videre fra den pulje det ligger til at blive og så kan der jo ske ting og sager, men stadigvæk. Frygter klart det her med udvanding at "the new firm". Og tænk hvis vi osse trækker dem i pokalen, måske endda, Gud forbyde det, i semien; 7 Brøndbykampe på en sæson! Av, det ville da være i overkanten, specielt hvis vi ikke gør det bedre end i den der er spillet;-)

    mvh duckman

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,816

    Re: Royal League pulje med Tromsø og Kalmar?

    ›Jeg mener klart osse at OB, og til dels Esbjerg, får nogle langt
    ›mere interessante kampe end vi gør. Det forekommer mig i det hele
    ›taget lidt hjernedødt at de to bedste fra hvert land er i samme
    ›pulje. Hvorfor ikke fordele de store hold lidt bedre, så det
    ›måske hed DK1, Norge2, S3, DK4 osv. Burde da osse være bedre mht.
    ›tilskuertiltrækningskraft i landende.


    Jeg er fuldstændig enig i at en puljeinddeling lign den du nævner ville være bedre rent sportsligt, men argumentet for den anden inddeling er vel at man håber at der er hold fra alle 3 lande der går videre, og dermed bevare interessen i alle 3 lande. Interessen for Royal League ville hurtigt dale i Sverige hvis der ikke var nogen svenske hold tilbage.

    Vålerenga ville være 4 point fri af Tromsø ved en sejr i aften, hvilket ikke er så hensigtsmæssigt. Oven i hatten risikerer Tromsø i aften at måtte undvære Steiner Nilsen pga. kaos i det Norske luftrum. The plot thickens!!!
    Kampen endte 1-1 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=247128
    Så muligheden for at vi kan slippe for Tromsø er der endnu. Kampen blev set af 23183 hvilket vist er det højeste i Norge til end kamp uden Rosenborg.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Royal League pulje med Tromsø og Kalmar?

    ›AIK eller hvem der nu ligger til i Sverige...

    Haha! Den var meget god..
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    349

    Sv: Re: Royal League pulje med Tromsø og Kalmar?

    Vålerenga-Tromsø blev 1-1, hvilket giver denne stilling i Norge efter 22 af 26 kampe - vi skal vist håbe på Vålerenga eller Lyn :
    Rosenborg...42p
    Vålerenga....38p
    Tromsø......37p
    Lyn............34p
    Brann.........33p
    HamKam......33p

    IFK Göteborg slog Kalmar 1-0, hvilket giver denne stilling i Sverige efter 22 af 26 kampe, hvor vi nok skal håbe på Djurgården eller Hammarby:
    Malmø FF.......46p
    IFK Göteborg..43p
    Halmstad.......42p
    Kalmar.........34p
    Djurgården.....32p
    Hammarby......32p

    mvh
    ottesen

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,597

    Sv: Re: Royal League pulje med Tromsø og Kalmar?

    ›Vålerenga-Tromsø blev 1-1, hvilket giver denne stilling i Norge
    ›efter 22 af 26 kampe - vi skal vist håbe på Vålerenga eller Lyn :

    Brann er vel heller ikke uden chancer, og det ville være godt for Royal League hvis de kom med - så der kom flere af de lidt større med.
    HamKam kunne være en sjov modstander for os... meeen, så hellere Brann eller Vålerenga.

    ›Rosenborg...42p
    ›Vålerenga....38p
    Tromsø......37p
    ›Lyn............34p
    ›Brann.........33p
    ›HamKam......33p

    ›IFK Göteborg slog Kalmar 1-0, hvilket giver denne stilling i
    ›Sverige efter 22 af 26 kampe, hvor vi nok skal håbe på Djurgården
    ›eller Hammarby

    Det ville være en skandale for Royal League hvis ikke en eneste af Stockholm-klubberne kom med! Og det vil give projektet en ualmindelig skidt start. Lad os håbe - ikke mindst for spændingen i ligaen - at enten Djurgården eller Hammarby formår at smutte forbi Kalmar (der absolut intet har at gøre i Royal League efter min mening!).
    Jeg så dog gerne at lige præcis vi undgår Djurgården indtil vi har fået en træner der kan få truppen til at leve op til sit potentiale. Men det gælder vel alle potentielle modstandere i Royal League...

    ›Malmø FF.......46p
    ›IFK Göteborg..43p
    ›Halmstad.......42p
    Kalmar.........34p
    ›Djurgården.....32p
    ›Hammarby......32p

    Rasmus

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,719

    Re: Sv: Re: Royal League pulje med Tromsø og Kalmar?

    ›forbi Kalmar (der absolut intet har at gøre i Royal League efter
    ›min mening!).

    Hvis Kalmar ender højere i Allsvenskan end f.ex. Stockholmsklubberne Djurgården og Hammarby, så har de vel trods en del mere at gøre i RL end DIF og Bajen, skulle jeg mene! Eller vi skal måske til at anlægge andre "optagelseskriterier" end de rent sportslige?

    Anyways, jeg mener stadig hele konceptet om en polar-royal træningsturnering er og forbliver en stor pose varm luft. Der kan dog selvfølgelig snildt blive brug for varm luft i Tromsø og Kalmar i februar :-)
    Cheers,
    Holger
    - født på en sommernat i sprællemandens tegn
    Holger's Avatar

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,597

    Sv: Re: Sv: Re: Royal League pulje med Tromsø og Kalmar?

    ››forbi Kalmar (der absolut intet har at gøre i Royal League efter
    ››min mening!).

    ›Hvis Kalmar ender højere i Allsvenskan end f.ex.
    ›Stockholmsklubberne Djurgården og Hammarby, så har de vel trods
    en del mere at gøre i RL end DIF og Bajen, skulle jeg
    ›mene! Eller vi skal måske til at anlægge andre
    ›"optagelseskriterier" end de rent sportslige?

    Naturligvis har de det. Jeg mener blot at det ville være en sportslig falliterklæring hvis en oprykker som Kalmar - som man ikke just kan kalde en af Sveriges største klubber - blev højere placeret end de mange, langt større, svenske klubber. Lidt ligesom det var en sportslig falliterklæring da Herfølge vandt det danske mesterskab. Det er selvfølgelig en del af spillet at små klubber kan spille sin chance når de store snorksover (som vi f.eks. har gjort indtil nu i denne sæson), men det vidner om at nogen klubber burde vågne op!!

    jeg mener selvfølgelig at turneringen bør bestå af de til enhver tid fire bedste hold fra hvert land - rent sportsligt. Men for interessen for turneringen, for tilskuerne ikke mindst og for mulighederne i turneringen kan man jo kun i sit stille håbe på at det også bliver nogle af de store klubber med mange fans.
    Og det ville i sandhed være en skam hvis Stockholm ikke blev repræsenteret.
    Til gengæld kan vi jo så glæde os over at Vålerenga endelig er begyndt at vågne op til dåd - efter en, kan man roligt sige, noget omtumlet tilværelse der ikke står mål med mængden af tilskuere og fans (lidt ligesom os i 90'erne, bare værre). Og det er da også rart at de hæderkronede svenske klubber som Malmö FF og IFK Göteborg atter har sat sig på tronen i svensk fodbold (Malmö FF har været der nogle år, men IFK har godt nok også været nede og rode...).

    ›Anyways, jeg mener stadig hele konceptet om en polar-royal
    ›træningsturnering er og forbliver en stor pose varm luft. Der kan
    ›dog selvfølgelig snildt blive brug for varm luft i Tromsø og
    ›Kalmar i februar :-)

    En ægte liga havde været bedre, men nu tager vi denne turnering og ser hvad det kan blive til. For vores vedkommende må vi jo tage enhver mulighed for at komme til at spille mod udenlandske hold med kyshånd - da vi jo på det skammeligste forspildte vores chancer i CL...
    Og det er jo rart at møde nogen lidt andre end Viborg, Silkeborg og de andre sædvanlige.

    Rasmus

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: Sv: Re: Royal League pulje med Tromsø og Kalmar?

    Nu ligger Kalmar jo ikke meget nordligere end København, men argumentet er vel at hold med fans er mere interessante at møde end hold der er gode. F.eks. vil modstanderfans nok se mere frem til en kamp mod os end Viborg, selv om Viborg jo i.flg. stillingen er bedre end os, eller hvad?

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    349

    Sv: Re: Sv: Re: Royal League pulje med Tromsø og Kalmar?

    ›Anyways, jeg mener stadig hele konceptet om en polar-royal
    ›træningsturnering er og forbliver en stor pose varm luft. Der kan
    ›dog selvfølgelig snildt blive brug for varm luft i Tromsø og
    ›Kalmar i februar :-)

    Lad os nu se Holger!

    For mit eget vedkommende er jeg helt på det rene med hvor meget jeg savner en FC-kamp i midt december, februar eller starten af marts.

    Royal league terminerne ift. SAS-ligaen ser pt. ca. således ud for danske hold:
    07.11 FCK-AGF
    11.11 RL runde 1
    14.11 Herfølge-FCK
    21.11 FCK-AaB
    28.11 EfB-FCK
    02.12 RL runde 2
    12.12 RL runde 3
    13.02 RL runde 4
    17.02 RL runde 5
    24.02 RL runde 6
    03.03 RL mellemrunde 1
    06.03 Dong cup kvartfinale
    10.03 RL mellemrunde 2
    13.03 FCK-FCM
    etc...

    Vil du fortælle mig at din sæson slutter den 21. november og tidligst starter igen den 6. marts i Dong-cuppen, eller kommer du måske til liiiige...at skulle forbi Øster Alle og se hvad der sker i en af de mellemliggende kampe?

    Med programmet i mente, er jeg temmelig sikker på at jeg nok skal dukke op. Alternativtet har tidligere været forblæste træningskampe på Peter Bangs Vej eller i Birkerød. RL skal nok blive en succes!

    mvh
    ottesen

  14. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    234

    8!

    Og tænk hvis vi osse
    ›trækker dem i pokalen, måske endda, Gud forbyde det, i semien; 7
    ›Brøndbykampe på en sæson! Av, det ville da være i overkanten,


    ...og hvis vi skal møde Brøndby i Royal finalen, så er vi oppe på 8 kampe!


    ;-)

  15. #15
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    349

    Sv: Re: Sv: Re: Royal League pulje med Tromsø og Kalmar?

    ›Nu ligger Kalmar jo ikke meget nordligere end København, men
    ›argumentet er vel at hold med fans er mere interessante at møde
    ›end hold der er gode. F.eks. vil modstanderfans nok se mere frem
    ›til en kamp mod os end Viborg, selv om Viborg jo i.flg.
    ›stillingen er bedre end os, eller hvad?

    Kalmar ligger på det svenske fastland ud for Gotland. Der er ca. ligeså langt derover som fra KBH til Skagen... (ca. 320 km)

    mvh
    ottesen

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Niclas er vild med Royal League
    By FCAnders in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 20.04.06, 18:39
  2. Kalmar og Lillestrøm i Royal League
    By ottesen in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 30.10.05, 00:50
  3. Mellemrunde pulje i Royal league
    By ottesen in forum De korte linier
    Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 24.02.05, 22:55
  4. Royal League: Tromsø i tv
    By niknik in forum De korte linier
    Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 30.11.04, 12:07

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •