Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 21

Emner: Speaker i Parken til Landskampe...suk suk..hvem er det!! ?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    13

    Speaker i Parken til Landskampe...suk suk..hvem er det!! ?

    Hejsa..

    Jeg var til landskamp i Parken igår. Det har jeg kun været to gange før.
    Jeg interessere mig egentlig ikke for landsholdet, men fik to fri-billetter til kampen igår, så til kamp kom jeg.

    Før, under, og efter kampen, måtte jeg dog undres høre til, mens en eller anden nar!, tør, og meget meget gammel - dansk - speaker , lagde speak til!
    I der har hørt ham, ved hvad jeg snakker om... hvem er han ?? mangen til pinlighed har jeg ikke hørt længe. Folk omkring mig var ligeledes flad af grin, hver gang han kommenterede et eller andet.


    Spørgsmålet er: Hvem er han ? Billede ? Link ?

    og ikke minst hvad er historien for at HAN kan få lov til at være speaker....har hørt et rygte om at han har været speaker i meget meget lang tid i Parken.


    Peter - -

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    711

    Vedr: Speaker i Parken til Landskampe...suk suk..hvem er det!! ?

    ›og ikke minst hvad er historien for at HAN kan få lov til at være
    ›speaker....har hørt et rygte om at han har været speaker i meget
    ›meget lang tid i Parken.


    ›Peter - -

    Det er ikke kun et rygte. Han er nærmest en institution i dansk fodbold. Har vist nok hørt ham speake kampe helt tilbage i 1971, hvor jeg for første gang så B1903 spille i den gamle idrætspark.

    Mvh Torben

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    1,484

    Vedr: Speaker i Parken til Landskampe...suk suk..hvem er det!! ?

    ›Hejsa..

    ›Jeg var til landskamp i Parken igår. Det har jeg kun været to gange før.

    Er jeg den eneste, der undrer mig over formuleringer som denne:

    ›Jeg interessere mig egentlig ikke for landsholdet, men fik to
    ›fri-billetter til kampen igår, så til kamp kom jeg.

    Hvorfor er det, at man så tit støder på den slags på debatforaer, når emnet er det danske landshold? Er det så frygtlige pinligt at interessere sig for landsholdet, at man har behov for at undskylde med, at man skam ikke har betalt for at se dem - og i øvrigt slet ikke interesserer sig for dem?

    Bliver man mindre FCK-fan, hvis man interesserer sig for landsholdet? Fremstår man som en lalleglad roligan, hvis man jubler over en scoring af Jon Dahl?

    Det undrer mig, hvis det er tilfældet, for der er jo mange, der kombinerer deres forhold til FCK med tilsvarende tilknytning til udenlandske klubber - oven i købet også forskellige landshold.

    For mit eget vedkommende er landsholdet god underholdning. Spændende kampe med spil på et højt niveau. Det er nu engang landets bedste fodboldspillere, der bliver sat på samme hold, så kvaliteten er som regel på et noget højere niveau end det, man ser til dagligt i Superligaen.
    Jeg håber altid, at Danmark vinder. Jeg jublede, da Jon Dahl scorede i går, og hvis Danmark kommer til VM, vil jeg juble endnu mere, jo længere Danmark når i turneringen. Gør det mig til en ringere FCK-fan? Kan man ikke håbe på både succes til FCK og Danmark? Det er vel ikke sådan, at det ene behøver at udelukke det andet?

    Til P3FC: Tag det endelig ikke personligt. Dit indlæg er blot et blandt mange, jeg efterhånden er stødt på, hvor afsenderen får pointeret sin holdning til landsholdet. Efterhånden begynder jeg at tro, at grunden til den som regel tamme stemning til landskampene er, at mange af tilskuerne blot har fået fribilletter, men ellers er ligeglade med kampen...

    Omkring dit spørgsmål om speakeren må jeg melde pas. Jeg lagde ikke mærke til ham på tv, og det er længe siden, jeg sidst har været til landskamp. Det gør jeg nemlig ikke ret tit... ;-)

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    438

    Vedr: Speaker i Parken til Landskampe...suk suk..hvem er det!! ?

    Efter hva jeg ku høre i TV'et, så er det da den samme som det altid har været ?

    Det er også den samme som er der til Pokalfinaler...

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Vedr: Speaker i Parken til Landskampe...suk suk..hvem er det!! ?

    ›Bliver man mindre FCK-fan, hvis man interesserer sig for
    ›landsholdet? Fremstår man som en lalleglad roligan, hvis man
    ›jubler over en scoring af Jon Dahl?

    100% ening!!! Jeg hader osse landsholdet!!!1 Latterlige roligans!

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    13

    Vedr: Speaker i Parken til Landskampe...suk suk..hvem er det!! ?

    Ang. landsholdet, så føler jeg bare ikke rigtig noget for det. Det skylles helt sikkert min status som fck fan gemmen mange mange år.
    Den følelse jeg sidder med til en fck-kamp er så langt fra det jeg føler for en landskamp. for mig står der meget meget mere på spil i en fck kamp, end landskamp.
    Måske hvid der var nogle flere fck spillere på landsholdet, men mme, nej. Og så er jeg altbar bare ag natur ikke det det her folkelige med "sejserop og ned af åååååeeenn" og "bølje"!!
    Det er bare sådan rent personligt..

    Jeg mener bestemt ikke at man er mindre fck -fan hvis man holder med landsholdet slet slet ikke.


    Peter - -

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    973

    Vedr: Speaker i Parken til Landskampe...suk suk..hvem er det!! ?

    ›Hvorfor er det, at man så tit støder på den slags på debatforaer,
    ›når emnet er det danske landshold? Er det så frygtlige pinligt at
    ›interessere sig for landsholdet, at man har behov for at
    ›undskylde med, at man skam ikke har betalt for at se dem - og i
    ›øvrigt slet ikke interesserer sig for dem?

    ›Bliver man mindre FCK-fan, hvis man interesserer sig for
    ›landsholdet? Fremstår man som en lalleglad roligan, hvis man
    ›jubler over en scoring af Jon Dahl?

    ›Det undrer mig, hvis det er tilfældet, for der er jo mange, der
    ›kombinerer deres forhold til FCK med tilsvarende tilknytning til
    ›udenlandske klubber - oven i købet også forskellige landshold.

    Jeg tror at det simpelthen er et spørgsmål om kultur ( og modkultur ).

    For at give et eksempel vil jeg fremdrage den eneste gang jeg har været til en dansk landskamp, nemlig kampen mod Luxemburg i 2002. Jeg ved godt at der er mange af de faste landsholdsgængere, der siger at det var en kedelig kamp og at stemningen ikke var som den plejede, men den fremstår alligevel for mig som et godt eksempel på hvad jeg ikke bryder mig om ved landskampe.

    For det første var der sindsygt mange meget fulde jyder iført deres klubtrøjer som substitut for landsholdstrøjen - jeg spottede rigtigt mange Vejle, Silkeborg og AaB-trøjer - og nogle Scum.Utd og Liverpool trøjer - farven var åbenbart det vigtigste for mange af disse jyder og andre.

    Disse jyder bruger åbenbart en hel dag på at lade sig transportere fra Jylland og bruge en dag i byen, hvor de drikker igennem inden kampen, hvilket resulterer i en ordentlig huggert, når de kommer ind i Parken - følgen heraf kan de fleste gætte sig til - stive jyder, der er oppe at toppes med andre folk på tribunen, ofte for stive til at det udvikler sig til andet end lidt små-tjatteri.

    Så sidder man ned - og dét er et totalt anti-klimax når man på Nedre C er vant til at stå op. Der er ikke specielt meget stemning ( ikke efter min opfattelse ) da det ofte er hele familien, der er til landskamp. Et skrækeksempel for mig er at sidde (!!) på Nedre C, sejle-op-og-ned-af-åen med en 80 årig bessemor under den ene arm og en æske-stiv Silkeborgtilhænger under den anden.

    For mig at se er det danske landshold en direkte modsætning til FCK på mange mange områder - og at der så spilles på det samme stadion gør det kun værre for mig personligt. Jeg HADER f.eks. at skulle tage ud til min kæreste på Østerbro når der er landskamp - Østerbro bliver simpelthen omdannet til en jysk kolloni med bonderøve, der har en alkoholprocent som jeg aldrig kommer i nærheden af!!

    Nu er det ikke fordi jeg har noget imod landsholdfodbold - en af de største kampe jeg har set på stadion var da England-Polen tilbage i 1999, men dansk landsholdfodbold kan jeg godt være foruden.

    For lige at opsumere, så er kulturen mellem FCK-kampe og landsholdskampe så stor at jeg ikke kan identificere mig med sidstnævnte - men fred være med dem som er til den slags og er ligeglade med kulturforskellen!
    Venligst

    GNU'en
    Copenhagen Zoo#1

    Jeg er fan af PS&E - og det går skide godt i modervirksomheden!!

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    13

    Vedr: Speaker i Parken til Landskampe...suk suk..hvem er det!! ?

    TurboGnu :

    Kan kun være 100 % enig... det er lige mine ord!!...

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Ening !

    ›TurboGnu :

    ›Kan kun være 100 % enig... det er lige mine ord!!...


    og mine...

    Mvh.
    Maarum

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,559

    Vedr: Speaker i Parken til Landskampe...suk suk..hvem er det!! ?

    ›For lige at opsumere, så er kulturen mellem FCK-kampe og
    ›landsholdskampe så stor at jeg ikke kan identificere mig med
    ›sidstnævnte - men fred være med dem som er til den slags og er
    ›ligeglade med kulturforskellen!

    Det kan jo også hænge sammen med landsholdets årelange kedelige spil og manglende format når det virkelig gælder ('92 og '98 som undtagelserne). Eller de frygtelige kommentatorer der hyper landsholdet (f.eks. 1-1 i Parken mod Ukraine: "Der er ingen tvivl om at det her er et STORT resultat for ukrainerne!") Vorherre bevares. Så er Danmark altså heller ikke bedre.

    Mvh,

    J.

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    11

    Vedr: Speaker i Parken til Landskampe...suk suk..hvem er det!! ?

    ››For lige at opsumere, så er kulturen mellem FCK-kampe og
    ››landsholdskampe så stor at jeg ikke kan identificere mig med
    ››sidstnævnte - men fred være med dem som er til den slags og er
    ››ligeglade med kulturforskellen!

    ›Det kan jo også hænge sammen med landsholdets årelange kedelige
    ›spil og manglende format når det virkelig gælder ('92 og '98 som
    ›undtagelserne). Eller de frygtelige kommentatorer der hyper
    ›landsholdet (f.eks. 1-1 i Parken mod Ukraine: "Der er ingen
    ›tvivl om at det her er et STORT resultat for ukrainerne!")
    ›Vorherre bevares. Så er Danmark altså heller ikke bedre.

    ›Mvh,

    ›J.

    Kedeligt spil og manglende format når det gælder... Hmmmmm... Det beskrev vist lige en dansk topklub fra københavn?

    Desuden mener jeg ikke Danmark spiller kedeligt, og om formatet mangler?
    Tja, spiller-materialet taget i betragtning synes jeg vi gør det ret pænt...

    Og inden jeg bliver overfaldet... Jeg er ikke brøndby-fan, jeg er faktisk ikke fan af en dansk klub, men har dog lidt fck-sympati.

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    391

    Vedr: Speaker i Parken til Landskampe...suk suk..hvem er det!! ?

    ›For det første var der sindsygt mange meget fulde jyder
    ›Disse jyder bruger åbenbart en hel dag på at lade sig
    ›transportere fra Jylland og bruge en dag i byen, hvor de drikker
    ›igennem inden kampen, hvilket resulterer i en ordentlig huggert,
    ›når de kommer ind i Parken - følgen heraf kan de fleste gætte sig
    ›til - stive jyder, der er oppe at toppes med andre folk på
    ›tribunen, ofte for stive til at det udvikler sig til andet end
    ›lidt små-tjatteri.

    Normalt er der jo ingen stive mennesker på nedre C, menu 1 er næsten en marketings fiasko og absolut ingen drikker hjemmefra. Og der bliver da overhovedet ikke fyret J's nej nej, ikke nedre C da.

    > Et skrækeksempel for mig er at
    ›sidde (!!) på Nedre C, sejle-op-og-ned-af-åen med en 80 årig
    ›bessemor under den ene arm og en æske-stiv Silkeborgtilhænger
    ›under den anden.

    Et skrækeksempel for mig er at stå på min faste plads i hashtåger gennem hele kampen, for til sidst at få en hel fadbamse ned af nakken, til at gå hjem på.

    Styr lige din jydefobi mester og kig i egne rækker før du kommer med sure opstød.

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,559

    Vedr: Speaker i Parken til Landskampe...suk suk..hvem er det!! ?

    ›Kedeligt spil og manglende format når det gælder... Hmmmmm... Det
    ›beskrev vist lige en dansk topklub fra københavn?

    Det er så din mening. Jeg keder mig ikke i Parken. Vi er holdt op med at spille efter det samme mønster i hvert eneste angreb. Vi spiller os frem til masser af chancer. Og forsvaret veksler mellem lange bolde og opspil langs jorden. De kedelige elementer er næsten væk synes jeg.

    ›Desuden mener jeg ikke Danmark spiller kedeligt, og om formatet mangler?
    ›Tja, spiller-materialet taget i betragtning synes jeg vi gør det ret pænt...

    Hvad har det danske landshold præsteret de sidste 5 år? Man kan kalde 2-0 over Frankrig en præstation, men så er der vist heller ikke mere at komme efter.

    Mvh,

    J.

  14. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    973

    Vedr: Speaker i Parken til Landskampe...suk suk..hvem er det!! ?

    ››For det første var der sindsygt mange meget fulde jyder
    ››Disse jyder bruger åbenbart en hel dag på at lade sig
    ››transportere fra Jylland og bruge en dag i byen, hvor de drikker
    ››igennem inden kampen, hvilket resulterer i en ordentlig huggert,
    ››når de kommer ind i Parken - følgen heraf kan de fleste gætte sig
    ››til - stive jyder, der er oppe at toppes med andre folk på
    ››tribunen, ofte for stive til at det udvikler sig til andet end
    ››lidt små-tjatteri.

    ›Normalt er der jo ingen stive mennesker på nedre C, menu 1 er
    ›næsten en marketings fiasko og absolut ingen drikker hjemmefra.
    ›Og der bliver da overhovedet ikke fyret J's nej nej, ikke nedre C
    ›da.

    Jeg tvivler på at der er nogen, der kan komme op på samme promille som en jyde, der har drukket tæt fra Silkeborg og til København...

    ›> Et skrækeksempel for mig er at
    ››sidde (!!) på Nedre C, sejle-op-og-ned-af-åen med en 80 årig
    ››bessemor under den ene arm og en æske-stiv Silkeborgtilhænger
    ››under den anden.

    ›Et skrækeksempel for mig er at stå på min faste plads i hashtåger
    ›gennem hele kampen, for til sidst at få en hel fadbamse ned af
    ›nakken, til at gå hjem på.

    Så må du brokke dig til kontrollørerne hvis du ikke bryder dig om at stå i hash-tåger ( som jeg nu egentligt ikke kan fortænke dig i ). Og det er min erfaring at kontrollørerne har rimeligt godt fat om dem, der kaster med øl.

    ›Styr lige din jydefobi mester og kig i egne rækker før du kommer
    ›med sure opstød.

    Huh?? Egne rækker?? ]:=/ Hvis hentydningen er til fraktionen, så har vi en enkelt og hvis vi kigger på fangruppen på Nedre C generelt, så er jeg skam opmærksom på at det ikke er alle der har en geografisk oprindelse i Kongens København!

    Men det er lige præcist her min pointe om KULTUR kommer ind i billedet - måske skulle du tage fordomsbrillerne af og læse mit indlæg én gang til. Mit indlæg er ikke udtryk for et "surt opstød" men en forklaring af forskellene på de kulturelle forskelle, der er mellem FCK-kampe og landskampe - du vil måske påstå at der ikke er nogen forskel?? Alle, der synes at kulturen omkring landsholdet er fed er i mine øjne velkomne til at tage til landskampe - som jeg i øvrigt også skriver - jeg finder bare ikke den kultur fed!

    Det er da i øvrigt interessant at dét jeg kommenterer omkring jyder og jyde-kultur også er det samme vi kører med på Nedre C. Det er dén kultur vi tager afstand fra ved at kalde os for "Byens Hold", det er den kultur der kommer til udtryk når vi råber bonderøve efter modstanderen, det er den kultur der kommer til udtryk ved "vi bor her, I skal hjem" ( og omvendt ).
    Venligst

    GNU'en
    Copenhagen Zoo#1

    Jeg er fan af PS&E - og det går skide godt i modervirksomheden!!

  15. #15
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    496

    Vedr: Speaker i Parken til Landskampe...suk suk..hvem er det!! ?

    Meget apropos: http://www.berlingske.dk/sport/artikel:aid=493436/

    -og egentlig samme opfattelse jeg har af landskampene.
    Varen er simpelthen ikke 350 kr. værd

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Stadig landskampe i Parken?
    By Pipetown in forum De korte linier
    Svar: 109
    Sidste Meddelelse: 21.08.20, 10:18
  2. Pimpong...(suk)
    By Henriko/jfs in forum De korte linier
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 08.03.07, 21:59
  3. 150.000 kr!?! Suk...
    By Ole - Lads in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 24.02.05, 00:22
  4. Speaker i Parken
    By daquce in forum De korte linier
    Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 10.10.03, 22:58

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •