Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 39

Emner: Dårligste liveband

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    1,012

    Dårligste liveband

    Hvilket liveband er det dårligste du har oplevet? Eller hvilken livekoncert har bare været den største skuffelse? Alt tæller, bare du er blevet skuffet, eller koncerten har været helt vildt ringe.

    Jeg ligger ud. The Raveonetts må være det ultimativt ringeste liveband på denne jord. Jeg oplevede dem i PARKEN. Føj. Hvordan de kan få den succes i USA, fatter jeg ikke.
    -

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Vedr: Dårligste liveband

    Guns N Roses på Gentofte stadion i 91 eller 92. To timer forsinket og så tre kvarters halvengageret spillen og så var det forbi. Hvis ikke det havde været for den fremragende opvarmning af Suicidal Tendencies og Blind Melon ville det have været helt forgæves.

    Jeg har siden oplevet mange dårligere koncerter, men da jeg havde kæmpe forventninger til denne koncert, står den som det ultimative antiklimaks.
    Sidst redigeret af Mads740 : 22.10.04 kl. 17:30
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Vedr: Dårligste liveband

    Var for nylig en tur på Stengade30 for at overvære Seierø, der spiller rock-pop-folk musik ala Damien Rice og Counting Crows. Opvarmningsbandet var et heavyband kaldet tr3ple P. Uha nej, det var ikke rart..

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    250

    Vedr: Dårligste liveband

    Egil Säbjörnson aka. Egil S. Opvarmning til Sort Sol forige år i Vega.

    Manden havde medbragt en projektor, så sad han på scenen og viste videoer.
    Derefter sag han til sit eget musik. I selskab med en ikke fungerende mikrofon, var det ikke særlig fedt.

    Men hans cideoer er cool.

    Neil

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    356

    Vedr: Dårligste liveband

    SAYBIA på dette års Roskilde tager førstepladesen

    Chaka Khan som opvarmning til Prince i Valby Hallen (1999/2000) kommer tæt på, medmindre man holder af at holde sig for ørene igennem en koncert for at undgå tinitus...

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Vedr: Dårligste liveband

    ›SAYBIA på dette års Roskilde tager førstepladesen

    ›Chaka Khan som opvarmning til Prince i Valby Hallen (1999/2000)
    ›kommer tæt på, medmindre man holder af at holde sig for ørene
    ›igennem en koncert for at undgå tinitus...

    Forsøgt dig med ørepropper? :)

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    1,374

    Vedr: Dårligste liveband

    Ved ikke om det er de decideret dårligste, men et par stykker der fortjener at blive nævnt, og som lige falder ind er:

    1) The Cardigans. Hun KAN bare ikke synge i virkeligheden. Det lyder ganske godt, når det har været igennem en producers kyndige hænder, men live... Nej tak
    2) The Hives. Så dem på Roskilde i år, og musikken var som sådan fed nok, men deres forsanger må da være noget af det mest øretæveindbydende der nogensinde har stået på en scene (fraregnet Amin Jensen og Alex Nyborg Madsen). Hold kæft hvor kan den lille lort lukke meget selvfedt svensk lort ud!

    Mvh
    Søren

  8. #8
    GhostInTheShell Slettet

    Vedr: Dårligste liveband

    Screaming Trees - Roskilde for ca. 1 million milliard år siden...

    Orange scene, eftermiddag, der er lagt op til en gang hård metaltråd...

    Halvt inde i første nummer, går mikrofonen i stykker.
    Forsangeren går amok og begynder at smide monitors udover scenekanten. Ud ryger et par monitorer, security-folk løber ind for at stoppe ham, han ryger i totterne på dem, de flygter. Ud ryger trommesættet og et par højtalere, igen prøver security at stoppe ham...

    Resten kan jeg ikke huske i mine hash-øl-tåger...

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    626

    Vedr: Dårligste liveband

    Da jeg i de seneste 6 år har arbejdet til ca. 80 % af de koncerter som er blevet afholdt i Forum, Parken, KB hallen og Valby-hallen har jeg virkelig mange kandidater at vælge imellem. Men et par sikre topscorere:

    1) Britney Spears i år i Forum. Det tyndeste MTV playback LORT man kan forestille sig. Det der småpædofile-aerobicinstruktør-erotika danseshow faldt SÅ hårdt til jorden.
    2) Red Hot Chili Peppers i Parken ca. 2001, kan ikke huske året præcist. Elendig lyd, uengageret optræden, og en så uambitiøs produktion at det var den rene hån mod de betalende gæster. Scenen lignede noget som burde stå på et kræmmermarked i Vestjylland.
    3) Oasis i Forum i 1997, Gallagher-brødrene rendte rundt 10 minutter før dørene åbnede og sparkede fodbold i hallen (var tæt på at smadre dele af lysanlægget). Meget symptomatisk for indsatsen senere på aftenen, en virkelig gang lort.
    4) Endelig skal Anastacia i den forgangne uge også nævnes. Mage til selvhøjtidlig skrigeballon skal man sgu lede længe efter, en koncert plaget af unødigt meget snak mellem numrene, dansegøjl og tromme/guitarsoloer af unødig lang varighed.

    Ahh det er jo næsten terapeutisk det her ;-)

    mvh Strahne
    Få koll på hvad der er prol
    http://whitetrashoftheday.blogspot.com/

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    903

    Vedr: Dårligste liveband

    Jeg bliver nødt til at sige Morbid Angel, med deres præstation på Roskilde i år.

    Jeg er generelt for metal, også af den mere hårde grad - men jeg har aldrig oplevet en så monoton gang lort som på den mudderindsmurte pløjemark. En lille times fuldstændig usammenhængende støj - akkompagneret af forsangerens galdeudgydelser mellem numrene. Langt de fleste af det hysterisk lille fremmøde på Orange Scene blev heller aldrig grebet af koncerten, og opbakningen var lige så trist som bandets perfomance. DUMPET.
    --

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    1,204

    Vedr: Dårligste liveband

    Er lidt i tænkeboks dér, men Dizzy Mizz Lizzy på Skanderborg '94 og Malurt i Parken som opvarmning til Gary Moore i '92 kandiderer kraftigt...Sort Sol i KB Hallen i 2002 var også en skuffelse.

    Edit: Deep Blue Something da! På Rytmeposten i Odense engang i 96 eller 97 vil jeg tro. De havde kun den lidet opfindsomme Breakfast at Tiffany's og en masse kopier af denne. De startede med den, og de sluttede med den. Nøj det var ringe.
    Sidst redigeret af Faithkeeper : 23.10.04 kl. 10:46

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    534

    Vedr: Dårligste liveband

    Paradise Lost i Pumpehuset ca. 1995. Tynd lyd, tynd trommeslager og en forsanger, der brillerede med at stå med ryggen til publikum det meste af koncerten. Deres første par plader er sgu ellers da egentlig ok meget fede.

    Ernst
    Optimisme er mangel på information

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    59

    Vedr: Dårligste liveband

    hørte saybia på midtfyn sidste år (opvarmning til REM). De var godt nok ringe!!!! hvis det er det bedste dansk musik har at byde på, så ser det sort ud..

    og deres nye "hit".. et eller andet surrender.. imponerende hvordan man kan stable så mange musikalske og tekstlige klicheer op på så kort tid..

    Af for nylige koncerter kan nævnes hotel hunger og cardigans i tivoli. Nu er lyden generelt ringe i tivoli, men der skal undskyldninger af en helt anden kaliber til for specielt HH's vedkommende..



    mvh
    stef

  14. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    167

    Vedr: Dårligste liveband

    Debatman: du kan da ikke dømme ud fra de 3 numre de fik lov at spille i parkens total lydfjendske miljø. Raveonettes skal indendørs i mindre lokaler/haller, så kommer det til sin ret, men hvis ikke man kan lide lidt støj så skal man holde sig væk, det er jo på sæt og vis garagerock revisited (de overgåes dog med flere længder af deres amerikanske forbilleder White Stribes, det er fantastisk)

    men det var jo den anden ende af skalaen vi skulle snakke om.

    Scorpions, KB hallen en gang i de tidlige 90'ere, En gammel favorit fra drengeværelset, der havde enkelte numre til at live op i tøserne, men her gik der totalt Helmut Lotti i den, 'Winds of change' i 12 forskellige versioner lød det som, har ikke rørt mine Scorpions plader siden , aaaahhh ok så, det er løgn 'World Wide Live' ryger stadig på grammofonen en gang i mellem, men ellers....
    Sidst redigeret af tille3787 : 27.10.04 kl. 07:46

  15. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    816

    Vedr: Dårligste liveband

    Jeg så The Ravonettes i Tivoli, og fy fan det var røvsygt...men hvis man kan lide dem, så var musikken sikkert iorden.

    Det mest tyndbenede jeg har oplevet live er derimod Caroline Henderson....jeg var nærmest chokeret over hvor uengageret og direkte elendigt hun sang live....specielt fordi jeg nærmest blev tvunget med til "koncerten". At nogen har signet hende er mig en gåde.

    Mvh
    Peter
    "Impulser, det er noget kvinder får når de kører plasticken gennem revnen" - Henrik Rønsbo
    PeterMT's Avatar

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den dårligste film
    By Urbanus in forum Kultur
    Svar: 109
    Sidste Meddelelse: 22.05.06, 16:41
  2. Dårligste pauseundeholdning i Parken
    By Svaerke in forum Diverse
    Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 10.05.05, 18:16
  3. Fedeste liveband
    By Debatman in forum Kultur
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 15.04.05, 11:12
  4. DK's dårligste stadion
    By Pedagogo in forum Diverse
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 11.07.04, 19:19
  5. Årets dårligste sang
    By Urbanus in forum Kultur
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 28.12.03, 16:22

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •