Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 20

Emner: Hvorfor

Tilmeldingsdato
    Aug 2004

Hvorfor

Med risiko for at kunne komme til at lyde usympatisk har jeg følgende spørgsmål:

Hvorfor den store sympati for en fuld mand som opfører sig dumt og derved kommer frygtligt til skade. Det er frygtligt, men det er hans egen skyld.

Jeg mener at man burde samle ind til de mennesker der var vidne til ulykken, og ikke til en fuld mand der opfører sig dumt.

Så opret en konto for de psykisk lidende (især de børn der var tilstede) efter i går.

Tilmeldingsdato
    Oct 2003

Vedr: Hvorfor

›Med risiko for at kunne komme til at lyde usympatisk har jeg følgende spørgsmål:

›Hvorfor den store sympati for en fuld mand som opfører sig dumt
    ›og derved kommer frygtligt til skade. Det er frygtligt, men det
    ›er hans egen skyld.

›Jeg mener at man burde samle ind til de mennesker der var vidne
    ›til ulykken, og ikke til en fuld mand der opfører sig dumt.

›Så opret en konto for de psykisk lidende (især de børn der var
    ›tilstede) efter i går.

Du har ret, du lyder usympatisk!!!!
    White Angel - SR's Cookie Monster
    "Med slutningen af Per Nielsens karriere er Brøndby blevet en mere sympatisk klub. Og det er ikke en rar følelse."
    White Angel's Avatar

3. Den følgende bruger er enig i dette:

Tilmeldingsdato
    Jan 2002

finder dette indlæg usmageligt...

Tilmeldingsdato
    Oct 2004

Du lyder i mine ører ikke kun usympatisk - men direkte respektløs, usmagelig, etc.

Tilmeldingsdato
    Nov 2002

›Med risiko for at kunne komme til at lyde usympatisk har jeg følgende spørgsmål:

›er hans egen skyld.

Jeg har også selv overvejet om ikke man i virkeligheden burde være rasende på manden, der satte andre folks liv på spil - han kunne have ramt nogen - men derfor synes jeg stadig at det er synd for hans pårørende og venner. Og selvom man er selvforskyldt i en ulykke, kan man vel godt få noget sympati?
    Ståle RAUS!

Tilmeldingsdato
    Oct 2002

Re: Hvorfor

›er hans egen skyld.

›Jeg mener at man burde samle ind til de mennesker der var vidne
    ›til ulykken, og ikke til en fuld mand der opfører sig dumt.

›Så opret en konto for de psykisk lidende (især de børn der var
    ›tilstede) efter i går.

Kunne ikke have sagt det bedre selv!

/DEX

Tilmeldingsdato
    Oct 2004

Hvordan kan du skrive et sådan indlæg ? - Har du ingen empati for andre mennesker ? - Man må ikke håbe at eksempelvis afdødes forældre læser det du har skrevet, hvordan tror du de har det ligenu ?

Tænk dig om en gang til !!!!!!!!

Tilmeldingsdato
    Jun 2004

Usmageligt.... Tror du selv at han hoppede ned med vilje? Det var jo et uheld, som alle nok er klar over, og dybt, dybt, dybt tragisk.....
    VI LIGGER NUMMER 1 VI LIGGER NUMMER 1

Lad os nyde det imens vi kan....

Tilmeldingsdato
    Jul 2003

Er ikke enig - man alligevel! Havde hans "opførsel" kostet uskyldige menneskers liv, havde tingene set helt anderledes ud! Øjenvidner fortæller om "helt vild druk" etc. og at lave håndstand på stangen er altså at udsætte ikke bare sig selv, men alle mulige (børn) for livsfare! Stor respekt til alle pårørende og den 24-årige herfra - ingen tvivl om det ...

Tilmeldingsdato
    Jul 2003

Føler 100% med familien, pårørende og alle der har set ulykken! Det er tragisk ...

Tilmeldingsdato
    Nov 2001

Parkens sikkerhed kan ikke klandres for at ulykken skete. Og der er heller ingen, der skubbede afdøde over kanten. Men betyder det, at ulykken er hans egen skyld?

Ja, han var fuld, og ja, han lod sin vægt hvile på hænderne på gelænderet, mens han lænte sig forover (for lige at udrydde de sidste misforståelser, så udførte han IKKE en håndstand på gelænderet: Det er en misforståelse adstedkommet af en betjent, der ikke ved hvad en håndstand er).

Men han var først og fremmest uheldig.

Vi begår alle dumme fejl. Især, når vi er fulde. Og du og jeg kunne været blevet dræbt tusindevis af gange af ulykker, som vi ret beset måske havde undgået, hvis vi vi havde opført os mere fornuftigt, og hvis vi ikke havde været trætte/fulde/skæve. Vi kunne været blevet kørt ned, vi kunne været faldet ned af trapperne, vi kunne have faldet i gennem isen. Osv osv.

Så det er bestemt på sin plads at vise medfølelse og respekt for både afdøde og afdødes familie, og det er bestemt på sin plads at føle ærgrelse over, at vi ikke længere har afdøde blandt os, og at afdøde aldrig når at leve et fuldt liv.

Det er en tragisk ulykke, der kunne være sket for mange andre end lige ham, så lad os sørge, og lad os samtidig prise os lykkelige over, at der ikke var nogen, der hvor han stod, og at vi ikke sørger over endnu flere.

mvh
    Martin

13. Den følgende bruger er enig i dette:

Pete er offline BIF var bare en bobel :-(
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002

Døden retfærdiggører ikke hans handlinger i kådhed. Prisen er alt for høj ! Derfor denne sympati.

Manden er død og ingen kærlige tanker hjælper ham mere. Derimod havde han famile og det er dem, som fortjener (og får) al vores sympati.

Når vi syntes, det var dumt og meningsløst, så forstil dig hvordan familien har det. At der ikke er en "naturlig årsag" til hans død, gør blot denne tragedie endnu mere voldsom for familien... og ja, endnu mere meningsløs.

Mit hjerte går ud til de efterladte.

Tilmeldingsdato
    Jun 2003

Det der skete igår var dybt tragisk.. Men jeg kan på en måde godt forstå dig..

Jeg har selv som FCKFan gjort nogle tit tider rimeligt uovervejede ting i en menu nr.1 brandert.. hvor manden efterfølgene dag har tænkt at man var rimelig heldigt at man ikke selv eller andre, kom mere til skade..

Derfor har det der skete igår, da også rystet mig en del.. og jeg har da ligget og drejet mig hele natten og tænkt over om det ligeså godt kunne ha været en selv var endt i denne ubeskrivelige triste situation hvor det endte med en 24 årig ung fyr der fik sit liv taget fra ham i en al for ung alder. Eller for den sags skyld, at en af mine venner havde var blevet ramt af ham.

Dette er nok med til at jeg som menneske, i fremtiden, lige vil tænkte mig en ekstra gang om, inden jeg i vildskab/kæmpe brandert vælter rundt på Nedre C.

Her sidder jeg idag og er fuldstændig handlingslammet over gårsdagens forfærdelige uheld.

Selvfølgeligt er jeg utrolig ked af hvad der er sket i går.. men tænk på hvad der kunne ha' været sket hvis der var en der var blevet ramt af den unge mand....

Lad hans pårørende få den ro samt respekt som de fortjener...

Tilmeldingsdato
    Oct 2002

Usmageligt!

Læs hvad vores normalt så rivaliserende fanklub skriver. Jeg syntes det er meget sympatisk. Og jeg kan ikke være mere enig.

Bla.

Hvem eller hvad der måtte være skyld i ulykken er for så vidt også irrelevant – ingen bør dø, på grund af et øjebliks ophidselse i en fodboldkamp.

Hele artiklen

http://www.bif-support.dk/nyheder/nyheder.php?ID=98

Sten

Tilmeldingsdato
    Jul 2003

til bøllebob jeg forstår slet ikke du kan finde på at skrive som du gør har du ingen skam i livet vi snakker om en anden mands liv mere respektløs kan man ikke være du burde skamme dig

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

1. Hvorfor kl. 18.00?
    By Karsten A in forum De korte linier
    Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 07.08.05, 13:42
  2. Hvorfor 32 ???
    By Killer in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 08.05.04, 18:52
  3. Hvorfor er AB. Så dumme???
    By Batman in forum De korte linier
    Svar: 7