Viser resultater 1 til 12 af 12

Emner: Sidelinien (internettet) lukker om 2 år

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    490

    Sidelinien (internettet) lukker om 2 år

    Lad os ikke håbe at den finsle professor Hannu H. Kari får ret i den påstand.


    http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=316288/

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,272

    Vedr: Sidelinien (internettet) lukker om 2 år

    nej det ville være synd! men det her er næsten værrer

    http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=317058/
    KAUF’ ODER STERBE!!!
    jeske's Avatar

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Vedr: Sidelinien (internettet) lukker om 2 år

    Nah, jeg tror ikke på det. Internettet har vist sig at være utrolig stærkt. Naturligvis er der problemer hist og her, men altså... Desuden er e-mail, WWW, osv. jo ikke det samme (Internettet er med andre ord mange forskellige og ikke direkte sammenhængende ting).

    Men jo, hvis spamproblemerne fortsætter vil der nok (ganske automatisk) opstå et alternativ.

    mvh
    Martin

  4. #4
    Elle er offline Teddy Stadium Survivor
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    630

    Vedr: Sidelinien (internettet) lukker om 2 år

    Professor Hannu H. Kari var sikkert også blandt dem der mente at alle computere ville holde op med at virke i år 2000....

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,477

    Vedr: Sidelinien (internettet) lukker om 2 år

    ›Lad os ikke håbe at den finsle professor Hannu H. Kari får ret i den påstand.


    Denne påstand er blevet fremført et antal gange de sidste 10 år. Trafikken på nettet er steget eksplosivt, og spørgsmålet er om nettet rent fysisk kan klare den megen trafik, og om ikke det med tiden vil bryde sammen (i form af lange svartider) når trafikken vokser. Jeg tror at flaskehalsene på nettet er forbindelserne til de enkelte brugere og udbydere af tjenester - og der er direkte brugerbetaling på disse flaskehalse, således at hvis folk vil have større båndbredde, kan de bare betale mere. Det virker ikke som om forbindelserne mellem verdensdelene i samme grad udgør flaskehalse. Men da de i den nuværende model ikke finansieres af direkte betaling fra slutbrugeren, er det væsentligt at være opmærksom på dem, ikke mindst da IP-telefoni må forventes at sluge en stadig stigende del af båndbredden i fremtiden.

    En helt anden ting er at det ikke er umuligt at folk kan blive så trætte af spam at e-mail devalueres som seriøst kommunikationsmiddel. Der er et antal måder at foregribe dette på. Spam-filtre er nok det der fungerer bedst i praksis. Et system hvor man kan identificere og i sidste ende retsforfølge afsenderen af enhver mail, ville kræve at brugerne var registreret hos (stats-)autoriserede email-udbydere, og at vores email-programmer kun accepterede post fra disse udbydere. Det er i teorien nok muligt, men den ringe gennemslagskraft for initiativer som PGP (et krypteringssystem som kan indbygges i flere email-programmer) gør at jeg ikke tror særlig meget på det.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    66

    Vedr: Sidelinien (internettet) lukker om 2 år

    ›Lad os ikke håbe at den finsle professor Hannu H. Kari får ret i den påstand.


    http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=316288/

    Der går sikkert ikke 2 år.... Det går sikkert hurtigere...

    Og så er det ikke kun internettet, der ryger.... det er al datakommunikation... Læs her...

    http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=19115
    -------------------------------------
    - En gang Brøndby - Altid Brøndby!
    -------------------------------------

  7. #7
    GhostInTheShell Slettet

    Vedr: Sidelinien (internettet) lukker om 2 år

    et ord: bollocks.....

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    252

    Vedr: Sidelinien (internettet) lukker om 2 år

    Sikke da noget sludder!!

    Apropos bollocks: http://www.kontraband.com/show/show....=966&CAT=tvads (Enjoy...hehe)

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,361

    Vedr: Sidelinien (internettet) lukker om 2 år

    Mange computer programmer VAR stoppet med at virke i år 2000, hvis ikke det var blevet løst. Y2K er ikke en skrøne. Det var virkeligheden. Hvis der ikke var blevet gjort noget kunne du ikke have hævet penge eller opkrævet penge eller lavet nye produkter til telefoner, så TDC og andre havde nok lukket det.

    mvh
    Klaus A
    Death by football!

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    2,679

    Vedr: Sidelinien (internettet) lukker om 2 år

    ›et ord: bollocks.....

    Jeg tror, jeg forstår hvad du mener, men jeg kan ikke være sikker, for jeg tror ikke du helt har forstået meningen med det ord, du bruger: "bollocks"

    At "Internettet" skulle "bryde sammen". Det kommer an på, hvordan man betragter det. Dele af det, jeg engang betragtede som "Internettet" er sgu allerede brudt sammen! De sidste mange år har det været ført på vildspor af Microsoft, stupiditet og grådighed.

    Der sker dog noget spændende udvikling, hvori sprogvidenskab og fysik mødes. Måske bliver "Internettet 2"!? Jeg har ikke helt selv fået styr på hvad det går ud på, men se evt. selv denne artikel om det eller World Wide Web Consortiums side om det.

    Image er en skræddersyet spændetrøje
    Ståle Raus #39
    footracle @ Twitter
    Bingohanz's Avatar

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    234

    Vedr: Sidelinien (internettet) lukker om 2 år

    Ehm.. MIT, og Stanford alene ligger inde med over 40% af ALLE ip-adresser! WHOA!!!

    "nettet" er ikke "bare" www, men det ved I jo nok :P

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    2,679

    Vedr: Sidelinien (internettet) lukker om 2 år

    ›"nettet" er ikke "bare" www, men det ved I jo nok :P

    Sorry, så WWW 2 da.

    Image er en skræddersyet spændetrøje
    Ståle Raus #39
    footracle @ Twitter
    Bingohanz's Avatar

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FCK på internettet / i London på Torsdag?
    By 1840FCKFC in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 19.02.09, 17:11
  2. Bestilling af PS3 fra internettet.
    By Ventspilsner in forum Bazar
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 26.10.08, 19:23
  3. Svar: 46
    Sidste Meddelelse: 08.03.06, 10:24
  4. Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 07.01.05, 20:29

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •