Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 35

Emner: Selvransagelse på nedre C

  1. #1
    1992FCK er offline Engang FCK, altid FCK...
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    15

    Selvransagelse på nedre C

    Der har den seneste tid været livlig debat om stemningen til hjemmekampene i Parken, eller mangel på samme. I forlængelse af dette mener jeg at en betragtelig stor del af nedre C, seriøst bør overveje om de har ydet deres til stemningen eller om tiden er kommet til at de bør flytte sig til de respektive tribuner og dermed give plads til de folk der virkelig vil give den gas. Her tænker jeg specielt på den midterste del af nedre C, ja nuvel jeg ved godt at folk har sæson kort dertil, men så må tiden bare være inde til unummeret sæson kort, så vi kan få de stemnings skabene ude i siderne af nedre C ind på midten.

    Når folk begynder at udtrykke holdninger såsom at ingen absolut skal bestemme om de skal synge med og at de blot bare har lyst til at nyde en god fodbold kamp, ja så må tiden være kommet til at man virrer pladsen på nedre C for folk der absolut ikke vil acceptere denne pinlige stilhed og så slipper man måske også for at hører folk rundt omkring sig, diskuterer anden grads ligninger og den seneste udgave af kultur tillægget i Politiken under kampene.

    C2 har igennem dette halvår vist, at der bestemt er nogle som er klar til at løfte opgaven, de giver den max gas og ikke mindst kommer med en masse fornyelser (altså andet en tonsvis af lå lå lååå sange), så som nye sange, kædedans, et utal af 2 pinds flag og en massiv opbakning også når holdet er bagud. Man må håber at de forskellige ting med tiden smitter af på resten af nedre C og hvis det en dag ude i fremtiden skulle lykkes at få hele nedre C med på kædedansen, ja så kniber jeg sgu en tårer.

    Jeg selv har taget konsekvensen og flyttet over på Carlsberg tribunen, da jeg erkender at jeg ikke altid er lige frisk om søndagen og da jeg vil vige pladsen for en som er frisk og vil være med til at skabe stemning. Men det virker til at det kun er ganske få der vil tage den konsekvens for at opnå en bedre stemning. Jeg begynder helt at savne de gode gamle dage, hvor vi små 400-500 stk. stod på A tribune og gav den gas. Jeg er seriøst begyndt at foretrække udebane kampene, hvor stemningen er langt bedre end i Parken. Jeg ser i ligeså høj grad fodbold pga. atmosfæren og stemningen og spillet på banen er kun en brøkdel af helheds oplevelsen ved at gå til fodbold.

    Som jeg ser det var kampen mod Aab, næsten det værste jeg til dato har oplevet i Parken, jeg troede seriøst at nedre C havde gang i en stilheds happening, men har senere hørt at dette ikke var tilfældet. Man kunne sgu hører spillerne kommunikere inde på banen og det var på trods af at vi førte 3-0, hvor herre til hest en hekse kedel:-)

    "FCK er nok den klub i Danmark der har flest fan fraktioner, hvilket er super fedt, bare synd at der er kommet en helt ny og hurtigt udviklende ved navn: Stilheds Imperium"

    Der må seriøst gøres noget!!!!!!!

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    272

    Vedr: Selvransagelse på nedre C

    Er til dels ening i det du skriver. Vil dog tilføje at som beboer på c10 er det ikke altid nemt at falde ind i de sange der bliver startet fra eks. c2. Dette skyldes i høj grad at når lyden kommer til c10 er sangen enten ved at være slut eller også er der startet en helt anden sang på eks c13. Derfor bliver det oftes noget rod og løber ud i at det mildest talt lyder af h...... til. Ikke at jeg er den store tilhænger af megafoner o.lign. men hvis man kunne finde en måde hvorpå sangene starter samtidig eller spredes hurtigere ud over tribunen så er vi på rette vej

  3. #3
    Abzalon er offline Lalleglad Jubeloptimist
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    670

    Re: Selvransagelse på nedre C

    Jeg kan da godt forstå at man vil ha' forbedret stemningen på Nedre C, men derfra og til at be' folk om at opgive deres pladser på Nedre C, hvor de står med venner og bekendte, i håbet om at de personer, som køber de frie pladser måske er bedre til at "gi' den gas" synes jeg er rimelig sort.

    Det grænser til lalleglad jubeloptimisme ;o)
    .
    "... I could cry for the time I've wasted, but that's a waste of time and tears ..."
    .

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    154

    Vedr: Selvransagelse på nedre C

    Jeg står midt på nedre c og er for såvidt enig i at lydtrykket er for lavt.

    Til gengæld har jeg længe synes at det var genialt at stå mellem 2 fraktioner(?) der starter sange på begge sider af os.

    En anden stor fordel er at c2 står så tæt på udeholdets tilskuere at de kan give dem gas. Og den anden ende af c (14-15?) kan få gang i både os på midten og B-tribunen.

    Jeg vil give dig ret i at midten af c måske ikke er dem der starter flest chants, til gengæld synes jeg nu vi følger nogenlunde med dem i andre starter.

    Jeg tror bestemt ikke det vil være en fordel at flytte c2 ind på midten, de gør et FREMRAGENDE stykke arbejde der hvor de er nu.
    Og hvis du går ind for kædedans på hele nedre c, burde du nok være blevet der i stedet for at smutte over på rejemads-tribunen, men det ser selvfølgelig flottere ud derfra.

    Endelig mener jeg faktisk (plastic eller ej) at en af fc`s helt store forcer er at vi ikke er en flok hjernedøde lemminger der står og chanter det samme udtæskede chant i 90 min. som vore kære medborgere i ishøj og omegn.

    Vi er igang med et generationsskifte, folk er røvtrætte af LÅLÅLÅLÅ.... og det tager noget tid for så mange, som vi jo er på nedre C, at lære at synge de samme ting. Vi tager med kyshånd imod de nye tiltag fra c2 o.a. (københavn klap klap klap osv.) Men giv det lidt tid. Vi vil meget gerne synge med, vi er måske bare ikke så skide opfindsomme.

    Med venlig hilsen
    Har stadig Backe`s slips

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    1,899

    Vedr: Selvransagelse på nedre C

    Der er [SIZE=7]INGEN[/SIZE] andre fans der skal bestemme om jeg skal synge eller holde kæft.
    Jeg kan forstå deres synspunkt, men klubben har solgt mig et sæsonkort til nogle gode pladser lige ud for midterlinien.
    Hvis klubben stiller krav om "medleven og sang og dans" er jeg sikker på at vi nok finder ud af det, men der er ikke nogen andre fans der skal bestemme over mine pladser.

    Jeg tager i Parken for at se fodbold.. hvad andres formål er, er mig rimelig ligegyldigt!!

    Mattsson #1988

    PS: der dog trods alt forsøger at få gang i C10 midt for.


    ›Der har den seneste tid været livlig debat om stemningen til
    ›hjemmekampene i Parken, eller mangel på samme. I forlængelse af
    ›dette mener jeg at en betragtelig stor del af nedre C, seriøst
    ›bør overveje om de har ydet deres til stemningen eller om tiden
    ›er kommet til at de bør flytte sig til de respektive tribuner og
    ›dermed give plads til de folk der virkelig vil give den gas. Her
    ›tænker jeg specielt på den midterste del af nedre C, ja nuvel jeg
    ›ved godt at folk har sæson kort dertil, men så må tiden bare være
    ›inde til unummeret sæson kort, så vi kan få de stemnings skabene
    ›ude i siderne af nedre C ind på midten.

    ›Når folk begynder at udtrykke holdninger såsom at ingen absolut
    ›skal bestemme om de skal synge med og at de blot bare har lyst
    ›til at nyde en god fodbold kamp, ja så må tiden være kommet til
    ›at man virrer pladsen på nedre C for folk der absolut ikke vil
    ›acceptere denne pinlige stilhed og så slipper man måske også for
    ›at hører folk rundt omkring sig, diskuterer anden grads ligninger
    ›og den seneste udgave af kultur tillægget i Politiken under
    ›kampene.

    ›C2 har igennem dette halvår vist, at der bestemt er nogle som er
    ›klar til at løfte opgaven, de giver den max gas og ikke mindst
    ›kommer med en masse fornyelser (altså andet en tonsvis af lå lå
    ›lååå sange), så som nye sange, kædedans, et utal af 2 pinds flag
    ›og en massiv opbakning også når holdet er bagud. Man må håber at
    ›de forskellige ting med tiden smitter af på resten af nedre C og
    ›hvis det en dag ude i fremtiden skulle lykkes at få hele nedre C
    ›med på kædedansen, ja så kniber jeg sgu en tårer.

    ›Jeg selv har taget konsekvensen og flyttet over på Carlsberg
    ›tribunen, da jeg erkender at jeg ikke altid er lige frisk om
    ›søndagen og da jeg vil vige pladsen for en som er frisk og vil
    ›være med til at skabe stemning. Men det virker til at det kun er
    ›ganske få der vil tage den konsekvens for at opnå en bedre
    ›stemning. Jeg begynder helt at savne de gode gamle dage, hvor vi
    ›små 400-500 stk. stod på A tribune og gav den gas. Jeg er seriøst
    ›begyndt at foretrække udebane kampene, hvor stemningen er langt
    ›bedre end i Parken. Jeg ser i ligeså høj grad fodbold pga.
    ›atmosfæren og stemningen og spillet på banen er kun en brøkdel af
    ›helheds oplevelsen ved at gå til fodbold.

    ›Som jeg ser det var kampen mod Aab, næsten det værste jeg til
    ›dato har oplevet i Parken, jeg troede seriøst at nedre C havde
    ›gang i en stilheds happening, men har senere hørt at dette ikke
    ›var tilfældet. Man kunne sgu hører spillerne kommunikere inde på
    ›banen og det var på trods af at vi førte 3-0, hvor herre til hest
    ›en hekse kedel:-)

    ›"FCK er nok den klub i Danmark der har flest fan fraktioner,
    ›hvilket er super fedt, bare synd at der er kommet en helt ny og
    ›hurtigt udviklende ved navn: Stilheds Imperium"

    ›Der må seriøst gøres noget!!!!!!!
    "Naaaj, der er ikke tale om gummiben, det har der ikke været på noget tidspunkt og det bliver der ikke igen"
    Mattsson#1988's Avatar

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,477

    Vedr: Selvransagelse på nedre C

    ›Der har den seneste tid været livlig debat om stemningen til
    ›hjemmekampene i Parken, eller mangel på samme. I forlængelse af
    ›dette mener jeg at en betragtelig stor del af nedre C, seriøst
    ›bør overveje om de har ydet deres til stemningen eller om tiden
    ›er kommet til at de bør flytte sig til de respektive tribuner og
    ›dermed give plads til de folk der virkelig vil give den gas.

    Hvis man er helt derhenne hvor man overvejer at bede folk flytte sig, burde man forinden undersøge muligheden for at oprette et nyt tribuneafsnit for alle som ønsker at give den gas. Det skal selvsagt være et sted hvor der ikke er udstedt sæsonkort til faste pladser, og rimelig tæt ved banen. Så kunne man gøre tingene helt rigtigt fra starten, f.eks. ved at undlade at udstede fastplads-sæsonkort til de områder hvor det helst skal være vildt.

    Forslag: den venstre halvdel af Nedre Cola (set fra banen), Nedre Nesa (hvor Familietribunen holder til nu).

    gb

  7. #7
    1992FCK er offline Engang FCK, altid FCK...
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    15

    Vedr: Selvransagelse på nedre C

    Hvis man er helt derhenne hvor man overvejer at bede folk flytte
    ›sig, burde man forinden undersøge muligheden for at oprette et
    ›nyt tribuneafsnit for alle som ønsker at give den gas. Det skal
    ›selvsagt være et sted hvor der ikke er udstedt sæsonkort til
    ›faste pladser, og rimelig tæt ved banen. Så kunne man gøre
    ›tingene helt rigtigt fra starten, f.eks. ved at undlade at
    ›udstede fastplads-sæsonkort til de områder hvor det helst skal
    ›være vildt.

    ›Forslag: den venstre halvdel af Nedre Cola (set fra banen), Nedre
    ›Nesa (hvor Familietribunen holder til nu).

    ›gb

    Hej General Belgrano

    Vi er helt enige med hensyn til et nyt tribune afsnit, men jeg tror desværre ikke det tiltag nogenside vil bliver godkendt af PS&E, pga. børne tribunen og udeholdets fans.

    Men man har jo altid lov at håbe...

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,477

    Vedr: Selvransagelse på nedre C


    ›Vi er helt enige med hensyn til et nyt tribune afsnit, men jeg
    ›tror desværre ikke det tiltag nogenside vil bliver godkendt af
    ›PS&E, pga. børne tribunen og udeholdets fans.

    Du har nok ret. Men 10 ud af 11 modstandere kommer ikke med flere tilskuere end der kan være på den anden halvdel af Nedre D.

    Og for Brøndbys vedkommende, må man bare give dem halvdelen af de to øvre afsnit på D også. Ved sidste Brøndby-kamp havde de også kun halvdelen af tribunen, dvs. de to nederste afsnit. Men for at det skal kunne lade sig gøre, må der rejses en mur eller et kraftigt trådhegn hele vejen op gennem D. Jeg må give dig ret i at jeg tvivler på at PSE vil gøre sig de anstrengelser.

    VH
    GB

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,136

    Vedr: Selvransagelse på nedre C

    ››
    ››Vi er helt enige med hensyn til et nyt tribune afsnit, men jeg
    ››tror desværre ikke det tiltag nogenside vil bliver godkendt af
    ››PS&E, pga. børne tribunen og udeholdets fans.
    ››
    ›Du har nok ret. Men 10 ud af 11 modstandere kommer ikke med flere
    ›tilskuere end der kan være på den anden halvdel af Nedre D.

    ›Og for Brøndbys vedkommende, må man bare give dem halvdelen af de
    ›to øvre afsnit på D også. Ved sidste Brøndby-kamp havde de også
    ›kun halvdelen af tribunen, dvs. de to nederste afsnit. Men for at
    ›det skal kunne lade sig gøre, må der rejses en mur eller et
    ›kraftigt trådhegn hele vejen op gennem D. Jeg må give dig ret i
    ›at jeg tvivler på at PSE vil gøre sig de anstrengelser.

    ›VH
    ›GB

    Man kunne også rykke Brøndby's fans ned på nedre B der da alligevel ikke er børnetribune til disse kampe...
    Men denne snak har været oppe og vende utallige gange og vil aldrig blive realiseret...:(

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,477

    Vedr: Selvransagelse på nedre C


    ›Man kunne også rykke Brøndby's fans ned på nedre B der da
    ›alligevel ikke er børnetribune til disse kampe...

    Det var da en fremragende ide.... men det er nok som at slå i en dyne.

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Vedr: Selvransagelse på nedre C

    Ay Caramba. Endnu en tråd om stemningsydere, stemningsnydere, fans der støtter, fans der bør skride fra Nedre C, osv.

    Her er et lille udpluk af dette efterårs tribunesnak - så vi kan undgå at gentage os selv alt for meget ;-)

    http://www.fckfc.dk/forums/showthread.php?t=12469 - en anden opfordring til selvransagelse her til vinter.

    http://www.fckfc.dk/forums/showthread.php?t=12385 - ca. samme agenda som i denne tråd.

    http://www.fckfc.dk/forums/showthread.php?t=12370 - en tråd hvor diskussionen udvikler sig lidt i retning af det der lægges op til i denne tråd.

    http://www.fckfc.dk/forums/showthread.php?t=7415 - en tråd om ca. samme emne som denne tråd (og med en afstemning).

    http://www.fckfc.dk/forums/showthread.php?t=12216 - en anden vinkel på stemningsdebatten, men eftersom denne tråd sikkert også kommer til at indeholde indlæg om røg, blus, "ægte fans" etc., så kan man jo læse op her.

    http://www.fckfc.dk/forums/showthread.php?t=12075 - endnu en tråd i samme boldgade som denne tråd.

    http://www.fckfc.dk/forums/showthread.php?t=11544 - lidt om engagement på udebane (inkl. en dosis "ægte fans" snak).
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,625

    Vedr: Selvransagelse på nedre C

    Muhahahaha... :-)

    Det er nok det mest diskuteret emne i denne sæsson (måske overgår BACKE-RAUS debatten den?). Men det viser jo bare hvor splittet vi er...
    " Vi ser det som et relativt afslappet tiltag. Hvis du ikke engang vil det, som vi har bedt dem om at gøre, så er det vores konklusion, at så er du der nok af de forkerte årsager" - Citat: Dan Hammer

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    1,899

    Vedr: Selvransagelse på nedre C

    ›Det er nok det mest diskuteret emne i denne sæsson (måske overgår
    ›BACKE-RAUS debatten den?). Men det viser jo bare hvor splittet vi
    ›er...
    Det har du sikkert ret i, men du ved også godt hvem af "fronterne" der har fat i den lange ende.. :o)
    Tror "I" er ude i en mission impossible!!!

    Mattsson #1988....som påskønner sang, specielt klagesang!
    "Naaaj, der er ikke tale om gummiben, det har der ikke været på noget tidspunkt og det bliver der ikke igen"
    Mattsson#1988's Avatar

  14. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    3,066

    Vedr: Selvransagelse på nedre C

    ›Det har du sikkert ret i, men du ved også godt hvem af
    ›"fronterne" der har fat i den lange ende.. :o)
    ›Tror "I" er ude i en mission impossible!!!

    ›Mattsson #1988....som påskønner sang, specielt klagesang!

    Vi har da fat i den lange ende, mens andre holder fat i det tynde strå i den anden. Ellers udmærkede debattører rammer et niveau, i forsvaret for "deres" (MUHA) plads, på en tribune der skulle være til højtråbende fans, der er lige til en "Min Plads - citatgenerator".

    Egentlig er jeg ligeglad med Nedre C, men fornøjer mig med at prikke til folks ejerfornemmelser for ting som de kræver retten til "fordi de købte først". Jeg har selv været med fra dag 0 på Nedre A, men er andenrangsfan fordi min alder ikke gav mig mulighed for at købe plads på den midte af Nedre C jeg var en del af på det tidspunkt. "Der skal være plads til os alle", men bare ikke på Nedre C.. Faktum er at selv en klub som Viborg slår os på vokalen i vores egen hule og kan folk ikke se det skræmmende i det, så er slaget tabt. For alle parter..

    Vi er SÅ mange, men kan SÅ lidt. Vi er gået fuldstændig i stå - for 3-4 år siden vel og mærke.

    Fortsat god snak

    Sibs

  15. #15
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    81

    Vedr: Selvransagelse på nedre C

    Spørsgmål:

    - Står du også på Nedre C om 10 år?

    - Hvornår bør man søge "nye græsgange" for stemningens og opbakningens skyld?

    - Og hvis man bør.. - hvor kan I så flytte hen?


    /IITH
    Karsten CF1 15:27
    kaare: Og vi VED at ITTH har ret.

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 17.05.09, 11:24
  2. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 17.08.07, 15:08
  3. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 04.12.06, 14:13
  4. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 13.05.06, 21:54
  5. Nedre C vs. Nedre C
    By fckmartin in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 24.03.06, 14:41

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •