Viser resultater 1 til 15 af 15

Emner: Real madrid - Socidad kampen.

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    85

    Real madrid - Socidad kampen.

    http://www.onside.dk/main/index.phtm...t2=1&id=111080

    Jeg synes det er komplet latterligt at spille de sidste 7 minutter færdig.

    Ville bare lige høre jeres mening..
    Mvh maximal

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,395

    Re: Real madrid - Socidad kampen.

    ›Ville bare lige høre jeres mening..

    Der er nogen der virkelig, virkelig har brug for pointene, er min mening - og det er ikke R. Sociedad ;-)

    Men det giver stadig mere mening end hvis der f.eks. skulle være spillet færdig i vores kamp mod Viborg. I Madrid var der jo ingen der kom til skade.

    Her er i øvrigt en interessant beretning fra Guardians altid læseværdige reporter i Spanien, Sid Lowe, om kampen.

    Rather than blind panic, despite the horrific memories of March 11th, there was a series of conflicting emotions, from irritation to worry, to excitement even, or amusement. And bemusement at the stupidity of Eta launching a bomb threat just after the Basques had got level, just as they were looking like they might even get a winner.
    mvh,
    -smølle

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    1,050

    Vedr: Real madrid - Socidad kampen.

    Jeg havde også krævet dem spillet .. hvert minut tæller.

  4. #4
    Elle er offline Teddy Stadium Survivor
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    630

    Vedr: Real madrid - Socidad kampen.

    En af grundene til at kampen vel afvikles færdigt er, at man ikke vil efterlade et indtryk af, at en terrorgruppe kan få aflyst en fodboldkamp. Det er vigtigt ikke at bukke under for terroren og jeg synes egentligt det er helt rigtigt det man har gjort. Man tør selvfølgelig ikke tager chancer, og evakuerer derfor stadion. Men terroren må ikke få lov til at styre vores liv, og derfor spilles kampen færdigt.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,224

    Vedr: Real madrid - Socidad kampen.

    ›På den anden side, synes jeg også det er latterligt, at spille de
    ›sidste minutter når det alligevel kun er 7. Det betyder altså at
    ›(uden at kende ret meget til spansk geografi), Sociedad og
    ›eventuelle fans skal rejse hele vejen, fra baskerlandet til
    ›Madrid, for at se/spille 7 minutters fodbold.

    Et mere naturligt valg ville nok være at spille kampen til ende i forbindelse med de to klubbers møde d. 1. maj. Denne kamp er godt nok på Real Sociedads hjemmebane, men det måtte man jo så gå på kompromis med. De sidste syv minutter burde i givet fald afvikles i umiddelbar forlængelse af den ordinære kamp. Problemet er naturligvis, at der er temmelig længe til maj, og det vil virke forkert at to hold mangler en kamp i forhold til resten, men det kunne man jo altid klare med at tildele hvert hold et point og så finjustere, når kampen er færdigspillet.

    Men sådan skulle det ikke være.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    5,220

    Vedr: Real madrid - Socidad kampen.

    Har kun én ting at sige: BARCA 12 point foran Real M. på nuværende tidspunkt......DET KOMMER HJEM!!!
    Til den rigtige klub i Spanien igen !!!

    [SIZE=4]Forza BARCA [/SIZE]
    \m/ (^_^) \m/

    Having an offday ??? Metal is the best cure !!!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,477

    Vedr: Re: Real madrid - Socidad kampen.

    .
    Rather than blind panic, despite the horrific memories of March 11th, there was a series of conflicting emotions, from irritation to worry, to excitement even, or amusement. And bemusement at the stupidity of Eta launching a bomb threat just after the Basques had got level, just as they were looking like they might even get a winner.
    Nu er det muligt - og endda yderst sandsynligt - at Sid Lowe har kendskab til forhold i Spanien, herunder Baskerlandet, som er en udenforstående som mig foruden. Men hvis man indlader sig på det tankeeksperiment at bombetruslen har noget med den aktuelle fodboldkamps udfald at gøre, så forekommer det mig såre naturligt at en klub i Baskerlandet med nationalspansk identifikation ("Real" = kongelig) næppe kalder på de store sympatier hos en baskisk nationalist.

    VH
    General Belgrano

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,395

    Re: Vedr: Re: Real madrid - Socidad kampen.

    ›.

    ›Nu er det muligt - og endda yderst sandsynligt - at Sid Lowe har
    ›kendskab til forhold i Spanien, herunder Baskerlandet, som er en
    ›udenforstående som mig foruden. Men hvis man indlader sig på det
    ›tankeeksperiment at bombetruslen har noget med den aktuelle
    ›fodboldkamps udfald at gøre, så forekommer det mig såre naturligt
    ›at en klub i Baskerlandet med nationalspansk identifikation
    ›("Real" = kongelig) næppe kalder på de store sympatier
    ›hos en baskisk nationalist.

    Jeg tror du overfortolker brugen af 'Real' her, for det er et navn klubben har haft siden begyndelsen af sidste århundrede. Klubbens navn blev ændret med republikkens indførelse i trediverne, men genindført da Franco kom til i fyrrerne - dengang blev f.eks. også F.C. Barcelonas navn ændret pr. dekret til Club de Futbol Barcelona, på castillansk vis.

    Og i sig selv har Real Sociedad også en baskisk identitet trods navnet; det er først i de senere år at de har forladt politikken om kun at skrive kontrakt med baskere, og mens de nu (i modsætning til Bilbao) tillader sig selv det, skriver de så vidt jeg ved ikke med folk fra det øvrige Spanien, kun fra udlandet, og principielt kun hvis de ikke selv kan levere duelige folk til pladsen fra egne rækker.

    Min teori er snarere at de har ringet inden Nihat bankede den bold ind :-) Real Madrid virker trods alt mere nærliggende at genere, selv om der sikkert er folk der synes R.Soc. er nogle forrædere at ansætte udlændinge; jeg kan huske at der var meget stort postyr da Athletic ansatte deres første udlænding: Lizarazu, der er basker, men fransk.

    mvh,
    -smølle

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    258

    Vedr: Real madrid - Socidad kampen.

    ›Har kun én ting at sige: BARCA 12 point foran Real M. på
    ›nuværende tidspunkt......DET KOMMER HJEM!!!
    ›Til den rigtige klub i Spanien igen !!!

    [SIZE=4]Forza BARCA [/SIZE]

    Du mener vel hjem til den rigtige klub i Barcelona - RCD Espanyol.
    Mvh. MortenBK

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    5,220

    Vedr: Real madrid - Socidad kampen.

    ››Har kun én ting at sige: BARCA 12 point foran Real M. på
    ››nuværende tidspunkt......DET KOMMER HJEM!!!
    ››Til den rigtige klub i Spanien igen !!!
    ››
    ››[SIZE=4]Forza BARCA [/SIZE]

    ›Du mener vel hjem til den rigtige klub i Barcelona - RCD Espanyol.

    Nej - Jeg mener de rigtige Catalonere - Byen Barcelona's stolthed.....FC Barcalona og ikke forstadsklubben Espanyol ligesom BØF er !!!

    [SIZE=4]Forza BARCA [/SIZE]
    \m/ (^_^) \m/

    Having an offday ??? Metal is the best cure !!!

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,395

    Re: Vedr: Real Madrid-Sociedad-kampen

    ›Nej - Jeg mener de rigtige Catalonere - Byen Barcelona's
    ›stolthed.....FC Barcalona og ikke forstadsklubben Espanyol
    ›ligesom BØF er !!!

    Okey! Break it up!

    Ingen af jer har ret :-)

    Kortet her:



    fortæller, at Barcelona og Espanyol kommer fra ret nært liggende kvarterer. Barca blev grundlagt inde i midten af i byen, men har i ca. 50 år holdt til i Les Corts, som er distrikt 4 på kortet. Espanyol stammer fra Sarría, der er distrikt fem. Så ingen af dem er forstadshold. Espanyol spiller i øvrigt aktuelt på Montjuic, der som det ses er meget centralt på det olympiske bjerg ved vandet, men flytter snart tilbage til Sarría.

    Men! Hvad Morten udmærket er klar over, kunne Espanyol ikke være længere fra at være Barcelonas 'rigtige' klub. De er et forvirret sammenrend som spiller på toppen af bjerget i et tomt, forblæst stadion. En klub der fra starten måtte definere sig selv negativt, som den 'spanske' klub (fordi Barca blev grundlagt af schweizeren Gamper og nogle englændere). Som under Franco var Madrids foretrukne klub i byen og stadig den dag i dag har ren love-in når de møder Real. Og som i et lidt desperat træk nu har skiftet navn til det catalanske Espanyol (før: Español) for at tækkes de lokale, hvilket absolut ikke er lykkedes. Hvad der er lykkedes er at forplumre deres egen i forvejen dubiøse relevans og identitet, da det næstmest populære hold i byen alligevel er den trods alt ægte vare: Real Madrid.

    Skjold er tættere på at være byens hold her i byen end Espanyol er i Barcelona, så stor er overvægten af sympati for Barca. Espanyol er en lille, tosset enklave, og det kan selv ikke det faktum at de for en gangs skyld ikke ligger under stregen ændre på.

    Bare for lige at slå det fast (og igen, Morten ved allerede alt dette ;-)

    mvh,
    -smølle

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    3

    Vedr: Real madrid - Socidad kampen.

    Et par yderligere oplysninger efter hukommelsen (jeg var i Barcelona i sommer):
    Espanyol har hjemmebane på det olympiske stadion fra 1982, der ligger meget flot på bjerget (stadigt meget centralt). Men fodboldkampe ses vel bedst uden løbebane, vandgrav etc., så oplagt, hvis man flytter til et egentligt forboldstadion (dette er dog nyt for mig).
    Klubbens tilhængere rekrutteres primært blandt spaniere, der har slået sig ned i Barcelona (dvs. Catalonien) - deraf navnet - i modsætning til Barca, hvis tilhængere er cataloniere, med alt hvad der hører til af historisk betingede modsætningsforhold til Madrid, Franco etc.

    På museet på Camp Nou fortælles historien om di Stefano således: Den suveræne argentiner blev hentet til Barca, men på Francos ordre blev det bestemt, at di Stefano skulle deles mellem Barca og Real Madrid - skiftevis en sæson i hver klub - ellers ville Barca blive alt for overlegne. Di Stefano startede i Real i '53 (der derpå vandt 5-0 over Barca). Han kom aldrig til at spille en rolle for Barca, og blev Europa cup vinder (for mesterhold - nuværende Champions League) med Real 1956-60. Ikke underligt, at catalonierne hader Real Madrid.

    Anders03

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    751

    Vedr: Real madrid - Socidad kampen.

    . Ikke underligt, at
    ›catalonierne hader Real Madrid.


    næ, mindreværd i sin hyppigste ekspressive form ligner had til forveksling...


    mvh
    Paco er solskin på en regnvejrsdag, et sejrsmål i overtiden, et pressemøde i agurketiden! Paco er den ekstra redningsbåd på Titanic. Paco er nærmere GUD

  14. #14
    Andreas er offline Amsterdam Arena 23/08-06
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,397

    Vedr: Real madrid - Socidad kampen.

    ›Har kun én ting at sige: BARCA 12 point foran Real M. på
    ›nuværende tidspunkt......DET KOMMER HJEM!!!
    ›Til den rigtige klub i Spanien igen !!!

    Jep ligesom det danske mesterskab ender i hovedstaden...

    Mht. hvornår man skulle spille kampen færdig, kunne man vel bare have ventet den time udenfor stadion, og da bomben ikke sprang så spille færdigt ;-)

  15. #15
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    468

    Vedr: Real madrid - Socidad kampen.

    ››Har kun én ting at sige: BARCA 12 point foran Real M. på
    ››nuværende tidspunkt......DET KOMMER HJEM!!!
    ››Til den rigtige klub i Spanien igen !!!

    ›Jep ligesom det danske mesterskab ender i hovedstaden...

    ›Mht. hvornår man skulle spille kampen færdig, kunne man vel bare
    ›have ventet den time udenfor stadion, og da bomben ikke sprang så
    ›spille færdigt ;-)

    Det er stadig lang tid at vente en aften. Spillerne bliver kolde, skal varme op, igang igen og når der lige HAR været en bombetrussel, tager man nok ingen chancer, uanset hvor sikkert man gør tingene "udaftil" til pressen og lignende...:)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Real Madrid-kampe på dvd
    By Snavs in forum Bazar
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 07.09.08, 21:43
  2. Real Madrid-Lyon
    By CRL in forum Bazar
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 17.11.05, 09:29
  3. Fck=real Madrid=fyr Backe
    By Elle in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 19.09.04, 23:32
  4. Real Madrid og Franko
    By RKI in forum Diverse
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.09.04, 16:42

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •