Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 33

Emner: Microchip i bolden

  1. #1
    copje er offline Frihed til at vælge .....
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    488

    Microchip i bolden

    Lige om det høre hjemme her kan diskuteres ;-)

    Men jeg læste denne artikel og sad lige og forestillede mig at målene blev udstyret med 2-300 små pære der begyndte at lyse når bolde var inde, måske i en eller anden form for rytme ...
    Kunne det ikke se fæstlig ud og skabe lidt stemning ?. ;-)
    "Don't judge a man by the color of his skin, but by the content of his character." Martin Luther King

    "I'm sorry, Frank, I think you missed it. Queen to bishop three, bishop takes queen, knight takes bishop, mate." Stanley Kubrick

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    903

    Vedr: Microchip i bolden

    Hvad med en chip der kunne bruge off-side reglen?! Det er jo bevist, at en linjedommer ikke er i stand til at dømme korrekte offsides hver gang!!

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #3
    copje er offline Frihed til at vælge .....
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    488

    Vedr: Microchip i bolden

    ›Hvad med en chip der kunne bruge off-side reglen?! Det er jo
    ›bevist, at en linjedommer ikke er i stand til at dømme korrekte
    ›offsides hver gang!!

    LOL, ja kunne alle spillerne bære en chip i skoen, så den enkelte chip viste om den var offside eller ej. Spørgsmålet er bare hvordan skoen så gør spilleren/dommere opmærksom på at den er offside .....
    "Don't judge a man by the color of his skin, but by the content of his character." Martin Luther King

    "I'm sorry, Frank, I think you missed it. Queen to bishop three, bishop takes queen, knight takes bishop, mate." Stanley Kubrick

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    903

    Vedr: Microchip i bolden

    Ja... Der må sgu være et eller andet man kan gøre. En chip i trøjen eller et noget i den stil, også en chip i bolden. Det burde da ikke være helt umuligt at lave. Spørgsmålet er nok bare hvor grænsen går!?

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    719

    Vedr: Microchip i bolden

    Nu har fodboldspillet eksisteret i mere end 100 år - inkl. skandaler, dårlige dommere, dårlige baner, DÅRLIGE LINIEVOGTERE (Jens Larsen) osv. osv. osv. - og jeg synes egentlig at det er et helt ok spil alligevel! Kan vi ikke blive enige om at fodbold er som det er? Jeg synes det ville være meget synd at begynde at ændre for meget! Dommerfejl er, ligemeget hvor frustrerende det kan være, en del af (charmen ved) fodbold ...

    Microchip's og den slags kan de bruge i Amerikansk fodbold og den slags pop-sportsgrene - ikke i "vores" fodbold!

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #6
    PlaiBoi er offline Legionær af Løvehjertet
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    31

    Vedr: Microchip i bolden

    Syntes faktisk det er et ret godt inititativ, så slipper vi for underkendte mål der rent faktisk var der, vi kender det jo alle, og ved hvor irriterende og ophisende det er når et mål der rent faktisk var der ikke bliver dømt!!!
    Det er rimelig frusterende ikke mindst for spillere og trænere på det pågældende hold.
    Er selv Man. U. fan, men syntes virkelig det var en katastrofe at bortdømme tottenham på den måde de blev det, det må ALDRIG ske igen og det kan denne chip jo forhændre.
    Bare min mening!
    Legion Løvehjerte større og stærkere dag for dag...
    "Legio Patria Nostra"

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    27

    Vedr: Microchip i bolden

    Nemt nok - når skoen opdager at den er offside, så skal den sende en impuls til et elektronisk apperat som giver dommeren et ordentlig stød. Når dommeren så ligger og raller på banen kan linievogteren nemt se at der er off-side og dermed løfte flaget.

    Hvis linievogteren derimod løfter flaget uden at der er off-side skal der selvfølgelig en ordentlig gang strøm gennem ham.

    Ikke nok med at det løser problemet med off-side, men tilskuerne får samtidig sublim underholdning når Milton og andre dommere får som fortjent :)

    strid

    Milton du skylder os et meterskab!!!

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #8
    Panthios Slettet

    Vedr: Microchip i bolden

    ›Hvad med en chip der kunne bruge off-side reglen?! Det er jo
    ›bevist, at en linjedommer ikke er i stand til at dømme korrekte
    ›offsides hver gang!!

    Det er jo en del af spillet!
    I sidste ende på året er jeg sikker på at alle hold har fået næsten lige mange forkerte offside kendelser i mod sig.

  12. #9
    Panthios Slettet

    Vedr: Microchip i bolden

    ›Syntes faktisk det er et ret godt inititativ, så slipper vi for
    ›underkendte mål der rent faktisk var der, vi kender det jo alle,
    ›og ved hvor irriterende og ophisende det er når et mål der rent
    ›faktisk var der ikke bliver dømt!!!

    Virkelig? Een halvblind linjedommer kunne jo netop redde DIT hold ved at dømme en forkert offside kendelse på modstanderholdet.


    ›Det er rimelig frusterende ikke mindst for spillere og trænere på
    ›det pågældende hold.

    Jeg tror at mange spillere ville blive mere frustreret, ved at se en lampe lyse for offside når man selv ikke synes der var offside.
    Med linjedommeren har man trods alt en menneskelig kontakt - sure miner og glade smil - det er en del af spillet.


    ›Bare min mening!

    Hvilket jeg bare ikke er enig i.

  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    136

    Vedr: Microchip i bolden

    Er helt enig i noget af dét der nævnes.. Det ville klart fjerne noget af det "fede" ved fodbold.. Der er charmen at man ikke ved hvad der vil ske, og hvad vil dét næste ikke blive, hvis dette tiltag bliver vedtaget? At man skal kunne stoppe kampene for at tjekke om der var frispark i situationer der er svære at vurdere?
    Dette ville være en negativ for sporten og fodbolden.. Mener jeg ihvertfald..

  14. #11
    Elle er offline Teddy Stadium Survivor
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    630

    Vedr: Microchip i bolden

    Er stor modstander af chip og andet teknisk udstyr i forbindelse med sportsgrene. Hva bliver det næste? At erstatte spillerne med robotter, der ikke kan lave fejl???

    Nej tak til teknisk lir i sport!

  15. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    3,066

    Vedr: Microchip i bolden

    Bolden bliver testet i næste måned og det var en idé der kom allerede inden Tottenham tabte 0-0 i Manchester:

    The new device, developed by ball manufacturer adidas, will be tested at Cardiff's Millennium Stadium on Feb. 26, the day before the English League Cup final.

    If successful it could be used in the final itself, a FIFA spokesman said Wednesday.


    Hele artiklen der ellers er ganske uinteressant: http://soccernet.espn.go.com/headlin...321081&cc=5739

    Så planerne er langt fremme og har været det længe.

    Sibs

  16. #13
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    437

    Vedr: Microchip i bolden

    ›Er stor modstander af chip og andet teknisk udstyr i forbindelse
    ›med sportsgrene. Hva bliver det næste? At erstatte spillerne med
    ›robotter, der ikke kan lave fejl???

    ›Nej tak til teknisk lir i sport!

    eller afskaffe dommerne....... med chips i udstyret kan det hele vel klares teknisk..... højtalere og storskærm..... dermed ingen dommerfejl..... kun teknisk uheld
    PLB

  17. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    973

    Vedr: Microchip i bolden

    ››Hvad med en chip der kunne bruge off-side reglen?! Det er jo
    ››bevist, at en linjedommer ikke er i stand til at dømme korrekte
    ››offsides hver gang!!

    ›LOL, ja kunne alle spillerne bære en chip i skoen, så den enkelte
    ›chip viste om den var offside eller ej. Spørgsmålet er bare
    ›hvordan skoen så gør spilleren/dommere opmærksom på at den er
    ›offside .....

    For det første... jeg hylede af grin ved indlægget omkring at lade dommeren få en ordentlig gang strøm igennem sig ved offside ]:=D Stor humor...!!

    Dernæst... HVIS chips skal kunne indgå i bedømmelsen af offside, hvad så med den regel om at en spiller godt kan være offside, sålænge at han ikke deltager i spillet?????????
    Venligst

    GNU'en
    Copenhagen Zoo#1

    Jeg er fan af PS&E - og det går skide godt i modervirksomheden!!

  18. #15
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    762

    Vedr: Microchip i bolden

    Hmmm... Kan man også sætte strøm til spillerne, så vi fans kan trykke på en knap, når de skal tage sig sammen? Arme Kihlsted hvis det sker.

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Stamværtshuset løber ind og henter bolden
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 03.04.07, 17:30
  2. Gult for at smide/sparke bolden væk
    By gruf in forum De korte linier
    Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 29.05.06, 20:03
  3. Hvorfor ikke straffe? (Om hånd på bolden Brøndby/Aab)
    By Infamous in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 10.04.06, 21:07
  4. straffespark i situationer med arm på bolden???
    By Van Basten in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 07.12.04, 20:05

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •