Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 21

Emner: Skal vi ikke tage ham NCH?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    743

    Skal vi ikke tage ham NCH?

    Nu er det jo ren utopi at snakke om en afløser for vores succesfulde og sympatiske svensker med den sprudlende spillestil, men hvis det alligevel skulle ske, så ville ham her måske ikke være et dårligt navn at få...

    http://www.onside.dk/main/index.phtm...t2=1&id=114882

    - om det så er realistisk er en helt anden snak, men en tyrkisk klub rangerer ikke som en europæisk topklub i min verden, så måske kunne han lokkes? Indtil da vil jeg bare drømme videre om det...

    Henriko

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2005
    Indlæg
    146

    Vedr: Skal vi ikke tage ham NCH?

    del Bosque til FCK....? Ej, fald nu lige ned...

    De større tyrkiske klubber - Galatasaray, Besiktas og Fenerbache - kan slet ikke sammenlignes med FCK eller Brøndby for den sags skyld. Kig på de spillere, som de tyrkiske klubber har hentet fra det øvrige europa... Alene det, at Anelka skulle være på vej til en af (kan ikke huske hvilken) siger vel alt...

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Vedr: Skal vi ikke tage ham NCH?

    ›Nu er det jo ren utopi at snakke om en afløser for vores
    ›succesfulde og sympatiske svensker med den sprudlende spillestil,
    ›men hvis det alligevel skulle ske, så ville ham her måske ikke
    ›være et dårligt navn at få...

    http://www.onside.dk/main/index.phtm...t2=1&id=114882

    ›- om det så er realistisk er en helt anden snak, men en tyrkisk
    ›klub rangerer ikke som en europæisk topklub i min verden, så
    ›måske kunne han lokkes? Indtil da vil jeg bare drømme videre om
    ›det...


    Drøm videre men drøm godt. Det ville være super at se ham i FC, men desværre nok også forholdsvist usandsynligt.. Specielt med den opbakning der er til HB(?????)
    Sidst redigeret af MBS : 27.01.05 kl. 15:45
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    743

    Vedr: Skal vi ikke tage ham NCH?

    Helt enig, derfor siger jeg også måske. Man ved aldrig og man kunne jo prøve. Hodgson var vel også et stort navn fra Inter? Fenerbache er da en stor klub men jeg kan ikke se at den skulle være mange klasser over FCK? (men dog bedre!). Hvis man ikke tænker stort, kommer man ikke fremad...

    Henriko

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2005
    Indlæg
    146

    Vedr: Skal vi ikke tage ham NCH?

    Er helt enig med dig i, at der ikke er noget galt i, at tænke stort... omvendt skal man også være en kendelse realistisk :o)

    Men stadig at klubber som Fenerbache, Galatasaray og til dels Besiktas er min. et niveau over klubber som FCK og Brøndby !!

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    625

    Vedr: Skal vi ikke tage ham NCH?

    Selvom vi gerne ville have det, tror jeg desværre ikke, at danske klubber ligger højere placeret i europæiske spilleres og træneres tankegang, end svenske og norske klubber gør i vores. Engang imellem lykkes det da, at få lokket gode spillere og trænere til, men i det store og hele er FCK vel ikke væsentligt mere tillokkende end fx. Rosenborg eller Djurgården? Navnlig ikke nu, hvor chancen for europæisk top-fodbold næste år ser ud til at være langt væk.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    1,089

    Re: Vedr: Skal vi ikke tage ham NCH?

    › Navnlig ikke nu,
    ›hvor chancen for europæisk top-fodbold næste år ser ud til at
    ›være langt væk.


    Rolig nu :-)

    Det kan godt være det ser sort ud mht CL-kval. Men det betyder ikke at vi er helt væk i europæisk sammenhæng - trods alt.

    Mvh,
    Z
    All Criminals Are Bastards

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    72

    Vedr: Skal vi ikke tage ham NCH?

    ›Helt enig, derfor siger jeg også måske. Man ved aldrig og man
    ›kunne jo prøve. Hodgson var vel også et stort navn fra Inter?
    ›Fenerbache er da en stor klub men jeg kan ikke se at den skulle
    ›være mange klasser over FCK? (men dog bedre!). Hvis man ikke
    ›tænker stort, kommer man ikke fremad...

    ›Henriko

    De store tyrkiske hold er klasser bedre end FCK og BIF. Du kan jo tage et kig på, hvor langt de tyrkiske hold ofte kommer i europæisk sammenhæng.

    Jeg tror heller ikke at FCK ville betale 75 mill. kr. for Anelka, hvad Fenerbache lige har gjort.

    Ole

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Vedr: Skal vi ikke tage ham NCH?

    ›De store tyrkiske hold er klasser bedre end FCK og BIF. Du kan jo
    ›tage et kig på, hvor langt de tyrkiske hold ofte kommer i
    ›europæisk sammenhæng.

    ›Jeg tror heller ikke at FCK ville betale 75 mill. kr. for Anelka,
    ›hvad Fenerbache lige har gjort.

    At de kommer langt europæisk, tror jeg nu langt hen ad vejen, hænger sammen med en fuldstændig vanvittig hjemmebane alle de tyrkiske hold har, og så at de - som du skriver - selvfølgeligt er villige til, at betale store beløb for store stjerner.

    Hele dette kunne vel nemt udvikle sig til en kulturdebat, men trods risikoen for dette, vil jeg alligevel vove mig ud i et gæt på, at de tyrkiske klubber nok er lidt mere villige til at satse stort end danske klubber er, samt at de måske ikke altid tjener alle deres penge helt legalt...?

    At trænere foretrækker tyrkiske klubber fremfor skandinaviske, tror jeg egentligt ligeså godt kan skyldes klimaet, som det kan skyldes deres større succes... Altså for en træner der allerede er et kendt navn, og har prøvet de store ting, er det sikkert lige så attraktivt at gøre et forsøg på at få Danmark (eller bare København, tak!) på verdenskortet, som det er bare at fortsætte en succes...

    Dog vil jeg nu hellere have Trond Sollied end Del Bosque, men det er en anden snak... :)
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    149

    Vedr: Skal vi ikke tage ham NCH?

    Det bliver værre og værre for jer! Kom ud af vinter-depressionen for helvede da, store stjernenavne, nu store træner-navne... tsk tsk..

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    762

    Vedr: Skal vi ikke tage ham NCH?

    ...Hvorfor ikke store trænernavne, hvis vi kan matche hans løn? En ny træner har stået meget højt på min ønskeseddel i cirka et år nu, og en person som kan se muligheder i udviklingsarbejde (ligesom Roy før hans pengepung begyndte at tale for højt) af FCK til den europæiske storklub , som vi gerne vil være, vil blive godt betalt.

    På trænersiden tror jeg faktisk det er betydligt lettere at trække et stort navn end på spillersiden.

    Dog tror jeg ikke at ledelsen skiller sig af med HB. Faktisk kan jeg (i mine værste drømme) ane en tråd med HBs kontrakt ophør i 2006 og NCHs udmelding om hans fratræden i 2006.

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,479

    Vedr: Skal vi ikke tage ham NCH?

    ›Det bliver værre og værre for jer! Kom ud af vinter-depressionen
    ›for helvede da, store stjernenavne, nu store træner-navne... tsk
    ›tsk..

    Jeg tror faktisk, det er dig, der lider af en depression. Tilsyneladende har du besluttet kun at se negative ting for dig. Helt ærligt, når du klager over at folk foreslår spillere som Mutu, Veron etc. er det for mig at se spild at tid, og en ret ligegyldig 'belæring' af folk. Hvis du kigger på de tråde, hvor helt urealistiske spillere bliver foreslået er der jo i reglen lille eller næsten ingen respons på dem, så det er faktisk kun, når du og andre brokker sig over dem, at de får nogen relevans. Derudover blander du tingene voldsomt sammen, når du et sted klager over, at Ibrahim Ba er blevet foreslået, da en debat om ham efter min bedste mening er ret relevant. Der er sgu forskel på tråde om en spiller som ham og så Mutu, Veron, Crespo etc. Og jeg tror faktisk, at de fleste folk kan skelne uden at blive belært af automatpiloter.

    Og samtidig undervurderes FCKs tiltrækningskraft ret meget. Selvfølgelig kan de rigtige top-top spillere ikke hentes, med mindre rene mirakler spiller ind, men en hel stribe 'semi-stjerner', der af den ene eller anden grund ikke er helt på sporet er i allerhøjeste grad aktuelle for FCK. Ba er et eksempel. Delgado, Ricardinho, West og Karembeu andre. Og på trænersiden gælder det samme. Jeg siger ikke nødvendigvis, at denne tråds hovedperson er aktuel for FCK, men rigtig mange store trænere ville være parat til at slå vejen forbi den danske hovedstad. Jeg kan eksempelvis nævne, at Backe angiveligt får tre gange så meget i løn som Matthäus fik i Beograd. Og listen af tidligere ansøgere af FCK-jobbet såsom Osvaldo Ardiles og Javier Clemente fortæller også lidt om, at store navne rent faktisk har et lidt mere positivt syn på mulighederne i FCK, end den evindelige selvtilfredshed, som efterhånden hærger og hæmmer FCK.
    Løns er FCK's sjæl

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    72

    Vedr: Skal vi ikke tage ham NCH?

    ››Det bliver værre og værre for jer! Kom ud af vinter-depressionen
    ››for helvede da, store stjernenavne, nu store træner-navne... tsk
    ››tsk..

    ›Jeg tror faktisk, det er dig, der lider af en depression.
    ›Tilsyneladende har du besluttet kun at se negative ting for dig.
    ›Helt ærligt, når du klager over at folk foreslår spillere som
    ›Mutu, Veron etc. er det for mig at se spild at tid, og en ret
    ›ligegyldig 'belæring' af folk. Hvis du kigger på de tråde, hvor
    ›helt urealistiske spillere bliver foreslået er der jo i reglen
    ›lille eller næsten ingen respons på dem, så det er faktisk kun,
    ›når du og andre brokker sig over dem, at de får nogen relevans.
    ›Derudover blander du tingene voldsomt sammen, når du et sted
    ›klager over, at Ibrahim Ba er blevet foreslået, da en debat om
    ›ham efter min bedste mening er ret relevant. Der er sgu forskel
    ›på tråde om en spiller som ham og så Mutu, Veron, Crespo etc. Og
    ›jeg tror faktisk, at de fleste folk kan skelne uden at blive
    ›belært af automatpiloter.

    ›Og samtidig undervurderes FCKs tiltrækningskraft ret meget.
    ›Selvfølgelig kan de rigtige top-top spillere ikke hentes, med
    ›mindre rene mirakler spiller ind, men en hel stribe
    ›'semi-stjerner', der af den ene eller anden grund ikke er helt på
    ›sporet er i allerhøjeste grad aktuelle for FCK. Ba er et
    ›eksempel. Delgado, Ricardinho, West og Karembeu andre. Og på
    ›trænersiden gælder det samme. Jeg siger ikke nødvendigvis, at
    ›denne tråds hovedperson er aktuel for FCK, men rigtig mange store
    ›trænere ville være parat til at slå vejen forbi den danske
    ›hovedstad. Jeg kan eksempelvis nævne, at Backe angiveligt får tre
    ›gange så meget i løn som Matthäus fik i Beograd. Og listen af
    ›tidligere ansøgere af FCK-jobbet såsom Osvaldo Ardiles og Javier
    ›Clemente fortæller også lidt om, at store navne rent faktisk har
    ›et lidt mere positivt syn på mulighederne i FCK, end den
    ›evindelige selvtilfredshed, som efterhånden hærger og hæmmer FCK.

    Den eneste grund til at Clemente og Ardlies har søgt et job hos FCK er vel at Don Ø har fortalt hele verden, at FCK er blandt de 25 rigeste klubber i Europa. Da de så har hørte den løn FCK kunne tilbyde dem, ja så trak de hurtigt følehornene til sig.

    Ole

  14. #14
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    149

    Vedr: Skal vi ikke tage ham NCH?

    Næh du, Kurt! Dér tager du helt fejl - jeg er ikke ude på at "belære" folk om noget som helst og da slet ikke herinde...

    Jeg mener bare ganske seriøst at de navne der bliver nævnt som mulig supplement til FCKs nuværende trup, er dybt useriøse, langt ude i hampen osv. - For MIG, Hr. Strand, minder det hele om urealisme, en fuldstændíg vanvittig overvurdering af fodboldklubben FCK og deres tiltrækningskraft. Du kan komme op med alle de navne du har lyst til, men fakta er, som jeg skrev i et tidligere indlæg i denne uge, at det er skandinaviske navne/stjerner der er opnåelige og ikke halv -eller helstøbte stjerner fra Sydamerika, central-Europa mv. - Hvis du kan, så nævn mig de store udenlandske stjerner der har været i FCK, som IKKE er skandinavere eller som Rabo/Álvaro der i forvejen var relateret til Skandinavien.

    Det er fair nok at DU og mange andre mener at folk som Ibrahim Ba, Steve McManaman osv. er realistiske objekter til truppen - jeg mener bare at det er mangel på forstand og ikke mindst realisme.

    På trænersiden kan jeg dog følge dig lidt af vejen -du har nok ret i at det er nemmere at tiltrække store trænernavne end spillernavne, men igen finder jeg realismen omkring fx. denne tråd mangler. Del Bosque er knap nok blevet fyret i Tyrkiet, før folk brager ind med forhåbninger og meninger om at så skal han til København. Hvad ved folk om manden? Har folk sat sig ind i eventuelle sprog/kommunikations-problemer? Hvad skal han have i løn? Hvad står han for som træner? Er det fuldstændig ligegyldigt om han er blevet fyret efter forholdsvis få år, eller som i Tyrkiet, forholdsvis få måneder -bare han har trænet store hold? -- Vi to forstår nok ikke hinanden, men vover alligevel spørgsmålet: Kan du se hvor jeg vil hen med mine udmeldinger?

    Martin.

  15. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,479

    Vedr: Skal vi ikke tage ham NCH?

    ›Jeg mener bare ganske seriøst at de navne der bliver nævnt som
    ›mulig supplement til FCKs nuværende trup, er dybt useriøse, langt
    ›ude i hampen osv. - For MIG, Hr. Strand, minder det hele om
    ›urealisme, en fuldstændíg vanvittig overvurdering af
    ›fodboldklubben FCK og deres tiltrækningskraft. Du kan komme op
    ›med alle de navne du har lyst til, men fakta er, som jeg skrev i
    ›et tidligere indlæg i denne uge, at det er skandinaviske
    ›navne/stjerner der er opnåelige og ikke halv -eller helstøbte
    ›stjerner fra Sydamerika, central-Europa mv. - Hvis du kan, så
    ›nævn mig de store udenlandske stjerner der har været i FCK, som
    ›IKKE er skandinavere eller som Rabo/Álvaro der i forvejen var
    ›relateret til Skandinavien.

    At FCK ikke har leveret en såkaldt 'stjerne' er vel ikke ensbetydende med, at de pågældende spillere ikke er opnåelige for klubben ? Et stykke hen ad vejen er jeg enig. Det er jo også spillere som Flo og Svensson, jeg tillader mig at have som drømme forstærkninger. Men det ændrer ikke ved, at FCK får tilbudt en bunke pænt store navne - jeg har allerede nævnt nogle af dem i denne tråd - (og med lidt benarbejde kunne få endnu flere), samt at klubben sagtens kan få spillere med ret høj status.

    ›Det er fair nok at DU og mange andre mener at folk som Ibrahim
    ›Ba, Steve McManaman osv. er realistiske objekter til truppen -
    ›jeg mener bare at det er mangel på forstand og ikke mindst
    ›realisme.

    For det første kan jeg ingen steder se, at jeg har kaldt Macca realistisk. For det andet tillader jeg mig at kalde det mangel på forstand at sige, at Ibrahim Ba ikke er realistisk for FCK. Som du kan se her er det nu kan formaliteter, der adskiller ham fra et skifte til Djurgården.

    ›På trænersiden kan jeg dog følge dig lidt af vejen -du har nok
    ›ret i at det er nemmere at tiltrække store trænernavne end
    ›spillernavne, men igen finder jeg realismen omkring fx. denne
    ›tråd mangler. Del Bosque er knap nok blevet fyret i Tyrkiet, før
    ›folk brager ind med forhåbninger og meninger om at så skal han
    ›til København. Hvad ved folk om manden? Har folk sat sig ind i
    ›eventuelle sprog/kommunikations-problemer? Hvad skal han have i
    ›løn? Hvad står han for som træner? Er det fuldstændig ligegyldigt
    ›om han er blevet fyret efter forholdsvis få år, eller som i
    ›Tyrkiet, forholdsvis få måneder -bare han har trænet store hold?

    Nej, det er da ikke ligegyldigt. Det har jeg jo aldrig nævnt noget om. Men det er den der automatpilot, der siger 'naive fjolser, I er helt væk', som jeg må gøre op med.

    ›-- Vi to forstår nok ikke hinanden, men vover alligevel
    ›spørgsmålet: Kan du se hvor jeg vil hen med mine udmeldinger?

    Ja, vi vil i hver sin retning. Jeg tillader mig, trods ledelsens efterhånden vage opfølgning på løfterne, at have højt til loftet (ikke så højt som nogle af de eksempler du kommer med !), og ikke bare stille mig tilfreds med det udmærkede.
    Løns er FCK's sjæl

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Skal du i lufthavnen og tage imod spillerne?
    By Leander in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 24.08.06, 11:16
  2. NCH - Så er det tid til at tage ansvar
    By Anders in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 04.08.04, 22:20
  3. Køb ham, fyr ham, giv ham chancen... skyd ham
    By mtoxdk in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 28.11.03, 17:45
  4. Skal vi tage chancen?
    By tricolor in forum Diverse
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 09.10.03, 19:20

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •