Viser resultater 1 til 14 af 14

Emner: Kvaliteten af den danske liga??

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Kvaliteten af den danske liga??

    I BT i dag bliver suppen klassificeret som den 44. bedste/dårligste liga i verden ud af et par og 70 mulige. Dette betyder en placering på niveau med Ghanas bedste fodboldrække, men en lavere placering end lande som Letland og Costa Rica. Suppen bliver dog placeret et par pladser bedre end både den svenske og norske række.
    I forbindelse hermed kunne jeg godt tænke mig at høre, om folk herinde deler denne opfattelse af suppens niveau, samt hvad det fortæller om FCs ambitioner om at klare sig godt internationalt. Normalt sammenligner vi os (næsten) med lande som Skotland og Belgien, men i samme opgørelse rangerer de som hhv. nummer 13 og 14. Er vi så meget dårligere, og bilder vi os selv noget ind, når vi forventer (begrænset) succes i Europa?
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    751

    Vedr: Kvaliteten af den danske liga??

    ›I BT i dag bliver suppen klassificeret som den 44.
    ›bedste/dårligste liga i verden ud af et par og 70 mulige. Dette
    ›betyder en placering på niveau med Ghanas bedste fodboldrække,
    ›men en lavere placering end lande som Letland og Costa Rica.
    ›Suppen bliver dog placeret et par pladser bedre end både den
    ›svenske og norske række.
    ›I forbindelse hermed kunne jeg godt tænke mig at høre, om folk
    ›herinde deler denne opfattelse af suppens niveau, samt hvad det
    ›fortæller om FCs ambitioner om at klare sig godt internationalt.
    ›Normalt sammenligner vi os (næsten) med lande som Skotland og
    ›Belgien, men i samme opgørelse rangerer de som hhv. nummer 13 og
    ›14. Er vi så meget dårligere, og bilder vi os selv noget ind, når
    ›vi forventer (begrænset) succes i Europa?

    Den danske liga er lort...hverken mere eller mindre. Og den bliver nok ikke bedre sålænge Flemse fabler om mulighederne for at København havner i den Europæiske top 25 eller Tude-Ove fra Viborg hævder, at vi i Danmark er bedre end vi tror og de manglende europæiske resultater nærmest beror på uheld.

    Vi er ca. 1,3 mio gange så dårlige som danske 'fodboldeksperter' hyper os til.

    Behøver man i den forbindelse nævne Gorica, Ventspils og Mallorcas b-hold???

    - her indskydes så en imødegåelse af folk der kunne finde på at spille schalke-kortet - Schalke var lort da BIF mødte dem, men var dog alligevel spillemæssigt overlegne. BIF formåede på god indstilling og fight at (med et Roy Hodgson-udtryk) at stjæle sejren fra en klart bedre modstander.


    Dansk fodbold stinker!

    mvh
    Paco er solskin på en regnvejrsdag, et sejrsmål i overtiden, et pressemøde i agurketiden! Paco er den ekstra redningsbåd på Titanic. Paco er nærmere GUD

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    529

    Vedr: Kvaliteten af den danske liga??

    ›Er vi så meget dårligere, og bilder vi os selv noget ind, når
    ›vi forventer (begrænset) succes i Europa?

    Lige i år, så er svaret et rungende ja. Resultaterne lyver ikke, og de to "flagskibe" røg ud til modstandere fra Slovenien og Baltikum! Hvor dårligt er det?! FCK faldt til jorden med et brag, og at et baltisk hold nogensinde skulle slå et dansk hold ud, havde været usansynligt for få år siden.

    Vi kan tale om ambitioner, men fakta er, at de resultater er udgangspunktet for de næste års forhåbninger.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    254

    Vedr: Kvaliteten af den danske liga??

    Er det ikke sådan at disse beregninger alene laves på baggrund af individuelle præstationer i de europæiske turneringer ? Samt andre verdensdele's ditto. Hvor det ville være lyvelse at sige at der er buler i nogen puder herhjemme. Need I say Celtic/Rangers og Anderlecht/Club Brugge.

    Bliver dog også lige nødt til at tilføje at sådanne statistika rager mig. Vi savner vist alle, såvel fans som journalister (og de få tilfælde når disse grupper måtte overlappe), at ligaen kommer i gang igen.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    3,066

    Vedr: Kvaliteten af den danske liga??

    ›- her indskydes så en imødegåelse af folk der kunne finde på at
    ›spille schalke-kortet - Schalke var lort da BIF mødte dem, men
    ›var dog alligevel spillemæssigt overlegne. BIF formåede på god
    ›indstilling og fight at (med et Roy Hodgson-udtryk) at stjæle
    ›sejren fra en klart bedre modstander.

    Og for yderligere at glatte ud, så vi slipper for mudderet, kan man vel sige det samme om Lazio og Rangers ift. tilligere bedrifter og materialet til rådighed på daværende tidspunkt. ;o)

    Ellers meget enig med Tricolor, dog vil jeg tro at vi 9 ud af 10 gange vil kunne slå hvilket som helst hold fra Ghana (Hvis vi da spiller i København, der er 10 graders frost, småsne og vi kan låne en 25-årig tidligere topdommer fra Tyskland).

    Sibs..

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    626

    Vedr: Kvaliteten af den danske liga??

    Den præcise placering på en sådan rangliste er vel dybest set uinteressant. Danmarks beskedne placering afspejler dog et uomtvisteligt faktum, at Maltaligaen (Holgers opfindsomme navn for Suppen) i international sammenhæng stinker værre end Roskilde Festivalens latriner.

    For det første taler resultaterne de senere år for sig selv: vi har siden 2001 ikke haft et hold, som har været i nærheden af at kunne blande sig med den europæiske sub-top (som da vi slog Ajax og spillede op med Dortmund), og de andre danske hold var været lige så ringe (stort set).
    For det andet kan man konstatere, alene ved at se på topligaerne uge efter uge, at niveauet i Primera, Serie A, Premier League osv. er markant højere når man ser på tempo, boldomgang, afslutninger, defensiv disciplin osv.

    Vi kan så skælde ud på Holmse, vores egne spillere, forfejlet indkøbsstrategi, og der er sikkert noget at hente der. At the end of the day, som de siger i UK, så ændrer det dog ikke på, at den danske liga som helhed er LORT, og ikke har udsigt til at blive meget bedre. Sad but true.

    mvh Strahne
    Få koll på hvad der er prol
    http://whitetrashoftheday.blogspot.com/

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    294

    Vedr: Kvaliteten af den danske liga??

    Jeg synes ikke den danske liga er så dårlig som mange gør den til. Spillemæssigt ligger vi ret højt, og vi ser jo gang på gang de bedste hold levere flotte præstationer i Europa Cuppen. Problemet er at de danske hold i dén grad mangler kynisme og effektivitet. Gode eksempler:

    FCK - Rangers: FCK er klart bedst over to kampe, men et østeuropæisk hold havde lavet 1-2-målet i Glasgow og i øvrigt lukket af ved 1-1 hjemme.
    AaB - Auxerre: AaB sidder faktisk på spillet i ca. 100 af de 180 min, og med effektivitet havde AaB vundet 3-1 i Aalborg, og så havde udekampen været en helt anden.

    Desuden kan en stor del af den manglende danske succes i mine øjne tilskrives lodtrækningsuheldet i 1999 og 2000. De to år havde vi seedning i 3. kval-runde til Champions League og mesterholdene AaB og Herfølge kunne møde hold som Omonia Nicosia, Hapoel Haifa, Austria Wien... OG de to eneste mulige modstandere, der kunne røre i hvert fald AaB dengang, Glasgow Rangers og Dinamo Kiev. Selv i Kiev-kampen var forskellen på dansk fodbold og CL-semifinalisterne effektivitet. Dinamo Kiev sad på 1. halvleg i Aalborg og førte 0-2 ved pausen. Derefter satte AaB sig på det og fik reduceret.
    I Kiev styrede AaB fulstændig kampen men fik 0-3-målet annuleret og formåede ikke at lukke kampen. Så løb ukrainerne op og lavede to hurtige mål til sidst og AaB var ude.

    Så forskellen er slet ikke så stor på dansk fodbold og eksempelvis belgisk, hollandsk eller skotsk. Problemet er at vi prioriterer flot spil højere end sejre. Der er en grund til at Tyskland og Italien har vundet så mange titler!

  8. #8
    Rexus er offline Action Jackson lookalike
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    221

    Vedr: Kvaliteten af den danske liga??

    ›Jeg synes ikke den danske liga er så dårlig som mange gør den
    ›til.
    ›Problemet er at de danske hold i dén grad mangler kynisme og
    ›effektivitet. Gode eksempler:

    Enig, afslutninger i nettaget tak!

    ›Så forskellen er slet ikke så stor på dansk fodbold og
    ›eksempelvis belgisk, hollandsk eller skotsk. Problemet er at vi
    ›prioriterer flot spil højere end sejre. Der er en grund til at
    ›Tyskland og Italien har vundet så mange titler!

    Enig- drop det 4-3-3 lort , som mange snakker om, hvornår er nogen dog blevet mestre på det :-)

    Bare giv os en ordentlig tank i front i stedet for sympatiske Møller og så er vi klar til det hele.
    ------------------------------------------------------------------------------
    I have never learned to fight for my freedom. I was only good at enjoying it.

    Oscar van den Boogaard

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    762

    Vedr: Kvaliteten af den danske liga??

    At det efterhånden ser ud til at 2. bundesligaen ligger over os i niveau, så ser det rimelig ringe ud.

    Specielt i år har det virkelig været dårligt hvad der blevet præsteret europæisk, men det er jo ikke første gang at vi har været der. Hvor mange gange er det lige at dansk forbold har mere end et hold der også skal spille europæiske kampe i foråret? Dansk fordbold har ikke været i nærheden af nogetsomhelst siden BIF var i semifinalen i Uefa cuppen. Hvis Schalke havde spillet op til det niveau, som de har nu, så havde BIF ikke haft en chance sidste år.

    At vi er bedre placeret end Norge og Sverige forstår jeg heller ikke. Ok, der er måske flere penge i dansk fodbold forhold til svensk (jeg gætter helt vildt). Norge har til gengæld haft et eller flere hold i CL.

    At følge dansk fodbold er en hjertesag. Hvis det var for det flotte spil, så valgte jeg spansk, eller for fightervilje, engelsk. Italiensk og tysk bold er bare for kedeligt for mig (total smagsag).

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    45

    Vedr: Kvaliteten af den danske liga??

    Jeg mener nok, at den danske liga er noget bedre end ligaen i lande som Letland og Costa Rica.

    Når det er sagt, så mener jeg ikke at den danske liga er god nok. På sin vis ligger begrundelsen lige for - vi er kun 5 mio. i Danmark, hvoraf næsten halvdelen bor i Københavns området.

    Løsningen på bedre fodbold kunne være at fusionere Suppen med Tippeligaen og Allsvenskan, f.eks. ved at de 4 bedste hold fra hver liga (evt. suppleret med 1-2 hold fra Finland) danner en fælles skandinavisk liga til afløsning af de nationale ligaer. Det virker klart mere inspirerende at skulle se et lokalopgør med Malmö eller have besøg af Rosenborg eller Vålerenga end at overvære endnu en skyttegravskrig mod Herfølge, Silkeborg, Viborg, FCN, AGF mfl.
    Nordisk Liga, tak

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    20

    Vedr: Kvaliteten af den danske liga??

    Den skotske liga er kun bedre pga Celtic og Rangers, alle de andre hold er ynkelige at se på. Se bare på OB's gamle spiller Jesper Christiansen, som ikke kunne komme på holdet i Kidderminster, men er blevet rost til skyerne i Dunfermline.

    Derimod er den danske liga ikke i nærheden af den engelske 1.div, som er en klasse bedre.

    FCK vil ikke kunne måle sig med hverken Celtic eller Rangers, to kampe er en ting, men den måde de vinder på HVER weekend herovre (Skotland) er klasse.

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Vedr: Kvaliteten af den danske liga??

    ›Løsningen på bedre fodbold kunne være at fusionere Suppen med
    ›Tippeligaen og Allsvenskan, f.eks. ved at de 4 bedste hold fra
    ›hver liga (evt. suppleret med 1-2 hold fra Finland) danner en
    ›fælles skandinavisk liga til afløsning af de nationale ligaer.
    ›Det virker klart mere inspirerende at skulle se et lokalopgør med
    ›Malmö eller have besøg af Rosenborg eller Vålerenga end at
    ›overvære endnu en skyttegravskrig mod Herfølge, Silkeborg,
    ›Viborg, FCN, AGF mfl.

    Med andre ord: Royal League..

    Min personlige vurdering er, at vi set ud fra de seneste par år ikke kan klage over at ligge så langt nede af rangstigen som vi gør. Vi har simpelthen spillet for dårligt. Jeg mener dog ikke, at vi bør høre hjemme her. Der er blevet peget på, at vi ikke spiller resultatorienteret nok, og det er jeg enig i. Vi kommer nok aldrig i top 15 (ligesom det danske landshold i en rangliste over landshold), men vi bør kunne ligge omkring nr. 20 og puste lande som Belgien i nakken. Specielt hvis royal league bliver til noget interessant. Så meget er den Belgiske liga altså ikke end den danske. Jeg er overbevist om at hvis FC spillede i den belgiske liga, ville de havne i top 4 hvert år. Det samme gælder bif. Vi har nogle udemærkede spillere herhjemme, og med al den mediedækning, reklameinteresse osv. så har vi også mulighederne for at få nogle velkørende klubber der i gennemsnit hvert andet år, betyder dansk deltagelse i CL. Fakta de seneste år taler naturligvis imod min opfattelse, men jeg betrager de seneste par år som mere undtagelse end regel. Måske er jeg en naiv optimist, men come on.. Med de ressorcer der ligger bag "vores" klub, bør vi så ikke forlange lidt mere europæisk succes?
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Vedr: Kvaliteten af den danske liga??

    Mine indtryk fra hhv. den belgiske og den amerikanske lige siger mig, at den belgiske top er bedre end den danske, men også at bundholdene i Belgien højst er på niveau med et godt dansk 1. divisionshold. Major League Soccer... tjaaa... teknisk er de på højde med Superligaen, men fysisk har de meget at skulle indhente. Men det går den rigtige vej.

    Sjovt er det forresten også med MLS - holdene er nemlig nød til at forholde sig til den etniske sammensætning i de byer eller stater de repræsenterer. Er der mange latinoer i lokalområdet, så køber de latinoer ind til holdet. Ellers gider folk simpelt hen ikke se kampene!

    Overført til Suppen ville det betyde, at FCK vel skulle bestå af en pæn sjat jyder, 2. generationsindvandrere samt et par enkelte fuldblodskøbenhavnere....8-)

  14. #14
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,817

    Vedr: Kvaliteten af den danske liga??

    Jeg har meget svært ved at se hvordan man kan sammenligne ligaerne på de forskellige verdensdele med hinanden, da de aldrig spiller nogen seriøse kampe mod hinanden, der for er det svært at tage den liste seriøst. Den liste der betyder noget er UEFA's liste, hvor Danmark desværre ikke ligger højt nok.
    Jeg har meget svært ved at tage ikke europæisk fodbold seriøst, og der er ikke mange ligaer udenfor europa der er bedre end den danske. Den brasillianske og argentinske har en masse gode individualister, men de ligaer er proppet med koruption, derudover er MLS vel nogenlunde på samme niveau som den danske.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den danske vinkel
    By -smølle in forum Diverse
    Svar: 225
    Sidste Meddelelse: 11.11.23, 18:38
  2. Har Don Ø ret (om niveauet i den russiske liga)?
    By Baptista in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 27.09.08, 19:48
  3. Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 28.06.06, 20:49

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •