Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 18

Emner: Vores backs er det egentlige problem

  1. #1
    Keano er offline Roy, a real Irish warrior
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    4

    Vores backs er det egentlige problem

    Det kan ikke komme som en overraskelse, at det endnu engang var vores katastrofalt dårlige backs, som kostede de inkasserede mål mod Tromsø. Skal undlade at gengive kampens detaljer og individuelle fejl da i sikkert alle så kampen, men det er utroligt at vi på backpladserne har så lavt et bundniveau.

    Ole Tobiasen er simpelthen for langsom til at spille på det niveau han gør. Superligaen er langt fra den hurtigste liga i Europa, men når du kommer op imod spillere som Kamper, Elmander, Kristiansen og Berglund så er det tvingende nødvendigt at du hurtighedsmæssigt er på bare nogenlunde niveau. Når OT sætter i sprint (eller hvilken betegnelse hans løb går under) er det tydeligt at han ikke har den nødvendige acceleration. Alt for ofte kommer han på mellemhånd mellem modstanderens venstre wing og angriber. Det betyder at Bo Svensson må løbe ud for at dække af og så har vi åbningen i forsvaret.

    Historien viser at det ikke er nødvendigt at være supersprinter for at spille back eller forsvarspiller. Niclas Jensen har aldrig været hurtig, men hans teknik samt placeringsevne har gjort, at han har kunnet kompensere for den manglende hurtighed. Det samme kan siges om f.eks. René Henriksen da han var på toppen. OT's teknik er faktisk i orden, men hans evne til at placere sig er rigtig dårlig. I en alder af 29 burde han være i sin prime, men efter 3 korsbåndsoperationer er det vel ikke så mærkeligt at han har mistet sine spids kompetencer. Lars Jacobsen bør være det naturlige første valg.

    FCKs selv udråbte svar på Roy Keane har ligeledes en del han skal kompensere for. Ingen tvivl om at PC's indstilling altid er i top, men det er stort set også det eneste han kan bidrage med. En Keane type skal være at finde på den centrale midtbane og ikke på venstreback pladsen. Alt for ofte har vi set PC satse for hårdt i én mod én situationerne og alt for ofte har det resulteret i at han begår frispark for ikke at lade sin direkte modstander slippe forbi. Det samme gjorde sig gældende i går.

    På en måde må man tage hatten af for PC. Han er nået utroligt langt på et meget sparsomt talent, og han har sågar været inde omkring et par træningssamlinger med landsholdet. Det siger ikke så meget når vi taler back pladsen - det ved jeg godt. Se blot på Jens Risager og Søren Colding. Desuden mangler PC ligesom OT en basal hurtighed og acceleration, som ses hos de fleste moderne backs i dag. Tiden er forbi, hvor en back kunne spille en hel kamp med den ene opgave for øje, at tackle sin direkte modstander når han fik bolden. En back skal kunne gå men i spillet og have de fornødne tekniske kvaliteter til at modtage bolden og spille den fornuftigt videre. I de fleste kampe bidrager PC mest med lange bolde op i mod vores alt andet end hovedstødsstærke angribere (Zuma og Santos). De lange bolde skyldes hans manglende evne og tro på at han kan holde fornuftigt på bolden, som igen bunder i manglende teknik.

    Jeg kan ikke komme med et umiddelbart alternativ til PC. Dertil ved vi for lidt om Saarinens egentlige kvaliteter samt hvor meget Roobas skader har påvirket hans evner som spiller. PC spiller fast indtil et reelt alternativt kan findes, men vi har brug for en anden mand på pladsen.

    Var bare nødt til at udtrykke min frustration.
    Sidst redigeret af Keano : 14.02.05 kl. 14:59

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    564

    Vedr: Vores backs er det egentlige problem

    er meget enig i dine betragtninger angående vores back`s og helt skævt bliver det når man tager i betragtning at Lars J bliver syltet på bænken.

    Men at du i dit indlæg prøve at nærme dig en sammenligning mellem PC og Keane er simpelthen FOR søgt, en ting er at Pc viser mere vilje end talent
    men at dette skulle retfærdiggøre at han bliver nævnt i samme sætning som
    MR. MAN U, vel kun overgået i respekt af SIR. MAN U og KING. MAN U er direkte latterligt.

    Skam dig Keano!!! eller jeg må tage dit handle fra dig og iklæde dig det lidet flatterende handle PC.

    bad boy

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    435

    Vedr: Vores backs er det egentlige problem

    Jeg mener nu stadigvæk at vi bør indsætte Lars jacobsen på venstre back istedetfor PC, da Lars på trods af at blive sat over i venstre-siden, nok alligevel formår at stå rigtigt og være klar i hovedet når modstandernes kontraer finder sted. I modsætning til PC, som vi jo kender alt for godt efterhånden! lange bolde frem ad banen, vel og mærke med 80% af dem uden adresse. Bliver tit overløbet af sin direkte modtandere og mister dermed terræn i forhold til 4-back kæden.

    Selvom jeg som mange andre også mener at, Ole Tobiasen også har mange af de samme problemer...Men selvfølgelig ikke i en sådan grad som PC. Så ligger Ole's primære mangler jo mere i hans manglende hurtighed og refleks, overfor modtandernes accelerationer frem ad banen. Nogle herinde har brugt ordet "saltstøtte" om undertegnet, og dette kan jeg personligt godt være enig i.

    Jeg synes tildels også at, det er backerne i FCK som bærer en stor del af vores usikkerhedsmomentum, men alligevel tror jeg at meget af denne usikkerhed ville fordufte hvis vi nu havde en anfører(Bo) som skar lidt hårdere igennem på banen og forlangte at hver spiller skulle tage et personligt ansvar og dermed hele tiden forsøge at forbedre sit eget spil, ud fra forskellige kriterier, tror jeg også at vores 4-back kæde ville fungere langt bedre. Det er selvfølgelig nemt nok at være bagklog bagefter en kamp og sidde og udpege forskellige alternative metoder som burde være grebet an undervej i kampens hede, men vi bør jo gøre et eller andet for at ændre denne situation.

    Hans Backe har en klar spillefilosofi: Ekstrem organisation i defensiven er udgangspunktet for en kontrolleret offensiv. 4-4-2 med konstant kontakt mellem kæderne. Det giver sjældent sprudlende kampe, men når det fungerer, har vi et meget effektivt hold, nærmest uovervindeligt, i hvert fald i Danmark. Men det har ikke fungeret i denne sæson. Især ikke, når konceptet er blevet fraveget. I 0-5-kampen mod Gorica var der således snarere tale om en 4-3-3-opstilling, med en måske lidt for offensiv Jesper Bech i højre midtbaneside (men her var der også både skader og karantæner).

    Der er flere ting at sige om vores problemer. For det første har alle spillere ikke været lige gode til at håndtere det faktum, at i en storklub med stort budget og spillertrup, ja, så kan alle ikke spille hver gang. Nogle håndterer det godt - fx Peter Møller, der tager sin reservestatus med stoisk ro - mens andre hvæser i krogene og er med til at skabe dårlig atmosfære og konstant uro i klubben.

    For det andet har vi jo et seriøst målmandsproblem. Førstemålmand har mest været Kihlstedt, men selv om han for det meste fremstår rolig og afbalanceret - og i øvrigt har en fremragende reaktionsevne - så har han tilbagevendende blackouts og kan pludselig koste 3 mål i én kamp. Uacceptabelt for en klub som FCK - især fordi det ikke er supersjældent, det sker. Andenmålmand Rabóczki har heller ikke overbevist. Det så vi jo i kampen i går hvor han i flere situationer skabte usikkerhed, og det forplantede sig til forsvaret.

    For det tredje har angriberne været usædvanligt tandløse i år. Zuma og Santos er hver noteret for 2-3 mål, mens Peter Møller har 3 mål på samvittigheden. vores topscorere er midtbanefolkene Nørregaard med 8 og Hoseth med 5 mål. Der har virkelig manglet Todi og hans fysik, hurtighed og gå-på-mod.

    For det fjerde har vi været meget uheldig - bl.a. med skader og mystiske formfald - men arrogance har ikke gjort det bedre. Mod slovenske Gorica i Champions League-kvalifikationen gik hele holdet ned i en sjældent set kollektiv offday - men især Tobiasen og det øvrige forsvar var helt ekstremt ringe. I dén kamp - ligesom i en del af FCKs andre nederlag (der var fx også en 4-1-lussing i Silkeborg...) - så man også en vis arrogance hos flere af spillerne, således modvilje mod at løbe med hjem - eller blot mod at opdække den nærmeste modstander.

    For det femte har træner Hans Backe ikke altid foretaget de smarteste manøvrer. Han snakker meget om kontuiniteten. Og så skifter Backe ud i forsvaret. Rotation rotation! Senest har Ole Tobiasen erobret pladsen som højre back fra Lars Jacobsen. Venstreback-pladsen svinger også som et pendul - men nu ser Peter Christiansen ud til at have erobret den, som beskrevet før. det hele er et stort rod, men vi må tage ved lære af det her og udvikle en fast rytme på holdet, ellers får vi ikke den nødvendige ro og stabilitet på holdet som vi alle går og sukker efter.

    her kan jeg runde af med at sige at, vi kunne lære meget af norske topfodbold. Måske det vi burde have var en norske succestræner? men det kan vi jo diskutere i en hel anden tråd.

    mvh Mr.Aller
    Det, der viser en første klasses intelligens, er evnen til at have to modstillede tanker i hovedet samtidig og stadig bevare evnen til at fungere.

    (F. Scott Fitzgerald)

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    231

    Vedr: Vores backs er det egentlige problem

    orker ikke at rette stil så sent på dagen... ;)
    ! oo <<<<< FCK >>>>> oo !

    - You dont come close -

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,274

    Vedr: Vores backs er det egentlige problem

    ›Det kan ikke komme som en overraskelse, at det endnu engang var
    ›vores katastrofalt dårlige backs, som kostede de inkasserede mål
    ›mod Tromsø. Skal undlade at gengive kampens detaljer og
    ›individuelle fejl da i sikkert alle så kampen, men det er
    ›utroligt at vi på backpladserne har så lavt et bundniveau.

    ›Ole Tobiasen er simpelthen for langsom til at spille på det
    ›niveau han gør. Superligaen er langt fra den hurtigste liga i
    ›Europa, men når du kommer op imod spillere som Kamper, Elmander,
    ›Kristiansen og Berglund så er det tvingende nødvendigt at du
    ›hurtighedsmæssigt er på bare nogenlunde niveau. Når OT sætter i
    ›sprint (eller hvilken betegnelse hans løb går under) er det
    ›tydeligt at han ikke har den nødvendige acceleration. Alt for
    ›ofte kommer han på mellemhånd mellem modstanderens venstre wing
    ›og angriber. Det betyder at Bo Svensson må løbe ud for at dække
    ›af og så har vi åbningen i forsvaret.

    ›Historien viser at det ikke er nødvendigt at være supersprinter
    ›for at spille back eller forsvarspiller. Niclas Jensen har aldrig
    ›været hurtig, men hans teknik samt placeringsevne har gjort, at
    ›han har kunnet kompensere for den manglende hurtighed. Det samme
    ›kan siges om f.eks. René Henriksen da han var på toppen. OT's
    ›teknik er faktisk i orden, men hans evne til at placere sig er
    ›rigtig dårlig. I en alder af 29 burde han være i sin prime, men
    ›efter 3 korsbåndsoperationer er det vel ikke så mærkeligt at han
    ›har mistet sine spids kompetencer. Lars Jacobsen bør være det
    ›naturlige første valg.

    ›FCKs selv udråbte svar på Roy Keane har ligeledes en del han skal
    ›kompensere for. Ingen tvivl om at PC's indstilling altid er i
    ›top, men det er stort set også det eneste han kan bidrage med. En
    ›Keane type skal være at finde på den centrale midtbane og ikke på
    ›venstreback pladsen. Alt for ofte har vi set PC satse for hårdt i
    ›én mod én situationerne og alt for ofte har det resulteret i at
    ›han begår frispark for ikke at lade sin direkte modstander slippe
    ›forbi. Det samme gjorde sig gældende i går.

    ›På en måde må man tage hatten af for PC. Han er nået utroligt
    ›langt på et meget sparsomt talent, og han har sågar været inde
    ›omkring et par træningssamlinger med landsholdet. Det siger ikke
    ›så meget når vi taler back pladsen - det ved jeg godt. Se blot på
    ›Jens Risager og Søren Colding. Desuden mangler PC ligesom OT en
    ›basal hurtighed og acceleration, som ses hos de fleste moderne
    ›backs i dag. Tiden er forbi, hvor en back kunne spille en hel
    ›kamp med den ene opgave for øje, at tackle sin direkte modstander
    ›når han fik bolden. En back skal kunne gå men i spillet og have
    ›de fornødne tekniske kvaliteter til at modtage bolden og spille
    ›den fornuftigt videre. I de fleste kampe bidrager PC mest med
    ›lange bolde op i mod vores alt andet end hovedstødsstærke
    ›angribere (Zuma og Santos). De lange bolde skyldes hans manglende
    ›evne og tro på at han kan holde fornuftigt på bolden, som igen
    ›bunder i manglende teknik.

    ›Jeg kan ikke komme med et umiddelbart alternativ til PC. Dertil
    ›ved vi for lidt om Saarinens egentlige kvaliteter samt hvor meget
    ›Roobas skader har påvirket hans evner som spiller. PC spiller
    ›fast indtil et reelt alternativt kan findes, men vi har brug for
    ›en anden mand på pladsen.

    ›Var bare nødt til at udtrykke min frustration.

    Vores backs er et problem - ingen tvivl der! Dog har du helt ret i højreback problemet kan løses ved at sætte Lars på banen. Derfor vil jeg sige problemet ligger på venstreback pladsen SAMT målmandsposten og et for langsomt centerforsvar.

    Lars og Bo er de eneste fra vores nuværende defensiv (målmand samt forsvar) der regelt kan bruges. Ikke fordi jeg mener Dan T er en dårlig forsvarsspiller, men fordi vi skal have et "lyn" i centerforsvaret. Traoré KAN godt opfylde den rolle, men jeg synes nu at han er bedst på den centrale midtbane. Indtil vi har fundet lynet - hvilket jeg tror kan tage lang tid - må Traoré være manden ved siden at Bo.

    På målmandsposten savner jeg virkelig en der udstråler ro... ikke mindst i dødboldssituationer! Rabo synes jeg egentlig er en ok målmand, men han leverer til tider nogle dårlige præstationer, og det er der ikke plads til i en klub der har de målsætninger vi har.

    Så sammenlagt må jeg sige jeg er noget i en drømmeverden, hvad angår de spillere der skal til for at løse vores problem. For de hedder Myhre, Albrechtsen og Niclas Jensen. Niclas er jeg overbevist om vi på et eller andet tidspunkt kan få tilbage, om det kan lade sig gøre nu skal jeg ikke kunne sige. Men hvorfor ikke prøve? Myhre tror jeg ikke der er de store problemer i... Men Albrechtsen har vi nok forspildt vores chance omkring. Jeg kan derfor ikke komme med noget bud om hvem "lynet" skal være.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    762

    Vedr: Vores backs er det egentlige problem

    Oh, well.... Fosvaret er vores problem, og har været det gennem hele sæsonen. Jeg kan se på Fck.dk at både Rooba og Janne er skadet, så det forklarer PCs plads i startopstillingen (håber jeg - alt andet ville være en skandale).

    OT eller LJ? Jeg håber på LJ, da jeg bilder mig ind at han trods alt ikke altid spiller så ringe som han gjorde til sidst i efterårssæsonen. Hvis ikke, så har vi virkelig et problem.

    Centralt har vi kaptajn Bo, som ikke har været det mest stabile element i truppen (hverken spillemæssigt eller mentalt) her i efteråret, og lignet en mand som ville have godt af at være lidt presset af en sulten konkurent. Men anfører bindet har givet ham en uendelig lang snor og derved også en tilstand af mæthed (IMO). DT og CT er de to som på skift der har kæmpet om pladsen ved siden af Bo, og efter igår så gætter jeg på at DT er den mest stabile af de to. OT centralt var og vil blive ved med at være en skandale.

    Generelt så er der potentiale i truppen, men meget få spidskompetancer. Desværre har ansættelsesstoppet sat en kæp i løsningerne. LJ, JS og UR er i mine øjne glimrende backs og centralt er DT en spændende spiller. Bo virker som han er gået i stå efter Action man forlod os. OT er blevet kastet rundt, og hans tid som fast mand er (IMO) færdige. CT er pt ustabil, men jeg håber han finder melodien. PC er PC, og jeg har snart fået nok.

    Igen falder kritikken altså også på Backe. Gennem hele efteråret har han fortalt alle at forsvaret var problemet. Nu starter forårssæsonen, og hvis dette er Backes svar, så er det ikke godt nok.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,559

    Vedr: Vores backs er det egentlige problem

    ›Ole Tobiasen er simpelthen for langsom til at spille på det
    ›niveau han gør.

    Jeg er enig. Lars Jacobsen må jo stå med hænderne i lommen til hver træning, når Backe kan forsvare at sætte Ole T. forrest i køen.

    ›Alt for ofte har vi set PC satse for hårdt i
    ›én mod én situationerne og alt for ofte har det resulteret i at
    ›han begår frispark for ikke at lade sin direkte modstander slippe
    ›forbi. Det samme gjorde sig gældende i går.

    Jamen det er ikke nødvendigvis skidt. Det koster nogle kort og sådan, men jeg kunne godt ønske mig at andre besad lige dén form for kynisme. F.eks. lagde jeg mærke til Hjalte i går, i en situation hvor han kunne have bremset en yderst farlig norsk kontra, med et lille forsigtigt frispark. I stedet lod han manden løbe, og vi var ikke ret langt fra at indkassere et katastrofalt mål. Når det er sagt, så sætter PC sig jo (som du siger) oftest selv i den slags situationer, hvilket er et udslag af hans inkompetence (som var endnu tættere på at koste et mål i går). Og så kommer man selvfølgelig til at lave en farlig masse professionelle frispark, hvilket også har resulteret i røde kort (og potentielle røde kort) til den skaldede.

    ›På en måde må man tage hatten af for PC. Han er nået utroligt
    ›langt på et meget sparsomt talent, og han har sågar været inde
    ›omkring et par træningssamlinger med landsholdet.

    Enig. Men hans fighteregenskaber osv. kan ikke kompencere for at han i bund og grund er en dårlig fodboldspiller. At han så er den bedste venstreback vi har føjer jo kun yderligere smerte til den tragikomiske farce der hedder venstrebackpladsen.

    Mvh,

    J.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,149

    Vedr: Vores backs er det egentlige problem

    vi skal have et "lyn" i centerforsvaret.
    Under Roy lukkede vi da ikke særlig mange mål ind og der var forvaret unden et "lyn". Se på bundbyernes forsvar de har da ikke et "lyn" og de har lukket 1/3 ind af hvad vi har...

    Vi mangler klasse, erfaring og vinder mentalitet. Jeg taler ikke om superliga erfaring, men om erfaring imod bedre spillere. En der har stået overfor en Nistelroy, Ronaldo eller Makay. En der har skulle dæmme op for en. Jeg kan nævne i flæng: Niclas, Rytter, Gaardsø, Kim Madsen...

    Kjaerulf

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Vedr: Vores backs er det egentlige problem

    ›Under Roy lukkede vi da ikke særlig mange mål ind og der var
    ›forvaret unden et "lyn". Se på bundbyernes forsvar de
    ›har da ikke et "lyn" og de har lukket 1/3 ind af hvad
    ›vi har...
    Under Roy, havde vi Laursen og Myhre som dirigerede alt defensivt. - De rutinerede kræfter har vi ikke nu.

    Brøndby spiller et helt andet system. Deres to defensive midtbanespillere, bakker deres to midterforsvarer op, hvorfor de ofte har en backup-spiller, skulle den angribende modstander komme forbi en af dem.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Vedr: Vores backs er det egentlige problem

    ›Under Roy lukkede vi da ikke særlig mange mål ind og der var
    ›forvaret unden et "lyn".

    Altså bortset fra Thomas Rytter som var en af truppens absolut hurtigste spillere. Og for så vidt Kim Madsen som faktisk også var pænt hurtig når de lange ben kom igang.

    ›Vi mangler klasse, erfaring og vinder mentalitet. Jeg taler ikke
    ›om superliga erfaring, men om erfaring imod bedre spillere.

    Altså den erfaring som Dan Anton Johansen, Per Nielsen, Daniel Agger og Asbjørn Sennels i dine øjne har?

    Well, vores bedste forsvar nogensinde, i foråret 2002, havde heller ikke prøvet en skid andet end superligaen, men gjorde det nu meget godt alligevel. Selvfølgelig er erfaring en fordel, men den gør det nu ikke alene. Specielt ikke hvis resten af holdet har svært ved at deltage i forsvarsspillet. Og det er i mine øjne det helt store problem - specielt på midten har vi længe haft meget svært ved at sætte presset rigtigt ind.

    Hvilket jeg gerne indrømmer ikke er en specielt original betragtning.

    Venligst,
    Bo N K

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    751

    Vedr: Vores backs er det egentlige problem


    ›Hvilket jeg gerne indrømmer ikke er en specielt original betragtning.

    ›Venligst,
    ›Bo N K

    Måske ikke original, men rigtig og vel ret åbenlys...

    Hjalte er løbestærk og på mange måder en rigtig god spiller, men hans ellers mange og fornuftige bidrag til holdet inkluderer altså ikke det som den centrale midtbane virkelig mangler: Balance!

    Christian Traore kunne måske på sigt blive en hæderlig mand til den opgave, men det ligger vist noget ude i fremtiden. Vi køber nok ikke Vieira i Arsenal sådan lige med det første, og Løns tør vi heller ikke håbe på.

    Jeg ser det med den nuværende trup lidt som et problem uden umiddelbar løsning. Vi må så improvisere os frem til sommerpausen og håbe på at vi med lidt held og den blok4-besungne (eller fiol-spillede) dommertække kan skrabe en 2. plads i hus, men så SKAL vores midtbaneproblem løses. Vores forsvar skal muligvis også justeres men den nuværende besætning er faktisk ikke så umulig som det kunne se ud pga det ikke-eksisterende pres som vores midtbane lægger på modstanderne

    mvh
    Paco er solskin på en regnvejrsdag, et sejrsmål i overtiden, et pressemøde i agurketiden! Paco er den ekstra redningsbåd på Titanic. Paco er nærmere GUD

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    1,102

    Vedr: Vores backs er det egentlige problem

    Ud over de nævnte problemstillinger ser jeg et gigantisk problem i vores svagheder i hovedspillet. Uden at diskutere målmandsproblematikken synes jeg det er katastrofalt den måde at indlæg i det lille felt næsten altid skaber panikagtige situationer. BS er som sådan god i hovedspillet men ellers der langt mellem folk som har styrke der. Det er en nødvendighed at have folk som er bomstærke i hovedspillet i vores felt i dødboldssituationer ellers får man store problemer når man ser på hvor mange kampe der afgøres i den slags situationer. Det samme gør sig gældende i den anden ende hvor vores hjørnespark er totalt ufarlige. Som regel hopper deres målmand bare uhindret ud og griber den. Der er ingen der søger bolden udover Bo Svensson og resten er bange for at ofre sig lidt, idet man jo kunne risikere at få lidt knubs i en hovedstødsduel. Det gør jo også ondt hvis målmanden løber ind i en så det er nok klogest at gemme sig lidt væk der hvor bolden ikke falder ned.

    Ikke for at drage sammenligninger med "de uævnelige" men hvor mange point fik de ikke på kontoen da weakhorse afgjorde dødbolde til deres fordel?. Udover mange andre faktorer er det også endnu en af grundene til at Linderoth er et fejlkøb. Balancen på holdet var at vi også var lidt tynde ved dødbolde i begge ender. Hvad hjælper det så at købe en lille skræmt mus som bare forringer denne balance.

    LJ er egentlig ikke så ringe i hovedspillet og Røll har faktisk også en fornuftig timing, men begge spiller som bekendt ikke. Elrio som jeg iøvrigt af andre grunde gerne ser på holdet forbedrer vel heller ikke situationen ved dødbolde udover han jo har en fremragende sparketeknik fra distancen.

    Vi har brug for en kæmpe som i dødbolde kan være en rigtig "modbydelig fætter" som kan give os en trussel når vi har hjørne og sikre at bolden ekspederes væk ved modstandernes indlæg og dødbolde. På sigt bliver det umuligt at klare sig i Europacuppen hvis vi ikke har styr på dødbolde. Jeg så faktisk gerne en Michael Gravgaard fra Viborg tilknyttet eller hvis muligt Thomas Gårdsøe.

    Der er selvfølgeligt mange andre faktorer end hovedspil som udgør et godt hold, men det er en af de første faktorer man skal have på plads når man bygger et hold op at centerforsvaret skal kunne regere deres område i hovedspillet. Vi er spilmæssigt på et niveau, hvor jeg mener, at vi skal starte med at få de mest simple ting på plads og derefter bygge videre på det.

    Roy Hodson sagde engang at hvis han fik en god målmand, to store sikre og hovedstødsstærke forsvarsfolk og en hurtig angriber, så mente han at han kunne tage hvilket som helst hold og aldrig tabe større end 3-0 uanset modstander. Det er selvfølgeligt ikke vores succeskriterie, men jeg syntes det viser meget godt hvad der er noget af det første man skal have på plads i et hold.

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Vedr: Vores backs er det egentlige problem

    ›Ud over de nævnte problemstillinger ser jeg et gigantisk problem
    ›i vores svagheder i hovedspillet.

    Ja, det er skidt. Og efter min mening underdriver du endda problemet.

    Truppen har i mine øjne kun én decideret hovedstødsspecialist, og det er Røll. I feltet lige efter kommer Dantomet, Todi og Møller. Derefter begynder det at gå galt, glidende fra det halvsløje til det bundelendige.

    Tag startopstillingen fra Tromsø-kampen - den rummede ingen af de fire, som kan være deres evner i luftrummet bekendt. De to "bedste" var Bo (som er blevet bedre, men bestemt ikke er god) og Traoré (der mest vinder dueller på sin fysik).

    Med det in mente er det ikke spor mærkeligt, at holdet stinker både offensivt og defensivt på dødbolde.

    På torsdag gælder det så Brøndby, som har fire rigtig stærke hovedstødskort i Wieghorst, Per Nielsen, Daniel Agger og Morten Skoubo.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  14. #14
    Orlalone Slettet

    Vedr: Vores backs er det egentlige problem

    ›Ole Tobiasen er simpelthen for langsom til at spille på det
    ›niveau han gør.

    ›Historien viser at det ikke er nødvendigt at være supersprinter
    ›for at spille back eller forsvarspiller.›


    Kan du selv se det........SLUDDER OG VRØVL !!!

    Hvis nu Silber havde taklet ham der spillede 1-2 med Ole T's modspiller, var indlægget aldrig kommet. Hvis nu PC eller Theo havde været vågne på midten. Hvis nu Rabo var kommet ud af feltet.
    Der er mange der kan blames for det mål, men vi tar' sq ham vi plejer....
    Det er sq for tyndt at det, hver gang vi taber point, er Ole's skyld.

    Træt af at høre på Ole T.-klynkere.

    Hilsen

  15. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Vedr: Vores backs er det egentlige problem

    ›Der er mange der kan blames for det mål, men vi tar' sq ham vi plejer....
    ›Det er sq for tyndt at det, hver gang vi taber point, er Ole's skyld.

    ›Træt af at høre på Ole T.-klynkere.

    - Jeg kan sagtens forstå dig. Alligevel må jeg sige, at det også er trættende at høre på, at hver fejl (og ved gud der bliver begået rigtig mange) bliver forsøgt udglattet med en redegørelse for, at ditten og datten også spillede ind. "Det er aldrig rigtigt nogens skyld, og det var jo i hvert fald ikke noget nogen gjorde i en ond mening, og vi er vel alle FCK'ere". Ok, men hvornår bliver der taget ved lære af de fejl? Hvornår er fejlraten - også for den enkelte - overskredet?
    Jeg mener ikke man skal stå på lægterne og hyle og skrige ned mod enkelte spillere, med udelukkende negativiteter. Ovehovedet ikke, for det hjælper nok næppe på noget. Men det er vel rimeligt at diskutere herinde, hvorfor disse fejl bliver begået? Vel også hvilke spillere der begår dem?

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Kan vores nuværende styrke blive et problem på lang bane?
    By Bech da man in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 17.04.07, 17:31
  2. Vores største problem som Fans PT.
    By SIC in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 24.06.05, 09:34
  3. Hvem er de egentlige syndere?
    By Sibusiso in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 19.05.05, 23:17
  4. Svaret på vores evige angrebs-problem
    By Abramovich in forum De korte linier
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 17.11.03, 22:58
  5. Det "positive" problem
    By Glasbarn 13 in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 13.09.03, 13:52

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •