Viser resultater 1 til 14 af 14

Emner: BULEN inviterer indenfor.

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    184

    BULEN inviterer indenfor.

    Lidt om vores alkoholpolitik, hærværk, frost, manglende forår, royale maltesere, manglende points, fantastiske Champions League, misforstået spansk inkvisition, kolossal bitterhed, en oberst, en smuk ældre dame og en smuk yngre ditto.

    Klik på Ugens Helt for at komme til Ugens Ræb!



    mvh,
    vagthavende

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Vedr: BULEN inviterer indenfor.

    Det spiller 100 endnu en gang.

    Rigtig go læsning på en luder arbejdsdag
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    662

    Vedr: BULEN inviterer indenfor.

    "The Internet website you are trying to access has been blocked because of the material it contains."

    LOL. Det får jeg her fra arbejd. Det er sku noget snavs i har liggende derude :-)
    MVH
    Thomas

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    583

    Vedr: BULEN inviterer indenfor.

    ›Lidt om vores alkoholpolitik, hærværk, frost, manglende forår,
    ›royale maltesere, manglende points, fantastiske Champions League,
    ›misforstået spansk inkvisition, kolossal bitterhed, en oberst, en
    ›smuk ældre dame og en smuk yngre ditto.

    ›Klik på Ugens Helt for at komme til Ugens Ræb!

    Jeg elsker at slå et smut forbi Stamværtshuset og læse bartenderens meninger, men at kalde John Terry for ugens helt er simpelthen et skridt for langt! Ham og Carvalho er simple banditter, skurke uden moral, forbrydere der lever det søde liv - Jeg har set Carvalho tage med hænder, slå ud efter Quinton Fortune og nu blokere Barca-målmandens vej mod bolden og ikke én gang er der blevet dømt noget?? Er manden diplomat siden han nyder godt af den immunitet??
    Ståle RAUS!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    41

    Vedr: BULEN inviterer indenfor.

    Et ord Holger:

    CHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEELSKI!

    (PS. Man kan stadig se uden for min lejlighed, at jeg var ude og tisse "John Terry" i sneen :D)
    -termansen

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Vedr: BULEN inviterer indenfor.

    De internationale turneringer interesserer mig ikke en disse. Bevares, det er noget jeg ser, men som tilhænger af hhv. Ajax og FC København, er det nærmest som at se en helt anden sportsgren end fodbold. En slags "overfodbold", hvor sublim udførelse af taktik og/eller effektivitet pludselig er elementer, man (som tilhænger af de to ovennævnte klubber) ellers lige troede, ikke var tilladt længere. Jeg bliver nærmest lidt fornærmet, når jeg ser hvad trænerne i CL kan få ud af deres hold. Hrmf, tænk at de kan holde sig selv ud, når støtteelementer (som taktik og effektivitet) tages i brug. De skulle prøve at træne FCK, hvor man bevidst har set bort fra i hvert fald et af elementerne, nemig effektivitet. I Ajax har man i denne sæson set bort fra taktik - man har så at sige bare stillet med 11 mand og håbet på det bedste (det skal dog siges til, den nu afgåede træner, Koemans forsvar, at han har været så kompetent, at han stillede til alle kampene med en målmand).

    Det jeg derimod bed mærke i ved denne udgave af "Ræbet", er gengivelsen af situationen i "Maltaligaen" som den ser ud nu (eller rettere, som den ser ud som følge af et, for os, katastrofalt efterår). Jeg var lykkeligvis i Spanien, da Brøndby valgte at holde legestue med FCK dengang i september - dog fik jeg et hav af meget triste sms'er fra venner og bekendte der var i Parken... Ja, som om den tyrefægtning jeg var blevet lokket med til på tidspunktet for "kampen om København", ikke var forfærdeligt nok i forvejen!
    Men perioden 17. oktober - 7. november husker jeg tydeligt. Dvs. i ren forsvarmekanisme havde jeg, mere eller mindre lykkeligt, fortrængt den. For det var ganske rigtigt i den periode, at vi reelt meldte os ud af guld-kapløbet. Og det Holger konkluderer at være det egentlige resultat af selvsamme periode, er meget, meget nedslående, men desværre ligeså rammende. At vi nu spiller med, hvis alt går vel, om sølvet som det højest opnåelige. Det er altså trist!

    Alligevel er det befriende læsning. Ikke mindst fordi, at de FCK-relaterede emner der er så inderligt irriterende at tænke på, deles af så (formodentlig) mange. Det er ren gruppeterapi :-)
    Sidst redigeret af Matias : 11.03.05 kl. 11:09

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    21

    Vedr: BULEN inviterer indenfor.

    Jeg stopper som stamgæst hvis ikke Strongbow kommer tilbage på menuen. En herlig forfriskende drik, så man lige kan nappe et par guinness mere bagefter. Jeg håber at resten af bartenderne sætter Holger grundigt på plads.

    mvh. cf5

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: Vedr: BULEN inviterer indenfor.

    ›Jeg stopper som stamgæst hvis ikke Strongbow kommer tilbage på
    ›menuen. En herlig forfriskende drik, så man lige kan nappe et par
    ›guinness mere bagefter. Jeg håber at resten af bartenderne sætter
    ›Holger grundigt på plads.

    Det kan du vist godt regne med :-)

    PÅstandene om at bartendere i London nærmest også afviser at servere denne gangbare og populære drik er da vist også ca. lige så præcise som den om at Mourinho blot 'kritiserede' dommeren efter første Barca-kamp ;-)

    Men jeg tror at den gode Holgers uvidenhed om emnet allerede er fint udtrykt i overskriften. Alle ved jo, at cider og most er to forskellige produkter. Holger kan forsøge at tørre den af på den kegle der valgte titlen på Irvings bog i oversat udgave, men det vil selvfølgelig stadig være en søforklaring...

    mvh,
    -smølle

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,719

    Vedr: BULEN inviterer indenfor.

    ›De internationale turneringer interesserer mig ikke en disse.

    Well, det ene udelukker jo ikke det andet.

    ›Bevares, det er noget jeg ser, men som tilhænger af hhv. Ajax og
    ›FC København, er det nærmest som at se en helt anden sportsgren
    ›end fodbold. En slags "overfodbold", hvor sublim
    ›udførelse af taktik og/eller effektivitet pludselig er elementer,
    ›man (som tilhænger af de to ovennævnte klubber) ellers lige
    ›troede, ikke var tilladt længere. Jeg bliver nærmest lidt
    ›fornærmet, når jeg ser hvad trænerne i CL kan få ud af deres
    ›hold. Hrmf, tænk at de kan holde sig selv ud, når støtteelementer
    ›(som taktik og effektivitet) tages i brug. De skulle prøve at
    ›træne FCK, hvor man bevidst har set bort fra i hvert fald et af
    ›elementerne, nemig effektivitet.

    :-)

    ›I Ajax har man i denne sæson set
    ›bort fra taktik - man har så at sige bare stillet med 11 mand og
    ›håbet på det bedste (det skal dog siges til, den nu afgåede
    ›træner, Koemans forsvar, at han har været så kompetent, at han
    ›stillede til alle kampene med en målmand).

    Og :-)

    ›Det jeg derimod bed mærke i ved denne udgave af
    ›"Ræbet", er gengivelsen af situationen i
    ›"Maltaligaen" som den ser ud nu (eller rettere, som den
    ›ser ud som følge af et, for os, katastrofalt efterår). Jeg var
    ›lykkeligvis i Spanien, da Brøndby valgte at holde legestue med
    ›FCK dengang i september - dog fik jeg et hav af meget triste
    ›sms'er fra venner og bekendte der var i Parken... Ja, som om den
    ›tyrefægtning jeg var blevet lokket med til på tidspunktet for
    ›"kampen om København", ikke var forfærdeligt nok i
    ›forvejen!
    ›Men perioden 17. oktober - 7. november husker jeg tydeligt. Dvs.
    ›i ren forsvarmekanisme havde jeg, mere eller mindre lykkeligt,
    ›fortrængt den.

    Det havde jeg også. Indtil jeg kiggede i kalenderen og så, der stod FCK-FCM og derefter kiggede i tabellen (som jeg også havde fortrængt) og skulle bruge mere end tre hænder til at tælle afstanden til Brøndbyerne.

    ›For det var ganske rigtigt i den periode, at vi
    ›reelt meldte os ud af guld-kapløbet.

    Grunden til at jeg valgte at fremhæve den ulykkelige periode er, at mange i og omkring København jo stadig ynder at bruge den famøse Gorica-kamp som undskyldning for og forklaring på det meget slatne efterår (7-6-5, 29:27 er middel, men for en klub med guld-ambitioner klart under middel), hvilket er søgt, når Guernica allerede fandt sted i starten af august. Lige efter spillede vi 1-2-1 i fire kampe, så nederlaget til BIF (efter en præstation fuldt så uengageret og ringe som Guernica), og så vandt vi tre kampe i rap. Alt i alt holdt vi dog nogenlunde trit med BIF, og var primært 5 p. efter pga. nederlaget i vores indbyrdes kamp. Set i forhold til tidligere sæsoner og med yderligere to BIF-kamp at spille var det jo ingen katastrofe, hvilket den periode sådan set heller ikke var. Men så kom en landskamppause, og så startede balladen med nederlaget i Silkeborg, der altså blev starten på den periode, hvor vi for alvor spillede os ud af mesterskabsspillet. Men det er altså svært at finde en direkte tangent til Guernica.

    ›Og det Holger konkluderer at
    ›være det egentlige resultat af selvsamme periode, er meget, meget
    ›nedslående, men desværre ligeså rammende. At vi nu spiller med,
    ›hvis alt går vel, om sølvet som det højest opnåelige. Det
    ›er altså trist!

    Særdeles trist. En hel halv sæson tilbage ... vi kan max. nå en andenplads. Det er sgu næsten så trist som 7.-8. pladserne i de magre år, hvor man i det mindste kunne trøste sig med, at materialet ikke var til meget mere!

    ›Alligevel er det befriende læsning. Ikke mindst fordi, at de
    ›FCK-relaterede emner der er så inderligt irriterende at tænke på,
    ›deles af så (formodentlig) mange. Det er ren gruppeterapi :-)

    Også fordi vi alle er i samme båd og lider i fælleskab!
    Cheers,
    Holger
    - født på en sommernat i sprællemandens tegn
    Holger's Avatar

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    185

    Vedr: BULEN inviterer indenfor.

    ››Og det Holger konkluderer at
    ››være det egentlige resultat af selvsamme periode, er meget, meget
    ››nedslående, men desværre ligeså rammende. At vi nu spiller med,
    ››hvis alt går vel, om sølvet som det højest opnåelige. Det
    ››er altså trist!

    ›Særdeles trist. En hel halv sæson tilbage ... vi kan max. nå en
    ›andenplads. Det er sgu næsten så trist som 7.-8. pladserne i de
    ›magre år, hvor man i det mindste kunne trøste sig med, at
    ›materialet ikke var til meget mere!

    Du 'efterrationaliserer' sgu ganske frimodigt i forårsdepressionen. Du synes ikke at materialet var bedre end til 7. pladsen dengang vi havde udskiftet Goldbæk med Brian Laudrup. Jeg tror at vi var ganske mange, der havde en anden mening dengang vi begyndte foråret 99 fra en tredjeplads.

    Du synes heller ikke at materialet var bedre sæsonen efter, hvor man havde hentet Zuma og Brattbakk om vinteren og alligevel groede fast på den famøse 8. plads. Begge sæsoner havde vi fx. også både Rytter og Niclas Jensen på banen. Der var også en Peter Nielsen det første år, og til tider endog Christian Lønstrup. Jeg vil mene at vi på papiret selv i 7-8. plads dagene havde materiale der burde kunne præstere meget mere. Det gjorde de så ikke.

    Men at sige materialet ikke var til andet, synes jeg edderhyleme er noget af en påstand. Så kunne jeg lige så vel påstå, at vores nuværende materiale ikke er til andet end en 5. plads - og det kunne aldrig falde mig ind!:-)

    hilsner
    Jan

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,013

    Vedr: BULEN inviterer indenfor.

    Holger,

    Klar klasse det ræb - og lad dig ikke forstyrre af alle de violiner der "skriger" i baggrunden.

    Mvh

    pib

    PS! Strongbow er lort og er KUN populært i UK fordi du kan drikke og køre samtidigt UDEN af blive knaldet af Øl ånde. :-)
    Mvh PIB

    Den eneste forskel mellem Bjarne Riis og de andre cykelryttere er at Bjarne Riis ikke lyver mere.
    pib's Avatar

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: Vedr: BULEN inviterer indenfor.

    ›Klar klasse det ræb - og lad dig ikke forstyrre af alle de
    ›violiner der "skriger" i baggrunden.

    Hmmmm... bare nysgerrig, hvad synes du om Joses påstande om aftalt spil? Er de i orden?

    Det kan da godt være at det lyder som fioler, men mig gør de sgu temmelig vred - og at de er med til at jage en aldeles udmærket topdommer ud af fodbold er vanvid.

    mvh,
    -smølle

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,719

    Vedr: BULEN inviterer indenfor.

    Hej Jan,

    ›Du 'efterrationaliserer' sgu ganske frimodigt i
    ›forårsdepressionen.

    Forårsdepression kræver ... forår ... der ligger stadig sne udenfor mit vindue :-)

    ›Du synes ikke at materialet var bedre end til
    ›7. pladsen dengang vi havde udskiftet Goldbæk med Brian Laudrup.
    ›Jeg tror at vi var ganske mange, der havde en anden mening
    ›dengang vi begyndte foråret 99 fra en tredjeplads.

    Jamen også jeg, men det ødelagde Gill.

    ›Du synes heller ikke at materialet var bedre sæsonen efter, hvor
    ›man havde hentet Zuma og Brattbakk om vinteren og alligevel
    ›groede fast på den famøse 8. plads. Begge sæsoner havde vi fx.
    ›også både Rytter og Niclas Jensen på banen. Der var også en Peter
    ›Nielsen det første år, og til tider endog Christian Lønstrup. Jeg
    ›vil mene at vi på papiret selv i 7-8. plads dagene havde
    ›materiale der burde kunne præstere meget mere. Det gjorde de så
    ›ikke.

    Joeh ...

    ›Men at sige materialet ikke var til andet, synes jeg edderhyleme
    ›er noget af en påstand. Så kunne jeg lige så vel påstå, at vores
    ›nuværende materiale ikke er til andet end en 5. plads - og det
    ›kunne aldrig falde mig ind!:-)

    ... men lad mig så lige præcisere, nu vi efterrationaliserer, at vi muligvis havde navne - enkeltpersoner - der kunne indikere en tro på så meget mere, men - især set i bakspejlet - organisationen udenfor, fra trænerstab til direktørkontoret var ikke gearet til det. Det blev glimt af storhed og så kolossale fiaskoer, op og ned. Vi havde aldrig et fodboldhold. Helt anderledes siden Hodgson og Backe tog over, vi er ikke blevet ringere end anden siden. Derfor er en femteplads, seksten p. efter med udsigt til max. sølv, i vinterpausen 2004/2005, sgu en noget mere uvant og utilfredsstillende fornemmelse end "dengang".
    Cheers,
    Holger
    - født på en sommernat i sprællemandens tegn
    Holger's Avatar

  14. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    185

    Vedr: BULEN inviterer indenfor.


    ›... men lad mig så lige præcisere, nu vi efterrationaliserer, at
    ›vi muligvis havde navne - enkeltpersoner - der kunne indikere en
    ›tro på så meget mere, men - især set i bakspejlet -
    ›organisationen udenfor, fra trænerstab til direktørkontoret var
    ›ikke gearet til det. Det blev glimt af storhed og så kolossale
    ›fiaskoer, op og ned. Vi havde aldrig et fodboldhold. Helt
    ›anderledes siden Hodgson og Backe tog over, vi er ikke blevet
    ›ringere end anden siden. Derfor er en femteplads, seksten p.
    ›efter med udsigt til max. sølv, i vinterpausen 2004/2005, sgu en
    ›noget mere uvant og utilfredsstillende fornemmelse end
    ›"dengang".

    Nu er det vel en almindelig bedstemorviden at den skuffelse, man er midt i altid er større end dem der er overstået:-) Du skal dog ikke bilde mig ind at du i 99/00-årene stod og tænkte... argh, det er jo ikke slemt det her, vores organisation er ikke bedre end at blive kørt af brættet af Erik Bo og Vejle eller at se Herfølge som mester. Eller hele sammenbrudet i fax-foråret med kyllingen.

    Forskellen var at dengang var reel succes næsten et fremmedord for os og vi var rutineret i skuffelseshåndtering. Siden har vi oplevet 3½ mesterskab - og så kommer dette pludselige dyk ud af ingenting. Den gør nas, fordi de der sæsonskuffelser egentlig var skubbet langt bort.

    hilsner
    Jan

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Bliver Claus Jensen FCK'er indenfor den næste uges tid?
    By Andreas Hansen in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 25.06.06, 12:41
  2. IFK Göteborg - 2 kampe indenfor 2 dage!
    By -Altid FC København- in forum De korte linier
    Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 25.05.05, 18:43
  3. Royal Leauge finale i Parken indenfor rækkevidde
    By Elle in forum De korte linier
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 12.05.05, 21:59

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •