Side 1 af 21 123411 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 314

Emner: FCK på tv i udlandet eller andre danske byer

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,625

    FCK på tv i udlandet eller andre danske byer

    Lille miniforum med forskellige oplysninger og diskussioner for folk i udlandet.

    NB! Så er den tekniske løsning her for folk, der gerne vil se kampene i udlandet -- no matter where! Se dette indlæg for nærmere beskrivelse.

    Der er også dukket et onlineprodukt op fra Viasat: Viasatondemand. Om det virker aner jeg ikke.

    Denne fine wiki-oversigt har svaret på flere spørgsmål: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of... broadcasters

    Shortlist over steder man kan se Københavns kampe i udlandet:

    ALANYA: En lille bar med storskærm lige overfor Robin Hood
    AMSTERDAM: Kontakt Jeppe på [email protected]
    BRUXELLES: Café Fat Boy's på Place de Luxembourg (eller kontakt TurboGnu)
    LLORET DEL MAR (50 km fra Barcelona): Café Can Botet
    LONDON: Famous Three Kings (F3K); se også FCK London
    LUXEMBOURG: Crossfire, Rue Dicks
    MALMØ: Gloria´s på gågaden, og The Plays på Ö. Forstadsgatan
    RETHIMNO, KRETA: http://sidelinien.dk/forums/showthre...771#post338771
    RIGA: En sportspub beliggende centralt har Viasat
    ROTTERDAM: Den danske Sømandskirke
    STOCKHOLM: O'Learys (2-3 forskellige steder i Stockholm)

    Efterlyste byer: blandt andet Barcelona, Bath, Berlin, Birmingham, Budapest, Dubai, Düsseldorf, Genoa, Glasgow, Koh Samui, Køln, Los Angeles, Malaga, Madrid, Marseille, "Mallorca", Manchester, New York, Paris, Rapallo, Rom, Salzburg, San Francisco, Sydney, Zürich. Hvis nogen finder et nyt sted, så læg det i tråden, gerne med sitelink, beskrivelse, etc. Tak til Jeppe, Superestrella, DiscoTango og Awesome for nye byer.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    15
    Hejsan.

    I Malmö kan TV3-kampene ses på Gloria´s på gågaden, og The Plays på Ö. Forstadsgatan.

    Om der er flere steder endnu vides ikke, men man har da muligheder her hinsidan.

    Mvh.
    FCK Malmö

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,013

    I London

    I London kan man ikke se en skid, ikke engang resultaterne af landskampe eller europacup kampe gider de vise hvis ikke der er en Great Britain hold med.

    Jeg overvejer stadig at koebe en satelit modtager, skide vaere med prisen, det er billegere en at rejse hjem hveranden weekend.

    PIB

    PS! Hvis nogen kender en dansk PUB "over here" der viser suppe bold - vil jeg veare der som et soem!

    PIB

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,625

    Superliga og dansk tv i udlandet!

    NYT ALTERNATIV TIL SATELLITTER:

    Køb en Slingbox (dertil skal man have fjernsyn med TV3 i DK, og en laptop hvor man er). Fra produktbeskrivelsen:
    "What if you were able to watch live television wherever you go? The World Series in your cube. MSNBC breaking news at the coffeeshop. Your local news station halfway around the world. Lost in Hawaii. Emeril Live in your kitchen. Now what if we told you that you could do that without having to lug a television, a cable box, a satellite dish, or a subscription along with you? In fact, you don’t need anything besides your laptop (which is attached to your hip already). That’s because back home, you have a Slingbox sitting on top of your television. The simple silver device looks suspiciously like a gigantic chocolate bar, but the technology inside is truly sweet. This award-winning gadget is a breakthrough device that enables you to watch and control your living room television programming from anywhere by turning any Internet-connected laptop or PC into a personal television. With a wave of a virtual magic wand, Slingbox placeshifts the television signal from your source device to your PC – located at home or 3,000 miles away – via the Internet. Thanks to the Slingbox, you can enjoy your home TV programming wherever you are – the office, a hotel room, your garden, even the bathroom – anywhere there is an Internet connection. You truly can watch and control your television anytime, anywhere – the power is in your hands."

    ********

    Levende billeder
    : Superligakampene kommer ikke live i billeder paa nettet (er faktisk ikke klar over hvem der har netrettighederne: Divisionsforeningen, DBU, hjemmeklubben, TV3?). TV3 kan hentes via satellit (jf. nedenfor). Uddrag kan ses på DR Sportens hjemmeside. TV2 Sputnik har givetvis de landskampe TV2 har rettighederne til, og måske Superligaupdates.

    Livekommentar: P3 sender fra Superligaen, men dækker kampene pletvist med Larsmuhlsange indimellem. EDIT: den nye DAB-radiokanal DR Sport sender en del kampe i sin fulde udstrækning, og kan høres via DRs hjemmeside.

    Tekstopdatering: Paradoksalt nok er det VG i Norge (tak til CF1), der indimellem har livekommentarer nemlig: http://www.vg.no/sport/fotball/ligae...s?liga=danmark. Ellers er der Sidelinien.

    Dansk tv i udlandet generelt:

    For at se dansk TV i udlandet (primært Europa) er skal man gå via de danske satellitudbydere, hvis footprint (dækkeomraade) rækker tilpast langt ned i Europa. Man skal altså selv skaffe en dansk dekoder samt en parabol, der er tilpast stor nok ift modtagelse, afstand og footprintet for den pågældende satellit. (Fx. i Frankrig fås DR/TV2 ikke hverken i de meget store kabelpakker eller via de lokale satellitfirmaer, som noos.fr, francetelecomcable.fr, numericable.com, tps.fr, canalsatellite.com).

    Det her er kongesatellitlinket for alle i udlandet: http://www.sattv.dk/. Mere generelt: http://www.satfootball.com/

    For Europa: Liste over de danske kanaler via satellitten Thor II inklusive tekniske oplysninger paa: http://www.lyngsat.com/1west.shtml. På Thor II findes: DR1, DR2, DK4, TV2Zulu, TVDK2, TV3DK.
    Footprint for Thor II:


    TV3DK findes også på Sirius. Man skal igen selv have en dansk dekoder. Ifølge footprintet skal man fx. paa Parishøjde have en parabol på 120 cm. Footprint for Sirius på http://www.nsab-sirius.com/


    ...

    Mere forklaring fra http://dansk-i-sydslesvig.de/fjernsyn.htm:
    "Danmarks Radio via satellit i Sydslesvig og udlandet
    Danmarks Radio (DR) og Canal Digital Danmark (http://www.canaldigital.dk) har indgået en aftale om salg og distribution af programkort til modtagelse af tv-kanalerne DR 1 og DR 2 og nogle af Danmarks Radios radiokanaler i udlandet. Aftalen erstatter en lignende tidligere aftale, som DR havde med Telenor. Med den nye aftale, der allerede er iværksat, er det derfor muligt for danske sydslesvigere og danskere, der er bosat i store dele af Europa, at se dansk tv. Danske sydslesvigere, der ikke kan modtage de danske programmer pr. antenne hhv. kabel, skal have en parabol samt satellitmodtager, der accepterer programkort. DR 1- og DR 2- signalet sendes digitalt og krypteret via satellit. Signalet fra satellitten (Thor II cirka 1 grad Vest) kan modtages ned til og med Frankrig samt eksempelvis på Færøerne. Prisen for programkort til modtagning af DRs programmer svarer til en almindelig dansk licensbetaling på omkring 2.000 kroner om året. Programkortet kan købes hos radio- og tv-forhandlere i Danmark eller - via internetttet - direkte hos Canal Digital Danmark. Ønsker man at modtage andre danske og nordiske TV-kanaler f. eks. Danmark4 og TV2 Zulu, er der også mulighed for det - mod betaling."

    En teknisk Minority Report fra: http://www.geocities.com/vikings_munich/sattv.html som mener, at TV2 IKKE er at finde Ude i Rummet: "Det er muligt at modtage danske fjernsynskanaler via satellit. Det er de to selskaber http://www.viasat.dk og http://www.canaldigital.dk, der sender digitalt til Danmark. De kan dog ej styre signalerne bedre end, at man i det meste af Europa kan modtage dem. Man skal abonnere på deres programmer, men så kan man til gengæld også modtage; DR1, DR2, TV2 Zulu, TV3, 3+, TVDK1, TVDK2, Discovery Channel o.s.v. Den eneste kanal man ej kan modtage er TV2, der af konkurrencehensyn ikke har lyst til at blive sendt over satellit."

  5. #5
    CR er offline Munkene fra Freiburg
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    462

    Luxembourg ...

    hernede vises stort set alle kampe live på Urban i downtown lux city (Engelsk pub). Undtagen når det som på onsdag er en TV 2 transmission, da TV 2 af uransagelige årsager ikke kan ses med almindelig dekoder m.v.

    Claus

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: I London

    Der er en skandinavisk pub med live tv i London.

    Den oplysning fik jeg i den Norske Kirke, da jeg var ude og se Danmark-Norge i juni, som jo blev vist på DR og Norsk TV3, og derfor (åbenbart?) ikke kunne vises på Dansk KFUK, der kun har dansk TV3. Du kan prøve at kontakte KFUK, for at høre om de viser alm suppe kampe. Problemet med kirker er jo som regel deres alkoholpolitik. I den Norske kirke var der til gengæld gratis vafler og bitre nordmænd i lange baner.

    Jeg fik desværre ikke nogen addresse på pubben, og ej heller et brugbart navn.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    1

    Kan Silkeborg-FCK ses i Paris ?

    Er der nogen som kender et sted I Paris hvor jeg kan komme til at se Silkeborg-FCK kampen på TV ?
    På forhånd tak.
    /Søren

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Re: Kan Silkeborg-FCK ses i Paris ?

    Det tror jeg ikke du skal regne med... Jeg har lige været der (mens der var FCK-AaB) og kunne, (selvfølgelig!) ikke finde nogen "dansker-steder".
    Jeg var der også sidste år - under hedebølgen - da vi spillede ude mod Rangers, og heller ikke den CL-kval kamp var til at finde (de viste derimod - meget forståeligt - Marseille).
    De har en rigtig god fodbold-bar ved Les Halles, men om der vises noget i morgen er tvivlsomt. Endnu mere tvivlsom er det nok, at de skulle slå sig fast på at vise Silkeborg mod FC København :-) Men gør da forsøget under alle omstændigheder, Chátelet er nemlig et herligt område, som du - uanset hvad - ikke spilder din tid ved at besøge.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Kan Gorica-FCK ses på Fur?

    Ved det er langt ude men: er der nogen der på tirsdag til CL-kval befinder sig på øen Fur i Limfjorden, har adgang til Kanal 5 og skal se kampen?!

    Jeg har tidligere ved en lignende situation forhørt mig på øens missionshotel, men de har sandelig ikke noget så djævelsk som et fjernsynsapparat...

    Kom nu, det må der da være nogen der kan hjælpe en nødlidt københavner!

    Ace
    HIC SUNT LEONES

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    407

    Re: Kan Silkeborg-FCK ses i Paris ?

    Dejlig by......er du til PSG bør du lige huske at besøge PSG-shoppen enten her:

    Boutique PSG Parc des Princes
    24, rue du Commandant Guilbaud
    75016 PARIS
    Métro : Porte de St-Cloud
    Ouverte du lundi au samedi
    De 10H00 à 18H45
    Les jours de match, du lundi au samedi
    De 10H00 à une heure après le match
    Et les jours de match, le dimanche
    De 14H00 à une heure après le match

    eller her:

    Boutique PSG Champs-Elysées
    27 av. des Champs-Elysées
    75008 PARIS
    Métro : Franklin Roosevelt
    Ouverte du lundi au jeudi de 10H00 à 19H45
    Le vendredi et samedi de 10H00 à 21H45
    Et le dimanche de 12H00 à 19H45


    http://www.psg.fr/fr/home/0,,,00.html


    - og hvis du ikke er til PSG så skal du bare glemme hvad du lige har læst...og ellers bare nyde byen og dens cafeer !

    /hp
    Sidst redigeret af hpless : 23.07.04 kl. 20:00
    #1) Havnefronten tilbage til københavnerne!
    #2) Kun ægte græs i Parken - tak!
    #3) Jeg savner Lars Højer til vores frispark

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Re: Kan Silkeborg-FCK ses i Paris ?

    Eller rettere; hvis du ikke er til PSG, så gør som størstedelen af de franske fodboldfans (inkl. dem der bor i Paris) - hold med Marseille!
    Ikke at jeg kan lide dem (jeg er til Bordeaux), men deres trøjer og emblemer ses overalt... det er hæsligt. Lidt som med Brøndby for ganske få år siden.

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    356

    Re: Kan Silkeborg-FCK ses i Paris ?

    ja, det er - nok den eneste - en fejl ved byen, der ellers byder på alt man kan forestille sig...

    Men mon ikke den kedelige tendens er på retur efter PSG's succes, nøjagtig som klebbens dominans i København har været det de sidste år?


    Ellers kan jeg anbefale butikkerne ved Montmartre, der ofte har ægte merchandise, men til en billigere penge. De ligger så vidt jeg husker tæt ved metroen Anvers på Boulevard de Clichy og Boulevard de Rochèchouart.


    C - der selv skal til Byernes by i August.

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    143

    se fck i udlandet.....

    Jeg ved ikke om der tidl. har været en direkte tråd om hvor man kan se FCK´s kampe i udlandet.
    Jeg vil meget gerne høre fra folk om hvor man kan se FCK i Barcelona,
    og hvis nu man skulle kende til andre steder kunne man vil lave en samlet liste.

    Gonzales.

    ______________________________ ___
    c2 tak for alt- for denne gang

  14. #14
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    338

    Re: Exil-tråden: alt om og for FCK-expats

    Hi Pib

    Det er ikke helt rigtig havd du siger med London. Der er faktisk en pub som er meget keen paa at vise dansk fodbold and anden dansk sport.

    Famous Three Kings - lige ved siden af West Kensington tube.

    Paa torsdag er der f.eks. FCK-Malmoe og paa loerdag viser han Danmak-Finland.

    Der bliver ogsaa vist DK landskampe (paa to storskaerme!) og de har i princippet mulighed for at vise alle superligakampene, men deres Viasat satelit virker ikke for tiden.

    Kom forbi i aften og se Chelsea-Liverpool - saa kan du se det an.

    Laters...

    Hafnia

  15. #15
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    103

    Stockholm - hvor kan man se FC København?

    Jeg efterlyste selv for et stykke tid siden steder i Stockholm, hvor man kunne se Byens Hold i TV.
    Jeg fandt selv frem til O'Learys, der faktisk har 2-3 forskellige steder i Stockholm. De har både Viasat og Canal+, og Viasat viser de danske kampe LIVE på Viasat Sport 2 - også de/n kamp/e, der bliver vist på 3+

    Så Expats i Stockholm kan valfarte til O'Learys - gerne den på Götgatan i Södermalm, hvor man ofte (i hvert fald fra 1/7) kan finde undertegnede.

    /Christian
    Drik noget mere Whisky - gå til:
    Http://www.awa.dk

Side 1 af 21 123411 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Følger du andre danske hold i Europa?
    By Benjamin19 in forum De lange linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 06.08.10, 08:12
  2. Svar: 135
    Sidste Meddelelse: 16.08.07, 23:01
  3. Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 08.09.06, 11:06

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •