Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 26

Emner: Royal League eller SAS-ligaen?

  1. #1
    Elle er offline Teddy Stadium Survivor
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    630

    Royal League eller SAS-ligaen?

    Ja så kom guldet endnu nærmere, men med en kamp torsdag i Royal League og en svær udekamp søndag mod Viborg, er spørgsmålet nu hvordan vi skal priotere.

    For at gå videre i Royal League skal vi vinde kampen mod Malmö og gerne med et par overskydene mål. Men vil det koste for mange kræfter i forhold til kampen fire dage senere mod Viborg? Truppen er i forvejen godt slidt og ramt af en del skader. Skal stjernerne spares på torsdag? Giv din mening til kende.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    1,119

    Re: Royal Leauge eller SAS-ligaen?

    ›For at gå videre i Royal Leauge skal vi vinde kampen mod Malmö og
    ›gerne med et par overskydene mål. Men vil det koste for mange
    ›kræfter i forhold til kampen fire dage senere mod Viborg? Truppen
    ›er i forvejen godt slidt og ramt af en del skader. Skal
    ›stjernerne spares på torsdag? Giv din mening til kende.

    Mener absolut, at Backe bør spare folk som Hoseth, Santos og Hjalte i kampen mod Malmø. Det er muligt vi kan besejre dem, men med mindre vi hakker dem i småstykker med en 4-5 mål, ser det skidt ud med en finaleplads. Slår vi Malmø har de NADA, at spille for mod Rosenborg og løber formentlig ind i en røvfuld... Så lad os fokusere på SAS-ligaen, skulle det ske, at vi alligevel kan gøre det i RL er det fint, men ikke noget vi på NOGEN måde bør forcere.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    222

    Re: Royal Leauge eller SAS-ligaen?

    I alle andre ligaer spiller de 2 kampe om ugen i perioder.
    Så ja vi skal i princippet stille med stærkeste opstilling hver gang. så vi beholder og forstærker automatiseringen i vores spil, til gengæld så skal vores trup være så bred at vi kan skåne en spiller hvis han virker lidt slidt.
    Har hørt mange af spillerne sige at de vil hellere spille 2 kampe om ugen og slippe for 1-2 gange træning kamp er trods alt sjovere end træning.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    35

    Re: Royal Leauge eller SAS-ligaen?

    uenig - dels vil jeg meget gerne vinde RL, dels er der gode penge i såvel sejr som finaleplads, dels tvivler jeg meget stærkt på, at Malmø blot lader sig køre over af Rosenborg ...

    ... dels får Hjalte og Hoseth alligevel snart en hviledag, idet begge ryger i karantæne ved næste gule kort ... ligesom Silber og muligvis Møller og Traore ... :-(

    Det er, sagt uden supplerende, svulstige kraftudtryk, ganske imponerende at hente seks SL-sejre i rap og hale 12 p ind på BIF, når man gransker truppernes situation fsva skader, slid og karantæner. Hvad kan det ikke blive til, hvis vi nu skulle slippe nådigt igennem maj og juni på disse konti?

    Nåja, guld, naturligvis ... ;-)

    Naaaah, det tager vi sågu alligevel!

    posimistisk,

    Sharkie
    mvh

    Sharkie

    - lalleglad optimist ... FØR kampene, i alt fald ;-)

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,366

    Re: Royal Leauge eller SAS-ligaen?

    ›Mener absolut, at Backe bør spare folk som Hoseth, Santos og
    ›Hjalte i kampen mod Malmø. Det er muligt vi kan besejre dem, men
    ›med mindre vi hakker dem i småstykker med en 4-5 mål, ser det
    ›skidt ud med en finaleplads. Slår vi Malmø har de NADA, at spille
    ›for mod Rosenborg og løber formentlig ind i en røvfuld...

    Som Rosenborg spiller for tiden, er det slet ikke så sikkert. I dag tabte de på hjemmebane med 0-1 til Fredrikstad, mens Malmö vandt med 3-0 over Gefle. Jeg er dog enig i, at Hoseth og Álvaro bør spares, så Møller kan få lidt spilletid og ikke behøver at være utilfreds :-)

    Lige meget hvordan vi stiller op, bliver det en svær kamp, men kan vi ride videre på bølgen med godt spil og være "svineheldige", kan vi hive en 1-0er hjem, Møller med højrefoden i 88. min.

    Ace
    HIC SUNT LEONES

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    234

    Re: Royal Leauge eller SAS-ligaen?

    FCK bør være professionel nok til at kunne levere et rimeligt resultat på torsdag mod Malmø til at sikre en finaleplads. Situationen er den, at løverne for at sikre finalepladsen skal levere et resultat på højde med Rosenborgs resultat i Malmø i den afsluttende kamp i puljen plus et mål. Sejrer FCK f.eks. 2-0 skal Rosenborg vinde med to mål eller 2-1, 3-2 etc. 1-0 bringer holdene ens i point og score og så trækker FCK det længstre strå på bedste indbyrdes kampe.

    Jeg er sikker på, at Malmø FF trods nederlag i Parken og herved intet at spille for mod Rosenborg også vil levere en sportlig og professionel i indsats mod nordmændene.

    (I parentes at bemærke bør man gå over til 16 hold og ikke 12 i som nu i Royal League. Det sikrer en mere homogen turneringsafvikling, hvor de afgørende kampe til sidst spilles samtidig).

    FCK gjorde en helhjertet og målrettet indsats i kampene mod Rosenborg, hvorfor FCK bør satse på puljesejren, når holdet er så tæt på, som de er nu.

    Hvis mesterskabet glipper (7-9-13 det må ikke ske :-)) er det rart at kunne falde tilbage på en finaleplads i Royal Leauge efter en fin indsats med kun et nederlag i 10 kampe.

    FCK bør holde på en absolut idealopstilling mod Malmø, eventuelt med Peter Møller med i start i stedet for Zuma (for dels at gøre ham sulten til Viborg, og dels at udnytte Møllers potentiale som target spiller i en kamp, der kræver sejr med mere end et mål) + de nødvendige omrokeringer grundet de skadede spillere, FCK pt har.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,477

    Re: Royal Leek eller SAS-ligaen?

    FCK skal stille med det bedst mulige hold mod Malmö, dog uden at folk skal spille på sprøjter. Vi er lige nu at sammenligne med en cykel - hvis den ikke kører fremad, vælter den. Hvis vi trækker os i Kongeporren, giver det dårlig karma til de efterfølgende kampe i suppen. Der kræves præcis den samme afmålte indsats som mod Rosenborg. Indsatsen der var ikke overvældende, men der blev i løbet af kampen fundet de nødvendige ressourcer frem som gav en sejr. Jeg kan ikke forestille mig at det er nogen særlig god ide at satse på at vinde med mange mål over Malmö. Dels vil det slide fysisk på vores hold som efterhånden er godt slidt, dels vil en for offensiv indstilling give bagslag overfor et temmelig godt svensk hold. Så må vi satse på at Malmö - efter at være slået af os med beskeden margen - vil ride stormen af mod Rosenborg. Det lyder tvivlsomt, men jeg tror ikke der er mere at gøre.

    Det vil være en overvejelse værd at lade Peter Møller starte inde, eller på forhånd aftale at give ham en halvleg på bekostning af Zuma eller Alvaro. Det bryder ikke nødvendigvis med idealet med det bedst mulige hold, da Møller formentlig er friskere end de andre to angribere.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    103

    Re: Royal League eller SAS-ligaen?

    Suppe-ligaen så klart. Rosenborg laver alligevel en underhåndaftale med Malmø

    Nu vil vi have guld og retov væk fra fodbold
    "Intet stort er nogensinde præsteret uden lidenskab"
    Georg Wilhelm Friedrich Hegel

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Royal League eller SAS-ligaen?

    Jeg fatter altså ikke al den snak om spillere der skulle være slidte. De træner vel 1½-2 timer 6 af ugens dage, mens de spiller max 90min den 7.... hvordan skulle de kunne blive SÅ trætte og slidte af det? det er vel for helvede det de tjener deres millioner på !
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    234

    Re: Royal League eller SAS-ligaen?

    ›Jeg fatter altså ikke al den snak om spillere der skulle være
    ›slidte. De træner vel 1½-2 timer 6 af ugens dage, mens de spiller
    ›max 90min den 7.... hvordan skulle de kunne blive SÅ trætte og
    ›slidte af det? det er vel for helvede det de tjener deres
    ›millioner på !

    Enig.

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    134

    Re: Royal League eller SAS-ligaen?

    syntes nu vi skal stille med stærkeste hold på torsdag (det er trods alt den sidste midt-uge kamp??), og hvorfor begynde at spare spillere nu, når vi er kommet så langt i royal league, så skulle vi have sparet spillerne fra starten i RL, ikke nu her hvor vi har en (måske to) kampe tilbage.

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    165

    Re: Royal League eller SAS-ligaen?

    enig. En kamp af gangen, bedste opstilling mod Malmø, så må vi kigge på VFF bagefter. Ikke til at vide på forhånd hvad der sker med skader/folk der kommer tilbage fra torsdag til søndag.
    RYTTER HVEM ?????
    RYTTER HVEM?????
    RYTTER HVEM ??????

    http://www.gundsoe.net/foto/rytter.jpg

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    271

    Re: Royal League eller SAS-ligaen?

    ›Jeg fatter altså ikke al den snak om spillere der skulle være
    ›slidte. De træner vel 1½-2 timer 6 af ugens dage, mens de spiller
    ›max 90min den 7.... hvordan skulle de kunne blive SÅ trætte og
    ›slidte af det? det er vel for helvede det de tjener deres
    ›millioner på !

    øh joke?

  14. #14
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    195

    Re: Royal League eller SAS-ligaen?

    Jeg mener Hoseth og Beck skal spares da de virker nede, og måske er det fordi programmet har været for hårdt for dem - de er næppe de mest fysisk stærke. Santos skulle angiveligt være den der har sværest ved at restituere sig efter en midtuge kamp (på trods eller måske netop pga hans fremragende fysik som han jo bruger fuldtud i kampene) så jeg synes også han bør spares da han er vigtig at have i topform til weekenden.
    Vi skal besejre Malmø med mindst tre kasser før det alligevel er sandsynligt vi går i finalen - de har jo intet at spille for mod rosenborg (hvis vi vinder). Og ærligt talt - nu er det jo efterhånden et faktum at fck er seriøst inde i guldkampen igen, så suppen må have klar 1st prioritet.

  15. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    99

    Re: Royal League eller SAS-ligaen?

    Selvfølgelig skal der ikke spares mod Malmø... De skal bitch-slappes tilbage til den anden side af sundet... Desuden får folk deres fridage når de afsoner karentæne...

    Gulv i både ligaen og royalen...

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Årets Spiller i SAS-ligaen
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 28.10.07, 11:22
  2. Efterårets spiller i SAS-Ligaen?
    By fckfreak in forum De korte linier
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 28.11.06, 18:57
  3. Niveauet i SAS ligaen..
    By unknown in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 20.05.05, 18:26
  4. Værd at vide om SAS-ligaen
    By /Simon in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 24.09.03, 17:04

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •