Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 19

Emner: Skal du til Viborg. [Angående evt. forsøg med megafon]

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    3,066

    Skal du til Viborg. [Angående evt. forsøg med megafon]

    Først og fremmest skal dette læses som mit eget forslag og det er absolut ikke sikkert at resten af UC samt andre indvolverede personer er med på den, men here it goes:

    Nu har vi snakket meget om brugen af megafoner. Helt ubeskedent mener jeg at C2 og i særdeleshed legenden Ace har vist sig opgaven voksent. Med stor succes peppede han stemningen op i Århus og langt størstedelen af dem der infandt sig på øvre afsnit var med på galajen. Han ved om nogen at den ikke skal bruges en hel kamp og lader den legendariske Københavnske kreativitet komme til overfladen.

    Derfor mener jeg at det er synd og skam at når det nu viser sig at der ikke er så meget modvilje mod at lade sig peppe op nogle gange i løbet af en kamp at man kunne gøre forsøget med at flytte megafonen ind mod midten af tribunen i Viborg. Jeg tror ikke at effekten ville udeblive og hvis FCKFC husker både tromme og slager kan det være at det bliver helt godt.

    Men hvad siger I til det? Jeg håber både at dem der mener det er en dårlig idé og deres modstandere samt dem der slet ikke skal derover gider ofre et par minutter på at lufte deres holdning til forslaget. Kom med kritik, ros, og/eller andre løsningsforslag og lad os få en debat om emnet.

    Sibusiso

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Skal du til Viborg. [Angående evt. forsøg med megafon]

    Jeg skal gerne indrømme, at min reaktion på megafoner sidder i rygraden. Det lyder måske hårdt, men nu skriver jeg frit fra leveren: Jeg er opdraget med at megafonen er en del af det blå-gule univers (selv SSO's logo var en overgang en megafon). Megafoner antyder topstyring; hvor vi tidligere gjorde en stor ære ud af, at vi netop ikke bare var en homogen masse, men mange forskellige fraktioner, der hver især kom med vores sange og udtryk. Megafoner antyder at alle skal synge det samme på samme tid, som om der er én sang, der er bedre at synge på et tidspunkt end andre, som om der er én opskrift på, hvordan man støtter holdet bedst, som om der er én måde at være fan på, som om der er nogle, der er "ægte" fans, og nogle der ikke er. For mig er en megafon en hammer der er beregnet på at ødelægge alt det, der er godt ved Nedre C: Mangfoldigheden, kreativiteten, den kritiske og selvironiske sans. Det lyder patetisk, men sådan har jeg det virkelig. Jeg hader-hader-hader megafoner.

    Men! Selvom jeg vil være stærkt skeptisk fra begyndelsen skal det ikke hedde sig, at jeg ikke tør prøve noget nyt. Så kom frisk med forsøget. Jeg vil dog ærlig talt foretrække, hvis noget sådan kun foregår i pausen eller lige før/efter start/slutfløjt, så det ikke ødelægger min stemning alt for meget. :-)

    mvh
    Martin CX

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    1,492

    Re: Skal du til Viborg. [Angående evt. forsøg med megafon]

    Jeg tror du vil blive positivt overrasket over hvor godt det rent faktisk kan fungere. Der er ingen der har nogen intentioner om at dræbe den spontane stemning. Det skal der være plads. Det har der også været. Vi er og bliver aldrig som brøndby. Vi har vores egen stil

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    3,066

    Re: Skal du til Viborg. [Angående evt. forsøg med megafon]

    Hej Martin,

    Jeg har snippet din start fordi det var præcis sådan jeg havde det før jeg så, hvorledes det kan gøres uden at det netop slukker lysten for bemærkninger fra leveren. Jeg har jo selv været lille purk på fantribunen A ;o), så jeg er vel indoktrineret i at modsætte mig brugen af megafoner.

    ›Men! Selvom jeg vil være stærkt skeptisk fra begyndelsen skal det
    ›ikke hedde sig, at jeg ikke tør prøve noget nyt. Så kom frisk med
    ›forsøget. Jeg vil dog ærlig talt foretrække, hvis noget sådan kun
    ›foregår i pausen eller lige før/efter start/slutfløjt, så det
    ›ikke ødelægger min stemning alt for meget. :-)

    At forsøge det uden for selve kampen, tror jeg, vil gove opfattelsen af at det er en fiasko. Folk er generelt slet ikke på i disse situationer, men jeg fornemmer også at du lufter muligheden for at prøve det, denne ene gang(?). Folk kan være rolig, for det er ikke sådan at jeg kommer efter jeg, såfremt det er en succés, med ordene: "SE DET VAR ET HIT NU SKAL VI HA DET PÅ NEDRE C!!!111". ;o)

    Igen: Jeg har INGEN anelse om det virkelig kan lade sig gøre, men er der positiv tilslutning er jeg sikker på at folk er til at lokke..

    ›mvh
    ›Martin CX

    Kys og kram fra,

    Sibs

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    1,050

    Re: Skal du til Viborg. [Angående evt. forsøg med megafon]

    Sibusiosuisiso

    Det lyder som en rigtig god ide, og jeg tror faktisk, især efter Aarhus turen, at der kunne komme en rigtig god stemning ud af det. I Aarhus der befandt jeg mig selv øverst oppe, velplaceret mellem de 2 sider, bestående af FCKFC Away til venstre og UC/C2 til højre, og det var faktisk svært at høre forskel på de 2 sider og det må man jo nok kreditere det nye "away bus" koncept, som har formået at få samlet alle de støjende ( ment yderst positivt!! ) og at der er ved at komme balance i og med at de nye sange også tages i brug af FCKFC "away".

    Edit: Glemte pointen ( er træt ), så hvis "vi" kan mødes på midten og forene kræfterne, så er jeg overbevist om at vi får lagt viborg ned verbalt og at nye sange kan få mere luft til det større antal øre der vil befinde sig i området. Bl.a. "Med løven på".

    Til Martin CX *rømmer sig og tager sig mod til* .. var herren i Aarhus og oplevede man "stemningen"? For det er jo udebane der snakkes om her .. ikke Parken ;) Jeg har følt det samme, engang, men det har ændret sig og jeg er enda *suk* en af de gamle .. eller det kalder "rollingerne", tag den, mig ihvertifaldet ( i får høvl næste gang i kalder mig gammel :) ).
    Ace kan bruge en megafon, så man dårligt lægger mærke til det og hele tribunen gynger få sekunder efter .. godt bakket op fra den anden side hvor FCKFC's away hold stod, og i midten hvor jeg sang mig hæs ( hmm føler jeg skriver det samme 2 gange nu ) der kom de "individuelle" op af stolene og sang med, så det battede. Det var ren fornøjelse at opleve og være en del af. Stemningsforslag til udebane og Parken, bør indtil videre, holdes adskildt, da de faste pladser alligevel umuliggør visse ideer, så det er ligegyldigt at tage dem op .. på udebane, der skal den bare have alt hvad den kan trække. Bl.a. så fik Ace 1/3 af tribunen til at råbe COME ON .. hvorefter den anden 2/3 svarede FC!! .. det kunne ikke have ladet sig gøre uden hans Oralforstærker ;)
    Sidst redigeret af Thunderstokke : 25.04.05 kl. 23:03

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Skal du til Viborg. [Angående evt. forsøg med megafon]

    ›men jeg fornemmer også at du lufter
    ›muligheden for at prøve det, denne ene gang(?).

    Ja. Jeg skulle bare lige have luft.

    mvh
    Martin CX

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    310

    Re: Skal du til Viborg. [Angående evt. forsøg med megafon]

    Hvorvidt jeg skal med til Viborg er endnu lidt uvist, men jeg regner dog med at tage med. Mht. megafonerne kan jeg kun sige, at Ace forstår at bruge sin megafon, både hjemme og ude. Nu har jeg i hvert fald stået tæt på ham i en del kampe og på trods af min indre modstand må jeg sige, at det aldrig har ødelagt hverken mit gode humør eller stemningen. Tværtimod er begge dele steget et par grader pga den stemning den fører med sig.

    Så jeg kan kun sige, vær positiv og mærk den vilde stemning. Der er nu ikke noget bedre, end når man råber af sine lungers fulde kraft og ikke kan høre sin egen stemme, fordi der er så meget knald på!
    "Fighting for peace is like fucking for virginity!"

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    485

    Re: Skal du til Viborg. [Angående evt. forsøg med megafon]

    Jeg er bestemt også positivt stemt for megafonen, hvis den bruges rigtigt. Der er jo ikke tale om topstyring eller at spontaniteten forsvinder. Jeg ser det kun som en forbedring til at få sparket folk i gang, så sange og chants kører længere og bliver mere kraftfulde.

    Det kunne også hjælpe de nye sange på vej på nedre c, der har lidt svært ved at bevæge sig hurtigt nok over tribunen. Hvis der er flere der synger med fra start, fordi de er klar over hvad der sker, kunne man få hele nedre c med inden de første går døde...

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    3,066

    Re: Skal du til Viborg. [Angående evt. forsøg med megafon]

    Jeg kan læse mig til at de største bekymringer går på om den bruges rigtigt. Det er så absolut en definitinssag, men jeg kan, som en af dem der hastigt nærmer sig de 60 ;o), fortælle at jeg ingen bekymringer har ved at lade Ace stå for denne del af det. Jeg ved på forhånd at han vil gøre det så fornuftigt at folk generelt set ikke vil komme med mishagsytringer efter kampen i Viborg, men han er så til gengæld også den eneste jeg vil anbefale. Langt de fleste mangler træning i at kunne håndtere sådan en potensforlænger, selvom det skal indskydes at jeg for nylig har set ganske udmærkede forsøg fra en af UB'erne, og derfor kan det hele naturligvis falde på at Ace slet ikke har lyst til at agere stemningsforkynder.

    Vi får se og høre, men det er glædeligt at så mange tvivlere vil lade denne komme til gode og være med på at gøre forsøget, hvis det er muligt.

    Sibs

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    528

    Re: Skal du til Viborg. [Angående evt. forsøg med megafon]

    Jeg er med i Viborg og synes at ideen er god og skal prøves.

    Max gas, både ude og hjemme.
    Fucking
    Cool
    København

    Fodbold er ikke et spørsmål om liv
    eller død...............Det er meget mere.
    Fremtiden er LYS.

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Skal du til Viborg. [Angående evt. forsøg med megafon]

    Hvis folk er med på ideen, så er jeg da frisk på, at stille mig i midten på Søndag..




    Ace.
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    72

    Re: Skal du til Viborg. [Angående evt. forsøg med megafon]

    ACE----> Sæt igang!!!

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    489

    Re: Skal du til Viborg. [Angående evt. forsøg med megafon]

    ›ACE----> Sæt igang!!!

    Hørt, HØRT.

    El Bartso

  14. #14
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    584

    Re: Skal du til Viborg. [Angående evt. forsøg med megafon]

    Sidder og bliver mere og mere irriteret over at jeg ik har råd til at tage med til Viborg
    TORCIDA KØBENHAVN - The Sideshow Boys

  15. #15
    Tilmeldingsdato
    Feb 2005
    Indlæg
    517

    Re: Skal du til Viborg. [Angående evt. forsøg med megafon]

    Hey. Jeg skal da til Viborg. Jeg håber at ÚC vil lave en lige så god stemning som de gjorde i Århus.. " Vi hader Brøndby, Vi hader GF men vi elsker FC København".. Lålålålålå..

    http://urbancrew.dk/pics/albums/user...l_DSCN0969.jpg
    København!
    Brattbakk's Avatar

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Skal du til Viborg?
    By FC 335 in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 01.05.06, 19:34
  2. Hvordan gik det i Viborg? (Megafon-snak)
    By Sibusiso in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 04.05.05, 00:13
  3. Havde DU megafon med i Malmø?
    By Pope Dope in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 19.03.05, 00:43
  4. EVT. Bustur til Monaco SKAL sælges...
    By Leander in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 04.08.04, 22:12
  5. C13/C14... [Megafon skal medtages igen, red.]
    By ats in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 22.04.04, 11:24

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •