Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 22

Emner: Den sentimentale Mandagstræner...

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    72

    Den sentimentale Mandagstræner...

    .. spiller som vi andre en violinseranade i mol over indeværende sæson, og snakker om muligheden for europæisk bold og de kvalitative mangler på samme. Og begår ledelsen en brøler, hvis de lader Backe blive kontrakten ud?

    Læs ugens klumme Perspektivløst!


    Mvh.
    Mandagstræneren
    - meget klogt
    mandagstræneren's Avatar

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Re: Den sentimentale Mandagstræner...

    ›.. spiller som vi andre en violinseranade i mol over indeværende
    ›sæson, og snakker om muligheden for europæisk bold og de
    ›kvalitative mangler på samme. Og begår ledelsen en brøler, hvis
    ›de lader Backe blive kontrakten ud?

    Hvad er det nu for en gang essayistik? :-)

    Nå, men herfra kan der skrives under på det meste, og større ændringer bliver unægteligt kun mere aktuelle med Zumas afgang. Så er det lissom slut med at lukrere på ham alene.

    Jeg forbander herfra og til evigheden at de store ændringer altid foregår i sommerpausen, for det er et kæmpe handicap i forhold til at få succes i Europa. Men okay, det er nu også set før at man med det rigtige mix af spillere, og et spillekoncept som passer til dem, relativt hurtigt kan få tingene til at fungere. Det skal vi trods alt ikke længere tilbage end 1997 for at se i vores egen sammenhæng.

    Mit håb er så at man nu for alvor satser på at skabe et hold med et hurtigt pasningsspil - og måske til gengæld ikke med de helt store individualister. For mig at se er det den klart nemmeste måde at opnå en offensiv kontinuitet på over længere tid for et hold i vores afdeling af fodboldverdenen.

    Venligst,
    Bo N K

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    890

    ...den deprimerende realitet kan blive ...

    ›Jeg forbander herfra og til evigheden at de store ændringer altid
    ›foregår i sommerpausen, for det er et kæmpe handicap i forhold
    ›til at få succes i Europa

    ... at vi måske ikke kommer ud i Europa i år...
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    118

    Re: Den sentimentale Mandagstræner...

    ›.. spiller som vi andre en violinseranade i mol over indeværende
    ›sæson, og snakker om muligheden for europæisk bold og de
    ›kvalitative mangler på samme. Og begår ledelsen en brøler, hvis
    ›de lader Backe blive kontrakten ud?

    ›Læs ugens klumme Perspektivløst!


    ›Mvh.
    ›Mandagstræneren

    Perspektivløst - det kan man i hvert fald ikke betegne indlægget som. Det lægger fint rammen om mine følelser, når tankerne svæver omkring denne sæson - og for den sags skyld de seneste 3-4 af slagsen. Det har simpelthen været for middelmådigt, og hvem er i øvrigt en bedre repræsentant for det end Backe, der altid synes 'majet tilfreds'.

    Jeg savner, at der er 'noget spændende' under opsejling i klubben, og her taler jeg ikke kun om investeringer i en badeanstalt for wanna-be-hawaii-turister fra Vestegnen, men ny handling så ambitionen om at spille europæisk fodbold (på et seriøst niveau) kan indfris. En målsætning, der med Zuma’s exit ser endnu tyndere ud end græsset i parken ved sæsonstart.

    Der må andre kødboller på suppen, og jeg nok undlade at forsøge at kloge mig på, hvem der er den rette mand ved flagskibet. Der hersker dog ingen tvivl om, at det ikke er Backe som bør være den udførende admiral. Med de (finansielle) midler manden har til rådighed, er det simpelthen ikke godt nok! Som træner for FCK skal man altid signalere, at der stræbes efter det bedste – og ikke være tilfreds med at operationen lykkes. Det kan også være med til at skabe den ekstra gnist af motivation, som sjældent bluser op hos spillerne i FCK. Og lige præcis her falder svensken i mine øjne til jorden med et brag.

    Og jeg sidder med præcis samme frygt som skribenten, nemlig at ledelsen er ’majet tilfredse’. Og skulle den menige soldat være uenig, skal Holmstrøm nok belære os om, hvor svært det er at drive fodboldklub i dagens Europa.

    Jeg synes i den forbindelse, at det er værd at nævne, at Nike efter sigende skulle ha' varslet, at sponsorkagen reduceres i Man Uutd., såfremt klubbens resultater ikke arter sig i næste sæson. Det er en motivationsfaktor, som måske kunne få hr. Østergaard til at snøre fodboldstøvlerne og sparke klubben videre. Og så kan hr. Holmstrøm passende få en tåhyler ved samme lejlighed!
    Sidst redigeret af Løbeanden : 31.05.05 kl. 10:39
    Løbeanden

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    122

    Re: Den sentimentale Mandagstræner...

    Well i mine øjne er der to ting vi ikke er gode nok til. De bliver udstillet i ligaen, men endnu kraftigere når vi kommer ud og skal spille europæisk. Her snakker jeg selvfølgelig om kontinuitet i forsvarsspillet og effektivitet i angrebsspillet. Alle snakker om at vi skal blive bedre til at kombinere os igennem, spille modstandernes forsvar tyndt og lægge et pres - bullshit.

    Denne sæson er den dårligste defensive sæson siden sidst i 90'erne. Vores defensiv er for ustabil, for sårbar ved skader og i bund og grund for dårlig. Det kan godt være at vi blev nødt til at sælge Martin Albrechtsen i sommerpausen, men det forsvarer på ingen måde, at vi lader en Bo Svensson spille når han kun er 75% klar (Jeg vil endda, på baggrund af både RL-finalen og FCM-kampen, påstå at han ikke er på mere end 90% lige pt.). Vi har været uheldige med skader, men skal FCK være en topklub i Danmark - og have europæisk succes, nytter det ikke noget at man ikke kan sætte en bedre spiller ind end Ole Tobiasen, hvis Lars Jacobsen bliver skadet.

    Og man må jo konstatere, efter kampene mod Gorica, at europæisk fodbold går stærkere end vores Superliga. Så der er ingen tvivl om at vores defensive formåen (eller mangel på samme) vil blive udstillet til spot og spe, når vi (hvis vi da kvalificerer os) går ud og laver en lignende farce i næste sæson.


    Den anden ting i hele det her cirkus, er jo selvfølgelig vores effektivitet foran mål. At Hoseth er vores topscorer i ligaen siger vist det hele - især når man tænker på hvor ineffektiv han faktisk er foran mål. Hold som OB og Esbjerg er langt bedre til at omsætte chancer til mål, fordi de har angrebstyper som Berglund, Miti og Højer - alle sammen nogle der kender den direkte vej til målet, og ikke behøver at tage omvejen rundt om 5 forsvars-spillere.

    Intet ondt sagt om Zuma, Hoseth, Bech eller Santos, men ingen af dem scorer så mange mål som de burde. Istedet for at skulle drible sig helt ind i feltet og lobbe bolden over målmanden, måtte de hellere tage chancen udefra - de fleste mål opstår alligevel på grund af tilfældigheder. I ligaen kan det måske gå an at Hoseth, som i Randers, laver 5 driblinger i feltet og lægger bolden over i det bagerste hjørne, men i Europa går den ikke. Her ville han blive tacklet - og et straffespark ville ikke komme på tale, medmindre modstanderen stort set rev benene væk under ham. Og møder vi et hold der kæmper bare en lille smule mere end Randers gjorde, så scorer han heller ikke på den - se selv de chancer ham og Zuma misbrugte mod FCM.


    Så vejen til europæisk succes skal sikres af et stabilt forsvar og et effektivt angreb. Den flotte champagne-fodbold kan de for min skyld gemme til betydningsløse kampe som RL og en kvartfinale i Pokalen mod Fremad Amager, så længe vi vinder kampe i Europa. (Om det så skal ske ved hjælp af trænerfyring og store spillerindkøb, skal jeg ikke gøre mig klog på - men der skal ske noget, NU!)



    Forresten vil jeg gerne oprettet foreningen der skal arbejde for at få NCH fyret.

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Re: Den sentimentale Mandagstræner...

    ›Perspektivløst - det kan man i hvert fald ikke betegne indlægget
    ›som. Det lægger fint rammen om mine følelser, når tankerne svæver
    ›omkring denne sæson - og for den sags skyld de seneste 3-4 af
    ›slagsen. Det har simpelthen været for middelmådigt, og hvem er i
    ›øvrigt en bedre repræsentant for det end Backe, der altid synes
    ›'majet tilfreds'.

    - Hehe, jeg kan lige høre det for mig. Og jeg er helt enig med både /Simon og Løbeanden her, der betegner de seneste 3-4 sæsoner som middelmådige og fremtiden som perspektivløs. En af mine helt store klagepunkter er, at vi stik imod målsætning, med hasteskridt går i den forkerte retning i Europa-sammehæng. Havde man bare indfundet sig på et leje, der måske ikke levede op til målsætningen med det samme, men dog gav tro på, at man kunne bevæge sig i den rigtige retning! Men nej, det er, sæson for sæson, blevet værre og værre, det vi har været vidner til.

    ›Jeg savner, at der er 'noget spændende' under opsejling i
    ›klubben, og her taler jeg ikke kun om investeringer i en
    ›badeanstalt for wanna-be-hawaii-turister fra Vestegnen, men ny
    ›handling så ambitionen om at spille europæisk fodbold (på et
    ›seriøst niveau) kan indfris. En målsætning, der med Zuma’s exit
    ›ser endnu tyndere ud end græsset i parken ved sæsonstart.

    - Hehe :-)

    ›Der må andre kødboller på suppen, og jeg nok undlade at forsøge
    ›at kloge mig på, hvem der er den rette mand ved flagskibet. Der
    ›hersker dog ingen tvivl om, at det ikke er Backe som bør være den
    ›udførende admiral. Med de (finansielle) midler manden har til
    ›rådighed, er det simpelthen ikke godt nok! Som træner for FCK
    ›skal man altid signalere, at der stræbes efter det bedste – og
    ›ikke være tilfreds med at operationen lykkes. Det kan også være
    ›med til at skabe den ekstra gnist af motivation, som sjældent
    ›bluser op hos spillerne i FCK. Og lige præcis her falder svensken
    ›i mine øjne til jorden med et brag.

    - Præcis. Men det lægges jo nærmest for hån når man vover den påstand, at den sidste "tænding" mangler hos de fleste af spillerne. Ikke i Faxe- BSN- eller Tøffe-stilen, men simpelthen det sidste pift af energi og spilleglæde. Om det er mandskabsbehandling eller noget helt andet der skal suppleres med, skal jeg ikke kunne sige, men dette element mangler.

    ›Og jeg sidder med præcis samme frygt som skribenten, nemlig at
    ›ledelsen er ’majet tilfredse’. Og skulle den menige soldat være
    ›uenig, skal Holmstrøm nok belære os om, hvor svært det er at
    ›drive fodboldklub i dagens Europa.

    - Hørt! I øvrigt nævner /Simon, at det udefra let kan tolkes som en lettere fornærmet bestyrelsesformand, der holder hånden over egne projektidéer, fremfor at rette på de fejl, det måtte være. Sådan lyder konklusionen også her fra Enghave Plads. Og det er faktisk det værste af det hele... for ser fremtiden (hvad enten træneren hedder Hans Backe eller ej) kike meget lysere ud.

    ›Jeg synes i den forbindelse, at det er værd at nævne, at Nike
    ›efter sigende skulle ha' varslet, at sponsorkagen reduceres i Man
    ›Uutd., såfremt klubbens resultater ikke arter sig i næste sæson.
    ›Det er en motivationsfaktor, som måske kunne få hr. Østergaard
    ›til at snøre fodboldstøvlerne og sparke klubben videre. Og så kan
    ›hr. Holmstrøm passende få en tåhyler ved samme lejlighed!

    - Det er i hvert fald det økonomiske der er det vigtigste, det ved vi. Når Don Ø tidligere har udtalt noget i stil med, at projektet "fodbold" får et par år mere til at indfri målsætningerne, er det vel et udtryk for to ting. 1) At han godt ved, at det der leveres, ikke er det aller bedste. 2) At "projekt fodbold" koster for mange penge i forhold til det, det indtjener.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Den sentimentale Mandagstræner...

    På baggrund af Mandagstrænerens ubehageligt rationelle analyse virker som om at de fleste er overvejende enige i tegner næste sæson til at blive en kedelig overgangssæsson.

    Hvis vi tager tråden op med de store perspektiver, men bliver lidt mere konkrete og kigger på spillermaterialet er min konklussion at 6 spillere har vist at de har formatet til at kunne regnes for hvad man må kalde stammen som skal bære holdet de næste sæssoner:

    Rabo
    Tommasen
    Linderot
    Magne
    Silberbauer
    Alvaro

    Ud over disse mener jeg at der er der spillere der har muligheder for at spille sig til en stamplads, hvis de viser endnu uset karakterstyrke professionalisme og holdånd:

    Bo
    LJ
    Bech
    Traore
    Bergvold

    Resten må betegnes som spillere der har haft deres muligheder og uvist af hvilken årsag ikke har følt realiteternes ubarmhjertige hammer banke dem til herfølge, Farum eller sverige:

    Fredgaard
    Røll
    PC
    Rooba
    Ole
    Janne
    Kihlstedt

    Zuma, Hjalte, Todi, Løns forsvinder til sommer, mens det grå guld møller og Gall, må forventes at blive en sæsson endnu i indpisker/joker-roller.

    OK, 6 spillere som måske kan blive til 8-9 spillere kan siges at være værdige til FCK's start 11.
    Disse skal ledes af et nyt trænerteam der kan noget nær det komplet modsatte af HB/CV: De skal fokusere på offensivt hurtigt pasningspil hvor spillernes tekniske evner udnyttes. De skal være temprementsfulde og villige til at udskifte badebilletter før kampuret har rundet 60 minutter.
    Og så skal de vigtigst af alt kalde en spade for en spade.

    Indkøb: niclas, en hurtig midterforsvarer, en center-midt med bedre spilforståelse end hjalte/Linde + en klasseangriber.

    Det kan godt være at vi har vundet DM 3 ud af 4 de sidste par år, men det har været med ringe margin til nr 2 alle år + via rutinepræstationer og konservativt spilkoncept. Nu er det tid til systemskifte og holdningsændringer!

    Forza FC!

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    390

    Re: Den sentimentale Mandagstræner...

    Mit håb er så at man nu for alvor satser på at skabe et hold med et hurtigt pasningsspil - og måske til gengæld ikke med de helt store individualister. For mig at se er det den klart nemmeste måde at opnå en offensiv kontinuitet på over længere tid for et hold i vores afdeling af fodboldverdenen.
    Den fortjener en gentagelse. Spørgsmålet er bare, om Backe orker at skifte - eller om FCK orker at skifte Backe ud.
    "Han stiller store krav, men samtidig er det altid med kort vej til smil og jokes, og det er den balance og spænding, som skal skabes i en gruppe, og så er han 5% sindssyg". CV om Ståle i FCK BALLS

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    15

    Re: Den sentimentale Mandagstræner...

    ›På baggrund af Mandagstrænerens ubehageligt rationelle analyse
    ›virker som om at de fleste er overvejende enige i tegner næste
    ›sæson til at blive en kedelig overgangssæsson.

    ›Hvis vi tager tråden op med de store perspektiver, men bliver
    ›lidt mere konkrete og kigger på spillermaterialet er min
    ›konklussion at 6 spillere har vist at de har formatet til at
    ›kunne regnes for hvad man må kalde stammen som skal bære holdet
    ›de næste sæssoner:

    ›Rabo
    ›Tommasen
    ›Linderot
    ›Magne
    ›Silberbauer
    ›Alvaro

    ›Ud over disse mener jeg at der er der spillere der har muligheder
    ›for at spille sig til en stamplads, hvis de viser endnu uset
    ›karakterstyrke professionalisme og holdånd:

    ›Bo
    ›LJ
    ›Bech
    ›Traore
    ›Bergvold

    ›Resten må betegnes som spillere der har haft deres muligheder og
    ›uvist af hvilken årsag ikke har følt realiteternes ubarmhjertige
    ›hammer banke dem til herfølge, Farum eller sverige:

    ›Fredgaard
    ›Røll
    ›PC
    ›Rooba
    ›Ole
    ›Janne
    ›Kihlstedt

    ›Zuma, Hjalte, Todi, Løns forsvinder til sommer, mens det grå guld
    ›møller og Gall, må forventes at blive en sæsson endnu i
    ›indpisker/joker-roller.

    ›OK, 6 spillere som måske kan blive til 8-9 spillere kan siges at
    ›være værdige til FCK's start 11.
    ›Disse skal ledes af et nyt trænerteam der kan noget nær det
    ›komplet modsatte af HB/CV: De skal fokusere på offensivt hurtigt
    ›pasningspil hvor spillernes tekniske evner udnyttes. De skal være
    ›temprementsfulde og villige til at udskifte badebilletter før
    ›kampuret har rundet 60 minutter.
    ›Og så skal de vigtigst af alt kalde en spade for en spade.

    ›Indkøb: niclas, en hurtig midterforsvarer, en center-midt med
    ›bedre spilforståelse end hjalte/Linde + en klasseangriber.

    ›Det kan godt være at vi har vundet DM 3 ud af 4 de sidste par år,
    ›men det har været med ringe margin til nr 2 alle år + via
    ›rutinepræstationer og konservativt spilkoncept. Nu er det tid til
    ›systemskifte og holdningsændringer!

    ›Forza FC!


    For mig at se, er der ikke et ord der er forkert i din analyse.

    Vi (Fans) må acceptere vi skal bruge en hvis tid til at indspille et mit hold. Personligt mener jeg vi bør have en 3 års plan, med det for øje, at vi om 3 år, SKAL have et hold, som kan gøre sig gældene i CL. Vi kan ikke blive ved med at glæde os over, vi har et hold, som kun kan være med i SL og RL.

    Ser vi på trænerstaben, skal der international ledelse til. HB, CV og PV har ikke klassen. Denne sæson er et rigtig godt eksempel. Vi kan følge med i SL og RL, men vi har ikke styrken til CL. For mig at se, at det ikke kun HB og CV som skal skiftes, men og PV. Hvis vi gerne vil have holdet til europa, må vi også have keeperne til det. Rabo har vist han har muilghederne, nu skal han bare have den rigtige træner. Jeg har ikke noget bud på hvem det skulle være, men det må være muligt at finde ham.

    Vi har nu muligheden for at skifte ud og gøre det effektivt, så må NCH frem med tegnedrengen og gøre/købe det er skal til.
    Vi er fra FC, FC fra PARKEN

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    390

    ledelsesmæssig brøler under opsejling...

    Samtidig virker det sandsynligt, at Ståle Solbakken allerede er udset som Hans Backes efterfølger med næste vinterpause som tidligst mulige overgang, og så kan sommerpausens vigtige beslutninger om truppens fremtidige sammensætning ende med at blive truffet i et vakuum, som er hverken fugl eller fisk og derfor indebærer store risici for endnu en lunken halvsæson til efteråret.
    Det kan såmænd gå værre endnu, for hvis alle i næste sæson ved, at Backe alligevel stopper senest til sommer 2006, ryger al autoritet fra cheftræneren sandsynligvis af helvede til undervejs.

    Det hører til sjældenthederne i fodboldverdenen, at en afgående træner får presset sin trup til at yde det meste. Det går oftest præcist den modsatte vej.

    Østeegaard må med andre ord nu tage en beslutning om, hvilken gift han helst vil sluge.
    "Han stiller store krav, men samtidig er det altid med kort vej til smil og jokes, og det er den balance og spænding, som skal skabes i en gruppe, og så er han 5% sindssyg". CV om Ståle i FCK BALLS

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: Den sentimentale Mandagstræner...

    ›Hvis vi tager tråden op med de store perspektiver, men bliver
    ›lidt mere konkrete og kigger på spillermaterialet er min
    ›konklussion at 6 spillere har vist at de har formatet til at
    ›kunne regnes for hvad man må kalde stammen som skal bære holdet
    ›de næste sæssoner:

    ›Rabo
    ›Tommasen
    ›Linderot
    ›Magne
    ›Silberbauer
    ›Alvaro

    Jeg ville nok placere Lars Jacobsen i ovenstående kategori. Han bliver af mange - inklusiv tilhængere af remouladekystens stolthed - benævnt som Superligaens bedste højre back. Det er jeg meget enig i!! Dog har hans præstationer lidt under holdets mangel på samme...
    Hejsa
    Elver's Avatar

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Re: Den sentimentale Mandagstræner...

    ›Well i mine øjne er der to ting vi ikke er gode nok til. De
    ›bliver udstillet i ligaen, men endnu kraftigere når vi kommer ud
    ›og skal spille europæisk. Her snakker jeg selvfølgelig om
    ›kontinuitet i forsvarsspillet og effektivitet i angrebsspillet.
    ›Alle snakker om at vi skal blive bedre til at kombinere os
    ›igennem, spille modstandernes forsvar tyndt og lægge et pres -
    ›bullshit.

    Nu er kontinuitet vel ikke noget man som sådan kan være god til - men eventuelt et middel til at opnå et hurtigt reagerende og sammenspillet forsvar hvor folk ved nøjagtigt hvad de skal gøre?

    Og nok så væsentligt for pointen: Det er kun et af flere mulige midler. Det er trods alt tidligere set at man ved at finde de rigtige spillere, som supplerer hinanden godt og har en intuitiv indbyrdes forståelse, kan sammensætte et forsvar som mere eller mindre fungerer fra Dag 1.

    Og så mener du at det er bullshit at det på højt plan er væsentligt at kunne kombinere i højt tempo. Det savner jeg et argument for, må jeg sige, men lad os kigge videre:

    ›Denne sæson er den dårligste defensive sæson siden sidst i
    ›90'erne. Vores defensiv er for ustabil, for sårbar ved skader og
    ›i bund og grund for dårlig. Det kan godt være at vi blev nødt til
    ›at sælge Martin Albrechtsen i sommerpausen, men det forsvarer på
    ›ingen måde, at vi lader en Bo Svensson spille når han kun er 75%
    ›klar (Jeg vil endda, på baggrund af både RL-finalen og
    ›FCM-kampen, påstå at han ikke er på mere end 90% lige pt.). Vi
    ›har været uheldige med skader, men skal FCK være en topklub i
    ›Danmark - og have europæisk succes, nytter det ikke noget at man
    ›ikke kan sætte en bedre spiller ind end Ole Tobiasen, hvis Lars
    ›Jacobsen bliver skadet.

    Her kan jeg sådan set godt være enig. Det har helt klart vist sig at truppen til forsvaret - og specielt midterforsvaret - var alt for smal. Ledelsen lod sig nok beruse af at man i foråret tilsyneladende havde en perfekt backup i Tobiasen - og at man til nød også kunne bruge både Traoré og Jacobsen derinde. Set i bakspejlet virker det dog lidt vanvittigt kun at have to deciderede midterbacks til en hel sæson + et par nødløsninger. Og nåja, så var vi bestemt heller ikke alle der var enige om at makkerparret Tobiasen/Svensson så bæredygtigt ud på længere sigt - ikke mindst over for seedede modstandere internationalt.

    Til gengæld var der nok ikke ret mange som havde forudset det defensive midtbanekollaps som i efteråret kom oveni og gjorde det hele langt, langt værre.

    ›Og man må jo konstatere, efter kampene mod Gorica, at europæisk
    ›fodbold går stærkere end vores Superliga.

    Det er til gengæld en temmelig underlig konklusion. For gu' går spillet i de store europæiske ligaer langt hurtigere end i superligaen, men Gorica spillede jo faktisk ikke engang voldsomt hurtigt, og vi havde da også selv kørt dem ud af banen på udebane ugen før. Det var mere vores eget hold der kollapsede end dem der pludselig viste noget uhørt.

    Men okay, du påstod jo også at det var rent bullshit at tempoet skulle betyde noget lige før? :-)

    ›Den anden ting i hele det her cirkus, er jo selvfølgelig vores
    ›effektivitet foran mål. At Hoseth er vores topscorer i ligaen
    ›siger vist det hele - især når man tænker på hvor ineffektiv han
    ›faktisk er foran mål. Hold som OB og Esbjerg er langt bedre til
    ›at omsætte chancer til mål, fordi de har angrebstyper som
    ›Berglund, Miti og Højer - alle sammen nogle der kender den
    ›direkte vej til målet, og ikke behøver at tage omvejen rundt om 5
    ›forsvars-spillere.

    At det er vores offensive(!) midtbanespillere som scorer de fleste mål, siger vel primært noget om vores spillestil - for vi er jo stadig et af de hold som har scoret allerflest mål i ligaen - også flere end f.eks. OB.

    Og en af de primære årsager er, for mig at se, at angriberne bliver brugt som de gør. De arbejder stenhårdt i opspillet fordi de som oftest er første opspilstation fra forsvaret, og så er det vel klart at de både kan mangle fysisk overskud i boksen og simpelthen sjældent har mulighed for at optimere deres placering ift. at komme til afslutning. Hvorimod f.eks. en Berglund ikke laver ret meget andet end at ligge og lure på at komme til afslutninger.

    Personligt er jeg dog også lidt ligeglad hvem der scorer målene - så længe de bliver scoret. Men hvis man partout vil have angriberne til at score målene (hvilket da også KAN være en pointe hvis man f.eks. har en exceptionelt god afslutter som måske ikke er så meget værd uden for feltet), så er det spillestilen der skal lægges om.

    Venligst,
    Bo N K

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Den sentimentale Mandagstræner...

    ›At det er vores offensive(!) midtbanespillere som scorer de
    ›fleste mål, siger vel primært noget om vores spillestil - for vi
    ›er jo stadig et af de hold som har scoret allerflest mål i ligaen
    ›- også flere end f.eks. OB.

    ›Og en af de primære årsager er, for mig at se, at angriberne
    ›bliver brugt som de gør. De arbejder stenhårdt i opspillet fordi
    ›de som oftest er første opspilstation fra forsvaret, og så er det
    ›vel klart at de både kan mangle fysisk overskud i boksen og
    ›simpelthen sjældent har mulighed for at optimere deres placering
    ›ift. at komme til afslutning. Hvorimod f.eks. en Berglund ikke
    ›laver ret meget andet end at ligge og lure på at komme til
    ›afslutninger.

    ›Personligt er jeg dog også lidt ligeglad hvem der scorer målene -
    ›så længe de bliver scoret. Men hvis man partout vil have
    ›angriberne til at score målene (hvilket da også KAN være en
    ›pointe hvis man f.eks. har en exceptionelt god afslutter som
    ›måske ikke er så meget værd uden for feltet), så er det
    ›spillestilen der skal lægges om.

    hej bonk

    ku man ikke i forlængelse heraf netop mene, at alvaro var en fremragende afslutter i hif, på de præmisser der blev spillet dér, mens han her er blevet brugt ravruskende forkert, dvs som kombinationsspiller? og dermed, at han er endnu et skævt indkøb?
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Re: Den sentimentale Mandagstræner...

    ›ku man ikke i forlængelse heraf netop mene, at alvaro var en
    ›fremragende afslutter i hif, på de præmisser der blev spillet
    ›dér, mens han her er blevet brugt ravruskende forkert, dvs som
    ›kombinationsspiller? og dermed, at han er endnu et skævt indkøb?

    Måske. Det ville dog først og fremmest kræve at man havde set nok HIF-kampe til at kunne sige noget intelligent om det :-)

    Men bortset fra det mener jeg nu egentlig ikke at Álvaro er forkert brugt som kombinationsspiller. I de perioder hvor han har været i topform - som desværre er fortvivlende få og korte - har han været rigtigt god at spille bolden op på. Faktisk noget bedre end jeg personligt mener han er i boksen.

    Venligst,
    Bo N K

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Den sentimentale Mandagstræner...

    ››ku man ikke i forlængelse heraf netop mene, at alvaro var en
    ››fremragende afslutter i hif, på de præmisser der blev spillet
    ››dér, mens han her er blevet brugt ravruskende forkert, dvs som
    ››kombinationsspiller? og dermed, at han er endnu et skævt indkøb?

    ›Måske. Det ville dog først og fremmest kræve at man havde set nok
    ›HIF-kampe til at kunne sige noget intelligent om det :-)

    touché!

    det lidt jeg har set og hørt, tyder dog på en spiller der typisk scorede mange mål efter at ha fået bolden med front mod mål - i en spillestil der er mere kontrapræget end vores typisk har været.

    ›Men bortset fra det mener jeg nu egentlig ikke at Álvaro er
    ›forkert brugt som kombinationsspiller. I de perioder hvor han har
    ›været i topform - som desværre er fortvivlende få og korte - har
    ›han været rigtigt god at spille bolden op på. Faktisk noget bedre
    ›end jeg personligt mener han er i boksen.

    igen, det er måske et spørgsmål om hvordan han typisk modtar bolden hos os.
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. NCH - Den stolte - Den arrogante - Den sublime
    By JTJ in forum De korte linier
    Svar: 34
    Sidste Meddelelse: 06.09.06, 12:35
  2. Der skal meget til at underholde en Mandagstræner..
    By mandagstræneren in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 08.12.05, 08:32
  3. Skulle det være et maltbolsje, Hr. Mandagstræner?
    By mandagstræneren in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 26.10.05, 08:24
  4. Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 04.09.05, 15:19
  5. En tilfreds Mandagstræner
    By mandagstræneren in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 26.04.05, 17:14

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •