Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 16

Emner: Den kommende sæson

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    74

    Den kommende sæson

    Ingen tvivl om, at der vil blive købt forstærkninger til alle kæderne, inklusive på målmandsposten. Det er også nødvendigt, hvis vi skal vinde næste år, så allerede nu glæder jeg mig helt vildt til at se hvilke navne der præsenteres.

    På trænerfronten har jeg et lidt ambivalent forhold til situationen. På den ene side synes jeg Hans B. har gjort det ganske udemærket, i hvertfald i den hjemlige liga. På den anden side drømmer jeg også om fornyelse og her håber jeg så, at ledelsen vælger rigtig fornyelse.

    Ikke noget med danske, svenske eller norske trænere. Vi har kassen og skal forhåbentlig bruge den til en international kapacitet, som har prøvet at spille i CL og andre store turneringer.

    Vi så med Roy Hodgson, som efter min opfattelse er den største trænerkapacitet i dansk fodbolds historie, hvad det kan føre til. Han formåede på 1 år, at vende et middelmådigt hold, til at være et tophold. Den udvikling har Hans B. så videreført.

    Hvis vi skal videre og dermed fortsætte udviklingen, tror jeg på, at det kræver en ny international trænerkapacitet, som kan videreudvikle.

    Jeg kan næsten ikke lukke øjnene af bare forventninger til hvordan det skal gå os i fremtiden. Jeg tror det bliver stort og det må hellere ske nu end om 1 år.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Den kommende sæson

    Roy var vist bare i Parken for at hygge sig og ikke i nogen business mæssig embede. Og selvom han var interesseret i at komme tilbage til FCK, så tror jeg ikke, at ledelsen overhoved vil tage ham tilbage efter den flugt han tog sidst.
    Og jeg som fan ønsker ham heller ikke tilbage igen af samme grund som jeg heller ikke ville se Brian Laudrup i FCK igen hvis han valgte at tage sin spillerkarriere op igen (ja heller ikke som en post i administrationen - måske som piccolo for "the fun factor").

    Det jeg havde hørt var, at han havde været ude og se på Niels Lodberg, men jeg ved ikke, om det har noget på sig.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    1,815

    Re: Den kommende sæson

    ›Vi så med Roy Hodgson, som efter min opfattelse er den største
    ›trænerkapacitet i dansk fodbolds historie, hvad det kan føre til.
    ›Han formåede på 1 år, at vende et middelmådigt hold, til at være
    ›et tophold. Den udvikling har Hans B. så videreført.

    Det "middelmådige" hold var bl.a. med Niclas, Chr. Poulsen, Mio, Myhre og Jacob Lauersen - efter min mening et af de bedste hold, vi nogensinde har haft, så at kalde det middelmådigt er nok ikke helt korrekt.
    Fuck it! Yes! That's your answer. That's your answer for everything! Tattoo it on your forehead!

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Den kommende sæson

    ›Det "middelmådige" hold var bl.a. med Niclas, Chr.
    ›Poulsen, Mio, Myhre og Jacob Lauersen - efter min mening et af de
    ›bedste hold, vi nogensinde har haft, så at kalde det middelmådigt
    ›er nok ikke helt korrekt.

    Nja, både og. Poulsen og Myhre spillede jo ikke i efteråret. Poulsen debuterede i foråret, hvor Myhre ankom på lejekontrakt.

    Efteråret blev indledt med den samme trup, der ikke klarede sig særlig godt i 1999/2000.

    De første fem kampe i ligaen gav én sejr, én uafgjort og tre nederlag, men så købte vi Laursen og Ståle i løbet af to dage, og så gik det stærkt: Syv sejre i de næste otte kampe.

    Bevares, Ståle og Laursen er da også to af de bedste spillere, der har været i klubben, men man må stadig give Roy en stor del af æren for at hente to klassespillere og formå at løfte resten af holdet med dem.

    Noget lignende kunne sikkert ske med vores nuværende trup, der måske ikke har spillere af Niclas' potentiale, men som til gengæld på bredden er langt bedre end det materiale, Hodgson havde at arbejde med i sin tid.

    Men om man tror på, at det kan lade sig gøre med Backe i spidsen er straks en anden snak. Jeg gør personligt ikke.

    /Simon - der takker nipserstat.dk
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,287

    Re: Den kommende sæson

    ›Bevares, Ståle og Laursen er da også to af de bedste spillere,
    ›der har været i klubben, men man må stadig give Roy en stor del
    ›af æren for at hente to klassespillere og formå at løfte resten
    ›af holdet med dem.

    Det påstås at Roy ikke kendte meget til Ståle, som var en Holmstrøm-"opfindelse". Derimod var det vist Roy der pressede på for at få Laursen. Og Pagge...
    ♪ Un bacio... un bacio ancora... ah!... un altro bacio... ♪

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Den kommende sæson

    ›Det påstås at Roy ikke kendte meget til Ståle, som var en
    ›Holmstrøm-"opfindelse". Derimod var det vist Roy der
    ›pressede på for at få Laursen. Og Pagge...

    Det lyder plausibelt.

    I øvrigt meget skægt at kigge tilbage på det skelet, som Hodgson byggede mesterholdet på. Iflg. Nipserstat spillede følgende spillere 24 mindst tre kampe i sæsonen (hvorved Kjærbye og Andreas Mortensen glider ud):

    Niclas Jensen
    Michael Mio Nielsen
    Thomas Rytter
    Sibusiso Zuma
    Jacob Laursen
    Thomas Thorninger
    Christian Lønstrup
    Donatas Vencevicius
    Diego Tur
    Todi Jónsson
    Pascal Simpson
    Harald Martin Brattbakk
    Rune Pedersen
    Christian Poulsen
    Ståle Solbakken
    Thomas Myhre
    Heine Fernandez
    Peter Christiansen
    Kim Madsen
    Bo Svensson
    David Nielsen
    Carsten Hemmingsen
    Michael Stensgaard
    Piotr Haren

    I grunden vanskeligt at vurdere, hvor meget bedre eller dårligere dén trup var ift. Backes nuværende sammensætning. Det springer mest i øjnene, at vi mangler en stabil playmaker af Niclas-klasse i backkæden og en general à la Ståle.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Re: Den kommende sæson

    ›I grunden vanskeligt at vurdere, hvor meget bedre eller dårligere
    ›dén trup var ift. Backes nuværende sammensætning. Det springer
    ›mest i øjnene, at vi mangler en stabil playmaker af Niclas-klasse
    ›i backkæden og en general à la Ståle.

    - Og en bundsolid og gennemprofessionel type som Laursen, med den erfaring, udstråling (i første sæson) og kynisme han havde, til midterforsvaret.

    Det vigtigste kan dog sagtens vise sig at være hvordan spillerne efterlever trænerens taktik og idéer - jeg synes at det til tider ser foruroligende planløst ud.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    1,815

    Re: Den kommende sæson

    ››Det "middelmådige" hold var bl.a. med Niclas, Chr.
    ››Poulsen, Mio, Myhre og Jacob Lauersen - efter min mening et af de
    ››bedste hold, vi nogensinde har haft, så at kalde det middelmådigt
    ››er nok ikke helt korrekt.

    ›Nja, både og. Poulsen og Myhre spillede jo ikke i efteråret.
    ›Poulsen debuterede i foråret, hvor Myhre ankom på lejekontrakt.

    ›Efteråret blev indledt med den samme trup, der ikke klarede sig
    ›særlig godt i 1999/2000.

    ›De første fem kampe i ligaen gav én sejr, én uafgjort og tre
    ›nederlag, men så købte vi Laursen og Ståle i løbet af to dage, og
    ›så gik det stærkt: Syv sejre i de næste otte kampe.

    ›Bevares, Ståle og Laursen er da også to af de bedste spillere,
    ›der har været i klubben, men man må stadig give Roy en stor del
    ›af æren for at hente to klassespillere og formå at løfte resten
    ›af holdet med dem.

    ›Noget lignende kunne sikkert ske med vores nuværende trup, der
    ›måske ikke har spillere af Niclas' potentiale, men som til
    ›gengæld på bredden er langt bedre end det materiale, Hodgson
    ›havde at arbejde med i sin tid.

    ›Men om man tror på, at det kan lade sig gøre med Backe i spidsen
    ›er straks en anden snak. Jeg gør personligt ikke.

    ›/Simon - der takker nipserstat.dk


    Fakta er jo stadig, at Laursen spillede 28 ligakampe i den sæson. Ståle debuterede hjemme imod BIF 27. august - så de var med i efteråret 2000.

    Jeg synes stadig ikke der var tale om et middelmådigt hold, problemet inden Roy var nok nærmere, at spilsystemet ikke fungerede og der var mangel på motivation.

    Det er korrekt at Myhre havde debut i foråret 2001 og det samme gælder Chr. P.

    Jeg er ikke i tvivl om, at Roy var en god træner - men vi havde stadig et godt hold med Niclas, Rytter, Mio, Zuma, Løns og Todi. Det burde faktisk være et drømmehold for de fleste trænere ihvertfald i superligaen.
    Fuck it! Yes! That's your answer. That's your answer for everything! Tattoo it on your forehead!

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Re: Den kommende sæson

    ›Jeg er ikke i tvivl om, at Roy var en god træner - men vi havde
    ›stadig et godt hold med Niclas, Rytter, Mio, Zuma, Løns og Todi.
    ›Det burde faktisk være et drømmehold for de fleste trænere
    ›ihvertfald i superligaen.

    - Muligvis. Det var dog nok de færreste der ville have evnerne til at gøre, hvad Roy gjorde.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Den kommende sæson

    Det jeg tror der er forskellen på det hold vi havde og så i dag er at det netop er de ANDRE hold i Superligaen, som er blevet meget bedre.
    Hvis man ser rundt på de andre midterhold i dagens Danmark, så bliver de jo prydet af særdeles/ganske gode udenlandske spillere.

    AaB er nok et af de hold, som har haft de bedste udenlandske indkøb:

    Trond Andersen
    Martin Ericsson
    Mattias Lindström

    Derudover har de et par andre spændende udenlandske spillere som godt kan sætte sig i gennem snart. Tulio og Marcelo.
    (det er vel også svært at komme uden om Michael Jacobsen som på trods af at være dansk dog er hjemvendt fra udlandet)

    Esbjerg har jo selvfølgelig Berglund som den altoverskyggende udenlandske profil på holdet. Og som angrebsmakker har han franske Murcy som måske ikke er blevet den store profil endnu de havde håbet. Men ikke desto mindre en farlig spiller som lige skal have lidt mere tur i den.
    Derudover har de også en stærk forsvarsprofil i Kolja og en meget interessant teenager i Thiago som kan blive Superligaens næste kæmpe store profil, hvis han først slår i gennem.

    FCM har ikke så mange af de rigtig store udenlandske profiler.
    De har dog Pimpong og Poku ... men derudover har de et godt dansk hold.

    AGF er også ved at have et solidt hold på benene. Men de har ikke stabiliteten. Udlændinge har de en del af omend det ikke er de store profiler som hos nogle af de andre hold.
    Shane Sherriff, Aho, Grahn, Sigurdsson og ikke mindst Christer George som skal blive spændende at følge.

    Viborg har jo lille Mota... og det er jo næsten nok i sig selv.

    Men hvis man ser tilbage til starten af årtusindet så mindes jeg ikke, at der var så mange store udenlandske profiler på de danske midterhold - selvom FCK i slutningen af det sidste årtusinde selv vist var et midterhold :)

    Men det er der, jeg mener forskellen på vores hold dengang og så i dag ligger. I de andre hold...

    EDIT:
    Hvordan kunne jeg glemme OB?
    Miti, Tembo, Onyszko, Derveld, Ophaug, Aas...

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Den kommende sæson

    ›Derudover har de et par andre spændende udenlandske spillere som
    ›godt kan sætte sig i gennem snart. Tulio og Marcelo.
    ›(det er vel også svært at komme uden om Michael Jacobsen som på
    ›trods af at være dansk dog er hjemvendt fra udlandet)

    Tulio er dog smuttet igen http://www.onsidedk.com/main/index.p...d=13&id=129769

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Den kommende sæson

    Ok den havde jeg misset. Tak for info.

    Jeg kan dog ikke se hvad AaB vil med Hübertz frem for Tulio...
    Ja jeg kan endda ikke se hvad AaB vil med Hübertz - PERIOD.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #13
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    62

    Re: Den kommende sæson

    Men AaB har lært på den hårde måde. De fleste - uden for Aalborg - har nok efterhånden glemt det, men AaB tegnede sig jo faktisk i 90'erne for ét af danmarkshistoriens mest spektakulære fejlkøb. Man købte den hollandske forsvarsspiller Clemens Zwijnenberg for et anseeligt millionbeløb, primært baseret på at have set ham på tv(!) i én Europa Cup-kamp. Han fik vist 9 førsteholdskampe udmærkede sig mest med et selvmål. Efterfølgende har AaB brugt enorme ressourcer på udvælgelsen af udenlandske spillere. De har enormt mange spillere til prøvetræning hvert og, og bortset fra nu, hvor de har de unge brasianere på lejekontrakt (én er allerede sendt hjem), udmønter det sig yderst sjældent i kontrakter.


    ›AaB er nok et af de hold, som har haft de bedste udenlandske indkøb:

    ›Trond Andersen
    ›Martin Ericsson
    ›Mattias Lindström

    ›Derudover har de et par andre spændende udenlandske spillere som
    ›godt kan sætte sig i gennem snart. Tulio og Marcelo.
    ›(det er vel også svært at komme uden om Michael Jacobsen som på
    ›trods af at være dansk dog er hjemvendt fra udlandet)

  15. #14
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    74

    Re: Den kommende sæson

    ›Det "middelmådige" hold var bl.a. med Niclas, Chr.
    ›Poulsen, Mio, Myhre og Jacob Lauersen - efter min mening et af de
    ›bedste hold, vi nogensinde har haft, så at kalde det middelmådigt
    ›er nok ikke helt korrekt.

    Det var da et middelmådigt hold, vi havde da i årevis altid spillet med om 7. og 8. pladsen og det kalder jeg altså middelmådigt.

    Chr. Poulsen, Myhre og Jacob Laursen kom vist også først til efter Roy H. var tiltrådt som træner.

  16. #15
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    74

    Re: Den kommende sæson

    ›Jeg synes stadig ikke der var tale om et middelmådigt hold,
    ›problemet inden Roy var nok nærmere, at spilsystemet ikke
    ›fungerede og der var mangel på motivation.

    Det var da middelmådigt, vi nåede da aldrig højere i tabellen end en 7. eller 8. plads, med de spillere du nævner. Det var da først da Roy kom til og fik sat skik på tingene.

    ›Jeg er ikke i tvivl om, at Roy var en god træner - men vi havde
    ›stadig et godt hold med Niclas, Rytter, Mio, Zuma, Løns og Todi.
    ›Det burde faktisk være et drømmehold for de fleste trænere
    ›ihvertfald i superligaen.

    Med fare for at gentage mig selv, så blev vi aldrig bedre end en 7. eller 8. plads med ovennævnte spillere. Roy vendte udviklingen og fik indført noget af den professionalisme, som mangler i dansk fodbold. Indtil da var vi middelmådige.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvem bliver publikumsfavoritten i den kommende sæson?
    By Don J. in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 19.07.06, 01:50
  2. Billetsalg til den kommende sæson? (2006/2007, red.)
    By unknown in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 28.06.06, 09:05
  3. Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 08.07.05, 14:18
  4. Forventninger til den kommende sæson
    By VonZee in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 28.05.04, 13:54
  5. De unge i den kommende sæson...
    By Pope Dope in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 12.07.03, 07:23

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •