Side 1 af 5 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 73

Emner: Berlingske: Ståle som træner/sportsdirektør i vinterpausen - Backe ud, Holmstrøm ned

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    233

    Ståle ny træner - til nytår.....

    Berlingske mere end antyder at Ståle vender tilbage til københavn - i rollen som cheftræner forståes........

    http://www.berlingske.dk/grid/sport/artikel:aid=593514

    En spændende og behagelig udvikling kunne man fristes til at mene !
    The Ghost of Laudrup - spøger stadig !!
    Er det ikke ved at blive lige i overkanten med alt det stemning ?!

  2. De følgende 8 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    429

    Re: Ståle ny træner - til nytår.....

    ›Berlingske mere end antyder at Ståle vender tilbage til københavn
    ›- i rollen som cheftræner forståes........

    http://www.berlingske.dk/grid/sport/artikel:aid=593514

    ›En spændende og behagelig udvikling kunne man fristes til at mene !

    Både som træner og som sportschef, hvilket ifølge artiklen presser NCH ud i en ny rolle... Som vandbære? måske... hehe

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Berlingske: Ståle som træner/sportsdirektør i vinterpausen - Backe ud, Holmstrøm ned

    Berlingske har netop lagt denne artikel online (man skal være registreret for at læse den, men det er gratis at gøre).

    Nå, men de centrale passager er:

    Ståle Solbakken tiltræder i vinterpausen i en stilling som cheftræner og overordnet sportslig ansvarlig. Torben Storm forfremmes og får medansvar for indkøb af spillere til førsteholdstruppen.

    Backe går af - ikke ufrivilligt, insinueres det - et halvt år før tid, mens Holmstrøm "forfremmes" sidelæns til en knap så fremtrædende position.

    Artiklen er forfattet ud fra en "Berlingske erfarer"-vinkel, og selvfølgelig vil hverken Ståle eller Østergaard kommentere, men det virker efter min mening ganske sandsynligt, at Berlingske har fat i den lange ende.

    Så må vi jo bare håbe - i fald det passer - at Østergaard primært har ansat Ståle ud fra en nøgtern vurdering af hans faglige kvalifikationer, og ikke fordi han "døde" for klubben og har holdt venskabet med Flemming ved lige.

    Det må jo være op til den enkelte at vurdere, hvad man mest tror på.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    67

    Re: Berlingske: Ståle som træner/sportsdirektør i vinterpausen - Backe ud, Holmstrøm ned

    Dit indlæg er vel primært for at svine FØ's primitive indstilling til udvælgelseskriterierne... Men det er vel også ok, når man tænker på ståle-åle's CV. Han har klaret den ok i HamKam, hvilket næppe kan være nok for en klub med FCs mål. Backe havde vundet mesterskaber inden han kom til FC. Det kan Ståle ikke præstere og mht generel trænererfaring er han også svagt stillet..

    Alt andet lige håber jeg vi kan tiltrække større navne end lige ståle, men hvis nogen er af anden holdning vil jeg meget gerne høre argumenterne!

    BACKE RAUS(men bare ikke med Ståle istedet...)

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,219

    Re: Berlingske: Ståle som træner/sportsdirektør i vinterpausen - Backe ud, Holmstrøm ned

    ›Artiklen er forfattet ud fra en "Berlingske
    ›erfarer"-vinkel, og selvfølgelig vil hverken Ståle eller
    ݯstergaard kommentere, men det virker efter min mening ganske
    ›sandsynligt, at Berlingske har fat i den lange ende."


    Jeg tror også Berlingske har helt ret her.

    Har selv meget svært ved at forestille mig andre trænere løfte den åh så tunge, tunge arv efter Backe end Ståle. Det vil nærmest være helt efter bogen...

    Jeg havde regnet med to fremtids-scenarier: Enten en forlængelse med Backe - eller Ståle som ny træner. Den største "spænding", eller rettere; det mest uforudsigelige for mit vedkommende har nærmest været om CV forbliver assistenttræner.

    "›Så må vi jo bare håbe - i fald det passer - at Østergaard primært
    ›har ansat Ståle ud fra en nøgtern vurdering af hans faglige
    ›kvalifikationer, og ikke fordi han "døde" for klubben
    ›og har holdt venskabet med Flemming ved lige."


    Jeg har før kritiseret NCH og hans mange udtalelser om at København ikke "blot" skulle vinde, men vinde med stil. Spille flot, æstetisk, smuk, angrebsfodbold, underholdende, teknisk, kald-det-hvad-fucking-fanden-i-vil.

    Jeg har kritiseret fordi jeg er helt enig - MEN - det har jo vist sig blot at være: Ord! Tomme ord fra Holmstrøm. Hvorfor skal København spille som et gråt, trist, basis-basis, maskinelt fodboldhold? Krydret med større eller mindre grad af lange, primitive, planløse los fremad banen? Mine damer og herrer: FC København er på banen - Vi vil forsøge at organiserer os ihjel!

    Med en afløser for Backe som Ståle vil en fortsættelse, måske endda radikalisering af den spillestil vel være sikret? Fokus vil vel næppe være på shortpassing, ro og sikkerhed med bolden, hurtige afleveringer langs jorden og videre i den dur.

    Og hvorfor nu den smøre? Jo, fordi at Ståles faglige kvalifikationer i mit univers er lidt øhm, tvivlsomme. Bl.a. pga. ovenstående fodboldfilosofi/stil. Ståle er - selvfølgelig - også en af De Største Helte i min bog, men når man har Drillo(!) som en art lærermester så skal man i mit univers ALDRIG være cheftræner for København. Det kan godt være det er et plus i Norge at blive betegnet som Drillos(!) elev, arvtager osv. men bør det være det her i Byen!? Derudover er der selvfølgelig et par småting som; at han ikke har meget erfaring og ikke har prøvet noget der bare minder om København, som træner.

    Nå, men er der en ting som er sikker - i fald vi henter Ståle - er det da, at vi uden tvivl vil få en helt anderledes person end Backe. Og en som nok griber motivering af spillerne, samt mandskabsbehandlig - generelt - helt anderledes an.

    Desværre har jeg ikke set den dokumentar der blev vist for noget tid siden på TV2Norge om Ståles første år som træner på topplan, hvis man da kan kalde Ham-Kam det! ;-) Men har da hørt lidt om den og læst andet.

    "›Det må jo være op til den enkelte at vurdere, hvad man mest tror på."

    Jeg ved godt hvad jeg hælder til...

    Og ja, skal selvfølgelig huske "disclaimeren": For det er vel stadig uvist om vi henter Ståle, men det er svært at forestille sig andet. Jeg vil så bare håbe, ønske, ja næsten bede til at Ståle vil ændrer sin fodboldfilosofi radikalt ved evt. tiltræden i København.
    Sidst redigeret af Riquelme : 24.06.05 kl. 04:57


  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    489

    Re: Berlingske: Ståle som træner/sportsdirektør i vinterpausen - Backe ud, Holmstrøm ned

    ›Artiklen er forfattet ud fra en "Berlingske
    ››erfarer"-vinkel, og selvfølgelig vil hverken Ståle eller
    ››Østergaard kommentere, men det virker efter min mening ganske
    ››sandsynligt, at Berlingske har fat i den lange ende."


    ›Jeg tror også Berlingske har helt ret her.

    Man skal også huske på, at det ikke er EB, der skriver det.

    FCKing

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    296

    Re: Berlingske: Ståle som træner/sportsdirektør i vinterpausen - Backe ud, Holmstrøm ned

    Jeg er meget enig i det du skriver Morten H, ang. Ståles mangel på træner erfaring. Hvis FCK nogensinde skal opfylde det overordnede mål om kvalifikation til CL, så kræver det i min verden at man har en træner der har international erfaring. Det har Backe ikke og det har Ståle ikke.

    /Simon skriver "Det må jo være op til den enkelte at vurdere, hvad man mest tror på."

    Jeg har stor respekt for det Østergaard har opnået indtil videre, MEN jeg begynder også at se nogle svagheder i hans ledelses stil: Han sætter nogle mål for virksomheden (eksempelvis CL deltagelse, 30.000 i gennemsnit til kampene etc.) Disse mål skal opfyldes af nogle medarbejdere. Selv om medarbejderne ikke når målet får det ikke konsekvenser, da Østergaard tilsyneladende knytter meget stærke personlige og følelsesmæssige bånd til medarbejderne, der åbenbart bliver så stærke at de overtrumfer deres manglende evne til at nå målsætningen. Eksemplificeret ved Backes manglende evne til at få os videre i CL. Svagheden består så i at Østergard ikke justerer på målsætningen, men heller ikke reagerer over at den ikke bliver nået.
    Hvis jeg var chef i en virksomhed og vi havde en målsætning om en omsætning på 100 millioner om året, men salgschefen kun kunne levere 50 mill om året, så havde jeg kun 2 muligheder: Fyr salgschefen eller ændre målsætningen. Østergaard gør ingen af delene.

  12. De følgende 10 brugere er enige:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Re: Berlingske: Ståle som træner/sportsdirektør i vinterpausen - Backe ud, Holmstrøm ned

    ›Jeg har stor respekt for det Østergaard har opnået indtil videre,
    ›MEN jeg begynder også at se nogle svagheder i hans ledelses stil:
    ›Han sætter nogle mål for virksomheden (eksempelvis CL deltagelse,
    ›30.000 i gennemsnit til kampene etc.) Disse mål skal opfyldes af
    ›nogle medarbejdere. Selv om medarbejderne ikke når målet får det
    ›ikke konsekvenser, da Østergaard tilsyneladende knytter meget
    ›stærke personlige og følelsesmæssige bånd til medarbejderne, der
    ›åbenbart bliver så stærke at de overtrumfer deres manglende evne
    ›til at nå målsætningen. Eksemplificeret ved Backes manglende evne
    ›til at få os videre i CL. Svagheden består så i at Østergard ikke
    ›justerer på målsætningen, men heller ikke reagerer over at den
    ›ikke bliver nået.

    - Enig-knappen rækker ikke i denne sammenhæng. Jeg er rørende enig :-)

  14. De følgende 6 brugere er enige:

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    10

    Re: Berlingske: Ståle som træner/sportsdirektør i vinterpausen - Backe ud, Holmstrøm

    Jeg hørte en besynderlig historie fra Ham Kam om, at spillerne dagen efter oprykningen med dertilhørende fest blev sendt ud på en 10 km løbetur..... Ikke som straf for dekadent levevis, men mere som en markering af trænerens seriøsitet og lederstil.... Sæsonen var altså slut!

    De 2 danskere deroppe rystede på hovedet, mens nordmændene blot tog løbeskoene på og traskede derudaf:o)

    Håber Stålbakken (ad CA:o) er blevet lidt klogere, uagtet at FC godt kunne bruge en lidt mere autoritær type.

    Mvh
    John

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Berlingske: Ståle som træner/sportsdirektør i vinterpausen - Backe ud, Holmstrøm ned

    ›Med en afløser for Backe som Ståle vil en fortsættelse, måske
    ›endda radikalisering af den spillestil vel være sikret? Fokus vil
    ›vel næppe være på shortpassing, ro og sikkerhed med bolden,
    ›hurtige afleveringer langs jorden og videre i den dur.

    du har nok ret - bortset fra een ting. fck har så bedrøveligt brug for en træner, der ka få overensstemmelse mlm mål og midler. og her forekommer ståle mig at være et noget bedre bud end backe. ikke fordi han har specielt meget erfaring, men fordi han er en ganske anderledes personlighedstype. hvor, groft sagt, backe er den romantiske drømmer, er ståle den hårdkogte praktiker.

    det ka meget vel vise sig at være præcis det der ska til for at rette skuden op. måske blir det ikke så kønt, umiddelbart. men det var det heller ikke de første mange måneder med røj. og skulle hestekuren virke efter hensigten, er det ret usandsynligt, at et nu næsten nyt hold med forhåbentlig mange kompetente spillere ikke sku ku spille seværdigt fodbold, når først roen og selvtilliden er genoprettet. lige akkurat selvtillid er jo hva holdet har manglet i lang tid, både individuelt og som team.

    så, altså: der er allivel håb forude, efter den lange lange triste periode på vel ialt 2,5 år.
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    153

    Re: Berlingske: Ståle som træner/sportsdirektør i vinterpausen - Backe ud, Holmstrøm ned

    Fair nok at skyde Ø usaglige motiver i skoene - jeg er overbevist om, at usaglige motiver sagtens kan have spillet en rolle.

    Efter sigende skulle Ståle allerede have tilbudt sig før Backe kom til men blev afvist netop pga. manglende erfaring. Måske har man vurderet, at han nu har fået denne erfaring. Enig han er ikke en Meistermacher - men det kan han vel blive. Han er i hvert fald en af de støste profiler vi har haft i den hjemlige suppe.

    Og kritikken af Ståles spillestil - hvor kommer den fra? Hvad baseres den på? uanset at man er norsk, opvokset med norsk spillestil og uanset ens egne evner som spiller samt spilestil kan man vel godt have en anden indstilling til hvordan fodbold bør spilles?
    Mvh
    Blink
    CS#3

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Re: Berlingske: Ståle som træner/sportsdirektør i vinterpausen - Backe ud, Holmstrøm ned

    ›du har nok ret - bortset fra een ting. fck har så bedrøveligt
    ›brug for en træner, der ka få overensstemmelse mlm mål og midler.
    ›og her forekommer ståle mig at være et noget bedre bud end backe.
    ›ikke fordi han har specielt meget erfaring, men fordi han er en
    ›ganske anderledes personlighedstype. hvor, groft sagt, backe er
    ›den romantiske drømmer, er ståle den hårdkogte praktiker.

    - Det er jeg sådan set helt enig med dig i. Sådan vurderer jeg også de to (skal det gøres så kortfattet, that is).
    Min anke har bare længe gået på, at FCK ikke har helt klarhed over spiller- og trænermarkedet - eller måske nærmere ikke rigtig har evnerne til at vurdere de enskeltes kvaliteter ordentligt, og dermed få de bedste alternativer til København (og at Roy dermed kan virke som lidt af et lucky-punch fra ledelsens side). Det er også et problem (som Aabechs overmund skriver), at Don Ø ser ud til at knytte så tætte bånd til visse personer, at disse bånd er vigtigere end den nøgterne vurdering af evnerne (rent ud sagt; at kærligheden gør blind). Ikke dermed sagt, at Ståle vil være os en dårlig træner (for hvem kan vide det?), men umiddelbart virker han ikke som den største eller bedste kapacitet vi kan hente.

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    63

    Re: Berlingske: Ståle som træner/sportsdirektør i vinterpausen - Backe ud, Holmstrøm ned

    Hmmm Hvor meget træner erfaring var det lige at Laudrup havde inden han tiltrådte ude hos de unævnelige?????

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    223

    Re: Ståle ny træner - til nytår.....

    ›Berlingske mere end antyder at Ståle vender tilbage til københavn
    ›- i rollen som cheftræner forståes........

    http://www.berlingske.dk/grid/sport/artikel:aid=593514

    ›En spændende og behagelig udvikling kunne man fristes til at mene !

    Fantastiske nyheder. Der er sgu lidt Anja Andersen over Ståle Solbakken. Det er præcis den type vi har brug for. Vinder mentalitet ud over alle grænser. Mht. til erfaring som træner....hmm... Hvorfor ikke, hvis materialet er iorden, ja, så er jeg sikker på at Ståle nok skal ku lægge taktikken. Uanset hvad, kan det kun blive mere underholdende end pt. Hellere tabe med Ståle end vinde med Backe :-)
    MVH FC VANDMAND
    ( Hvis Brøndby var et dyr med en sygdom, måtte det være en hest.....med pest)

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Re: Berlingske: Ståle som træner/sportsdirektør i vinterpausen - Backe ud, Holmstrøm ned

    ›Hmmm Hvor meget træner erfaring var det lige at Laudrup havde
    ›inden han tiltrådte ude hos de unævnelige?????

    - Hvad har det med sagen at gøre? Det er da ikke nødvendigvis pga. Ståles tidsperiode som træner, at man mener der findes bedre alternativer. Jeg tror for det første at det kan være nøvendigt for en klub som FCK med en noget "større" kapacitet, for det andet at jeg ønsker en spillemæssig forandring (og det forlyder, at Ståle minder meget om Backe hvad det angår).
    Når dette så er sagt, så lader det altså til, at Laudrup er lidt af et naturtalent hvad angår fodbold... og selvom det for mange vil være en kamel at sluge, så kan det godt se ud til at blive intet mindre end et kæmpe scoop for dem derude, at de satsede på ham. Spillet har udviklet sig markant og spillerne ligeså. Det betyder alverden for det sportslige (og selvsagt også på det økonomiske plan), at man får en træner der er i stand til at udvikle i den rigtige retning.

Side 1 af 5 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Fordelene ved at beholde Ståle Solbakken som træner
    By giggs in forum De korte linier
    Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 01.06.08, 07:56
  2. Sportsdirektør Niels Chr. Holmstrøm amok
    By Bergenby in forum De korte linier
    Svar: 145
    Sidste Meddelelse: 29.10.06, 10:04
  3. Ståle som træner? (NU MED AFSTEMNING)
    By Snogen in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 06.12.04, 16:43

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •