Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 23

Emner: Anders Bay tipsbladet : Fck Klodset håntering af Hjalte!

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    223

    Anders Bay tipsbladet : Fck Klodset håntering af Hjalte!

    Anders Bay, Alt og bedrevidende bladskribent på Tipsbladet, mener at FCK har kludret gevaldigt i det, omkring Hjalte Nørgaards fravalg af FCK til fordel for Hollands femtebedste hold. Ifølge Bay, har Hjalte spillet på en to år gammel kontrakt, hvor han han lønmæssigt set har været milevidt fra at tjene 2 mill om året som Silberbauer, eller 3 mill. om året som Linderoth. Ifølge Bay, skulle FCK forlængst have tilbudt Hjalte en langt større løn, sammen med et nyt kontraktudspil, istedet for at lade ham rejse til holland, hvor han efter Bays mening, stadig tjener langt mindre end Silberbauer gør i FCK. Er folk her på siden enige i Bays fortolkning, eller mener I ligesom mig, at Hjalte selv ville væk uanset hvad? Og, mon ikke FCK's ledelse selv ønskede ham væk, ellers kunne de jo bare have givet ham samme tilbud som Silberbauer, det kunne han da umuligt have takket nej til?
    Sidst redigeret af fc vandmand : 26.06.05 kl. 21:06
    MVH FC VANDMAND
    ( Hvis Brøndby var et dyr med en sygdom, måtte det være en hest.....med pest)

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Anders Bay tipsbladet : Fck Klodset håntering af Hjalte!

    kære vandmand

    Jeg er enig med Bay.
    NCH har håndteret denne sag amatøragtigt.
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*


  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    72

    Re: Anders Bay tipsbladet : Fck Klodset håntering af Hjalte!

    jeg er enig med Anders Bay, Fck skulle for længe siden have lavet en ny kontrakt med hjalte. Holmstrøm var for længe om at komme ud af starthullerne.

    Funken

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    468

    Re: Anders Bay tipsbladet : Fck Klodset håntering af Hjalte!

    Har det ikke været et generelt problem for ham?

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #5
    GhostInTheShell Slettet

    Re: Anders Bay tipsbladet : Fck Klodset håntering af Hjalte!

    Anders Bay skriver som han har forstand...

    Der er ingen som kender omstændighederne bag Hjalte's skifte.

    Men vi er en del, som mener at det er en god ting at Hjalte smutter, for så bliver der plads til indkøb af en bedre spiller. Hjalte er ikke god nok...


  9. #6
    PEdedrengen Slettet

    Re: Anders Bay tipsbladet : Fck Klodset håntering af Hjalte!

    Det jeg ahr læst og hørt stemmer meget godt overens med det der står i Tipsbladet.

    ›Men vi er en del, som mener at det er en god ting at Hjalte
    ›smutter, for så bliver der plads til indkøb af en bedre spiller.
    ›Hjalte er ikke god nok...

    Hvis Hjalte ikke er god nok.. hvem er så? I og med Hjalte har været den bedste og vigitigste spiller på midtbanen i FCK (og vel også i Superligaen) gennem halvandet år kan vi udelukke nogle stykker.
    I forsvaret er der imho ingen der har den samme betydning eller stabiltet.
    I angrebet heller ikke..
    Målmandsposten?

    Undrende hilsner

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    583

    Re: Anders Bay tipsbladet : Fck Klodset håntering af Hjalte!

    Jeg er fuldstændig enig med Bay - NCH har været sit sædvanlige klodsede jeg, og tilbudt Hjalte en kontrakt der lå langt under de andre spilleres niveau! Ifølge unavngivne kilder var tilbuddet simpelthen så fornærmende ringe at det var lige til at lukke op og skide i... Helt præcist blev Hjalte tilbudt omkring 50k om måneden for at fortsætte i FC - helt ærligt: Det er sgu da en farce.
    Ståle RAUS!

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #8
    CPH12 er offline Krævende fan en masse
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    242

    Re: Anders Bay tipsbladet : Fck Klodset håntering af Hjalte!

    Jeg er en af dem der ikke begræder Hjaltes farvel i stor stil og derfor heller ikke rigtig har et horn i siden på NCH mht denne problematik.

    Lad mig fortælle hvorfor, til dem dem der undrer sig!

    Jeg har gentagne gange klaget over, at jeg synes at vores centrale midtbane bestod af alt for ens typer! Hjalte og Linde var, forholdsvis, gode til at forsvare, men målene er stadigvæk haglet ind, så helt forstyrret er modtandernes offensive spil dog heller ikke blevet af vores 2 centrale defensive midtbanespillere.

    Men de har løbet solen sort begge to, og fightet, og det er prisværdigt, men resultatet har ikke stået mål med den mængde energi, der er blevet brugt. Med andre ord, de har fået for lidt ud af det, specielt rent offensivt. Og det er min største anke, selvom Hjalte har scoret en pæn portion mål.

    I mine øjne nytter det ikke noget kun at skulle dæmme op for de andres offensive spil, og forstyrre det så meget som muligt. Måske har det været Backes prioritet, og det har mange gange set sådan ud fra sidelinien. Men hvis begge tænker defensivt, så er der ingen til rigtigt at kick-starte det offensive spil, og så ser vi Bo Svensson sparke lange bolde op til vores angribere som er bedst i fødderne og fuldstændig spille udenom midtbanen. Det betyder forringet kantspil, ingen indlæg og for ensformigt og letlæseligt spil!

    Så nej jeg begræder ikke Hjaltes farvel, mest af alt fordi jeg hellere ser en anden type spiller i hans sted (og måske i en diamant) - en offensiv orienteret central midtbanespiller med et blik for spillet, der kan agere styrmand. Så kan Linde rydde så meget op han lyster! At det så er Hjalte og ikke Linde der smutter, er for mig hip som haps mht typen af spiller!

    Held og lykke til Hjalte herfra!

    Over & Out

    CPH12
    IMO:
    2011/12 - Fiasko-sæsonen uden lige i FC's historie - Gør stadig ondt!
    Vindermentalitet, sult og vilje fra første fløjt tak!!
    De andre må også gerne slå sig lidt på os!

  13. De følgende 6 brugere er enige:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,274

    Re: Anders Bay tipsbladet : Fck Klodset håntering af Hjalte!

    ›Jeg har gentagne gange klaget over, at jeg synes at vores
    ›centrale midtbane bestod af alt for ens typer! Hjalte og Linde
    ›var, forholdsvis, gode til at forsvare, men målene er stadigvæk
    ›haglet ind, så helt forstyrret er modtandernes offensive spil dog
    ›heller ikke blevet af vores 2 centrale defensive
    ›midtbanespillere.

    Nu skal man heller ikke bebrejde de 2 spillere, at forsvaret i nogle kampe har sejlet. En spiller som Bo Svensson der har haft et uhyggeligt lavt bundniveau i denne sæson synes jeg nu mere man skal bebrejde for det, hvis man skal bebrejde nogen.

    ›I mine øjne nytter det ikke noget kun at skulle dæmme op for de
    ›andres offensive spil, og forstyrre det så meget som muligt.
    ›Måske har det været Backes prioritet, og det har mange gange set
    ›sådan ud fra sidelinien. Men hvis begge tænker defensivt, så er
    ›der ingen til rigtigt at kick-starte det offensive spil, og så
    ›ser vi Bo Svensson sparke lange bolde op til vores angribere som
    ›er bedst i fødderne og fuldstændig spille udenom midtbanen. Det
    ›betyder forringet kantspil, ingen indlæg og for ensformigt og
    ›letlæseligt spil!

    ›Så nej jeg begræder ikke Hjaltes farvel, mest af alt fordi jeg
    ›hellere ser en anden type spiller i hans sted (og måske i en
    ›diamant) - en offensiv orienteret central midtbanespiller
    ›med et blik for spillet, der kan agere styrmand. Så kan Linde
    ›rydde så meget op han lyster! At det så er Hjalte og ikke Linde
    ›der smutter, er for mig hip som haps mht typen af spiller!

    Det offensive spil synes jeg du har ret i ikke er kreativt nok med de to på den centrale midtbane. Og af den grund synes jeg også det åbner for nye muligheder, at Hjalte nu er væk, så vi kan lave en lidt anden midtbanekonstellation. Dog synes jeg heller ikke det skal være en spiller der kun kan det offensive, så som Martin Ericsson. Derimod vil jeg meget gerne have en 2-vejs-spiller, som både kan hjælpe Linde i det defensive arbejde, men stadig også har et godt blik for spillet, og er kreativ.

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,274

    Re: Anders Bay tipsbladet : Fck Klodset håntering af Hjalte!

    ›Helt præcist blev Hjalte tilbudt omkring 50k om måneden for at fortsætte i FC - helt ærligt: Det er sgu da en farce.

    Hvis det er sandt er det da ihvertfald et direkte latterligt kontrakttilbud. Også selvom jeg som sagt mener det åbner for nye muligheder, at han nu er væk.

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    1,119

    Re: Anders Bay tipsbladet : Fck Klodset håntering af Hjalte!

    Hvis det er sandt er det en farce - helt enig! Men eeeh... KimBlim, den ku' jeg da godt tænke mig, at få en kilde på...

    Derudover, må jeg indrømme, at jeg primært ser Hjaltes afgang i forhold til det rent kontinuitetsmæssige på kort sigt omkring vores chancer i UEFA.
    På længere sigt mener jeg, at Hjaltes udvikling i klubben også virkede til, at stagnere. En ting der ofte har slået mig med Hjalte, er hans lidt for langsomme omgang med bolden. Han var sjældent hurtig nok til, at modtage og spille bolden hurtigt nok videre til, at det for alvor gjorde ondt på modstanderne. Han brugte gerne et par træk for han sendte den afsted.

    Ellers må man jo lade ham, at han har et godt blik for spillet, et ok skud (periodevis desværre) og et imponerende løbepensum - kun overgået af Linderoths.

    Men igen: Han har ikke fået nok ud af det. Mål har han scoret - bevares. Blandt andet grundlagt på de førnævnte dyder. Men jeg savner altså den kliniske boldfordeler. Noget som jeg til gengæld tror, at Hjalte kan komme efter, når/hvis han for alvor bliver testet i Holland.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Re: Anders Bay tipsbladet : Fck Klodset håntering af Hjalte!

    ›Hvis det er sandt er det en farce - helt enig! Men eeeh...
    ›KimBlim, den ku' jeg da godt tænke mig, at få en kilde på...

    - Hola FC William. Man kan altid vælge at stille sig tvivlende overfor udsagn der baseres på "en unavngiven kilde". Jeg forstår godt at man gør - ikke mindst når det er en anklage rettet mod en episode, man egentlig håber på er løst ok.
    Jeg kan ikke hjælpe dig med et navn, da det ville være unfair overfor kilden - men hvis det ellers betyder noget for dig, kan jeg oplyse, at jeg også var til stede, og at jeg absolut ingen grund har til at tro, at kilden talte usandt.

    Jeg vælger at gå udfra, at sagen selvfølgelig har to sider, hvoraf jeg kun har kendskab til den ene - men de oplysninger vi fik, var rystende i forhold til vores opfattelse af en funktion i FCK som værende meget professionel.

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: Anders Bay tipsbladet : Fck Klodset håntering af Hjalte!

    Man kan altid diskutere om Hjalte er afgørende for vores succes eller ej. Faktisk mener jeg godt vi kan undvære ham.

    Efter min mening er det dog uomtvisteligt at NCH har fejlet ganske gevaldigt her. Hjalte burde have forlænget for lang tid siden eller have fået en 5 årig kontrakt i sin tid, så vi i dag kunne sælge ham hvis det var det der var ønsket eller beholde ham hvis det var hvad klubben ønsker. På den her måde bliver beslutningerne taget for NCH og ikke af NCH.

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    161

    Re: Anders Bay tipsbladet : Fck Klodset håntering af Hjalte!

    ›Anders Bay skriver som han har forstand...

    ›Der er ingen som kender omstændighederne bag Hjalte's skifte.



    Mine kilder siger at Hjalte blev tilbudt en ny kontrakt som lå langt under Silbers og at han kunne tage DEN ellerlade være. Samme kilde siger også at Holmstrøm er ligeså umulig og arrogant som han fremstår i medierne. Så på det område stemmer mine oplysninger overens med Anders Bay og i øvrigt er det vel den generelle opfattelse af Fcks evne til at forhandle kontrakter.

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2005
    Indlæg
    59

    Re: Anders Bay tipsbladet : Fck Klodset håntering af Hjalte!

    Jeg synes at det er bittert for Fc at de mister Hjalte på denne måde. Om Hjalte VILLE afsted eller ej ved ingen af os, men klubben kunne i det mindste have fået noget for ham hvis NCH havde fået fingeren ud af gaskammeret.

    Generelt synyes jeg at det er et større tab end som så, fordi Hjalte om nogen var billedet på Fc's satsning på egne spillere - en satsning man så nu har kasseret uden at de unge spillere (Hjalte, Bech, Traore etc.) har fejlet, og det er det der er værste!!!
    Jeg mener at have hørt Bo S (eller en anden fc-spiller) udtale at Hjalte var den vigtigste spiller på holdet - og netop af denne grund burde Fck's sportslige ledelse have gjort ALT for at holde på ham...

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den store E-bay-tråd
    By Don J. in forum Diverse
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 06.06.06, 16:34
  2. Anders Bay har gjort det igen igen igen...
    By Smeden in forum De korte linier
    Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 26.04.06, 22:12
  3. Anders Svensson måske til FCK (med ny kilde!)
    By kurt Strand in forum De korte linier
    Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 18.12.03, 17:47
  4. Anders Svensson klar til FCK
    By kurt Strand in forum De korte linier
    Svar: 59
    Sidste Meddelelse: 15.11.03, 20:19

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •