Viser resultater 1 til 11 af 11

Emner: 13 årige på kontrakt i Chelsea!

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    71

    13 årige på kontrakt i Chelsea!

    Ifølge Ekstra Bladet(papir-udgaven) så skifter en 13 årige dansk/engelsk dreng/barn ved navn Thomas lyskov til Chelsea på en 5 årige professionel kontrakt.
    Jeg mener at det er lige ved att tage overhånd dette med at skrive kontrakt med "børn". De er jo næsten ikke andet end børn, og de bliver stillet overfor spillere som Joe Cole og Frank Lampard.

    I et andet tilfælde med Chelsea havde de budt fem mio. kr for en dreng/barn som dog var lidt ældre end Thomas Lyskov, men alligevel.(budet blev dog afvist af Reading) Jeg mener det er fuldstændigt ekstreme situationer man oplever i dagens fodbold-verden.

    Alt dette gør fodboldklubberne p.g.a en ny regl, som siger følgende: 8 spillere i deres bruttotrup skal de engelske storklubber som minimum selv have opfostret, kræver fodboldforbundet nu.

    På den ene kan jeg godt se det fornuftige i reglen, men på den anden side er det også absurd!

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,272

    Re: 13 årige på kontrakt i Chelsea!

    ›Ifølge Ekstra Bladet(papir-udgaven) så skifter en 13 årige
    ›dansk/engelsk dreng/barn ved navn Thomas lyskov til Chelsea på en
    ›5 årige professionel kontrakt.
    ›Jeg mener at det er lige ved att tage overhånd dette med at
    ›skrive kontrakt med "børn". De er jo næsten ikke andet
    ›end børn, og de bliver stillet overfor spillere som Joe Cole og
    ›Frank Lampard.

    lige præcis de to spillere du nævner har jo været igennem det samme i WestHam og se hvad det blev til? så han er jo langt fra den første.

    der imod synes jeg at man som 13 årig ikke er istand til at vælge, det gør dine forældre så. det er Bizzart den måde "børne stjerner" udstilles på, mange forældre vil gerne se deres børn som de bedste og det ødelægger sgu børnene. jeg er selv træner for børn på 6-8 år og nogle gange gør det ondt at se en far der skælder sin søn ud fordi han kun scorede 2 mål!! og vi alligevel vandt..
    Jeg synes hele den debat om børnestjerne mangler, de børn bliver pæcet frem og kan ikke finde hoved og hale i det. se sådan en som wozniacki, hun er bare 14 men allerede udråbt til mega star, når hun om et par år begynder at tænke selv hvem siger så hun vil spille tennis?

    konklusionen måvære at det finder sted også i danmark,drengene på eliteholdene i drenge og junior rækkerne spiller sjældent for sjov!! de får penge for det. Mange falder igennem når de selv begynder at tænk og træffer valg. i min optik bliver børnen udsat for hvid slavehandel og trukket rundt i næsen af forældre der vil meget mere en de selv kunne...
    KAUF’ ODER STERBE!!!
    jeske's Avatar

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    358

    Re: 13 årige på kontrakt i Chelsea!

    Det skal jo så også lige fortælles at Thomas Lyskov som både er dansk og engelsk statsborger i de forgangene sæsoner har spillet for Readings fodbold akademi og når han skifter til Chelsea vil det være på en art lærlingekontrakt og han vil komme ind i Chelseas fodbold akademi.

    Han vil derfor IKKE blive stillet op overfor Lampard, Cole eller Duff. Det er nok korrekt at han på prøveopholdet blev stillet overfor Robben - men det er jo nok ikke noget han vil blive hver dag. Desuden vil han gå i skole og få en uddannelse samtidig. Præcis det samme som sker i FCM og på Silkeborg fodbold college(dog for lidt ældre) - Derfor kan jeg ikke se problemet i det. Da det bare er en opgradering fra Reading og så til de allerbedste unge spillere i Chelsea.

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,272

    Re: 13 årige på kontrakt i Chelsea!

    Desuden vil han gå i skole og få en uddannelse samtidig.
    ›Præcis det samme som sker i FCM og på Silkeborg fodbold
    ›college(dog for lidt ældre)

    og præcis der ser jeg forkellen. når man er 13 vælger man ikke selv, man kan ikke selv vælge... det er psykologisk umuligt. derimod når de er 15/16 år kan man selv træffe en række valg, og vælger man at tage sin gymnasielle uddannelse(det er det på silkeborg) sideløbende med man udvikler sig fodbold messigt ser jeg ingen problemer idet. problemet er at knægten er 13 og ikke selv vælger.
    KAUF’ ODER STERBE!!!
    jeske's Avatar

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    2,352

    Re: 13 årige på kontrakt i Chelsea!

    Det var da det samme med ham den 9-årige bra Brasilien - kan er et KANON talent, og Chelski er efter sigende også ved at få ham på kontrakt - wired, men det er sq rigtigt...
    Forza FCK

    1993, 2001, 2003, 2004, 2006, 2007, 2009, 2010, 2011, 2013, 2016, 2017, 2019 - Fucking miles away! Bye bye BIF

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,406

    Re: 13 årige på kontrakt i Chelsea!

    Tjaa.. Jeg kan da godt huske hvordan jeg havde det, da jeg var 13.. Var jeg blevet tilbudt kontrakt, havde jeg sagt ja..

    Og det ville jeg stadig den dag i dag, hvis jeg kunne skrue tiden tilbage og være 13 igen..

    Hvis de unger får de muligheder (for slet ikke nævne de finansielle goder), så lad dem da tage (og får) chancen..

  8. #7
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    382

    Re: 13 årige på kontrakt i Chelsea!

    ›Tjaa.. Jeg kan da godt huske hvordan jeg havde det, da jeg var
    ›13.. Var jeg blevet tilbudt kontrakt, havde jeg sagt ja..

    ›Og det ville jeg stadig den dag i dag, hvis jeg kunne skrue tiden
    ›tilbage og være 13 igen..

    ›Hvis de unger får de muligheder (for slet ikke nævne de
    ›finansielle goder), så lad dem da tage (og får) chancen..

    Absolut ikke enig.

    Hvad nu hvis de ikke slår til?

    Så ender de ofte uden uddannelse eller sikkerhedsnet at falde tilbage på.

  9. #8
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    71

    Re: 13 årige på kontrakt i Chelsea!

    ›og præcis der ser jeg forkellen. når man er 13 vælger man ikke
    ›selv, man kan ikke selv vælge... det er psykologisk umuligt.
    ›derimod når de er 15/16 år kan man selv træffe en række valg, og
    ›vælger man at tage sin gymnasielle uddannelse(det er det på
    ›silkeborg) sideløbende med man udvikler sig fodbold messigt ser
    ›jeg ingen problemer idet. problemet er at knægten er 13 og ikke
    ›selv vælger.

    Her er jeg fuldstændig enig med dig, når man er 13 år gammel så kan man ikke tage sådan en stor beslutning, det er krops umuligt. Men når man derimod er de 16-17 år, så kan man tage stilling til de forskellige muligheder man nu har, og som man står overfor. Om man vil forsætte med din fodbold på et højt plan eller om man vil have en uddannelse.
    Vi har jo også et eks. her i klubben med Mads Laudrup, han er da 16 år, så vidt jeg ved og han er allerede på kontrakt.

  10. #9
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    93

    13 årige skal ikke på kontrakt..... og slet ikke i udlandet

    Som holdleder (og far til en enkelt) for nogle ganske talentfulde 13-årige kan jeg kun ryste på hovedet. Det er vanvittigt og tjener ikke noget godt formål.

    Drenge (og piger for den sags skyld) i den alder har virkelig brug for trygge rammer med velkendte kammerater/medspillere og forældrene, og de kan udvikle sig mindst ligeså godt i deres lokale klub som i Chelsea, hvis eller den lokale danske klub har sørget for kvalificerede træner(ere).
    I U-13 årgangen er der mange gode klubber og mange gode trænere, som sørger for en god og afbalanceret udvikling.....selvom man desværre i højere og højere grad lægger lidt for meget vægt på det fysiske.




    ›Ifølge Ekstra Bladet(papir-udgaven) så skifter en 13 årige
    ›dansk/engelsk dreng/barn ved navn Thomas lyskov til Chelsea på en
    ›5 årige professionel kontrakt.
    ›Jeg mener at det er lige ved att tage overhånd dette med at
    ›skrive kontrakt med "børn". De er jo næsten ikke andet
    ›end børn, og de bliver stillet overfor spillere som Joe Cole og
    ›Frank Lampard.

    ›I et andet tilfælde med Chelsea havde de budt fem mio. kr for en
    ›dreng/barn som dog var lidt ældre end Thomas Lyskov, men
    ›alligevel.(budet blev dog afvist af Reading) Jeg mener det er
    ›fuldstændigt ekstreme situationer man oplever i dagens
    ›fodbold-verden.

    ›Alt dette gør fodboldklubberne p.g.a en ny regl, som siger
    ›følgende: 8 spillere i deres bruttotrup skal de engelske
    ›storklubber som minimum selv have opfostret, kræver
    ›fodboldforbundet nu.

    ›På den ene kan jeg godt se det fornuftige i reglen, men på den
    ›anden side er det også absurd!
    'Winning doesn't really matter as long as you win.' - Vinny Jones

  11. Den følgende bruger er enig i dette:
    NBC

  12. #10
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    71

    Re: 13 årige på kontrakt i Chelsea!

    Jeg er helt enig med dig rygklapper! Det hele bliver så ultra seriøst, og de tænker fodbold 24 timer i døgnet. De mister glæden ved at dyrke deres sportsgren og nogle gange går det også ud over deres hverdag altså med hensyn til miste glæden generelt.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #11
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,406

    Re: 13 årige på kontrakt i Chelsea!

    Så er det heller ikke værre med den uddannelse.. Jeg har ikke nogen uddannelse - jeg lever da endnu?

    Er man dansker, er der altid et sikkerhedsnet - hvilket sjovt nok måske nogle gange er et problem...

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Husk billig bustur til AGF for de 16-17 årige!
    By HPD in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 14.04.09, 10:31
  2. 17-årige Kristoffur Jakobsen fra Færørene træner med FCK
    By Pillefaxe in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 05.04.06, 10:37
  3. Skal dommere pensioneres som 45-årige?
    By Sokken in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 19.03.06, 12:42
  4. Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 29.01.05, 18:16

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •