Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 17

Emner: Holdets bredde... Eller mangel på samme!

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Holdets bredde... Eller mangel på samme!

    Nu synes jeg snart antallet af spillere i truppen nærmer sig det bekymrende..!

    FCK har "mistet" 7 spillere nu: Zuma, Todi, Bech, Hoseth, Hjalte, Kihlstedt og nu også Traoré. Man taler også meget om et PC-skifte..

    Indtil videre har FCK kun forstærket sig med 3, hvoraf den ene må regnes som en fremtidens mand.

    Men dvs., at vi altså stadig "mangler" 5-6 mand - bare for at komme op på samme antal som den forgangne sæson. Vel at mærke et antal, som Hans Backe erklærede var for lille i forhold til det antal kampe man skal spille..

    Personligt regner jeg ikke med at FCK henter yderligere 5+ spillere - hvilket vil betyde en smallere trup en sidste sæson... Det kan da ikke være tilfredsstillende!!

    Men måske er Don Ø langsomt ved at nedprioritere fodbolden i PSE.. Begynder i stedet at køre unge kræfter ind, ansætter Ståle som træner - en mand der selv kan og har vist hvordan det skal gøres...

    Eller hvad sker der...?

  2. #2
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Holdets bredde... Eller mangel på samme!

    ›Nu synes jeg snart antallet af spillere i truppen nærmer sig det bekymrende..!

    ›FCK har "mistet" 7 spillere nu: Zuma, Todi, Bech,
    ›Hoseth, Hjalte, Kihlstedt og nu også Traoré. Man taler også meget
    ›om et PC-skifte..

    ›Indtil videre har FCK kun forstærket sig med 3, hvoraf den ene må
    ›regnes som en fremtidens mand.

    ›Men dvs., at vi altså stadig "mangler" 5-6 mand - bare
    ›for at komme op på samme antal som den forgangne sæson. Vel at
    ›mærke et antal, som Hans Backe erklærede var for lille i forhold
    ›til det antal kampe man skal spille..

    ›Personligt regner jeg ikke med at FCK henter yderligere 5+
    ›spillere - hvilket vil betyde en smallere trup en sidste sæson...
    ›Det kan da ikke være tilfredsstillende!!

    ›Men måske er Don Ø langsomt ved at nedprioritere fodbolden i
    ›PSE.. Begynder i stedet at køre unge kræfter ind, ansætter Ståle
    ›som træner - en mand der selv kan og har vist hvordan det skal
    ›gøres...


    Hold nu med den der "Don Ø neddrosler fodbolden", som en del efterhånd tuder frem med.

    Det kan godt være at enkelte af de dispositioner, som ledelsen har disket op med i år, kan virke mærkelige for os fans og måske også resten af Fodbolddanmark.
    Men at se det som en neddrosling lyder i mine øre helt hen i vejret.
    Tværtom.
    Det bliver vel dyrere at købe nye spillere end at holde på dem man har?
    Og lad os nu vente med at tude får vi ved hvad vi henter ind!

    Vi får desuden Fredgaard og Røll tilbage fra lån, så helt 5-6 stykker bliver det ikke vi har mindre i truppen (nærmere 3)

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Holdets bredde... Eller mangel på samme!

    Først vil jeg sige at jeg ikke bryder mig om salget af Traore. Jeg synes han er en god spiller, som er meget brugbar i FCK. Derfor forstår jeg aligevel godt klubben, han har et år tilbage af kontrakten og vil ikke forlænge, ergo så må han sælges så der kan tjenes lidt penge.... man kan sige at det er lidt uheldigt at der er så mange der har kontraktudløb samme tid!

    Når det er sagt, så må det jo betyde at vores talenter er gode nok. Klubben vil ikke gøre det helt vilde for at beholde spillere i truppen, og det må betyde at de mener at de ikke er meget bedre end de talenter der er på vej. Så vil der selvfølgelig også blive købt nogle nye spillere... og Røll vil komme tilbage, så truppen er stadigvæk stærk, måske mere homogen trup.

    Det er dog klart at indtil vinterpausen (hvor jeg formoder truppen vil blive yderligere forstærket) så er FCK meget sårbare over for skader og karantæner, så lad os krydse fingre for at lægestaben for fingeren ud og spillerne ikke får for mange dumme gule/røde kort.

    Torben

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    588

    Re: Holdets bredde... Eller mangel på samme!

    ›Nu synes jeg snart antallet af spillere i truppen nærmer sig det bekymrende..!

    ›FCK har "mistet" 7 spillere nu: Zuma, Todi, Bech,
    ›Hoseth, Hjalte, Kihlstedt og nu også Traoré. Man taler også meget
    ›om et PC-skifte..

    ›Indtil videre har FCK kun forstærket sig med 3, hvoraf den ene må
    ›regnes som en fremtidens mand.

    ›Men dvs., at vi altså stadig "mangler" 5-6 mand - bare
    ›for at komme op på samme antal som den forgangne sæson. Vel at
    ›mærke et antal, som Hans Backe erklærede var for lille i forhold
    ›til det antal kampe man skal spille..

    ›Personligt regner jeg ikke med at FCK henter yderligere 5+
    ›spillere - hvilket vil betyde en smallere trup en sidste sæson...
    ›Det kan da ikke være tilfredsstillende!!

    ›Men måske er Don Ø langsomt ved at nedprioritere fodbolden i
    ›PSE.. Begynder i stedet at køre unge kræfter ind, ansætter Ståle
    ›som træner - en mand der selv kan og har vist hvordan det skal
    ›gøres...

    ›Eller hvad sker der...?


    Det er også min frygt, men jeg håber, at jeg 'overreagerer'. Det kan simpelthen ikke passe det med den 'nedjustering' af fodbolddelen, det er vel for h... fodbolden, der er essensen af FCK?++++??+??

    Jeg har også haft noteret mig, at Backe har omtalt 'den gamle' trup som for smal, så den nuværende må jo siges, at være nærmest naivt snæver.

    Hvis ikke, der bliver signet spillere, så vi minimum er på det 'gamle niveau', så er der noget helt galt, da man jo i så fald vælger at spille med noget, man ved, ikke er godt nok, og så er vi fans virkelig blevet holdt for nar af alle de store vi-skal-være-bedst-ord. Men lad os nu se, jeg håber, at vi når at signe 5-7 stykker endnu, selv om det virke lidt langt ude (det er i det hele taget sygeligt langt ude med så stor en udskiftning - tænk på at nogle af de tilbageværende som f.eks. Fredgaard og Røll én gang er blevet kasseret, og det virker ikke just som om, at man har haft de store afløseremner klar i på sidelinjen).

    Det er svært at være optimist... vores mestertrup er på randen af ikke-eksistens, Bøf ser ikke just ud til at blive svækket over sommeren, og hver morgen venter jeg at se dette i avisen: ”Det har intet på sig” siger Holmstrøm vredt og langer ud med langemand, da han bliver stillet overfor spørgsmålet ”Er det korrekt, at I vil lukke fodbolddelen og omskole de få tilbageværende spillere til herre- og damehåndbold?”

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,274

    Re: Holdets bredde... Eller mangel på samme!

    ›Nu synes jeg snart antallet af spillere i truppen nærmer sig det bekymrende..!

    ›FCK har "mistet" 7 spillere nu: Zuma, Todi, Bech,
    ›Hoseth, Hjalte, Kihlstedt og nu også Traoré. Man taler også meget
    ›om et PC-skifte..

    ›Indtil videre har FCK kun forstærket sig med 3, hvoraf den ene må
    ›regnes som en fremtidens mand.

    ›Men dvs., at vi altså stadig "mangler" 5-6 mand - bare
    ›for at komme op på samme antal som den forgangne sæson. Vel at
    ›mærke et antal, som Hans Backe erklærede var for lille i forhold
    ›til det antal kampe man skal spille..

    ›Personligt regner jeg ikke med at FCK henter yderligere 5+
    ›spillere - hvilket vil betyde en smallere trup en sidste sæson...
    ›Det kan da ikke være tilfredsstillende!!

    ›Men måske er Don Ø langsomt ved at nedprioritere fodbolden i
    ›PSE.. Begynder i stedet at køre unge kræfter ind, ansætter Ståle
    ›som træner - en mand der selv kan og har vist hvordan det skal
    ›gøres...

    ›Eller hvad sker der...?

    Siden sidste sæson har vi jo så udover Jesper Christiansen og Gravgaard (Samt Qvist til reserveholdet) jo så også fået Røll og Fredgaard tilbage, mens Bernburg er rykket op på førsteholdet, hvilket jeg iøvrigt også mener Brandrup er. Så førsteholdet er altså ikke så smal, som du gør det til. Dog er jeg da enig i der skal købes spillere. Men helt ærligt. Skal vi nu ikke lige vente og se hvad det bliver til af indkøb før vi dømmer førsteholdet til næste sæson, som værende for smal?

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Holdets bredde... Eller mangel på samme!

    ›Nu synes jeg snart antallet af spillere i truppen nærmer sig det bekymrende..!
    ›Personligt regner jeg ikke med at FCK henter yderligere 5+
    ›spillere - hvilket vil betyde en smallere trup en sidste sæson...
    ›Det kan da ikke være tilfredsstillende!!
    ›Men måske er Don Ø langsomt ved at nedprioritere fodbolden i
    ›PSE.. Begynder i stedet at køre unge kræfter ind, ansætter Ståle
    ›som træner - en mand der selv kan og har vist hvordan det skal
    ›gøres...

    Nu skal jeg selvfølgelig ikke bestemme, hvordan folks angstneuroser skal være, men var det ikke en idé at vente med dommedagsprofetier som ovenstående indtil minimum sæsonstart? Der er stadig tid til at købe ind, og FCKs sportslige ledelse har før vist, at de gerne sparer et par millioner i transfersum ved at vente til allersidste øjeblik, dvs. til en gang i august.

    Vi får utvivlsomt flere nye spillere at se. Om det bliver 3, 5, 8 eller 10 inden sæsonstart er det ikke godt at vide, men vi skal nok kunne stille med et på papiret slagkraftigt hold d. 20. juli.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    277

    Re: Holdets bredde... Eller mangel på samme!

    ›.... man kan sige at det er lidt uheldigt at
    ›der er så mange der har kontraktudløb samme tid!


    NEJ!! Det er ikke uheldigt at saa mange spillere har kontraktudloeb paa samme tidspunkt. Det er klodset!

    klippet fra fc_vandmands indleag (om Anders Bays vurdering af Hjalte-sagen):
    FCK har kludret gevaldigt i det, omkring Hjalte Nørgaards fravalg af FCK til fordel for Hollands femtebedste hold. Ifølge Bay, har Hjalte spillet på en to år gammel kontrakt, hvor han han lønmæssigt set har været milevidt fra at tjene 2 mill om året som Silberbauer, eller 3 mill. om året som Linderoth. Ifølge Bay, skulle FCK forlængst have tilbudt Hjalte en langt større løn, sammen med et nyt kontraktudspil, istedet for at lade ham rejse til holland, hvor han efter Bays mening, stadig tjener langt mindre end Silberbauer gør i FCK

    -Tomasson-

    21 spillere tilbage

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    825

    Re: Holdets bredde... Eller mangel på samme!

    ›Det er svært at være optimist... vores mestertrup er på randen af
    ›ikke-eksistens, Bøf ser ikke just ud til at blive svækket over
    ›sommeren, og hver morgen venter jeg at se dette i avisen: ”Det
    ›har intet på sig” siger Holmstrøm vredt og langer ud med
    ›langemand, da han bliver stillet overfor spørgsmålet ”Er det
    ›korrekt, at I vil lukke fodbolddelen og omskole de få
    ›tilbageværende spillere til herre- og damehåndbold?”


    Er det Janne du mener skal omskoles til dame hunbold??

    Eneste gode ting ved dit forslag er at det hele så vil komme i gå afstand for mig ;-)
    Outlawed

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    60

    Re: Holdets bredde... Eller mangel på samme!

    Det er dog klart at indtil vinterpausen (hvor jeg formoder truppen vil blive yderligere forstærket) så er FCK meget sårbare over for skader og karantæner, så lad os krydse fingre for at lægestaben for fingeren ud og spillerne ikke får for mange dumme gule/røde kort.
    Det er i hvert fald helt hen i vejret at vente til vinterpausen med at komme op på det niveau både Holmstrøm, Backe og Østergaard udtrykkeligt kræver. Det er vort erklærede mål at kvalificere os til europæisk fodbold hvert år. Det var med lodder og trisser, at sølvmedajlerne blev hevet i hus. Adgangen til europæisk fodbold var hermed sikret.
    Det jeg pointere her er altså, at det netop er i efterårssæsonen (altså NU), truppen skal være stærkest, da al statitik antyder, at vi allerede er røget ud af UEFA-cuppen i vinterpausen.
    Så hent da de forstærkninger og lad miraklet indfinde: At omrokeringer på 6-7 pladser styrker de "automatismer" alle i moderne fodbold taler om.....
    Ex Ungue Leonem

  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    612

    Re: Holdets bredde... Eller mangel på samme!

    Vi har i hvert fald et par breddespillere, som allerede nu vil være i stand til at gå ind og lukke huller i skadessituationer mm. William Kvist er den ene, og han er i mine øjne en meget spændende Coming man! Sikker i sine indgreb og omhyggelig fremfor satsende. Kampe og rutine er hvad han mangler. Bertolt kender jeg mindre til, men han har da været i truppen i et års tid nu (?), mener jeg, så han kan vel også ét eller andet.

    Jeg har set Jeppe Brandrup flere gange på DS-holdet, og der har han hver gang været blandt de mest iøjnefaldende. Han har dækket stort set hele højrekanten - offensivt og defensivt - og hans tekniske niveau i højt tempo har imponeret mig. Jeg mener faktisk, han er et mere åbenlyst talent, end Hjalte var på samme tidspunkt i karrieren, selv om de helt klart er forskellige typer.
    Endelig varer det vel heller ikke så længe, inden Torry skal ind og snuse lidt omkring truppen. Ja, jeg VED godt han først lige er rykket op i 1.holdstruppen, men jeg synes, han har et spændende potentiale.

  14. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    941

    Re: Holdets bredde... Eller mangel på samme!

    ››Jeg har set Jeppe Brandrup flere gange på DS-holdet, og der har
    ›han hver gang været blandt de mest iøjnefaldende. Han har dækket
    ›stort set hele højrekanten - offensivt og defensivt - og hans
    ›tekniske niveau i højt tempo har imponeret mig. Jeg mener
    ›faktisk, han er et mere åbenlyst talent, end Hjalte var på samme
    ›tidspunkt i karrieren.

    Jeg er også meget begejstret for Jeppe Brandrup, men ved en sammenligning med Hjalte Nørregaard må det lige nævnes at Hjalte trods alt har fået DBUs talentpris i 1999 som 18 årig, hvilket er en ære der aldrig er tilfaldet Jeppe Brandrup.

    Hilsner Casper CC

  15. #12
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    782

    Re: Holdets bredde... Eller mangel på samme!

    Talentpriser siger jo heller ikke alt, selv om han ingen priser har fået, kan han jo godt komme til at gøre et kanont job på banen for FCK.

    FCK NO.1

  16. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    294

    Re: Holdets bredde... Eller mangel på samme!

    Set udefra synes jeg faktisk I tolker oprydningen i FCK helt skævt.
    FCKs overordnede målsætning er vel at kvalificere sig til Champions League. Det har I ikke chance for i år. Sidste sæson var en stor skuffelse, og når efteråret alligevel kun kommer til at byde på UEFA Cup er det da logisk at man forsøger at bygge et nyt hold op, der skal bruge efteråret på at blive spillet sammen og holde sig i rimelig afstand af Brøndby. Man kan sige at NCH og Østergaard satser på at skabe 3. generations FCK efter Hodgson og Backe.

    Holmstrøms overordnede transferstrategi fatter jeg nok aldrig helt. Han demonterer jeres offensiv ved at kyle Hoseth, Todi, Zuma og Bech ud for sølle 15 millioner kroner. Jeg ved godt de alle ville væk, men det er meget farligt kun at stå tilbage med to angribere, der tilsammen knapt har scoret ti liga-mål i sidste sæson med en 17-årig som eneste alternativ.

    Så vælger han at give en bedre og bedre Balazs Rabozcki fingeren ved at hente Jesper Christiansen i dyre domme. Rabozcki har vist at han skal have tillid for at stå godt. Nu står Holmstrøm med en deprimeret 2. keeper der bliver meget svær at få penge for.

    Michael Gravgaard er dog et glimrende indkøb, for Bo Svensson har været under middel og Dan Thomassen skal have konkurrence for at holde sit ellers fine niveau. Men i manglen på offensive kræfter ser det nu ud til at at Carsten Fredgaard og Thomas Røll bliver aktuelle. Spillere, som Holmstrøm allerede havde afskrevet og forsøgt afhændet. For mig at se er det en famlende Holmstrøm der arbejder uden mål og med. Men han kan naturligvis overraske mig, selvom jeg har svært ved at se FCK gå ud og lukke alle huller på holdet her i sommer.

    AaB - FCK d. 20. juli bliver særdeles interessant, så meget kan vi vel blive enige om.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #14
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    207

    Re: Holdets bredde... Eller mangel på samme!

    ›Nu synes jeg snart antallet af spillere i truppen nærmer sig det bekymrende..!

    ›FCK har "mistet" 7 spillere nu: Zuma, Todi, Bech,
    ›Hoseth, Hjalte, Kihlstedt og nu også Traoré. Man taler også meget
    ›om et PC-skifte..

    Sandt FCK har solgt 7 spillere. Men hvis man går de spillere igennem er det kun et mist omkring 1, Zuma. Zuma pågrund af han kunne åbne et forsvar op og skabe plads til andre, hans eneste fejl var målne.

    Todi var desværre superligaens største glasben, meget synd han har gennem hans FCK karriera været den mest scorrene angriber og den mest komplette i suppen. Ikke noget mist: man spare en sikkert ikke, lille løn og kan få plads til et farligt alternativ til Alvaro/32.

    Bech er et stort talent men han har ikke kunne leve op til hans sidste sæson og hans agant har åbenbart fået givet bech lidt for store drømme til han ville blive og lære noget mere. Ikke et videre mist da jeg tror der nok skal komme et talent op og være nr. 5 angriber som bech statede med at være.

    Hoseth kunne mange ting og var en rigtig publikums mand. At han havde det svært med at være i en "topklub" og ikke en lille klub i norge hvor man holdt i hånden, sad i rundkreds og fortalte hvordan man havde det. (overdrivelse fremmer fornuften) Er synd men sådan er det. Hvis FCK køber Ericsson vil jeg ikke savne Hoseth og hvis Røll finde sit storspil frem er han bedre end Hoseth. Ikke et mist.

    Hjalte gider jeg ikke skrive meget om kun at han viste i de sidste 3 kampe hvor hans hovedet var! damm han spillede ringe. Jeg syns hjalte har været god for FCK men han er som Rune p var det. en god habil superliga "stjerne" spiller men ikke en et hold kan bygges op omkring. Jeg er 1300000000 % sikker på der kommer en ny spiller som vil overskygge alt hvad hjalte har gjort (jeg tror dog ikke han vil lave sådan et mål som hjalte lavede på hjalte park) ikke et mist.

    Kilhstedt. (sidder lige og smågriner lidt) jeg er overlykkelig for at JC er købt. Mere er der ikke at sige om det. IKKE et mist.

    Theo er desværre blevet solgt. Men hvis han lige som bech kravede fast spilletid, ja så må han ud. Theo var ikke god nok til en fast plads. Kun god i kortere perioder. Ikke et mist.

    PC, jaaaaaaaaa jeg kan nu godt lide ham og jeg ville ikke have noget imod hvis han var den dårligste spiller på det nye FCK hold. Men han stinker frem af banen. Ikke et mist.

    ›Indtil videre har FCK kun forstærket sig med 3, hvoraf den ene må
    ›regnes som en fremtidens mand.

    ›Men dvs., at vi altså stadig "mangler" 5-6 mand - bare
    ›for at komme op på samme antal som den forgangne sæson. Vel at
    ›mærke et antal, som Hans Backe erklærede var for lille i forhold
    ›til det antal kampe man skal spille..

    ›Personligt regner jeg ikke med at FCK henter yderligere 5+
    ›spillere - hvilket vil betyde en smallere trup en sidste sæson...
    4›Det kan da ikke være tilfredsstillende!!

    Jeg vil godt vædde 2 kasse øl på at der kommer mindst 3 nye spillere. alle, nogen der kan gå lige ind på holdet.

    ›Men måske er Don Ø langsomt ved at nedprioritere fodbolden i
    ›PSE.. Begynder i stedet at køre unge kræfter ind, ansætter Ståle
    ›som træner - en mand der selv kan og har vist hvordan det skal
    ›gøres...

    ›Eller hvad sker der...?

    Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om Ståle som måske træner. Jeg tror han kan overraske. Men er lidt i tvivl.

    FC JR
    Rasmus Würtz A.K.A The mini Pittbull på speed

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #15
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Holdets bredde... Eller mangel på samme!

    ›Eller hvad sker der...?

    Hvad med at vente og se?

    Flere tudetråde skaffer nok ikke flere spillere til.

    Ganske givet: Hvis vi om to uger står med samme tynde trup som nu, så er der grund til bekymring.

    Men det er pigens valg at flæbe og hive sig i fletningerne, indtil de uger er gået. Manden sidder med armene over kors og venter.

    Om man er en mand eller en pige, det er selvfølgelig op til den enkelte.

    [Og her taler jeg selvfølgelig om arketyper - jeg mener ingen disrespekt over for kvinder, der godt kan læne sig tilbage og tage den med ro, mens disse scener udspiller sig for øjnene af os]

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  21. Den følgende bruger er enig i dette:
    JM

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FCKs uovervindelighed eller mangel på samme
    By King Glostrup in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 11.09.06, 09:15
  2. Sikkerhed i Odense eller mangel på samme ?
    By FCK|Perfect in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 14.09.05, 06:32
  3. FANS eller mangel på samme....
    By *General Gonzales* in forum De korte linier
    Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 22.10.04, 14:11
  4. Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 06.11.03, 15:25
  5. OB i UEFA!! ...eller mangel på samme..
    By Grande in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 28.08.03, 18:50

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •