Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 43

Emner: Åbent brev til FCK

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4

    Åbent brev til FCK

    Kære Don Ø, NCH, Backe og hvad deraf følger

    Så blev bæret fyldt. I snart 2 uger har man kun følge noget som minder mere og mere om en parodi på topfodbold.

    Vi har vel snart mistet en 8 mand, og har foreløbigt forstærket os med sølle 2 mand. Ganske vist 2 særdeles stærke folk, som nok skal gøre et godt indtryk. Men det hjælper som en skrædder i helvede.

    Se havde det nu været MARGINALSPILLERE som var forsvundet, så var problemet nok ikke så stort. Men vi snakker altså om spillere, som alle (uden undtagelse) kunne klare niveauet i ligaen. Jeg kunne godt tænke på flere spillere, som jeg hellere så komme væk end lige Hjalte, Beck, Zuma, Traoere osv. sov. Folk som reelt ingen forskel gør.

    Men sådan er livet nok bare - men det er bare fandens at det hele falder sammen på en gang. Det skaber jo uundgåeligt panik i alle rækker - Det rygtes også at den er nået op på direktionsgangen, hvor vores eller trofaste støtte Don Ø hidtil har betydet ro, stabilitet og linie.

    Hvert år er vi igennem en "agurke-tid" med FCK. Det ene mere løsagtige rygte efter det andet flyver gennem luften, og I gør (af praktiske og fondsbørsmæssige grunde) ikke noget for at hindre det. Men I må frem i skoene nu, for i år er der virkelig agurketid. Alle fans har en holdning - lige fra lysten til at give op til en superoptimistisk " vi bliver bedre af det "-attitude. Rygterne florerer lystigt, og FCK har p.t (løseligt optalt) alt lige fra et sjællandseriehold til et hold med CL-klasse i udsigt.

    Få nu nogen informationer ud til fansene - hvornår regner i med at forhandlingerne er færdige? hvor mange regner i med at købe (og, ja svaret " en til hver kæde" er fandme standard - det gælder ikke). Hvad er ambitionen næste år med truppen som vi kender den nu. Er der realistisk at tro på mere med de ventede forstærkninger osv. osv. Fortæl for helvede. ´

    Op i røven med pressen. Dem lever i ikke af på samme måde, som i lever af os fans. Giv os nu den service og den ro en ordentlig klub giver til loyale fans. I behøves ikke at fortælle hvem i forhandler med og hvornår i gør det. Det kan bare ikke lade sig gøre - det ved vi. Men det holder informationsmulighederne altså ikke op. Giv os en mulighed for at mærke en klubånd - et sammenhold mellem hold og fans. Vi er fandme sammen om det her.

    Der er mange spekulationer om hvem og hvad som har skyld for det her kedelige morads vi har nu. Kedeligt fordi vi mister spillere vi holder af, og kedeligt fordi det nu er udstillet for hele verden at FCK MANGLER SPILLERE, hvilket naturligt medfører at det ikke bare er købers marked mere. MEN det er ikke så vigtigt lige nu - det der er vigtigt er at få skuden på ret køl igen, og erkende at den er lidt ude af kurs nu. En holdning der afspejler, at alt er i orden og verden jo går sin vante gang, er jo forkert at have. Fordi det er ikke virkeligheden.

    Derfor mand jer op nu!! og kom ud og snak med os. Få os til (bare et øjeblik) at tro på, at vi er en væsentlig del af FCK`s liv, og at vi stadig er en fodboldklub med en unik fankultur, som er dybt respekteret af ledelsen.

    Med venlig hilsen
    Rasmus


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    743

    Re: Åbent brev til FCK

    Jeg savner også udmeldinger fra ledelsen, men jeg synes du skulle vente med at skrive brevet til om nogle uger når vi (forhåbentlig) har købt et par spillere. Man kan ikke bare kræve at FCK skal købe spillere LIGE NU og ellers bliver jeg sur! Sådan fungerer det ikke.

    Vent.

    Henriko

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    119

    Re: Åbent brev til FCK

    Ja og hvis det skal afsted, så ret stavefejl og alt slang/bandeord, men perfekt.. Er sku enig... :)
    <Sæt selv tekst ind>

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4

    Re: Åbent brev til FCK

    Hvis du ellers læser brevet en gang til, så er det egentlig heller ikke det jeg ber om - selvom det kunne friste.

    Nej, det jer ber om er at man bliver lidt mere åbne om nutiden og fremtiden. Jeg ber om at man kommunikerer med sine loyale fans, når nu alle kan se at det er en rigtig ringe situation vi er i.

    Du har da ret i, at alt kan være anderledes om 2 uger. Det tror jeg også på, men de må lære at kommunikere på en måde, så man ikke tror at det bare er deres egen lille forrening de kører.

    De må ud og berolige os nu - ikke ved at sige at der ikke er noget galt, men ved at sige, at de er på sporet og lade os vide noget om ambitionerne (uden standardfraser som: "i toppen af dansk fodbold....ud i europa, svær liga osv. osv.".

    Jeg er ellers enig i dine betragtninger. Vi skal vise lidt tillid, men det skal de også.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #5
    crekke er offline Og kategorien er en hest
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    674

    Re: Åbent brev til FCK

    Det er glimragende, og fremstående - rigtig flot brev!
    /crekke

    There are only 10 types of people in the world -
    those who understand binary, and those who don't.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,625

    Re: Åbent brev til FCK

    ›De må ud og berolige os nu - ikke ved at sige at der ikke er
    ›noget galt, men ved at sige, at de er på sporet og lade os vide
    ›noget om ambitionerne (uden standardfraser som: "i toppen af
    ›dansk fodbold....ud i europa, svær liga osv. osv.".

    Jamen for pokker da. Ambitionerne ER netop det du kalder standardfraser. Vil du have resultatforudsigelser? Notifikation om spillere man forhører sig på eller ligger i forhandling med? Hvad er det du vil?
    Vi är inte med för att byta tröjor, ta autografer och se arenor och sånt skit. Oscar Wendt
    Perec's Avatar

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    3

    Re: Åbent brev til FCK

    ››Kære Don Ø, NCH, Backe og hvad deraf følger
    ››
    ››Så blev bæret fyldt. I snart 2 uger har man kun følge noget som
    ››minder mere og mere om en parodi på topfodbold.
    ..........
    ....
    ››Derfor mand jer op nu!! og kom ud og snak med os. Få os til (bare
    ››et øjeblik) at tro på, at vi er en væsentlig del af FCK`s liv, og
    ››at vi stadig er en fodboldklub med en unik fankultur, som er dybt
    ››respekteret af ledelsen.
    ››
    ››Med venlig hilsen
    ››Rasmus


    ›Har aldrig været mere enig, yderst velfomuleret.

    Tak Rasmus. Godt at høre fornuftige ærlige og ligefremme kommentarer.
    Jeg er helt enig - De må ud af busken NU

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    19

    Re: Åbent brev til FCK

    Det er da fantastik som folk kan skabe sig over sådan et emne, hvem for tudefjæs, hvis ikke der kommer nogle nye ansigter eller meldinger om, hvilke spillere man har i sigte... Så er der nok lidt mere tudefjæs end at man søger svar fra de mennesker der skylder os nogle svar? Blot en lettelse fra hjertet;-)

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    480

    Re: Åbent brev til FCK

    skal vi ikke stormer traenings bane?
    fckjoe
    "FCK London! The support from abroad. Byenshold is followed from another capital."
    fcklondon.blogspot.com
    fckjoe

  14. De følgende 6 brugere er enige:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    203

    Re: Åbent brev til FCK

    Jeg forstår altså ikke helt hvad det præcist er du efterlyser??

    Jeg synes da NCH har meldt klart ud af man leder efter 1 til midten og 2 til angrebet. Jeg forstår altså ikke den panikstemning, der er ved at brede sig herinde. Med undtagelse af sidste vinter, hvor jeg godt kunne have tænkt mig et par indkøb (hvem sagde målmand?), så synes jeg nu ikke, at man kan tillade sig at tvivle på at vores ledelses evne til at købe nye spillere. Tror stadig vi er den klub der køber flest spillere og vel og mærke de bedste (ja jeg ved godt at de også er ganske gode til det i Brøndby). Slap nu af!!! De skal nok komme. Som det må være de fleste bekendt, så starter træningen altså først d. 5.7.05, så indtil da haster det vel ikke så meget... De andre er jo alligevel på ferie. Så ro i trussen og ha' nu lidt tillid. Jeg er sikker på at der bliver købt fornuftigt ind (vi har jo allerede fået to gode indkøb). Det stiller jo heller ikke vores kære klub bedre hvis vi indvier gud og hver mand i vores indkøbsplaner. Hvad angår alle rygterne, så er det jo bare noget, der følger med og noget af det, der gør det spændende at være fan. Så har vi noget at glæde os til og "skændes" om indtil de bliver købt.

    Hilsen
    En optimistisk FCKrogh

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4

    Re: Åbent brev til FCK

    "Jamen for pokker da. Ambitionerne ER netop det du kalder standardfraser. Vil du have resultatforudsigelser? Notifikation om spillere man forhører sig på eller ligger i forhandling med? Hvad er det du vil?"

    Standardfraser er i min bog ikke ambitiøst, men når nu du spørger, så er det nok nuancerne jeg vil have frem. Hvad er det for en type hold vi skal vente? Nuværende stamme og mere brug af talenter? Går vi direkte efter succes i ec eller RL. Skal spillestilen ændres afhængig hvilke spillertyper vi får. Går vi efter egen talenter eller......................... ........ osv. osv.

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Åbent brev til FCK

    ›Standardfraser er i min bog ikke ambitiøst, men når nu du
    ›spørger, så er det nok nuancerne jeg vil have frem. Hvad er det
    ›for en type hold vi skal vente? Nuværende stamme og mere brug af
    ›talenter? Går vi direkte efter succes i ec eller RL. Skal
    ›spillestilen ændres afhængig hvilke spillertyper vi får. Går vi
    ›efter egen talenter eller......................... ........ osv.
    ›osv.

    Det er jo nonsensspørgsmål, du stiller. Og de kan kun give nonsenssvar.

    Men du kan få dem gratis af mig:

    Hvad er det for en type hold vi skal vente?

    - Vi skal forvente et hold af skandinavisk topklasse

    Nuværende stamme og mere brug af talenter?

    - Vi satser på en blanding af etablerede, indkøbte spillere og produktet af FCK's gode talentarbejde

    Går vi direkte efter succes i ec eller RL.

    - FCK vil meget gerne forsvare RL-titlen og også få succes i UEFA's turneringer

    Skal spillestilen ændres afhængig hvilke spillertyper vi får.

    - Det er klart, at spillerne påvirker spillestilen, men som udgangspunkt arbejder vi videre med det samme spilkoncept, der har givet klubben to mesterskaber og to sølvmedaljer på fire sæsoner

    Er du glad nu?

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    203

    Re: Åbent brev til FCK

    Selvfølgelig går vi efter succes på alle fronter, det gør vi altid og det fortsætter naturligvis. Nu synes jeg ikke der er ændret så meget på stammen på holdet. Reelt er det vil kun Zuma, Hjalte og sandsynligvis Rabo, hvor der bliver ændret. Ja måske Gravgaard. Jeg synes vi har fået svar vedr. om hvorvidt vi satser på egne talenter... Det gør vi vist ikke, så var de nok ikke blevet solgt alle sammen. Vi satser på dem der er de bedste og det skal vi naturligvis også, så må det betyde mindre om de er født og opvokset i KB. Det ville naturligvis være rart hvis nu det var de bedste der var af egen avl, men sådan er det bare ikke altid.

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    19

    Re: Åbent brev til FCK

    Det er sandt som det er sagt, men synes du ikke selv når du gransker i dig selv at du føler at et svar fra toppen ville være på sit rette? I stedet for at trækker pinen ud af de fleste FC fans.. Men spændningen forbliver da til det sidste... Jeg tror at frustrationerne bunder i at man nu har solgt "mistet" flere stamspillere og ikke udmeldt omkring nogle erstatninger, som vel og mærket har en vis status i de nordiske lande. Der er mange der gået "tabt" for FC, men hvor er de profiler som skal være med til at FC kan løfte pokelen igen... De onde fra Pesten har i den forgangne sæson og kommende sørget for at udvide truppen og samtidigt holde på deres talenter, hvilket nok er til den største ærgelse at skulle meddele gør dem endnu stærkere næste år.... Derfor er det vi som fans søger en redegørelse og nogle kræfter til at overgå den onde magt...

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,625

    Re: Åbent brev til FCK

    ›Standardfraser er i min bog ikke ambitiøst,

    Huh? En standardfrase kan være alting - forudsat, at det er noget nogen ofte siger.

    ›men når nu du
    ›spørger, så er det nok nuancerne jeg vil have frem.

    Og hvad du mener med dét forklarer du så i det følgende? Vi ser med:

    ›Hvad er det for en type hold vi skal vente? Nuværende stamme og mere brug
    ›af talenter?

    Det første kommer dels an på, om Backe bliver eller ej, om den kommende træner allerede nu er med til at vælge spillere, og især hvilke spillere det er muligt at få kontakt til, forhandlinger med og papir på. Alt dette er store usikkerhedsmomenter som vil rykke rundt på en hvilkensomhelst strategi indtil det sidste punktum er sat i de vigtige kontrakter. Angående det andet har NCH meldt ud, at der kommer flere spillere, herunder mindst én stjerneerstatning og med resten sigter man efter landsholdsniveau. Er det ikke godt nok for dig femgår det af ovenstående, hvorfor det ikke kan pæciseres yderligere.

    ›Går vi direkte efter succes i ec eller RL.

    Hvad betyder det?

    ›Skal
    ›spillestilen ændres afhængig hvilke spillertyper vi får.

    Se ovenfor.

    Går vi
    ›efter egen talenter eller......................... ........

    Vil du virkelig have et ja/nej-svar på om man satser på egne talenter?

    osv.
    ›osv.

    Dine spørgsmål var nu ikke videre præcise eller mange.
    Vi är inte med för att byta tröjor, ta autografer och se arenor och sånt skit. Oscar Wendt
    Perec's Avatar

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Åbent brev til Billetlugens talentløse organisation
    By n1n10 in forum De korte linier
    Svar: 110
    Sidste Meddelelse: 19.03.07, 12:49
  2. Åbent brev til Arbejdsmarkedsstyrelsen
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 04.12.06, 22:29
  3. Et åbent brev til Mad Messias
    By Sokken in forum De korte linier
    Svar: 53
    Sidste Meddelelse: 02.10.05, 09:30

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •