Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Til Sørine (dit fæ)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    167

    Til Sørine (dit fæ)

    Jeg læste som de fleste andre Sørines indlæg i EB for en uges tid siden og i lettere harme skrev jeg et svar og sendte ind til redaktionen. De valgte at bringe dele af mit indlæg i søndagens udgave af avisen, men da der jo var strejke på Sjælland er der næppe nogle af mine fellow FCK-fans der har læst det.

    Hvis det har nogen interesse, kommer jeg med al min galde her:
    http://www.hilda.dk/TilSorine.doc

    ;-) Hilda

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    816

    Den er nu at finde i eb.dk

    men hvorfor egentlig al den harme over Sørine?

    Hun giver jo blot udtryk for, hvad hun (samt en ukendt størrelse af bekendte personificeret i ordet "man") har af mangel på følelser overfor FCK. Det pudsige er, at der udenfor vores egen lille FCK andedam er indtil flere, der deler den holdning og de fordomme Sørine lægger for dagen.

    I stedet for at gå efter Sørine eller forsøge at forklare hvorfor der dukker 20.000 op i Parken, som du og Flemsemanden på mere eller mindre lødig facon gør, så var det måske en idé, at tage Sørines skriv til efterretning, og arkivere dette.

    Jeg læser ikke Sørines skriv som den fornærmelse mange andre har gjort, men nærmere for et udtryk for, hvor lidt man i journalistkredse og den brede befolkning har af forståelse for, hvilken størrelse FC København i grunden er. Men også, og dette er en væsentlig detalje, hvor romantiseret et forhold medierne har til dette lands 2. fodboldforretning - de køber stadigvæk dogmet om klubånd og gespensterne fra fortiden - og har ukritisk slugt vestegnens misundelsessvada om, at PS&E kun er et cirkusforetagende, hvor fodbolden har urmieligt trange kår, og snart bliver luget ud til fordel for forretninger af mere lukrativ karakter. Det kan jo siges meget kort, hverken Sørine, et hobetal af sportsjournalister eller ledere og tonaangivende fans derude har fattet et suk af det hele.

    Mvh
    Peter
    "Impulser, det er noget kvinder får når de kører plasticken gennem revnen" - Henrik Rønsbo
    PeterMT's Avatar

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    167
    Du skriver:
    Det kan jo siges meget kort, hverken Sørine, et hobetal af sportsjournalister eller ledere og tonaangivende fans derude har fattet et suk af det hele.

    Men er det ikke også lidt det jeg har gjort...jeg håber ikke du mener at mit indlæg ikke var "lødigt"? Jeg tager jo blot fat i de ting jeg synes er decideret fordomsfuldt af hende...

    Men ellers gir jeg dig ret i, at det ikke er hende man nødvendigvis skal blive irriteret på. Men da hun forsøger at repræsentere mange ved sin brug af ordet "man", må jeg jo svare til hende og der igennem måske nå nogle af "dem" hun tror og du tror hun repræsenterer...

  4. #4
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837
    Hej Hilda,

    jeg læser theologi på københavns universitet og jeg elsker SGU FCK af hele mit hjerte. De tåbeligheder puritaneren Sørine( som jeg i øvrigt ikke kender/ ved hvem er,- måske et pseudonym? ) kommer med er efter mit bedste skøn IKKE værd at bruge mere tid på. Som jeg skrev på DGSL, er det ikke kun dårlig journalistik, men hendes symfoniske kopulering med de blå gule i ord er også fantastisk dårlig theologi!

    Sørine : Tag et purgativ og husk at man skal være åben for at man ikke kender hele sandheden!

    "Det eneste jeg ved er at jeg intet ved!"

    Mvh

    zebos, Stud.theol
    Sidst redigeret af zebos : 29.05.03 kl. 10:52
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    816
    Det med lødighed var møntet på Flemsemanden. Hans måde at besvare Sørine på er yderst infantil:

    Sørine: Man kan ikke elske FCK
    Flemming: Du er skabsracist og bliver med garanti en dårlig præst a la Pastor Krarup.
    Det er i alt fald ikke en værdig måde at tryne en fordomsfuld verbal kombatant på.

    Jeg synes din reaktion til EB lugter vel meget af, at du er/blev meget fornærmet på Sørine og det hun prøver at repræsentere, og derfor følte jeg mig lidt kaldet til at give dig et enkelt ord med på vejen. Jeg tror vi i fankredse og FCK/PS&Es ledelse skal passe på vi ikke bliver en tand for nærtagende.
    Vi lever et eller andet sted stadigvæk på paranoiaens rand i frygt for, hvad Slangetunge med det krøllede og lettere bullimistiske udseende rent politisk kan bage af rævekager såvel fodbold- som landspolitisk. Derfor reagerer man også temmelig kontant på pressens mere eller mindre vellykede stunts på at kapre læsere (kunder i biksen), men fortjener den slags i det hele taget opmærksomhed?
    Det bedste svar til Sørine og alle ligesindede har Henrik Rønsbo i sin tid givet SVARET
    http://www.cf.dk/hr.html
    og når først de fatter dette, så slipper vi måske for at bekymre os om den slags petitesser. ;)

    Måske burde vi selv gå i offensiven og anklage alt og alle for at være ufede :o)

    Hilsen
    Peter
    "Impulser, det er noget kvinder får når de kører plasticken gennem revnen" - Henrik Rønsbo
    PeterMT's Avatar

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    816

    Til Zebos

    Hey!

    nedenstående havde været passende svar til Sørine :o)

    Sørine : Tag et purgativ og husk at man skal være åben for at man ikke kender hele sandheden!

    "Det eneste jeg ved er at jeg intet ved!"
    "Impulser, det er noget kvinder får når de kører plasticken gennem revnen" - Henrik Rønsbo
    PeterMT's Avatar

  7. #7
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Til Peter CF2

    Hey Peter CF2,

    Tak! ;-)

    Mvh

    zebos

    Ps. Vi ligger nummer 1!
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvad er dit forhold til skyllemiddel?
    By Fuego in forum Diverse
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 06.09.08, 10:28
  2. Dit soundtrack til efteråret 2005
    By CF39 Thomas in forum Kultur
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 15:28
  3. Hvad er dit forhold til fodbold
    By superestrella in forum De korte linier
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 25.05.04, 12:23
  4. er jeg den eneste der glæder mig (om Sørine G.)
    By bad boy in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 04.03.04, 23:22
  5. Vores gamle ven Sørine
    By Raz in forum Diverse
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 19.01.04, 18:41

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •