Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 49

Emner: Kommer der en makker til Linderoth? Hvem?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    60

    Kommer der en makker til Linderoth? Hvem?

    Kan godt være det bare er mig, og at der allerede findes en tråd der belyser dette emne. Og så er jeg jo allerede dømt som værende et dovent og usselt menneske, som burde flytte til betonen og sige abelyde resten af mit liv...

    Men er der nogen gode bud på hvem der kan udfylde rollen som central midt ved siden af/foran Linde? De fleste lader til at være enige om at vi er for skrøbelige hvis der satses ensidigt på Røll, men jeg mener heller ikke hverken Würtz eller Ericsson passer på den profil NCH tilsyneladende går efter - Würtz er en spændende spiller, men mangler hovedspillet. Der er Ericsson marginalt bedre, til gengæld er han i mine øjne alt for Hoseth'sk i sin indstilling til defensivt arbejde...

    Men hvem er han, vores problemknuser? En hovedstødsstærk, løbevillig og kreativ spielmacher? Jeg kan ikke komme i tanker om nogen - ikke på det niveau vi kan tillade os at søge på ihvertfald! Ballack...

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Kommer der en makker til Linderoth? Hvem?

    Ballack bliver det desværre ikke - før til foråret når vi sætter
    hormon-turboen på!

    Røll har de kreative kræfter og idéer der skal til, men han er
    for klein til - efter min mening. Jeg ser gerne Ericsson sammen
    med Linde, men også hvis vi snakker en diamantformation med
    Linde som bageste og Mr. X som foreste, kunne man måske
    forestille sig Mr. X værende Marcus Allbeck? Altså en 4-3-1-2..

    Måske for frækt, men jeg har svært ved at se ham i en decideret
    angrebs-rolle kontra VFM + Ihje..
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    60

    Re: Kommer der en makker til Linderoth? Hvem?

    Jeg ved nu ikke om Røll ligefrem er for "klein" - godt ord i øvrigt, meget københavnersk ;) - han hovedspil er ihvertfald godt nok til at udfylde rollen. Men det kan da godt være at det er Allbäck der er tiltænkt pladsen foran Linde. Han skulle jo efter sigende have et ok hovedspil qua sin gode fysik, han er løbestærk og kan deltage i kombinationerne... Hvem ved? Så dog stadig gerne en ægte kreatør - men det er vist svært på det niveau vi har nu. Det er selvfølgelig en nærmest kætterisk tanke, men de har vist en ude på pestegnen som ville passe perfekt ind - og som kan tale med Linderoth... ;)

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,816

    Re: Kommer der en makker til Linderoth? Hvem?

    Der er nævnt en del forslag i denne tråd af kurt Strand: http://sidelinien.dk/forums/showthread.php?t=15242

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    50

    Re: Kommer der en makker til Linderoth? Hvem?

    Jeg kender ikke Albäck særlig godt, men jeg har hørt beskrævet som boksspiller, og derfor lyder det ikk som om at han kan udfylde rollen som offensiv midt/hængende angriber.

    Hvorfor er det at i lægger så meget vægt på hovedspillet? I mine øjne er det da ikke den vigtigste egenskaber, som en spiller i den rolle skal besidde.


    - KarateKoen

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    60

    Re: Kommer der en makker til Linderoth? Hvem?

    Den med hovedspillet er afledt af snakken om at Tommy Svindal Larsen blev droppet, fordi klubben ledte efter en anden type... Og jeg tror hovedspillet betyder noget der. Det betyder jo altså trods alt noget hvem der får hovedet først på et udspark... Men kan da godt være at det ikke er det der var grunden til at han blev droppet...
    Har Ballack ikke en lillebror eller noget...?

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    136

    Re: Kommer der en makker til Linderoth? Hvem?

    Til at udfylde posten som makker til Linderoth på midten kunne jeg godt tænke mig at se en spillertype a la Martin Ericsson. Det vil sige en spiller der selv er gennembrudsstærk, og som samtidig kan fodre de to angribere med lækre og finurlige stikninger. Det er i hvert fald en dimension i FCK's spil som jeg har savnet i mange år - en midtbanespiller der kan udfordre forsvaret direkte og som samtidig har blik for sine medspillere. Martin Ericsson har kvaliteterne, men mangler som andre har nævnt det defensive aspekt i sit spil til at spille på midtbanen i en 4-4-2 opstilling, og passer langt bedre som hængende angriber, som har bliver brugt i Aab.

    Umiddelbart har jeg ikke nogle oplagte emner ... med mindre det er lykkedes at klone Peter Nielsen, Ståle, Myggen & Mio !!

    Men spændende at se hvad de fisker op af hatten ... for noget skal NCH/HB/Don Ø komme med for vores midtbane besidder pt. ikke styrken eller kvaliteterne til at klare SL/RL/UEFA.
    .. Vincent Vega ..

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    191

    Re: Kommer der en makker til Linderoth? Hvem?

    Hvad skal manden ved siden af Linderoth kunne

    Hvis vi beholder Linderoth - hvad vi nok gør, så skal vi gøre op om vi vil spille fladt på linie, eller med et decideret playmaker.

    Vi har van Heerden, der hvis vi vil spille med en offensiv 10'er på midten, har et kæmpepotentiale, og så skal der ikke købes ind til den plads, hvor Røll vil stadigvæk må banke på. Når van Heerden kan komme på Sydafrikas landshold er han også god nok til FCK!!

    Vil du have endnu en midt - altså 2 der løber på tværs af banen - men som
    der kan føre bolden mere frem end Linderoth, altså en ung og løbestærk Lønstrup udgave, ville Hutchinson fra Helsingborg være en ide, der har mange målgivende afleveringer, eller Sunday Oliseh sidst Dortmund. Sidstnævnte er som sagt meget hovedstødsstærk, men det problem bør Gravgaard købet så tildels have løst.

    Skal du have en ny Hjalte, der løber på langs fra mål til mål, er Stocholm en glimrende løsning, men Farums Thomas Christensen virker også som en ung meget lovende spiller, selv om løbepensummet endnu ikke er stort nok til at udfylde tomrrummet efter Hjalte. Daniel Jensen kunne henover sommeren vise sig som en mulighed, hvis han er helt ude i kulden i Bremen efter de har hentet Frings hjem fra Bayern

    Med Backe tror jeg desværre fortsat vi skal spille med en flad kæde på midten, uden ide og uden visioner, og hvis vedkommende skal være hovedstødsstærk ville jeg forsøge med Hutchinson fra Helsingborg, eller den eksotiske løsning Oliseh fra Dortmund, men helst så jeg Røll/van Heerden reelt fik chancen og vi ledte efter en VENSTRE BACK hvor vi er helt vildt dårlige og en venstre midt, for det er da den tyndeste ventre kæde vi nogensinde har haft i FC's historie

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    425

    Re: Kommer der en makker til Linderoth? Hvem?

    Fra ledelsens side er der jo lagt op til at nye kræfter skal have chancen. Jeg kunne sagtens forestill mig at man måske skubbede Silberbauer ind på den offensive midt, og derved gjorde plads til den fremragende lille boldjonglør, Elrio "Didrik" van Heerden.
    Køhlert har en pragtfuld udstråling.
    Infamous's Avatar

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    196

    Re: Kommer der en makker til Linderoth? Hvem?

    Hvorfor er det ingen der snakker om Bergvold??
    Jeg ved han har været meget skadet men er på trods af dette blevet betegnet som et stort talent hvis egentlige plads er på den centrale midt. Med ledelsens udmeldinger om at unge skal have chancen kunne der så ikke være tænkt på ham. Vi har trods alt haft en vis succes med unge spillere på midtbanen såsom hjalte og før ham Christian Poulsen.
    Mener da også at huske at Bergvold har gjort det særdeles godt de gange jeg har set ham spille central midt. Han har desuden kraften til at kunne give os noget skudtrussel udenfor feltet som vi i høj grad har manglet.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    425

    Re: Kommer der en makker til Linderoth? Hvem?

    ›Hvorfor er det ingen der snakker om Bergvold??
    ›Jeg ved han har været meget skadet men er på trods af dette
    ›blevet betegnet som et stort talent hvis egentlige plads er på
    ›den centrale midt. Med ledelsens udmeldinger om at unge skal have
    ›chancen kunne der så ikke være tænkt på ham. Vi har trods alt
    ›haft en vis succes med unge spillere på midtbanen såsom hjalte og
    ›før ham Christian Poulsen.
    ›Mener da også at huske at Bergvold har gjort det særdeles godt de
    ›gange jeg har set ham spille central midt. Han har desuden
    ›kraften til at kunne give os noget skudtrussel udenfor feltet som
    ›vi i høj grad har manglet.

    NCH har dog fornylig udtalt, at Bergvolds helt, HELT rigtigte position er på venstre midt.
    Køhlert har en pragtfuld udstråling.
    Infamous's Avatar

  16. #12
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Kommer der en makker til Linderoth? Hvem?

    ››Mener da også at huske at Bergvold har gjort det særdeles godt de
    ››gange jeg har set ham spille central midt.

    Bortset lige fra den der gang vi ikke nævner mod dem der vi ikke nævner.

    ›NCH har dog fornylig udtalt, at Bergvolds helt, HELT rigtigte
    ›position er på venstre midt.

    Er det muligt at det her er professionelt topfodbold og en spiller kan have to pladser som han er lige god på, uden at den ene er en falsk plads (som den må være hvis den anden er den "rigtige")?

  17. #13
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    425

    Re: Kommer der en makker til Linderoth? Hvem?

    ›››Mener da også at huske at Bergvold har gjort det særdeles godt de
    ›››gange jeg har set ham spille central midt.

    ›Bortset lige fra den der gang vi ikke nævner mod dem der vi ikke nævner.

    ››NCH har dog fornylig udtalt, at Bergvolds helt, HELT rigtigte
    ››position er på venstre midt.

    ›Er det muligt at det her er professionelt topfodbold og en
    ›spiller kan have to pladser som han er lige god på, uden at den
    ›ene er en falsk plads (som den må være hvis den anden er den
    ›"rigtige")?

    Spørg NCH, jeg citerer bare! Men som du sikkert har lagt mærke til i mit tidligere indlæg, synes jeg at Silberbauer kan rykkes fra kanten ind på midten. Så min mening er: JA, hvis det var min mening du ville have.
    Sidst redigeret af Infamous : 01.07.05 kl. 21:45
    Køhlert har en pragtfuld udstråling.
    Infamous's Avatar

  18. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    55

    Re: Kommer der en makker til Linderoth? Hvem?

    Jeg tror løsningen med den nuværende trup er, at Linde og Røll spiller centermidt og Bergvold og Silber spiller fløjene.

    Hvis Røll er oppe i tempo efter sin skade (jeg kan ikke selv læse det af indsatsen hos Silke) er det ikke nogen dårlig løsning. Røll fungerer både fremad og bagud på banen, og har ifht Linde og Hjalte klar bedre hovedstødstyrke. Jeg mener dog at der mangler en gardering (ud over de unge løver). Med Teo væk har vi ikke nogen erfarne spillere der kan tage pladsen.
    Cook

  19. #15
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,274

    Re: Kommer der en makker til Linderoth? Hvem?

    Kvist, Bertolt og Brandrup tror jeg ikke på ledelsen tør satse på allerede nu. Fredgaard er jeg overbevist om ikke har en fremtid i klubben, og Røll tror jeg også er tvivlsom. Men såfremt det kun er Fredgaard der smutter har vi kun Røll, Linde, Elrio, Bergvold Silber som jeg tror på ledelsen mener er klar til SAS-liga fodbold. Og da bare en enkelt skade hos en af dem, vil betyde Kvist, Bertolt eller Brandrup er med på bænken til en kamp, nægter jeg at tro på vi ikke - som minimum - køber én midtbanespiller. Faktisk er jeg også rimelig sikker på det bliver 2.

    Ved siden af Linde så jeg gerne en "boks-til-boks" spiller. Jeg vil have en spiller som både kan arbejde i det defensive, men også har offensive evner. Kreativitet mener jeg eksempelvis vi SKAL have. Jeg synes vi har manglet kreativitet fra den centrale midtbane i lang tid, og nu har vi så muligheden for at få det, efter Hjaltes afsked. En anden ting jeg har savnet er langskud. Således ser jeg gerne den centrale mand også på den front kan tilføre os noget. Og til sidst skal det også være en der er hovedstødsstærk. Det er jeg ret sikker på ledelsen vil have, og dermed udelukker jeg de emner der ikke er hovedstødsstærke. Hvem der så er denne mand som jeg gerne vil have kan jeg ganske enkelt ikke svare på.

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvem af de unge løver kommer vi til at se mere til?
    By Woody II in forum De korte linier
    Svar: 46
    Sidste Meddelelse: 04.06.06, 10:47
  2. Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 15.11.04, 21:02
  3. Der kommer jo ikke til at ske noget alligevel!
    By Bangsbo til FCK! in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 20.09.04, 13:48

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •