Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 18

Emner: Sunday Oliseh til RC Genk!

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    5

    Sunday Oliseh til RC Genk!


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,701

    Re: Sunday Oliseh til RC Genk!!

    Hvorfor dog? Hvad skulle vi bruge ham til? HVIS han i øvrigt havde lyst til at spille i Malta-ligaen?
    White Angel - SR's Cookie Monster
    "Med slutningen af Per Nielsens karriere er Brøndby blevet en mere sympatisk klub. Og det er ikke en rar følelse."
    White Angel's Avatar

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    5

    Re: Sunday Oliseh til RC Genk!!

    Jeg håber ikke du herved antyder at Genk er en bedre klub eller kunne være mere økonomisk lukrativ for Oliseh, da du i det tilfælde ville tage fejl!

    Genk ..... helt ærligt !

  5. #4
    MaQ er offline - Representin' N'Bronx -
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    642

    Re: Sunday Oliseh til RC Genk!!

    Arh.... Mon ikke han har sine bedste år bag sig.... Jeg tror ikke han ville være den løncheck værd det nok ville koste at hente ham... Når han oven i købet er raget uklar med mere eller mindre hver eneste klub han har været i og har været 1 år om at finde ny arbejdsgiver er det ikke noget jeg ærgrer mig over...

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Sunday Oliseh til RC Genk!!

    ›Jeg håber ikke du herved antyder at Genk er en bedre klub eller
    ›kunne være mere økonomisk lukrativ for Oliseh, da du i det
    ›tilfælde ville tage fejl!

    Aha. Kan du ikke argumentere lidt for dén påstand?

    Jeg har noteret mig, at Belgien ligger nummer 9 på UEFA's landerangliste, hvilket er en hel del bedre end Danmark, og da Genk sluttede nummer fire i den belgiske liga sidste sæson, er de dermed kvalificeret til UEFA-cup'en, hvor de tilmed vil være seedet, såfremt de når første runde. Deres chancer for at komme til gruppespillet er alt andet lige noget bedre end FCK's.

    Umiddelbart har jeg også svært ved at tro, at en topklub i Belgien ikke skulle kunne matche FCK økonomisk mht. løn.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  7. #6
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  8. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    5

    Re: Sunday Oliseh til RC Genk!!

    Well.....

    Vi kan jo starte med at se på deres stadium som har en max kapacitet på 24.604 hvad i sig selv jo ikke vidner om europæisk topklasse.

    KRC Genk er en overbygning på de to klubber KSV Waterschei THOR Genk og KFC Winterslag etableret i 1988, så man kan ikke rigtig tale om en klub med stolte traditioner. Indtil 1996 levede klubben som et elevator hold der rykkede op og ned. 1998/99 vandt klubben sit første mesterskab og i 2001/02 sit andet mesterskab. Siden da har klubbem stabiliseret sig om en Belgisk top klub dog uden at kunne true RSC Anderlecht og Club Brugge KV som som sådan sidder på magten i Belgisk fodbold pt.

    Jeg har forgæves forsøgt at grave finasielle detajler om klubben frem men vover dog at gisne at siden det er almen viden at FCK er en af de bedste fodbold forretninger i Europa må vi være bedre stillet end Genk finasielt. Derfor ville jeg mene at FCK skulle være i stand til at i det mindste tilbyde Oliseh en tilsvarende hvis ikke bedre kontrakt!

    Min pointe er at hvis vi som fans stiller os tilfredse med at det 3 bedste hold i den Belgiske Jupiler League er bedre og kan tiltrække større spillere end vores elskede FCK så er der noget galt!!

  9. Den følgende bruger er enig i dette:
    MBS

  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Sunday Oliseh til RC Genk!!

    ›Vi kan jo starte med at se på deres stadium som har en max
    ›kapacitet på 24.604 hvad i sig selv jo ikke vidner om europæisk
    ›topklasse.

    Nu siger stadionkapaciteten jo ikke i sig selv alverden om det sportslige niveau, og 25.000 er da i øvrigt ikke så dårligt. Man kan vist også godt være et par niveauer under europæisk topklasse og stadig være et par niveauer over for FCK. Det er nok tilfældet for KRC Genk.

    ›Jeg har forgæves forsøgt at grave finasielle detajler om klubben
    ›frem men vover dog at gisne at siden det er almen viden at FCK er
    ›en af de bedste fodbold forretninger i Europa

    Det er sandt at FC København er en af de klubber, der tjener flest penge, men målt på selve omsætningen i fodboldafdelingen er der stadig meget, meget langt til toppen - og sikkert også et stykke vej op til topklubberne i belgisk fodbold. Og det er altså omsætningen, der skal kunne bære udgifterne til spillerlønninger, hvis forretningen skal løbe rundt. Hvad der tjenes på Lalandia og kontortårne er ikke så relevant i dén sammenhæng.

    ›Min pointe er at hvis vi som fans stiller os tilfredse med at det
    ›3 bedste hold i den Belgiske Jupiler League er bedre og kan
    ›tiltrække større spillere end vores elskede FCK så er der noget
    ›galt!!

    Jamen, så må du vist hellere til at se i øjnene, at der er noget galt :-)

    Men altså: Vi aner jo ikke, om FCK overhovedet har tilbudt Oliseh en kontrakt. Det har man sikkert ikke i denne sommer, hvor det har været et tema at slippe af med de problematiske typer i spillertruppen - så ville det virke fjollet at gå ud og hente et notorisk problembarn.

    Pointen er bare, at det er en vildfarelse af rang at forestille sig, at FCK er en økonomisk langt stærkere og sportsligt mere attraktiv klub end KRC Genk.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,368

    Re: Sunday Oliseh til RC Genk!!

    ›Jeg håber ikke du herved antyder at Genk er en bedre klub eller
    ›kunne være mere økonomisk lukrativ for Oliseh, da du i det
    ›tilfælde ville tage fejl!

    ›Genk ..... helt ærligt !

    Udover de ting /Simon har nævnt kan det tilføjes, at Oliseh selv er nigerianer/belgier og hele hans familie bor i Belgien, hvorfor han også allerede for et par måneder siden sagde, at det var mest sandsynligt, han ville fortsætte der.
    HIC SUNT LEONES

  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    1,296

    Re: Sunday Oliseh til RC Genk!!


    ›KRC Genk er en overbygning på de to klubber KSV Waterschei THOR
    ›Genk og KFC Winterslag etableret i 1988, så man kan ikke rigtig
    ›tale om en klub med stolte traditioner. ›

    Med andre ord et vaskeægte plasticforetagende uden klebsjæl og med plasticfans med briller, der drikker alle Café Latte, der aldrig synger med under kampene, og som forøvrigt har tyvstjålet alle deres sange!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111 11111111
    Jeg hader den slags! Hader siger jeg !

    lidt i.a.
    Kasi-karma
    Fuego's Avatar

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Re: Sunday Oliseh til RC Genk!!

    ››Min pointe er at hvis vi som fans stiller os tilfredse med at det
    ››3 bedste hold i den Belgiske Jupiler League er bedre og kan
    ››tiltrække større spillere end vores elskede FCK så er der noget
    ››galt!!

    ›Jamen, så må du vist hellere til at se i øjnene, at der er noget galt :-)

    - Jeg tror hverken fans eller ledelse er tilfredse med, at hold (ikke blot top 2-3 stykker) fra den belgiske, hollandske og potugisiske liga (og sikkert flere andre ligaer under de helt store) tiltrækker bedre og større (navnemæssigt) spillere end FCK, men det kan og gør de, og derfor bør spørgsmålet nærmere dreje sig om, hvordan vi kommer dette til livs. Det er nemlig ikke noget FCK kan gøre på egen hånd... de danske klubber skal være til udnytte de få chancer for succes der er, når de spiller internationale kampe. Således at ligaen bliver stærkere generelt. Det er lidt af et projekt! Men glem alt om, at FCK kan tiltrække bedre spillere Heerenveen, Genk, Braga osv., for det kan FCK ikke. Vi kan tiltrække marginalt bedre spillere end mindre regionale konkurrenter, og stort set de samme spillere som Malmø, Brøndby, Rosenborg osv.

    ›Men altså: Vi aner jo ikke, om FCK overhovedet har tilbudt Oliseh
    ›en kontrakt. Det har man sikkert ikke i denne sommer, hvor det
    ›har været et tema at slippe af med de problematiske typer i
    ›spillertruppen - så ville det virke fjollet at gå ud og hente et
    ›notorisk problembarn.

    - Det er nu først efter han ramte Tyskland i anden omgang, at han er blevet et problembarn, men det er så ligegyldigt. Jeg tror ikke at FCK har tilbudt ham en kontrakt - det ville være besynderligt hvis man havde i hvert fald.
    Der er ingen tvivl om, at han ville være os en god spiller, hvis han kunne integreres og fungere i truppen, men hvorfor tage chancen, når oddsene på forhånd ser så dårlige ud?

    ›Pointen er bare, at det er en vildfarelse af rang at forestille
    ›sig, at FCK er en økonomisk langt stærkere og sportsligt mere
    ›attraktiv klub end KRC Genk.

    - Klart... selvom den vildfarelse virker som en dejlig virkelighedsflugt for ikke så få herinde.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,479

    Re: Sunday Oliseh til RC Genk!!

    ›Nu siger stadionkapaciteten jo ikke i sig selv alverden om det
    ›sportslige niveau, og 25.000 er da i øvrigt ikke så dårligt. Man
    ›kan vist også godt være et par niveauer under europæisk topklasse
    ›og stadig være et par niveauer over for FCK. Det er nok tilfældet
    ›for KRC Genk.

    Det tvivler jeg nu meget på. Både sportsligt og økonomisk. Et andet eksempel er AZ Alkmaar, der rent faktisk har brugt færre penge end FCK i Backe-perioden, og Hjaltes årsløn i Hereenveen på angiveligt 2 millioner om året er jo heller ikke noget videre. Man skal altså ikke bare på forhånd afskrive Danmark eller FCK. Og med de officielle målsætninger om at blive en europæisk medspiller, er det i hvert fald en ret pessimistisk holdning at indtage.

    P.S. Dette har ikke noget specielt med Sunday Oliseh at gøre, da der har spillet mere personlige ting ind i hans skifte.
    Løns er FCK's sjæl

  18. Den følgende bruger er enig i dette:
    MBS

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    643

    Re: Sunday Oliseh til RC Genk!!

    ››
    ››KRC Genk er en overbygning på de to klubber KSV Waterschei THOR
    ››Genk og KFC Winterslag etableret i 1988, så man kan ikke rigtig
    ››tale om en klub med stolte traditioner. ›

    ›Med andre ord et vaskeægte plasticforetagende uden klebsjæl og
    ›med plasticfans med briller, der drikker alle Café Latte, der
    ›aldrig synger med under kampene, og som forøvrigt har tyvstjålet
    ›alle deres sange!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111 11111111
    ›Jeg hader den slags! Hader siger jeg !

    Men alle med ren straffeattest og en IQ der ikk er påvirket af deres permanente metadonforbrug...

  20. #14
    CPH12 er offline Krævende fan en masse
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    242

    Re: Sunday Oliseh til RC Genk!!

    Det er for så vidt i orden at bruge kolde fakta såsom UEFA rangliste osv til at forklare hvorfor FCK ikke kan tilrække sig spillere af 'større' kaliber. Det er gode argumenter!

    Og kan godt være at superligaen er på niveau med Malta, men FCK har til gengæld en del at kunne tilbyde en spiller rent økonomisk. Det er set før, at fhv store spillere vælger en lavere rangerende liga hvis kontrakten er fristende!Tiltrækningsgraden ligger i mine øjne mere og mere i størrelsen af kontrakten, like it or not!

    Dette princip kunne FC jo evt efterprøve, dvs få et par semi-internationale navne i truppen og håbe på, at flere tilskuere vil betale for at se 'giraffen', og derved tjene flere penge den vej. Følgevirkningerne kunne og skulle være et bedre fc hold, et løft i ligaen, forhåbentlig bedre europæiske bedrifter, bedre rangering og derved et mere attraktivt sted for profiler at komme hen, nu hvor der har været forgangsmænd.

    Jeg ved godt at jeg er overpositiv og idealisere hele scenariet, men der er jo noget om snakken. I mine øjne handler det bare om prioritering af udgifter hos ledelsen og størrelsen af kontrakten man tilbyder spillere.

    - og lige inden slagene hagler ned over mig, nej - jeg er ikke interesseret i at se FC går fallit, men tilgengæld kan vi vist alle blive enige om, at der er råd til at flotte sig lidt, bare i ny og næ, og hvis underholdningsværdien og kvaliteten højnes er det vel i alles interesse!

    Over & out

    CPH12
    Sidst redigeret af CPH12 : 26.07.05 kl. 10:26
    IMO:
    2011/12 - Fiasko-sæsonen uden lige i FC's historie - Gør stadig ondt!
    Vindermentalitet, sult og vilje fra første fløjt tak!!
    De andre må også gerne slå sig lidt på os!

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Re: Sunday Oliseh til RC Genk!!

    ›Det tvivler jeg nu meget på. Både sportsligt og økonomisk. Et
    ›andet eksempel er AZ Alkmaar, der rent faktisk har brugt færre
    ›penge end FCK i Backe-perioden, og Hjaltes årsløn i Hereenveen på
    ›angiveligt 2 millioner om året er jo heller ikke noget videre.

    - De 2 mio. om året du her nævner, er ligeså angivelig ca. 3 gange mere, end hvad han blev tilbudt af FCK. Om det så er et udfald af spøjs kontraktfohandling eller mindre omsætning (og dermed mindre kontrakter) i FCK, skal jeg ikke gøre mig klog på. Blot vil jeg forholde mig til, at Hjalte formodentlig får en gennemsnitsløn i Heerenveen - hvis ikke i den lavere ende - og hvis 2 mio. om året er udtryk for det, er der, trods alt, et stykke vej op for FCK.

    ›Man skal altså ikke bare på forhånd afskrive Danmark eller FCK.
    ›Og med de officielle målsætninger om at blive en europæisk
    ›medspiller, er det i hvert fald en ret pessimistisk holdning at
    ›indtage.

    - Afskrive på forhånd? Nej, men hvem gør dog det? Den "pessimistiske" (jeg kan ikke se noget pessimistisk i den) holdning er vel netop baseret i de ret håndgribelige sager, der igen og igen indikerer, at hverken FCK eller den danske liga er den europæiske medspiller, vi gerne vil være. Endnu i hvert fald. Jeg mener, det kommer stadig bag på folk, at spillere vælger eks. Heerenveen, Genk (ikke dermed sagt, at FCK var et alternativ for Oliseh) og klubber i den størrelsesorden. Jeg undrer mig over, hvordan man til stadighed kan blive ved med at have den naive tro på, at FCK skulle være mere og bedre end de klubber. Jeg er helt på linje med dig i, at vi skal forholde os til ambitionerne - men sålænge de langtfra er blevet opnået, så ser verden altså noget anderledes ud.

    Og nu du nævner AZ som eks., kunne det så ikke være en mulighed, at de kan skaffe bedre spillere til en billigere penge, fordi de, alt i alt, er mere attraktive end os?

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Sunday Oliseh - 2005 tråden
    By kurt Strand in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 24.07.05, 13:29
  2. Oliseh ...
    By Firefyrre in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 15.06.04, 21:35
  3. Sunday Oliseh
    By Big Pete in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 13.03.04, 09:41

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •