Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Taktik i HT

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Taktik i HT

    Aldrig nogensinde er det lykkedes mig at få nosser store nok til at rode rundt med taktikkerne i HT, og jeg ved heller ikke hvad jeg skal kigge efter for at få lortet til at virke! Nogen der ved hvordan hver taktik fungerer og også mod hvilke hold man skal bruge dem osv.?

    Når man spiller PIC, er det så en god idé at dine spillere er i god form, eller gør det ingen forskel? Grunden til jeg spørger er at jeg mindes at have læst et sted at jo bedre formen er på spillerne, jo mindre bliver forskellen fra en normalt spillet kamp til en PIC.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    90

    Re: Taktik i HT

    Da Hattrick og ikke mindst taktikkerne er lidt omfattende ville det være en god ide at læse reglerne igennem. Evt. lidt af gangen.

    Men jeg kan da godt lige kort fortælle lidt om hvad pic (play it cool/tag det roligt) indebærer. Under kampen sænkes din midtbanerating og tilgengæld stiger din holdånd. Men det er først efter kampen... Så man spiller typisk pic i kampe hvor man smider sig hvis man tror man har tabt på forhånd. Eller i kampe hvor man spiller mod svagere modstandere så man godt tør spille med en dårligere midtbane end normalt

    Morten N

    BigN46 fra Whiskybæltet III.9

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Taktik i HT

    ›Da Hattrick og ikke mindst taktikkerne er lidt omfattende ville
    ›det være en god ide at læse reglerne igennem. Evt. lidt af
    ›gangen.

    Jeg har læst reglerne, men hvis der ikke er nogle spændende ting udover hvad der står i dem, så kan det da også bare være ligemeget :)

    ›Men jeg kan da godt lige kort fortælle lidt om hvad pic (play it
    ›cool/tag det roligt) indebærer. Under kampen sænkes din
    ›midtbanerating og tilgengæld stiger din holdånd. Men det er først
    ›efter kampen... Så man spiller typisk pic i kampe hvor man smider
    ›sig hvis man tror man har tabt på forhånd. Eller i kampe hvor man
    ›spiller mod svagere modstandere så man godt tør spille med en
    ›dårligere midtbane end normalt

    Ja, det ved jeg, men jeg tænkte mere på om spillerne "mister" deres form med et par point, eller om de mister point fra deres egenskaber når man spiller PIC. Hvis du forstår hvad jeg mener?

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    1,012

    Re: Taktik i HT

    Altså selvfølgelig kan man sige at de mister mere, når de er i god/udmærket form, fordi de er bedre spillere. Men tabet er lige stort, uanset hvor god din midtbane er.
    -

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    376

    Re: Taktik i HT

    Taktik er meget vigtigt i hattrick. Der er meget stor forskel på om man bruger det eller ej. Jeg vil vurdere, at man vil have meget svært ved at komme længere frem i hattrick end en placering som elevatorhold mellem VI og V.

    PIC/MOTS er den absolut vigtigste taktiske del af hattrick. Denne type taktik har kun effekt på midtbanen, der er hattricks vigtigste kæde, idet det er der chancerne skabes. PIC kræver en træner med lederegenskab. Helst god men helt ned til dårlig kan også gå an. Når man spiller PIC bliver midtbanen dårligere under kampen tilgengæld stiger holdånden to niveauer efter kampen, og holdånden har en stor betydning for midtbanens præstation, som vi f.eks så i en kamp i sideligaen fornyligt. Holdånden vil altid falde mod fattet som er initialniveauet, hastigheden er bestemt af trænerens lederegenskab. Med en træner med god lederegenskab kan man holde en meget høj holdånd ved at pic'e en gang imellem, mens effekten aftager når lederegenskaben falder. Det er altid en god ide at spille PIC mod lette modstandere, hvor man er sikker på at få midtbaneovertaget, samt mod umulige modstandere, hvor man alligevel taber. De er en god ide at bruge pic taktikken langsigtet dvs at se en 4-5 kampe frem og så lægge en plan for hvordan man kan komme til at toppe mod din store konkurrent i ligaen. Cuppen er også ideel til PIC, fordi man typisk spiller mod meget lette eller meget svære modstandere. Uden en fornuftig pic strategi er det svært at få resultater i hattrick, især fordi de andre hold også bruger pic.

    Mots er farlig men meget brugbar. Konsekvensen af MOTS er, at holdånden halveres efter kampen, hvilket kan være katastrofalt for midtbanen i de kommende kampe. Det handler om et finde en højst to kampe i løbet af sæsonen, hvor Mots kan gøre en forskel, og hvor man samtidig har en meget let eller meget svær kamp efterfølgende, så man uden problemer kan pic'e og dermed reetablere holdånden. Sæsonens sidste kamp er altid en Motskamp, fordi holdånden nulstilles i pausen.

    Min vurdering er, at man afhængigt at ligakonkurrenterne og trænerens lederegenskab kan forbedre sin placering med en plads eller to, hvis man har en god PIC/Mots strategi. Og under alle omstændigheder kan man forbedre sin midtbane markant i de vigtige kampe ved at styre holdånden med taktik.
    Insane Greeks #1

    København (96) er officielt europæisk topklasse - nu kun 71 pladser fra top 25

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Taktik i HT

    ›PIC/MOTS er den absolut vigtigste taktiske del af hattrick. Denne
    ›type taktik har kun effekt på midtbanen, der er hattricks
    ›vigtigste kæde, idet det er der chancerne skabes. PIC kræver en
    ›træner med lederegenskab. Helst god men helt ned til dårlig kan
    ›også gå an. Når man spiller PIC bliver midtbanen dårligere under
    ›kampen tilgengæld stiger holdånden to niveauer efter kampen, og
    ›holdånden har en stor betydning for midtbanens præstation, som vi
    ›f.eks så i en kamp i sideligaen fornyligt.

    Meget enig, jeg er desværre først begyndt at bruge PIC "ordentligt" i denne sæson, og det har virkelig hjulpet mit hold med de ekstra procent som gør et tophold. Og hvad er det i øvrigt for en kamp i sideligaen du tænker på, you bastard ;)

  8. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    77

    Re: Taktik i HT

    Check "community" -> links -> GM-ulstrups hjælpesider samt ikke mindst den kollosale samling på
    http://www.ht-arena.com/vejgaardfore...hp?page=Guides

    Du er også velkommen til at kaste en HT-mail efter mig: Managernavn Hegel, hold FC ZeitGeist i VI.858
    Hegel - nu mer' plastic end plastic.

  9. #8
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Taktik i HT

    www.statkabel.hattrick.nl

    Mange gode links... :o)
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståles taktik?
    By monty burns in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 17.03.06, 18:22
  2. Taktik i Football Manager '05
    By Outpatient in forum Spil
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 20.11.05, 20:49
  3. FM2005 taktik
    By KK in forum Spil
    Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 09.06.05, 20:28
  4. Taktik????
    By FCKbh1 in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 11.04.05, 11:42

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •