Viser resultater 1 til 11 af 11

Emner: sidelinien.dk

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    99

    sidelinien.dk

    Heyzan til alle champs!!!


    Tak for en jätte bra dag til alle fra gulddagen og alle på roskilde festival som man nu stødte ind i ;)

    Ser at DGSL nu er helt væk og det føler jeg virkeligt er et tab ! Ved godt at designet osv. var håbløst forældet men træ strurkturen er helt genial til fan fora hvor alle indlæg alligevel kun er interesandte i max. 1 dag.

    DGSL var KLART den side undertegnet besøgte og holdt mest af på nettet !

    Derfor vil jeg høre den ærede Debat Junta om det er i orden hvis jeg åbner et domæne (evt. sidelinien.dk) og laver et forum i samme stil med det gode gamle.

    Vil selvfølgelig også høre om folk og fæ overhovedet har interesse i at sludre træet kommer op igen, ellers bliver det nok lidt tamt.


    ForZa't god dag
    Stodder B

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    22

    jeg kan følge dig, men...

    du vil støde ind i et problem hvis du vil bruge adressen sidelinien.dk Et andet kendt selskab står nemlig som ejer af domænet ;O)

    MEN der ud over begræder jeg også beslutningen. Er bange for at mange tråde vil smutte ud i ingen ting. På den gamle sidelinje kunne man med garanti regne med et (kompetent) svar inden kort tid hvis man havde en kommentar eller blot havde lyst til at lufte vingerne. Det kan jeg frygte bliver lidt svært med det nye forum. Jeg har gennerelt intet imod nye tiltag, men ikke alt nyt er godt nyt.

    Mht. dit foreslag, ja så er jeg da klar, og det tror jeg mange er, men det vil nok også tage tid og enorme mængder energi at få noget fornuftigt op at køre (skal jo konkurere med FCKFC)

    Men pøj pøj herfra
    Sidst redigeret af Tve : 30.06.03 kl. 10:40

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    22

    Re: jeg kan følge dig, men...

    Men glemte lige at sige, at når en masse kritik er havlet ned over det nye debatforum, så har det også en masse fede tiltag. Bare sådan for at forvire helt og aldeles omkring min holdning ;O)


    Tve der glæder sig en smule til vi skal igang igen

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    6

    Nye nye sidelinie holder altså ikke..

    Ja det her går altså ikke.
    Hvad med at opsætte en news server?
    eksempelvis news.fckfc.dk
    Så kunne man få et layout der svarer til den gamle sidelinie men samtidig selv styre hvor mange tråde man vil have osv.
    Hvis det SKAL være webbaseret så er jeg ked af at sige det, men sso er faktisk et godt design. Er vi for stolte til at kopiere det?

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    29

    Re: sidelinien.dk

    [QUOTE=Stodder B]Heyzan til alle champs!!!


    Ser at DGSL nu er helt væk og det føler jeg virkeligt er et tab ! Ved godt at designet osv. var håbløst forældet men træ strurkturen er helt genial til fan fora hvor alle indlæg alligevel kun er interesandte i max. 1 dag.

    Træstruktur er også muligt på DNSL:)

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    25

    Lukningen af DGSL er en katastrofe

    Jeg er helt uforstående overfor at DGSL er lukket? Er der nogen grund til at lukke den - der er vel ingen vedligeholdelse af sitet.

    Jeg vil virkelig komme til at savne de dage hvor man skrev fckfc.dk/sidelinien i sin browser og kom ind på verdens mest overskuelige og no-nonsens debatforum.

    Jeg brugte aldrig andet end DGSL, og synes designet der var klart bedre og mere brugervenligt end DNSL.

    Kan nogen svare på hvor meget trafik der var på DGSL? Var jeg måske den eneste (o;

    Vh DEX
    - Far er ikke vred - far er skuffet!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    645

    Re: Nye nye sidelinie holder altså ikke..

    Citat Oprindeligt indsendt af siksak
    Ja det her går altså ikke.
    Hvad med at opsætte en news server?
    eksempelvis news.fckfc.dk
    Så kunne man få et layout der svarer til den gamle sidelinie men samtidig selv styre hvor mange tråde man vil have osv.
    Hvis det SKAL være webbaseret så er jeg ked af at sige det, men sso er faktisk et godt design. Er vi for stolte til at kopiere det?
    Det er synd og skam at den gamle sidelinie skal afgå permanent med døden. Den var lynhurtig at få et overblik over i forhold til denne utrolig rodede brugergrænseflade - men det er vist noget der arbejdes på(?).

    Måske burde fckfc's web-hold have ventet på at slå den gamle sidelinie ihjel før man var 100% klar med den nye - det her virker en smule amatøragtigt.

    En newsgroup ville være et fint supplemant til Sidelinien, men næppe til at erstatte siden fuldt ud.

    /Martin A

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    29

    Re: Lukningen af DGSL er en katastrofe

    Hejsa

    Man skal vænne sig til alt nyt, og tror du ikke bare det er det du reagere imod? Der går nok ikke så længe, så virker dette forum lige så overskueligt som det gamle - og husk på at det ikke er færdigudviklet endnu.

    Prøv at kigge lidt rundt, så finder du ud af at der er mange rigtig fede features på DNSL.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    114

    Re: Nye nye sidelinie holder altså ikke..

    Citat Oprindeligt indsendt af Martin A
    Måske burde fckfc's web-hold have ventet på at slå den gamle sidelinie ihjel før man var 100% klar med den nye - det her virker en smule amatøragtigt.
    Som jeg før har nævnt, så er jeg enig med alle der savner dgsl. Det er dog tidligere blevet nævnt, at netop vedligeholdelsen omkring den gamle, "umuliggjorde dens fremtid". Måske den lidt mere kaotiske præsentation gjorde det sværere at rydde op og luge ud ? Men det var mit håb, at log-in fra fckfc.dk ville hjælpe på dette også.

    Et eksempel på dgsl vs dnsl kan vi få ved at kigge på en af dagens nyheder på tv2 : http://sporten.tv2.dk/nyheder/index....=27673&forside

    citat :

    "De nykårede danske fodboldmestre fra FC København er landets eneste klub med SAS Liga-status, der lever op til DBU's nye skærpede stadionkrav." (de 11 andre klubber benytter hjemmebane på dispensation)

    En sådan nyhed ville normalt starte en tråd på dgsl, hvor der ville være håne-ret og "så kan de lære det" og andre lækre posts, hvor alle havde mulighed for at give sit besyv med. Men hér - er det ikke startet en eneste tråd omkring dette emne. Hvis man kigger på oversigten under Generel Debat så er der kun postet i 4 tråde... det er da lidt trist. Ikke at jeg savner Kurt Strand's top20-liste over snarlige køb, men jeg savner altså lidt rygter og hastige kommentarer.

    Jeg ved godt, at det hele nok skal blive bedre med tiden. Men jeg frygter, at for mange allerede har opgivet inden da. Tror desværre i har mistet en del brugere, ved at cutte dgsl (uden notits på den gamle site) og uden at sætte et velkørende alternativ op, samtidigt.

    Mht. konkurrenter til denne sidelinie, så er jeg af princip modstander af dette... et forum som ikke er under fckfc er altså ikke det samme. Et sådant site vil også kræve vedligeholdelse og admins med hår på brystet.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    583

    the king is dead - long live the king

    Ja, jeg mener jo at den gamle sidelinie var langt mere overskuelig, og man slap for alt det "fancy" sjov, som ikoner, smileys, html-editering osv..

    designet var måske ikke verdens kønneste, men helt ærligt: hvor mange kom derind for at nyde synet? Vi debatterede og jeg synes faktisk at antallet af indlæg var ganske passende!

    MAO: Jeg vil have den gamle sidelinie tilbage!!

    kimBlim// der også synes en news-server er en fed ide, så vi kan få en newsgroup direkte i mailen :)
    Ståle RAUS!

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    118

    Re: sidelinien.dk

    Hej

    Jeg kan god se at der er langt flere muligheder, features og tivoli-efekter på DNSL. Men det var nu ikke noget jeg savnede på Den Gamle SideLinie.

    Det jeg savner mest er dog at man ikke på en side kan se alle indlæg og svarene derpå (i overskrift). Man skal ind og se om det er en 'Generel', en 'De lange linjer', eller en 'Fan til Fan' diskussion. Samtidigt kan man ikke se om en debat undrevejs tager en anden drejning.

    Jeg kunne ikke se noget problem i at DGSL og DNSL begge kunne køre videre.

    Jeg kikkede lige lidt rundt på et par af de andres klubbers debatsider.

    BIF: http://www.bif-support.dk/sso/
    Som DGSL (9 ud af 10*)

    AAB: http://www.debatside.dk/Debat/webbbs_config.pl
    Som DGSL, (8 ud af 10*, Ingen afstand mellem indlæggene)

    AGF: http://www.agf-fanclub.dk/faestningen/list.php?f=2
    Lokumsrulle-debat (7 ud af 10*, Plus for at der er muligt at se alle overskrifterne på forsiden)

    FCK: http://fckfc.dk/forums/forumdisplay.php?f=2
    Lokumsrulle-debat/Træ-debat (6 ud af 10*, jeg mangler overblik)

    /Jan

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Censur på sidelinien
    By HuX in forum Kontoret
    Svar: 67
    Sidste Meddelelse: 23.08.09, 20:57

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •