Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 69

Emner: Hvem sagde dommertække ;c) ?

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    566

    Re: Dommerens indflydelse (ob fan)

    ›Bergdølmo kløver Borre til klart rødt.

    Nej til gult nummer 2 og deraf rødt (decideret fejlkendelse)

    ›Heerden bruger hånden ved 1-0.

    tror jeg ikke, har endnu ikke set billeder der bekræfter den udtalelse den eneste der appelerer har samme vinkel som den blev vist i tv (god nok tror jeg)

    ›Linderoth (med gult) sakser stokholm.

    ja der skulle han have haft det gule i modsætning til da han fik det (2 fejl der udligner hinanden men ikke hjæper på den samlede bedømmelse af hermansen)

    ›Borre smides ud efter endnu en svinsk albue fra møller.

    Hmm 2 albuer i den situation, han kunne have straffet begge men vælger ingen.
    borre bliver smidt ud for at skubbe dommeren der havde fået nok af ob spillernes brok (dommeren har fodboldloven på sin side her selvom det ligner en overreaktion imho)

    bad boy
    Waldorf: Why do we always come here
    Statler: I guess we'll never know
    Waldorf: It's like a kind of torture
    both: To have to watch the show

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    21

    Re: Hvem sagde dommertække ;c) ?

    Hvordan oplevede jer der så det på TV, men hensyn til første halvleg's afslutning. På stadion uret var der 30 sekunder af første halvleg tilbage da han fløjtede af.

    Gik stadion uret forkert, eller var det dommeren?

    I slutningen af anden halvleg var der noget knas med stadion uret, så hvem ved hvad der skete?

    Fed stemning i Odense :-)

  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    1,693

    Re: Hvem sagde dommertække ;c) ?

    Lindes gule kort er en klar fejldom, manden kan jo ikke forsvinde.
    Den anden situation folk taler om, spiller han jo KLART bolden, ikke skygge af frispark.

    Det er fandeme urutineret af Borre at skubbe til dommeren.

    I fodbold kan man flæske en modstander uden at det bliver opdaget, men at gøre noget mod manden med fløjten, det er jo ubegavet.

    Elrio situation minder lidt om EM 92 finalen, tror aldrig det kan blive bevist om der er hånd eller ej.

    men i bund og grund en præstation som selv Emil Laursen IKKE ville være stolt af
    Stedet hvor legender fødes
    Don Ekström's Avatar

  5. #49
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    8

    Re: Hvem sagde dommertække ;c) ?

    ››Man kan godt have en vis forståelse for, at OB i dag følte sig
    ››noget trist til mode over dommeren (hvis man kan kalde ham
    ››det)..... Bergdølmo burde vist nok have fået tidlig dusch, og
    ››Elrio viste strålende evner som håndboldspiller ved 1ste mål.
    ››
    ››Never minder, heldet følger de tossede og topholdene...... det
    ››kan vi kun blive til DM guld, hvis det fortsætter sådan
    ››
    ››Forza FC


    ›okay? kan jeg fornemme en hvis form for indebrændthed?
    ›hvis det ikke bliver dømt så er det ikke foregået, sådan er det...

    Det kand er være noget om...altså at er det ikke dømt er der ingen forseelse begået. Men er det så ikke på tide at vi som FCK tilhængere lukker kæften om den der imod Todi i Parken for gud ved hvor mange år siden. Der blev jo ikke dømt noget så der skete noget.

    Jeg synes personligt at kampen igår afspejlede 2 FCK hold. Vores svaghed med Bergdølmo blev i den grad udstillet. jeg troede at med afgangen af Tobiassen var det slut med langsomme forsvarsspillere...men nu har vi så en der er endnu mere langsom. 1 halvleg er vi spillet totalt ned.. Da OB så bliver lidt underkendt overtager vi 2 halvleg. Problemet er bare at det er ikke nok at spille godt i 1 halvleg.

  6. #50
    Kenned er offline Kollosal ægte plastikfan®
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    304

    Ikke mig!!!?11

    Jeg synes at Anders Hermansen dømmer en udemærket kamp på et højt teknisk og intensitivt niveau.

    Han laver, som jeg kan se det, kun 3 tydelige fejl.

    1: Bergdølmo kommer for sent til tacklingen af Borre, efter han har fået sit første gule. Linjevogteren vinker for frispark, men dommeren ser noget andet og fejlbedømmer situationen. Hvilket han indrømmede i Onside efterfølgende, (stor mand). Klart frispark og andet gule kort til Bergdølmo.

    2: #32 og Ophaug kæmper om et hovedstød. Albuer fra begge spillere, der bør give gult. Efterfølgende får Borre direkte rødt for at skuppe Hermansen i ryggen, hvilket er en korrekt dom, han skubber dommeren så denne tvinges 1 eller 2 skridt fremad. De efterfølgende berøringer af dommeren bør ikke give kort, da ikke har til hensigt at "true" ham, hvilket Borres skub klart så ud til at have.

    3: Ophaug sætter en skulder lige i brystet på #32 som en ren hævnakt. Her bør gives gult for tacklingen, eller rødt for hævnakten, dog kan det sidste være svært at vurdere, så gult havde nok været bedst.

    Borres udvisning kommer ikke til at betyde det store for kampens udfald, da OB i kampen, inden hans udvisning, havde produceret ca. 1½ chance (hvor Miti headede over målet og et skud uden for målrammen). I resten af kampen fik OB ikke produceret en chance på trods af (stort) spilovertag i 1. halvelg.

    Iøvrigt flot af dommeren, at han stiller op til Onside efter kampen, på trods af hans fejlkendelser af de situationeer samt at Borre fik det røde. Stor respekt herfra.
    /Kenned

    Lynhurtigt op igen som en ninja

  7. #51
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    147

    Re: Ikke mig!!!?11

    ›Jeg synes at Anders Hermansen dømmer en udemærket kamp på et højt
    ›teknisk og intensitivt niveau.

    ›Han laver, som jeg kan se det, kun 3 tydelige fejl.

    plus en hulens masse småfejl,bla synes jeg der var en del hands situationer og frispark der burde eller ikke burde være dømt (som går OB`s vej,specielt lige efter bergdølmo`s "rene" tackling :-D) ,men ok det sker jo.

    ›1: Bergdølmo kommer for sent til tacklingen af Borre, efter han
    ›har fået sit første gule. Linjevogteren vinker for frispark, men
    ›dommeren ser noget andet og fejlbedømmer situationen. Hvilket han
    ›indrømmede i Onside efterfølgende, (stor mand). Klart frispark og
    ›andet gule kort til Bergdølmo.

    Er enig i at det er ret stort,at han stiller op og ikke fejer noget ind under gulvtæppet, ingen undskyldninger med gul/rødt i den meget omtalte situation.


    ›2: #32 og Ophaug kæmper om et hovedstød. Albuer fra begge
    ›spillere, der bør give gult. Efterfølgende får Borre direkte rødt
    ›for at skuppe Hermansen i ryggen, hvilket er en korrekt dom, han
    ›skubber dommeren så denne tvinges 1 eller 2 skridt fremad. De
    ›efterfølgende berøringer af dommeren bør ikke give kort, da ikke
    ›har til hensigt at "true" ham, hvilket Borres skub
    ›klart så ud til at have.

    hmm tror ikke alle dommere ville give rødt der, nogle ville nok vælge at tale med manden,men ok hvis man hører brok efter hver situation, så kan man jo nå en grænse.

    ›3: Ophaug sætter en skulder lige i brystet på #32 som en ren
    ›hævnakt. Her bør gives gult for tacklingen, eller rødt for
    ›hævnakten, dog kan det sidste være svært at vurdere, så gult
    ›havde nok været bedst.

    Nu vælger han at lade være med at give kort til de implicerede i den første situation og ja han kunne vælge at give gult for "hævnakten,men hm måske meget godt han ikke gør, da sindende måske så ville koge helt over (hvem ved)

    ›Borres udvisning kommer ikke til at betyde det store for kampens
    ›udfald, da OB i kampen, inden hans udvisning, havde produceret
    ›ca. 1½ chance (hvor Miti headede over målet og et skud uden for
    ›målrammen). I resten af kampen fik OB ikke produceret en chance
    ›på trods af (stort) spilovertag i 1. halvelg.

    ›Iøvrigt flot af dommeren, at han stiller op til Onside efter
    ›kampen, på trods af hans fejlkendelser af de situationeer samt at
    ›Borre fik det røde. Stor respekt herfra.

    tjah men man skal heller ikke glemme,at de OB spillere/ledere der bliver trukket hen til mikrofonen bagefter, ikke bare smider om sig med svinere til dommeren og det skal der da også roses for, mange gange benytter spillere og ledere jo enhver lejlighed til at skyde skylden på dommeren,så jeg tager sgi hatten af for det (sjældent set storhed i mine øjne).

    At jeg så synes dommeren kunne ha gjort det en DEL bedre,det står for min regning. Vi har jo hver vores opfattelse,men ok han fløjter da ikke kampen i stykker,som så mange andre gør og det er da altid noget.
    May the force be with you

  8. #52
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    1

    Dommerfavorisering af Brøndby i forhold til os.

    Nu må den hetz mod FCK snart stoppe. Jeg synes at der i gårsdagens kamp var en skandaløs favorisering af OB i en række situationer, som kunne have negativ haft indflydelse på resultatet.

    1) 30-40 mins: Allerede der burde Martin Borre være blevet vist ud for skamløst at forsøge at overdrible og samtidigt falde over Bergdølmo's glidende støvle.

    2) Opphaug stod til mindst en advarsel ved 1-0 målet. Hvad bilder han sig ind at tillade sig at stå 5 m foran Elrio van Heerden og appelere for hands og så samtidigt stoppe helt op. Resten af OB-forsvaret burde have fået en advarsel for ligeledes at stoppe op.

    3) Chris Sørensen burde have været vist ud sammen med med Martin Borre, efter sidsnævntes voldsomme omkuldskub af den i forvejen OB-favoriserende dommer. Han så for undrende ud og virkede slet ikke som om han var enig i denne klokkeklare dom.

    Jeg tror at den skaldede Collina-wannabe var købt i den her kamp!
    Spørgsmålet er bare hvilken klub der i dagens Danmark har råd til at bestikke en lille mand med så stort ego?

    Jeg frygter at dommerstanden fortsætter med at favorisere Brøndby i den grad i forhold til os over hele sæsonen. Og så kan det godt nå at blive besværligt at hive mesterskabet hjem.

    Noget må gøres. Vi må da have endnu flere penge end Brøndby til bestikkelse?

    Jeg foreslår en fordobling af vores nuværende budget til bestikkelse af superligadommere.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #53
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,144

    Re: Hvem sagde dommertække ;c) ?

    ›Ang Borres udvisning, så må jeg gi hovedpersonen ret når
    ›han siger at dommeren overreagerede.

    Uening.. På Onsides billeder ser man MEGET tydeligt Borre skubbe dommeren i ryggen så han er nød til at ta' et skridt frem for at holde balancen. I min bog er den slags direkte til rødt...

  11. #54
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    559

    Re: Dommerens indflydelse (ob fan)

    ›Ja jeg opretter en ny tråd, da jeg (som ob-fan) gerne vil høre
    ›jeres mening om dommerens indflydelse på dagens kamp.
    ›Bergdølmo kløver Borre til klart rødt.
    ›Heerden bruger hånden ved 1-0.
    ›Linderoth (med gult) sakser stokholm.
    ›Borre smides ud efter endnu en svinsk albue fra møller.

    ›Bortset fra den sidste havde det helt afgørende indflydelse på
    ›dagens kamp, ja han var helt klart vigtigste mand for jer i
    ›dag...........som jeg ser det.
    ›Men hvordan ser i det, hvis brillerne skal pilles af.

    ›Mad X


    TV-2 er, ikke overraskende, enig med dig...
    kaare anerkender niks som sideliniens nørdedeste kortnørd :-)
    pib anerkender niks som sideliniens nørdedeste kortnørd :-)
    Awesome anerkender niks som sideliniens nørdedeste kortnørd :-)
    DB Niks's Avatar

  12. #55
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,543

    Re: Hvem sagde dommertække ;c) ?

    Medierne elsker jo at svine FCK til. Det kan man ikke tage seriøst.

  13. #56
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,408

    Re: Hvem sagde dommertække ;c) ?

    ›Hvordan oplevede jer der så det på TV, men hensyn til første
    ›halvleg's afslutning. På stadion uret var der 30 sekunder af
    ›første halvleg tilbage da han fløjtede af.

    ›Gik stadion uret forkert, eller var det dommeren?

    Det var stadionuret. Tv's ur viste 45 minutter og fire-fem sekunder, da der blev fløjtet af for første, mens kommentatoren bemærkede at det vist var noget nyt at fløjte af før tid, da han kiggede på stadions ur. At stadionuret går for langsomt er jo knap så sensationelt. I Herfølge er det nærmest blevet en charmerende tradition...

    mvh,
    -smølle

  14. #57
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    12

    Re: Dommerens indflydelse (ob fan)

    ›Ja jeg opretter en ny tråd, da jeg (som ob-fan) gerne vil høre
    ›jeres mening om dommerens indflydelse på dagens kamp.
    ›Bergdølmo kløver Borre til klart rødt.

    - nej, til gult og derefter rødt...

    ›Heerden bruger hånden ved 1-0.

    - kære ven, starter din fod også ved hoften? Det var skulderen/brystet han brugte!

    ›Linderoth (med gult) sakser stokholm.

    - Der KAN du have en pointe, men den er 50/50..

    ›Borre smides ud efter endnu en svinsk albue fra møller.

    - Jeg BRÆKKER mig snart over diverse bunderøve, der bare har så PISSE svært ved at se egne fejl... Borre giver 32 en albue i sit opspring, hvorefter han selv får en... Den er de sku begge lige gode om!

    ›Bortset fra den sidste havde det helt afgørende indflydelse på
    ›dagens kamp, ja han var helt klart vigtigste mand for jer i
    ›dag...........som jeg ser det.
    ›Men hvordan ser i det, hvis brillerne skal pilles af.

    - Du KUNNE jo starte med at pusse dine egne, de må være godt dugget tudefjæs...

    ›Mad X

  15. #58
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    6

    Re: Hvem sagde dommertække ;c) ?

    Det er klart at der har været noget at sætte på dommerens præstation i denne kamp. Men man kommer til at tænke op om det ikke er en del af spillet?

    Der har altid været, og vil sikkert altid være, dommerfejl. I alle kampe.

    Dommeren kan aldrig være fejlfri. Han kan kun tilstræbe sig en minimal fejlprocent. Men mener i ikke at dommerfejl kun kan beklages og man ikke kan gøre noget ved det?

    Jeg mener folk hænger sig for meget i dårlige dommerpræstationer. Men det er en del af spillet. Den eneste løsning jeg kan se er en ”tv-dommer”.

  16. #59
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,144

    Re: Dommerens indflydelse (ob fan)

    ››Borre smides ud efter endnu en svinsk albue fra møller.

    ›- Jeg BRÆKKER mig snart over diverse bunderøve, der bare har så
    ›PISSE svært ved at se egne fejl... Borre giver 32 en albue i sit
    ›opspring, hvorefter han selv får en... Den er de sku begge lige
    ›gode om!

    Bortset fra at Borre slet ikke var indblandet i albue kampen - Og Ophauges (hedder han virkelig det ?) albue i Møllers ansigt var langt værre en Møllers ditto. Borre mente bare han havde ret til at skubbe til dommeren under sin protestaktion...

  17. #60
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    181

    Re: Hvem sagde dommertække ;c) ?

    Kampen kan deles op i 2 dele, en før det manglende kort og en efter.

    Inden denne episode dømmer dommeren faktisk en virkelig god kamp. Eneste fejl var et frispark til Bergdølmo der ikke var der. Jeg var faktisk helt imponeret over hans præstation.

    Så kom episoden med det manglende gule kort, og efter det begynder det er gå galt som tv2 faktisk rigtigt har fat i:
    ...og en ren byge af tåbelige kompensationskendelser til fynboerne kom efter Bergdølmos manglende udvisning.
    Bygen af kompensationskendelser gør FCK spillerne frustrerede uden at det afhjælper OB spillernes frustration over at Bergdølmo ikke røg ud. Dette skaber en del forvirring blandt spillerne, men det var ikke meget være end hvad mange andre superligadommere skaber.

    Anden halvleg dømmer han med meget få større fejl. Læg mærke til at Onside ikke kunne påvise én eneste regulær fejl! Elrio tæmmer en bold med brystet /skulderen, Onside må da have den sag fra en anden vinkel hvis de vil kritisere dommeren. En spiller bliver smidt ud for at skubbe dommeren, det må man ikke. Så er der en hård duel mellem Møller og en OBer, her kunne han give gult til begge, men han kunne også lade være, og det valgte han så. Senere laver OBeren en hævnakt på møller, som burde have givet et kort, hvorfor fokuserer onside ikke lige så meget på det manglende kort som det til Bergdølmo??? I de mange år der nu har været onside, har jeg aldrig oplevet at en episode er blevet vist så mange gange som frisparket af Bergdølmo. Mener at vi nåede op på en 15-20 stykker.

    Så dommeren laver to fejl. Han smider ikke Bergdølmo ud, og prøver derefter at redde den med en masse kompensationsfrispark, som får begge hold op i det røde felt. Men at begynde at slagte ham på åbent TV for så lidt det er sgu da lidt tyndt, især når man tænker på at præstationer fra Michael Svensen, kan få lov til at gå uanfægtet hen.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Hvem sagde dommertække?
    By cybamerc in forum De korte linier
    Svar: 185
    Sidste Meddelelse: 05.04.06, 13:08
  2. Hvem sagde " hold kaeft og spil fodbold" til 32?
    By Hafnia in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 14.08.04, 11:06
  3. Hvem sagde Stadio Kommunale :o)
    By Manne Forever in forum De korte linier
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 22.04.04, 20:42

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •