Viser resultater 1 til 13 af 13

Emner: Har du gode erfaringer med Mexikansk mad?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    71

    Har du gode erfaringer med Mexikansk mad?

    .. ?

    Hvis du har, kunne du så ikke lige smide en god og nem opskrift ?



    Tak du ;)


    - Silva -

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    5,220

    Re: Har du gode erfaringer med Mexikansk mad ?

    Casa Fiesta Tortillas pandekager - 500 gr. oksekød - En Casa Fiesta krydderiblanding (flere varianter) -
    evt. majs i kødsaucen - mild/hot/ex. hot (efter smag) salsa sauce - frisk salat - friske tomater - evt. feta ost...købes ind i det lokale supermarked.

    Kødet steges i olie, når det er brunet kommes krydderiblandingen i, og der tilsættes lidt vand ca. 1½ dl og evt. majs...Tortilla pandekager kan imens varmes 1 - 2 min. i mikroovn ved fuld styrke eller i alm. ovn ved 150 gr. i 5 min. Salaten og tomaterne snittes og evt. feta ost kommes i en skål. Ja, og så er det jo meget simpelt derefter, et lag kødsauce kommes på pandekagen derefter lidt salat og tomater, så kommer man salsa saucen på (Man kan også komme dressing på) og til sidst feta ost. Så rulles den sammen som man gør det med en alm. pandekage og så velbekommen!
    \m/ (^_^) \m/

    Having an offday ??? Metal is the best cure !!!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    71

    Re: Har du gode erfaringer med Mexikansk mad ?

    Mange Tak skal du have :)

    Det lyder lækkert - Så det vil jeg prøve !

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    5,220

    Re: Har du gode erfaringer med Mexikansk mad ?

    Det var så lidt du - god fornøjelse med det og velbekommen :o)
    \m/ (^_^) \m/

    Having an offday ??? Metal is the best cure !!!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Re: Har du gode erfaringer med Mexikansk mad ?

    ›Det var så lidt du - god fornøjelse med det og velbekommen :o)

    Velbekommen? Mægtig smart at byde ham både "velbekomme" og "velkommen" i et ord, men godkendt dansk er det sgudde ;-) *dødsridder hesten af kæp*
    Sidst redigeret af Mads740 : 27.09.05 kl. 23:32
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    1,421

    Re: Har du gode erfaringer med Mexikansk mad ?

    Noget nemt:

    Til 3-4 pers.

    Kog en kylling mør og pil kødet fra. (Eller tag den nemme løsning og kog 3-4 stk. kyllingebryst i ca. 20-25 minutter afhængig af størrelse).

    Riv og flå i kødet til det er helt strimlet. Hvis man ikke ønsker at blive nasset på fingrene kan bruge et par gafler.

    Svits et hakket løg i olie/fedtstof og tilsæt kødet. Tilsæt krydderier (den nemme og egentligt udemærkede løsning er at købe et brev med Taco-mix-krydderier eller lignende). Tilsæt 1½-2 dl. vand og lad det hele simre til væden næsten er kogt ind.

    Tilsæt creme fraiche til den ønskede konsistens opnås (ca. en halv bøtte) umiddelbart inden servering.

    Kan bruges til al slags meximad men jeg foretrækker det i tortillas med salat osv. i.

    MVH Nikolaj N
    TCB
    Husk at Nipserstat er stedet hvor du finder de originale statistikker omkring FC København.
    Nikolaj N's Avatar

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    5,220

    Re: Har du gode erfaringer med Mexikansk mad ?

    ››Det var så lidt du - god fornøjelse med det og velbekommen :o)

    ›Velbekommen? Mægtig smart at byde ham både "velbekomme"
    ›og "velkommen" i et ord, men godkendt dansk er det
    ›sgudde ;-) *dødsridder hesten af kæp*

    Ikke helt korrekt gramatisk dansk af mig der nej.....men så kan man så sige, at jeg nu har opfundet det nye kombinerede ord for velkommen og velbekomme xD
    \m/ (^_^) \m/

    Having an offday ??? Metal is the best cure !!!

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Re: Har du gode erfaringer med Mexikansk mad ?

    ›Hvis du har, kunne du så ikke lige smide en god og nem opskrift ?

    Det har de andre gjort, så jeg finder lige på en besværlig variant af den samme slags i stedet:

    1. Sæt et krus kidneybønner i blød i 3-4 krus vand. Vent 8 timer. Kasser derefter vandet og kog bønnerne i ca. 1 time og kasser vandet igen.
    2. Knus en håndfuld spidskommen og korianderfrø i en morter til det bliver til pulver. Hak nogle fed hvidløg og noget ingefær og smid det altsammen i en gryde med varm olie i bunden.
    3. Smid nogle hakkede løg derned og tilsæt bønnerne før krydderierne begynder at ryge. Rør lidt rundt og smid så nogle flåede tomater i sammen med nogle hakkede jalapeño-pebre.
    4. Put salt i efter behag, og smid derefter nogle hele stykker kylling i gryden.
    5. Kog det et stykke tid, indtil kyllingen er gennemkogt. Fisk derefter kødstykkerne op og riv dem i strimler - og smid dem tilbage i gryden. Husk ikke at fortrække en mine mens du brænder fingrene til små røde klumper på kødet (eller lad det evt. køle lidt ned først).
    6. Lad retten stå og simre i mindst ½ time for svag varme; tilsæt væde hvis den er ved at koge tør. Og hvis det skal være for voksne, kan der også tilsættes lidt stærk kaffe og/eller sukkerfri chokolade.
    7. Bag derefter nogle tortillas (eller okay, køb dem evt. bare) og fyld kød-bønnesaucen i, rul dem sammen, smid dem i et fad, drys reven ost over og giv dem et kvarters tid i ovnen.
    8. Steg ris med løg, spidskommen og gurkemeje og hæld vand og salt ved. Lad det koge ca. et kvarter ved helt svag varme med låg, og lad det stå og trække lidt bagefter.
    9. Mos i mellemtiden et par avocadoer, hak tomater, chili, korianderblade og hvidløg fint og bland det sammen, tilsat salt og lidt drænet yoghurt. Put evt. også lidt hakkede hårdkogte æg i for at håne kyllingen. Smag til med tabasco el.lign.

    Bønner kan iøvrigt også med fordel koges i en trykkoger, men sådan en er ikke så nem at finde nutildags. I rettens ånd.

    Bo N K

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #9
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Har du gode erfaringer med Mexikansk mad ?

    snippet den yderst prisværdige rigtige kokke-chili

    ›7. Bag derefter nogle tortillas (eller okay, køb dem evt. bare)

    "eller køb dem"... smager de ikke allesammen surt?
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  11. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    2,174

    Re: Har du gode erfaringer med Mexikansk mad ?

    ›Put evt. også lidt hakkede hårdkogte æg i
    ›for at håne kyllingen.

    Benhårdt!

    Hvis man kan lave mad og samtidig håne det man steger, så har man slået mange fluer med få smæk *filosoferer*
    Mvh.,

    NewerNN.
    ----
    "FCK er vor tids svar på Yoyo'en, Buffalo-sko, Pokemon-kort eller Burberry halstørklæder."

  12. #11
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,753

    Re: Har du gode erfaringer med Mexikansk mad ?

    ››Det var så lidt du - god fornøjelse med det og velbekommen :o)

    ›Velbekommen? Mægtig smart at byde ham både "velbekomme"
    ›og "velkommen" i et ord, men godkendt dansk er det
    ›sgudde ;-) *dødsridder hesten af kæp*

    ^ Hvilket minder mig om en af MINE kæpheste!
    Er det dødsridderen der hedder Hesten af Kæp, eller? :)

  13. #12
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: Har du gode erfaringer med Mexikansk mad?

    Har du gode erfaringer med Mexikansk mad?


    - Nej, og jeg vil helst undlade, at gå i detaljer...!

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #13
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    882

    Re: Har du gode erfaringer med Mexikansk mad?

    Yep skide gode. Spsiser tortillas en gang om ugen - det er simpelthen en så extrem god måde at benytte hakket oksekød på!
    RAUS!!1

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Erfaringer med NemID?
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 17.08.10, 17:47
  2. Erfaringer med Pixmania.com?
    By ~ eMo ~ in forum Diverse
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 01.07.07, 13:42
  3. Burde emnet Mad hedde Mad og Drikke?
    By E. Lundbo in forum Kontoret
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 06.08.06, 17:35
  4. erfaringer med alfaview
    By Agent_1908 in forum Diverse
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 12.12.05, 12:51

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •