Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 18

Emner: En ganske rystende historie om et børnehavebarn i fck tøj.

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,754

    En ganske rystende historie om et børnehavebarn i fck tøj.

    Ok, jeg har overvejet lidt med mig selv om jeg skulle viderebringe denne historie eller ej. Jeg er så kommet til den beslutning, at jeg skriver den her.
    Forleden dag da jeg var nede og købe shawarma hos den lokale, havde jeg en blå FCK sweatshirt på. Dette spottede ham shawarmafyren, og vi begyndte at snakke om fodbold. Det viste sig så at ham og hans danske kone var FCK-fans.

    Lidt inde i snakken, fortalte han om sit barn der startede i børnehave for et års tid siden, og her er hvad rystede mig:

    Da han er stor fan af FCK, har han selvfølgelig købt det obligatoriske (vil nogen synes) FCK-gear til sin lille pode. En lille FCK-trøje og så videre.
    Dette har drengen så haft på i børnehave flere gange.

    Han fortalte mig at det flere gange var sket, at drengen simpelthen var kommet hjem med en anden trøje, end den FCK-trøje han havde haft på om morgenen. Da han vil betegne sig selv som værende konfliktsky, havde han ikke gjort andet end at købe en ny til drengen. Da denne så også "forsvandt", begyndte han at undre sig.

    En dag da han afleverede sin dreng i børnehaven, iklædt den tredje FCK-trøje, blev han modtaget af en mandling pædagog, som verbalt overfaldte faderen, og fortalte ham at det virkelig ikke gik an, at drengen havde en sådan trøje på i børnehaven, og at det var meget langt fra velset.

    Efter at have snakket med konen om dette, blev de enige om at blive ved med at lade deres dreng have FCK-trøje på i børnehaven, da de selvfølgelig er i deres fulde ret til at bestemme lige præcis hvad poden skal have på.
    Da han så henter barnet fra børnehave dagen efter, er trøjen igen udskiftet, hvilket selvfølgelig frustrerer faderen en del.

    Han tager kontakt til et par af de andre børns forældre, og får snakket med en far som er Brøndbyfan. Denne far fortæller så at den pædagog der havde advaret omkring trøjen, er inkarneret Brøndbyfan, og at de har snakket om fodbold mange gange (og om hadet til FCK, som den anden far ikke er enig i).

    Da faderen (shawarmamanden) kommer hjem, ringer han til børnehaven og snakker med den pågældende pædagog, som bare smækker røret på da han bliver konfronteret med påstanden om de forbyttede trøjer. Dette fik ham til at ringe til lederen af børnehaven, som fortalte ham at de ikke havde en regel for hvad tøj man måtte have på, og desuden ikke troede på hvad han sagde.

    Nu har han flyttet drengen til en anden børnehave, og virker i det hele taget temmelig rystet over opførslen.

    Jeg har med vilje undladt at skrive navne på personer og børnehaven indblandet. Men hvis min shawarmamand snakker 100% sandt, er det fan'me rystende at den slags kan ske i dagens Danmark. Er der nogen der har hørt om lignende historier?

    Debatredaktion: flyt venligst mit indlæg hvis det ikke hører hjemme under sidelinien, jeg kunne ikke rigtig beslutte mig for hvor det skulle ligge.
    Sidst redigeret af kvik : 27.09.05 kl. 23:15

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    77

    Re: En ganske rystende historie om et børnehavebarn i fck tøj.

    Jeg har heldigvis ikke hørt eller oplevet noget i den stil, men det er fandme frastødende at man ikke engang kan lade et barn rende rundt med en FCK-trøje i en børnehave uden en sniffer skal komme og blande sig. Det er jo fuld stændigt absurd, hvis den historie er sand, og jeg var da gået til aviserne med den for at ligge pres på den spasser af en pædagog. Det er jo helt hen i vejret, hvis, vel og mærke, historien er sand.

    Man ved sgu aldrig med de biffere.

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    89

    Re: En ganske rystende historie om et børnehavebarn i fck tøj.

    Jeg ville sige, at det desværre lyder sandsynligt. Brøndby-gog'en er godt nok underfrankeret.

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    13

    Re: En ganske rystende historie om et børnehavebarn i fck tøj.

    Jeg synes at historien lyder urealistisk. Alene at en pædagog skulle udvise et sådant adfærd baseret på sine egne klub-preferencer og slippe afsted med det uden påtale fra kollegaer passer ikke til det billede jeg har af børneinstitutioner i Danmark, og jeg har aldrig hørt om noget lignende. Skulle historien vise sig at være sand er det naturligvis ækelt og et alvorligt problem som bør løses i den pågældene institution.

    FCK-Pædagog

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,754

    Re: En ganske rystende historie om et børnehavebarn i fck tøj.

    ›Jeg synes at historien lyder urealistisk. Alene at en pædagog
    ›skulle udvise et sådant adfærd baseret på sine egne
    ›klub-preferencer og slippe afsted med det uden påtale fra
    ›kollegaer passer ikke til det billede jeg har af
    ›børneinstitutioner i Danmark, og jeg har aldrig hørt om noget
    ›lignende. Skulle historien vise sig at være sand er det
    ›naturligvis ækelt og et alvorligt problem som bør løses i den
    ›pågældene institution.

    Jeg kan sagtens se din pointe, og jeg håber absolut heller ikke den er sand.. Men jeg er tæt på at være 100% sikker på at han taler sandt, og jeg kan da heller ikke se hvorfor han ikke skulle tale sandt..
    Men uanset hvad, er det skræmmende at tænke på, at sådan noget kan foregå nu til dags..

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    1,484

    Re: En ganske rystende historie om et børnehavebarn i fck tøj.

    ›Jeg synes at historien lyder urealistisk. Alene at en pædagog
    ›skulle udvise et sådant adfærd baseret på sine egne
    ›klub-preferencer og slippe afsted med det uden påtale fra
    ›kollegaer passer ikke til det billede jeg har af
    ›børneinstitutioner i Danmark

    Sådan ville jeg også have skrevet for år tilbage, men et par episoder i min vennekreds forskellige steder i landet har vist mig, at det ikke altid er fryd og gammen, hvad der foregår i de danske børneinstitutioner. Langt det meste personale og søde og rare mennesker, men der findes selvfølgelig også afstumpede tosser blandet pædagoger - og der findes endda børnehaver med vedtagne pædagogiske principper, som i mit humanistiske verdensbillede er helt ude i hampen.

    Jeg vil ikke gå i detaljer med episoderne (som ikke har noget med fodboldtrøjer at gøre), men blot understrege, at man ikke kan feje "shawarma-mandens" historie af banen med, at det ikke passer ind i det billede, man har af danske børneinstitutioner. Der findes bestemt også idioter den slags steder.
    Sidst redigeret af rous : 28.09.05 kl. 00:35
    -


    "Vi er stolte som ind i helvede."
    (Don Ø, 23. august 2006.)



    ♪ Die Meister, Die Besten, Les Grandes Equipes, The Champions♪

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    374

    Re: En ganske rystende historie om et børnehavebarn i fck tøj.

    Det var da en syret oplevelse..

    Pædagogerne i min datters børnehave har spurgt til om vi nok ikke vil give hende den søde FCK-trøje på. Der er da forskel på børnehaver...

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    122

    Re: En ganske rystende historie om et børnehavebarn i fck tøj.

    ›Jeg har heldigvis ikke hørt eller oplevet noget i den stil, men
    ›det er fandme frastødende at man ikke engang kan lade et barn
    ›rende rundt med en FCK-trøje i en børnehave uden en sniffer skal
    ›komme og blande sig. Det er jo fuld stændigt absurd, hvis den
    ›historie er sand, og jeg var da gået til aviserne med den for at
    ›ligge pres på den spasser af en pædagog. Det er jo helt hen i
    ›vejret, hvis, vel og mærke, historien er sand.

    ›Man ved sgu aldrig med de biffere.
    Nu er det jo ikke så meget hvilken klub vi snakker om, som selve problemstillingen det er pointen i det her indlæg. Det kunne for så vidt være en FCM-fan og en Viborg-trøje hvis det var. kvik råber vagt i gevær over at sådan noget skulle kunne foregå i dagens Danmark, hvor man må formode at folk sagtens kan finde ud af at lægge deres klub-relationer på hylden - især når det gælder små børn.

    Hvis det er en sand historie, er den så horribel at de færreste vil tro på den - desværre.
    Copenhaniacs - Man kan godt være stiv.dk uden at have drukket

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    93

    Tvivler på sandhedsværdien

    Det lyder meget lidt sandsynligt, at en pædagog (eller pædagogmedhjælper !?) i en institution kan slippe afsted med den adfærd.

    Når dette er sagt foregår, der indimellem ting af den karakter, som ikke tåler dagens lys. Det gælder nok "begge sider af hegnet" ...... der har i den lokale fodboldklub i Nordsjælland eksempelvis været en far (inkarneret FC fan), som ikke ville have en anden dreng med i bilen til udekampe, fordi han holdt med de gule. Mod den slags idoti kæmper alle forgæves, hvorfor man må opfordre til et minimum af anstændighed i alle sammenhænge - OG ikke mindst i relation børn, som er helt forsvarsløse overfor debile voksne.
    'Winning doesn't really matter as long as you win.' - Vinny Jones

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    245

    Re: En ganske rystende historie om et børnehavebarn i fck tøj.

    Uden at have konkrete beviser har jeg med mit kendskab til flere pædagoger hørt lignende historier. Men der er dog ingen af mine bekendskaber der selv har oplevet det.

    Har dog hørt om en sag hvor en pædagog var AB fan og mobbede en dreng så meget fordi han var FCK'er at han kom tudende hjem hver dag. Det resulterede i en klagesag og pædagogen blev fyret. Og institutionen anbefalede forældrene til ikke at give deres børn tøj på der kunne give anledning til mobberier. Her i blandt fodbold tøj.

    Min egen bror er pædagog-medhjælper i en provinsby og har fortalt at mobningen blandt børnene nærmest minder om en gang Fixe-tribune vs. C2. De går MEGET op i fodbold og ved også hvem der er de "rigtige" og de "forkerte". Mon ikke forældrerne i den sag burde tænke sig om?

    Min bror fortalte også om en forældre der klædte sin søn i "casual" tøj. Og selv rendte rundt i diverse Fred Perry og Stone Island o.s.v..... Tankevækkende!
    Dorsoklakose: Rygklapperi.

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    922

    Re: En ganske rystende historie om et børnehavebarn i fck tøj.

    Læste også om en gut inde på SSO, som også er pædagog. Han har lært mange af børene at synge bøf sange. Synes det er langt ude. Ikke fordi det er bøf sange, men synes bare er for meget at man prøver at påvirke børene på den måde. De kan jo ikke rigtig forsvare sig mod den slags (hjernevaskning). Det svare jo til at man lære dem at fx Enhedslisten er det eneste parti i DK eller at alle jyder er nogle bonderøve. Mener ikke en pædagog skal influere børene med deres egen mening om visse ting. Så er det lige meget om det er fc, bøf eller et helt tredie hold

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    245

    Re: En ganske rystende historie om et børnehavebarn i fck tøj.

    Måske skulle debatten om uniformering i skoler og institutioner starte her?
    Dorsoklakose: Rygklapperi.

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,597

    Re: En ganske rystende historie om et børnehavebarn i fck tøj.

    Jeg vil sige at jeg aldrig har haft problemer med at min datter har haft sin FC København-trøjer på i børnehave. Hverken med pægagoger eller med de andre børn (ikke hvad jeg har hørt i hvert fald).

    Rasmus

  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: En ganske rystende historie om et børnehavebarn i fck tøj.

    ›Læste også om en gut inde på SSO, som også er pædagog. Han har
    ›lært mange af børene at synge bøf sange. Synes det er langt ude.
    ›Ikke fordi det er bøf sange, men synes bare er for meget at man
    ›prøver at påvirke børene på den måde.

    Men forældrene må gerne ikke? Ellers så overtræder jeg reglerne :-)

    Jeg blander mig udelukkende i denne tråd, for at fremvise konens nye kreation til vores datter. Jeg vil gerne fremvise den til folk, som jeg regner med kan værdsætte det mere end min ikke-så-fodbold-interesserede omgangskreds :-)
    Victoria glæder sig i øvrigt voldsomt til Hamborg kampen, her iført sin fantastiske nye jogging-dragt.

    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,013

    Grib i egen barm


    ›Min egen bror er pædagog-medhjælper i en provinsby og har fortalt
    ›at mobningen blandt børnene nærmest minder om en gang
    ›Fixe-tribune vs. C2. De går MEGET op i fodbold og ved også hvem
    ›der er de "rigtige" og de "forkerte". Mon
    ›ikke forældrerne i den sag burde tænke sig om?

    Lige netop - selv om jeg ikke har til sinde at beskytte en evt. overgearet BIF pædogog kan jeg sagtens følge argumentet i at fan trøjer ikke hører hjemme i hverken børnehaver eller skoler. Vi ved jo at de skaber konflikter børnen imellem - fx er min ene nevø FCK fan og de 2 andre BIF fans- vi VED de kommer op og skændes om det hvergang de er sammen og de er ikke mere end 7-8 og 10 år.

    Så selvom den pågældende BIF pædagog måske er langt ude (hvor blev der iøvrigt af de tre trøjer?) er Farmand også aktiv i konflikten da man som forældre burde tænke sig om og ikke lade barnet blive gidsel i de voksnes kampe om at have ret. Kvick' shawarmamand burde gå hen og blive lidt voksen.
    Sidst redigeret af pib : 28.09.05 kl. 09:11
    Mvh PIB

    Den eneste forskel mellem Bjarne Riis og de andre cykelryttere er at Bjarne Riis ikke lyver mere.
    pib's Avatar

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ganske få billetter til OB-FCK
    By HPD in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 08.05.09, 10:08
  2. Underlige dommerkendelser i FCK´s historie.
    By FCKarl in forum De lange linier
    Svar: 61
    Sidste Meddelelse: 25.01.07, 16:15
  3. Matinique skal designe tøj til FCK-spillerne
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 04.08.05, 11:24

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •