Se afstemningsresultater: Hvor foretager du dine indkøb af dagligvarer

Stemmeafgivere
139. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Superbrugsen

    32 23.02%
  • Irma

    51 36.69%
  • Iso

    40 28.78%
  • Føtex

    48 34.53%
  • Salling (Jyde-option)

    1 0.72%
  • Bilka

    13 9.35%
  • Kvickly

    20 14.39%
  • Aldi

    16 11.51%
  • Netto

    83 59.71%
  • Fakta

    40 28.78%
  • Lidl

    1 0.72%
  • Rema 1000

    15 10.79%
  • Spar

    5 3.60%
  • Super Best

    17 12.23%
  • Din lokale slagter

    24 17.27%
  • Din lokale grønthandler

    49 35.25%
  • Din lokale bager

    39 28.06%
  • Dit lokale ismejeri (historisk option)

    6 4.32%
  • Metro

    9 6.47%
  • Grønttorvet

    1 0.72%
  • Kødbyen

    3 2.16%
  • Dagli' Brugsen

    5 3.60%
  • 7-11 Seveneleven

    16 11.51%
  • Døgnkiosk

    18 12.95%
  • Shell

    5 3.60%
  • Statoil

    5 3.60%
  • Q8

    5 3.60%
  • Diverse lokale special butikker

    37 26.62%
  • En butiksform der ikke er nævnt her

    11 7.91%
  • Jeg køber aldrig ind

    7 5.04%
Multiple Choice Poll.
Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 16

Emner: Dagligvarer - hvor handler du

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    816

    Dagligvarer - hvor handler du

    Atter inspireret af skakten kommer dagens afstemning:
    "Impulser, det er noget kvinder får når de kører plasticken gennem revnen" - Henrik Rønsbo
    PeterMT's Avatar

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    825

    Re: Dagligvarer - hvor handler du

    Døgnetto mangler på listen.

    Og snart kommer Føtex også med på listen da der i dag skulle åbne en inden for den 5 minutter gåafstandsgrænse skakten også talte om.

    Jeg har også en fiskebutik i nærheden af mig, lige på hjørnet af Ålekistevej og Jyllingevej. De har over 220 forskellige øl, der kan man rigtigt tale om at kunne shoppe, så den butik kan varmt anbefales, og fiske udvalget er også fint.
    Outlawed

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Dagligvarer - hvor handler du

    føtex: basisvarer. fordi det er tættest på.
    irma: det lidt mere specielle, eller hvis det ska være rimelig kvali
    lokal bager: fordi de har ciabatta fra lagkagehuset. fænomenalt godt.
    7-11: fordi de har amerikansk vanilleis.

    ikke nævnt i afstemningen:

    magasins supermarked ("mad og vin"?): når det ska være rigtigt godt.
    den lokale ostehandler: stortset al ost, undtagen parmesan, cheddar og mozzarella
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,597

    Re: Dagligvarer - hvor handler du

    ›Døgnetto mangler på listen.

    Nu minder Døgnnetto jo meget om Netto, men Irma City er et mere unikt butikskoncept der godt kunne have været med...

    Og ICA mangler - (option for dem der bor i Malmø ;o))

    Rasmus

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Re: Dagligvarer - hvor handler du

    Jeg har opgivet min lokale Netto og går kun derind hvis den lille viser ikke har rundet 11-tallet. Jeg har af god grunde set flere nettoer end de fleste, men matthæusgade er med afstand den værste af alle. Varerne ligger fuldstændig hulter til bulter, især fryseboksen er ulækker med frostvarer der ligger langt over frysegrænsen. derudover der ofte udsolgt, mere end havd godt er og køerne er utilgiveligt lange. Istedet tuller jeg 20 meter længere ned i Super Best som godt nok er meget dyrere, men til gengæld er en behagelig butik at være i. Og så fører de en glimrende økologisk mælk fra Øllingegaard .
    Og for øl og de små indkøb bruger jeg min lokale købmand. Han driver en butik af den gamle slags, med kunder der får kredit og sutterne der bliver inviteret om i baglokalet når vejret bliver dårligt. Der er intet han ikke har selvom biksen ikke er større end en almindelig kiosk.
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    559

    Re: Dagligvarer - hvor handler du

    ›Jeg har opgivet min lokale Netto og går kun derind hvis den lille
    ›viser ikke har rundet 11-tallet. Jeg har af god grunde set flere
    ›nettoer end de fleste, men matthæusgade er med afstand den værste
    ›af alle.

    Enig, der kan være en verden til forskel mellem Nettobutikkerne her i København, og den i Matthæusgade er klart den værste jeg har været i. Jeg synes egentlig det er lidt forbavsende, jeg troede der var skarp kontrol med Netto-navnet?! Det er måske bare en masse uafhængige købmænd der har købt sig til navnet? Nogen der ved noget...
    kaare anerkender niks som sideliniens nørdedeste kortnørd :-)
    pib anerkender niks som sideliniens nørdedeste kortnørd :-)
    Awesome anerkender niks som sideliniens nørdedeste kortnørd :-)
    DB Niks's Avatar

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,256

    Re: Dagligvarer - hvor handler du

    Det er konen der handler, jeg er med som chauffør, og primært er det Bilka i Fields, Metro og Netto, gerne i den rækkefølge plus tanken til panikkerne.

    mvh
    Karsten

  10. #8
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    484

    Re: Dagligvarer - hvor handler du

    Netto og Fakta

    Netto, fordi jeg arbejder der (7746) og Fakta fordi jeg bord klods op af én!
    Plastique®

  11. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Re: Dagligvarer - hvor handler du

    ›Enig, der kan være en verden til forskel mellem Nettobutikkerne
    ›her i København, og den i Matthæusgade er klart den værste jeg
    ›har været i. Jeg synes egentlig det er lidt forbavsende, jeg
    ›troede der var skarp kontrol med Netto-navnet?! Det er måske bare
    ›en masse uafhængige købmænd der har købt sig til navnet? Nogen
    ›der ved noget...

    Netto er en kæde med temmelig stram styring af konceptet, styret centralt fra bunkeren i Køge, men også med en budgetpolitik der, tror jeg, vil give bagslag i løbet af en årrække. Selvfølgelig skal butikken leve op til en masse forskellige krav men det allervigtigste er bundlinien. Det resulterer så i at en butik som Matthæusgade fremstår fuldstændig utidssvarende på grund af for dårlige og især for små lokaler. Derudover er det mit gæt at de har været så bange for butikstyve at de med vilje har lavet hylderne knap så høje for derved at kunne overskue butikken bedre. Det betyder selvfølgelig bare at der er mindre plads til varerne. Endvidere gætter jeg på at de har vurderet butikspotentialet helt forkert. Da Netto åbnede to butikker samtidig på Frederiksberg, den ene der hvor jeg har arbejdet, gættede de over 50% for højt på den ene og 30% for lavt på den anden. Hvis de har gjort noget af det samme her kan man forestille sig at de dermed også har undervurderet behovet for plads. Og nu da Aldi har lukket er kundetilstrømningen nok ikke blevet mindre.

    Og så er der stor forskel på butikschefernes og medarbejdernes evner. Nogle butikker har engagerede medarbejdere der får noget fra hånden, andre gør kun lige det nødvendige. Hvilken kategori Matthæus tilhører må du så gætte dig til :-)

    Et glimrende eksempel på en IMO fuldstænig håbløs beslutning med fokus på bundlinien er min egen gamle Netto. Under butikken havde vi et kæmpe lager, cirka på samme størrelse som butikken. Vi havde en elevator derned, men den var gammel og smal og kunne kun tage en lille palle uden top af gangen. Istedet for at bygge et ordentlig elevator, som mange andre butikker havde og som ville koste cirka en halv million, valgte Netto at lave lager i den anden ende af butikken. det resulterede i at vi havde et lager der selvfølgelig var for lille til alle varer vi fik, men som også lå langt fra elevatoren når vi blev nødt til at køre ting ned. Så hver gang vi fik varer kunne vi bruge nogle timer på at flytte paller til kælderen istedet for at høvle dem op på hylderne og samtidig mistede vi vel cirka 200 kvm2 gulvplads.

    Og så skal jeg nok lade være med at afspore denne diskussion yderligere.
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  12. #10
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    532

    Re: Dagligvarer - hvor handler du

    Jeg handler sku i bilka.... de har alt og det er billigt og så ligger den 1 min gang fra hvor jeg bor......

  13. #11
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    245

    Re: Dagligvarer - hvor handler du

    Er total snobbet på det punkt og handler kun i ISO, Irma og MAD&VIN (for de rige svin) i Magasin! Og selvføli' Kongsbak fisk på halmtorvet, Cohrs Slagter i kødbyen og italienske råvarer hos SuperMarco i fiskerrihavnsgade . Desuden får jeg grønt tilsendt fra Årstiderne i ny og næ.
    Førhen fik jeg også tilsendt varer fra den franske kasse men de eksisterer desværre ikke mere. Bestiller øl på øltorvet.

    Hader grimme og ildelugtende mennesker og køhelvede i diverse discountbutikker. Har dog engang bevæget mig ind i en Netto... Puha! Aldrig mere... Til nød kan jeg godt gå i Føtex, men mest fordi jeg bor lige ved fisketorvet. Men ALDRIG om lørdagen og efter klokken 16.00 når folk har fri
    Dorsoklakose: Rygklapperi.

  14. #12
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    563

    Re: Dagligvarer - hvor handler du

    Handler i SuperBest

    10% medarbejder rabat ...

  15. #13
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    5,217

    Re: Dagligvarer - hvor handler du

    Handler nok mest i Netto, da man sparer en del ved det. Men når der skal lidt mere kvalitet på bordet, kan jeg godt finde på at gå i Irma eller Føtex.

    ...og får 10 % rabat i FDB, da jeg tidligere har arbejdet i en Irma.
    \m/ (^_^) \m/

    Having an offday ??? Metal is the best cure !!!

  16. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,597

    Re: Dagligvarer - hvor handler du

    Og så var det dagen hvor en ny butikskæde langt om længe slog dørene op. Efter at have været den nok mest omtalte butik i de sidste 3 år, og efter at den samlede danske presse har gjort gratis reklame i et omfang som nok havde kostet mindst et to-cifret million-beløb hvis det skulle have været købt.

    Ja, et førsteindtryk om hypen har noget på sig kan ses her: http://www.lidl.dk/dk/home.nsf/pages/i.home

    Jeg har et par gange besøgt butikskædens filialer i Tyskland (Berlin og Burg), og jeg vil sige det er ikke noget der vil få min stemmeafgivelse i denne afstemning til at ændre sig markant. Det minder mest af alt om en lidt forvokset Aldi der blot er lidt pænere, med et lidt større sortiment, og lidt flere mærkevarer side om side med de ellers tarvelige kopiprodukter der fylder mest. men lige så charmeforladt og lige så tysk discountagtig når det er værst (lad mig sige jeg holder meget af Tyskland og tyskere, men tysk discount hører ikke til blandt de fornemmeste bidrag Tyskland har bragt til denne verden. Så hellere svensk - svenskerne har vist at man kan lave lavprisbutikker med en vis stil! (Ikea, H&M etc.)).

    Men på dagen hvor vores hovedstad invaderes af tyskere, så må vi jo nok hellere sige velkommen til disse andre tyskere der nok er kommet for at blive...

    Rasmus

  17. #15
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    1,374

    Re: Dagligvarer - hvor handler du

    Her:



    Mvh
    Søren

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Støt F. C. København Fan Club – GRATIS - når du e-handler
    By FCKFC - Kontor in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 24.09.09, 10:29
  2. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 08.09.04, 08:59
  3. Opinion: Forstår du, hvad konflikten handler om?
    By /Simon in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 23.08.04, 21:57
  4. det handler om følelser
    By tricolor in forum Diverse
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 01.10.03, 19:18

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •