Side 1 af 5 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 65

Emner: Dagen derpå - vi spillede ikke vores chance

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    191

    Dagen derpå - vi spillede ikke vores chance

    Når skuffelsen over en meget ringe dommerpræstation har lagt sig, står tilbage at FCK endnu engang snublede fordi vi vil for lidt når vi selv har bolden.

    Sådan har det desværre været i alle vores europæiske kampe. Men bare at stille sig ned, og stå kompakt i forsvaret - og så håbe på et lykketræf fremme på banen, det kan række engang imellem, men heldigvis for fodbolden langt fra altid.

    Da dommeren med 5 minutter igen, sender en HSV spiller ud, så de spiller 10 mod 11, havde jeg forventet at vi ville have holdt på bolden og kørt den rundt, de havde trods alt udskiftet alle deres defensive midtbanespillere. Men vi fortsatte med planløst sparkeri, hvorfor ikke holde på bolden, trille den rundt, de var tvunget til at forcere, hvilket kunne have åbnet mulighed for motorveje og 1 mod 1 situationer tæt foran deres mål.

    Havde det været en enlig svale, havde det været til at tilgive. Men sådan var det også mod Rangers, Djurgaarden, Dortmund. Vi spiller simpelthen ikke vores chance, fordi vi hverken evner eller har lyst til at have bolden, og prøve at udfordre vores modstandere.

    Derfor glæder det mig, at Backe snart er fortid, skal vi falde skal det være efter vi har ydet vores bedste, ikke at vi ikke figthede, men jeg savner at vi også truer de gode modstandere og tror på vi selv kan styre kampene, og det har vi ikke gjort under Backes regime.


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    845

    Re: Dagen derpå - vi spillede ikke vores chance

    Taktikken virkede imo.... Det var jo dommerens skyld..
    I'm a Zuma wannabee, and I'm God damn proud of it!

  3. De følgende 13 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    628

    Re: Dagen derpå - vi spillede ikke vores chance

    Mod Dortmund spillede FCK klart bedre end Dortmund. Det var IKKE en forsvarskamp. Sjældent har jeg set et tysk hold blive spillet så meget ud af banen som de gjorde i hele 1.kamp og delvist anden kamp. Mos HSV kan du have en smule ret
    FCK er en slags Terminator-udgave af Ham-Kam.

    Nick Horup:"Hvem skal med i fodboldens Hall Of Fame?"
    Morten:"Michael Gravgaard, FC København"

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,406

    Re: Dagen derpå - vi spillede ikke vores chance

    Backe skulle have pillet Fredgaard og ham den flinke ud - begge var løbet tør for kræfter, og den ene besad endda en heftig krampe - men nej, vi afventer til sidste minut og ser hvordan tingene forløber.

    Dommeren var måske skyld i vores nederlag, men han fik god hjælp af vores træner.

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    119

    Re: Dagen derpå - vi spillede ikke vores chance

    Jeg kan ikke bebrejde spillerne. De kæmpede for det og man kan ikke sige det var deres skyld, vi ikke gik videre.

    Hvad havde udskiftningerne hjulpet? Straffet havde de jo stadig fået. Dommeren tabte kampen for os, IKKE spillerne eller træneren!
    <Sæt selv tekst ind>

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,406

    Re: Dagen derpå - vi spillede ikke vores chance

    Hvem ved om de havde fået straffe? Kort forinden smider en træt Fredgaard håbløst bolden væk - det bliver straffet. En frisk mand havde enten holdt på bolden, eller fuldført ét eller andet.

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    903

    Re: Dagen derpå - vi spillede ikke vores chance

    Hør nu her, makker. Vi spillede i går mod et af Tysklands bedste hold p.t. Vi fik 1-1 i Hamburg. Vi kan nøjes med 0-0 hjemme. Så er det jo for helvede ikke os der skal skabe kampen. Og det er der flere grunde til. De har klart en bedre fysik end os. De har hurtige angribere. De kan spille i et langt højere tempo end os. Men du ville altså have, at vi skulle skabe kampen? Glem det! Backes plan fungerede perfekt, og selvom vi er ude, så mener jeg stadig at han løste opgaven til UG.

    Så alt det crap som du har skrevet det pisser mig egentlig lidt af!


  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    52

    Re: Dagen derpå - vi spillede ikke vores chance

    ›Kan sku ikke bebrejde spillerne.. De kæmpede sku for det og man
    ›ikk sige det var deres skyld vi ikke gik videre...

    ›Hvad havde udskiftningerne hjulpet? Straffet havde de jo stadig
    ›fået.. Dommeren tabte kampen for os, IKKE spillerne eller
    ›træneren!

    Nu er det jo sådan at HSV fik de to straffespark FCK begik. Problemmet er
    så bare at han lige dømte dem på forkerte tidspunkter! Jeg har sgu aldrig set en så latterlig dommer før. Fuldstændig syg i hovedet. Jeg har virkelig ondt af jer i dag. Jeg kan levende forestille mig hvordan det er.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    1,296

    Re: Dagen derpå - vi spillede ikke vores chance

    ›Nu er det jo sådan at HSV fik de to straffespark Fck begik...problemmet er
    ›så bare at han lige dømte dem på forkerte tidspunkter!!!

    Lyder som om vi har en ny brøndbysandhed under opsejling ;)

    ›Jeg har sgu aldrig set en så latterlig dommer før.....
    ›fuldstændig syg i hovedet.

    Fuldstændig fecking enig!!! Mindede en hel del om ham dommeren fra Columbia, der dømte Sydafrika-Danmark tilbage i 98..

    ›Har virkelig ondt af jer i dag.....kan levende forestille mig hvordan det er.

    Ja for eget vedkommende kan jeg kun sige, at jeg har været i bedre humør end lige pt....
    Kasi-karma
    Fuego's Avatar

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    83

    Re: Dagen derpå - vi spillede ikke vores chance

    ›Backe skulle have pillet Fredgaard og ham den flinke ud - begge
    ›var løbet tør for kræfter, og den ene besad endda en heftig
    ›krampe - men nej, vi afventer til sidste minut og ser hvordan
    ›tingene forløber.

    ›Dommeren var måske skyld i vores nederlag, men han fik god hjælp
    ›af vores træner.

    Han skulle have skiftet ud.

    Han gjorde ikke noget særligt ved at de smed deres store forsvarsspiller op i feltet. Det var tydeligt at det gav kæmpe problemer.

    Vi er 10 mod 11. Han skulle have lagt mere pres på deres boldholder så de ikke så uforstyrret kunne lægge den ene bold i feltet efter det andet.

    Selv om jeg ikke er på Backe raus holdet er jeg enig med kritikerne. Man kunne have svaret anderledes og bedre på HSV's sidste pres.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    119

    Re: Dagen derpå - vi spillede ikke vores chance

    ›Vi er 10 mod 11. Han skulle have lagt mere pres på deres
    ›boldholder så de ikke så uforstyrret kunne lægge den ene bold i
    ›feltet efter det andet.

    Vi var 11 mod 10 ;)
    <Sæt selv tekst ind>

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    191

    Re: Dagen derpå - vi spillede ikke vores chance

    Hvis du stiller dig ned i hel kamp, bare for at forsvare, så er bolden meget i og omkring vores straffesparksfelt, derfor øger det risikoen for at modstanderne får et straffe (det er samme grund til at vi får mange straffespark i turneringen, vi er trods alt meget boldbesiddende, og jo mere du er inde i modstandernes straffesparksfelt, des større er chancen for at du får et straffespark).

    Jeg mener ikke vi har vilje nok til selv at ville noget når vi har bolden (det har Brøndby, som forsøger at spille deres chance, selv nårde møder bedre hold).

    I går kæmpede vi, stod godt defensivt, men vi har stort set ikke 3 afleveringer i træk til hinanden, og det har vi stort set aldrig når vi spiller europæisk. Nogen få gange går det godt (som da vi slog Ajax - men hvis du overlader al initiativet til modstanderne, så bliver du også presset i bund, det er bedre at agere end blot at reagere)

    Vi møder HSV, som spiller for spiller er klart bedre end os, derfor forventer jeg ikke vi skal spille champagnefodbold, men du skal virke farlig når du selv har bolden, modstanderne skal frygte at vi kan score mod dem, igår udgik der stort set ingen fare fra FCK'erne, kun Alvaro kan lidt, og han har næsten umulige arbejdsbetingelser.

    Med 5 minutter igen, bliver HSV decimeret, har udskifter deres bolderoberere, og de er tvunget til at forcere vildt, der burde vi kunne have skiftet taktik, og været gået om til at blive spilstyrende, have holdt bolden inden for egne rækker.

    Vi behøver ikke være spilstyrende - men vi skal være farlige når vi har contra og her var vi ikke gode nok, det bærer Holmstrøm også sin del af ansvaret for, da Backe ikke har noget godt hold når det gælder den del af spillet. Havde vi haft en Grahn, Ericsson eller Stockholm med, var vi gået videre, men med udløbsmodeller som Møller og Fredgaard der ikke fremstod som reelle trusler over for HSV, havde vi intet at true med

  21. De følgende 6 brugere er enige:

  22. #13
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    6

    Re: Dagen derpå - vi spillede ikke vores chance

    Jeg synes på ingen måde man kan klandre Backe for kampens resultat. Taktikken var god og vi var væsentligt bedre end vi var i Hamborg. Men jeg synes klart at Santos ikke var særligt overbevisende, og han skulle klart være skiftet ud enten til fordel for en midtbanemand eller med en ung angriber.

    Jeg har længe været en kritiker af Backe, men man må sgu give ham meget for vores sæsonstart, som virkelig viser format.
    FC TILL I DIE

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #14
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    936

    Re: Dagen derpå - vi spillede ikke vores chance

    ›Hvem ved om de havde fået straffe? Kort forinden smider en træt
    ›Fredgaard håbløst bolden væk - det bliver straffet. En frisk mand
    ›havde enten holdt på bolden, eller fuldført ét eller andet.

    Bagklogskab når det er værst!

    Faktum er, at hverken du eller nogen anden kan vide hvad der var sket hvis der var skiftet ud, eller hvis vi ikke havde taget et kort hjørne kort før tid eller hvis...

    Hvis du virkelig ikke kan godkende spillerens og trænerens indsats efter i går, så har det nok noget med din prædefinerede holdning til Backe at gøre. Det kan i hvert fald ikke have noget gårsdagens begivenheder at gøre.
    hilsen
    VonZee
    Nu er den der. Den er stensikker; med statsgaranti!

    "...jeg synes, man ser flere og flere steder, hvor fansene holder med sig selv" Citat: Troels Bech, BT 28.09.10

  25. De følgende 3 brugere er enige:

  26. #15
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,406

    Re: Dagen derpå - vi spillede ikke vores chance

    Hvis du havde læst mit indlæg lidt efter, havde du opdaget at jeg mener at spillerne gjorde mere end hvad de skulle.

    Det handler ikke om bagklogskab, men ren og skær sund fornuft. Et hold der er super træt, et hold der oppe imod 6 angribere og under pres... Hvad vælger man? At holde sit 4-4-2 koncept med de trætte spillere, eller pille den ene angriber ud der havde krampe, med en hovedstøds stærk og hurtigt (samt frisk) forsvarsspiller?

Side 1 af 5 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Dagen derpå
    By Røll in forum De korte linier
    Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 30.08.07, 20:02
  2. Se programmet FCK – Dagen derpå torsdag
    By Kashif in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 14.09.06, 13:16
  3. Hvad får FCK tiden til at gå med dagen før dagen i Viborg
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 29.11.03, 22:17
  4. Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 24.10.03, 00:32
  5. Her har vi dem der ikke spillede i dag....
    By Tve in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 18.08.03, 08:29

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •