Viser resultater 1 til 14 af 14

Emner: Europæisk klasse?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    42

    Europæisk klasse?

    Hej Dér

    Når alt er sagt og skrevet om den elendige dommerpræstation og om, hvor tæt holdet var på at hive kvalifikationen til gruppespillet hjem, kunne det være interessant at høre nogle vurderinger vedr. de individuelle præstationer efter en "international" målestok (hvis der findes en sådan).

    Som hold stod vi jo godt og gav dem ikke mange chancer på trods af, at de havde et klart spilovertag. Men hvilke spilere på FCK's hold siges at udfylde deres plads på en måde, som antydede at de kunne være med hvad angår kombinationen af tempo, teknik og fysik (og evnen til at bruge den)?

    Jeg må sige, at en sådan evaluering efter min vurdering må falde temmeligt pauert ud. Følgende fck-spillere havde efter min mening et niveau, hvor de kunne udfordre og spille op med deres modstandere på HSV-mandksabet

    Jesper Christiansen:
    Fænomenal, masser af udstråling og stærkt fokus

    Lars Jacobsen:
    Til dels. I det omfang der var mulighed for det vandt han en masse meter fremad banen og udfordrede sin direkte modstander flere gange . Med sin gode timing kan han også matche modspillerne fysisk

    Tobial Linderoth
    Meget stærk som spoiler og har helt klart internationalt format for så vidt angår denne spidskompetence. Eneste minus, synes jeg, er hans mangende evne til at vende spillet (eller simpelthen vende sig med front mod modstandermålet) ved bolderobringer. Det var f.eks. denne evne hos Chr. Poulsen, der i sin tid gjorde, at jeg var meget imponeret over, hvor godt han kunne være med i de internationale kampe.

    Elrio:
    Til dels. Har helt klart teknikken. Og han er for mig at se den eneste, som på noget tidspunkt skaber ekstra plads frem ad banen i situationer, hvor man mindst forventer det. Han får næsten altid vendt sig med front mod HSV-målet. Men har stadig problemer med præcisionen i den sidste aflevering og som bolderobrer.

    Alvaro:
    I tvivl. Havde meget svære betingelser (men det har man jo i internationale kampe - det er jo netop præmissen for denne målestok). Tabte efter min vurdering flere bolde end længe set. Og i forbindelse med nærværende evaluering af hans "internationale niveau" er det nok så interessant, at noget kunne tyde på, at det rent faktisk var tempomæssigt og fysisk at han kom til kort. Han brændte i hvert fald ikke igennem ved denne lejlighed som oplagt købsobjekt for udenlandske klubber (ligesom jeg synes, at Zuma ofte gjorde i internatioale kampe).

    Til sammenligning kan jeg nævne en spiller, som jeg synes helt klart er faldet igennem i de internationale kampe: Silberbauer. Det er lidt overraskende for mig at se, hvor langt han tilsyneladede har op til det niveau, der kræves for at kunne sætte sig igennem i internationale kampe. Det hele synes at blive alt for hektisk og hurtigt for ham, og han evner ikke at bevare overblikket på den centrale midtbane. Manden har vel nærmest ikke en eneste konstruktiv aflevering (sparker hele tiden forfjamsket væk) og spiller i det hele tiden meget sjældent bolden fremad langs jorden.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Europæisk klasse?

    ›Hej Dér

    ›Når alt er sagt og skrevet om den elendige dommerpræstation og
    ›om, hvor tæt holdet var på at hive kvalifikationen til
    ›gruppespillet hjem, kunne det være interessant at høre nogle
    ›vurderinger vedr. de individuelle præstationer efter en
    ›"international" målestok (hvis der findes en sådan).

    ›Som hold stod vi jo godt og gav dem ikke mange chancer på trods
    ›af, at de havde et klart spilovertag. Men hvilke spilere på FCK's
    ›hold siges at udfylde deres plads på en måde, som antydede at de
    ›kunne være med hvad angår kombinationen af tempo, teknik og fysik
    ›(og evnen til at bruge den)?

    hvis man iøvrigt ser bort fra sin irritation over at der ikke er købt en rigtigt go midtbanespiller og (endnu en) ditto angriber synes jeg lige man ska huske, at et dansk hold i europæisk sammenhæng formentlig altid vil være henvist til at klare sig primært på vilje og taktik.

    [snip]

    ›Til sammenligning kan jeg nævne en spiller, som jeg synes helt
    ›klart er faldet igennem i de internationale kampe: Silberbauer.
    ›Det er lidt overraskende for mig at se, hvor langt han
    ›tilsyneladede har op til det niveau, der kræves for at kunne
    ›sætte sig igennem i internationale kampe. Det hele synes at blive
    ›alt for hektisk og hurtigt for ham, og han evner ikke at bevare
    ›overblikket på den centrale midtbane. Manden har vel nærmest ikke
    ›en eneste konstruktiv aflevering (sparker hele tiden forfjamsket
    ›væk) og spiller i det hele tiden meget sjældent bolden fremad
    ›langs jorden.

    her gør flere ting sig vel gældende:

    1) silber spillede en ekstremt defensiv rolle i går.
    2) det har gennem længere tid været klart at backe vægter boldsikkerhed og pasningsspillets kvalitet ret lavt. jeg vil mene at det, samt en lidt "skæv" indkøbspolitik, er den væsentlige grund til vores mgl. europæiske succes - hans andre kvaliteter ufortalt. gu havde vi en frygtelig dommer i går, men det er ikke første gang det går galt. og problemet ses såmænd osse ofte nok i maltaligaen. det er naturligvis ikke sådan, at jeg forventer teknik og pasningskvalitet i europæisk topklasse - langtfra - men der er rigeligt rum for forbedring som det ser ud lige nu.

    uanset hvad, så mener jeg ikke kampen i går ku ha været spillet meget anderledes.
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Europæisk klasse?

    ›Til sammenligning kan jeg nævne en spiller, som jeg synes helt
    ›klart er faldet igennem i de internationale kampe: Silberbauer.
    ›Det er lidt overraskende for mig at se, hvor langt han
    ›tilsyneladede har op til det niveau, der kræves for at kunne
    ›sætte sig igennem i internationale kampe. Det hele synes at blive
    ›alt for hektisk og hurtigt for ham, og han evner ikke at bevare
    ›overblikket på den centrale midtbane. Manden har vel nærmest ikke
    ›en eneste konstruktiv aflevering (sparker hele tiden forfjamsket
    ›væk) og spiller i det hele tiden meget sjældent bolden fremad
    ›langs jorden.

    Helt enig. Har sagt det længe, men har vist været en af de få herinde på Sidelinien. Vi har 5 og tre halve spillere der har den klasse der skal til for at gøre det godt i europa: Linde, Gravgaard, Lars, JC og Allbäck. Derudover er der Elrio, som måske mangler lidt, men det er kun et spørgsmål om tid, før han har det, og vil være den absolut bedste på holdet. Derudover er der Bo og Bergdølmo. Bo spillede super i går, og han har et højt topniveau, men desværre også et lavt bund niveau, og Berg har rutine, men ikke talent nok.

    Silber, Alvaro, 32, røll, fredgaard og janne har det ikke, og får det heller ikke..

    Dan t kan måske få det

    Ijeh.. ??
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Europæisk klasse?

    Danske hold skal ikke leve på individuelle præstationer. Kollektivet FCK har gjort det fremragende i kampene mod HSV.

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    470

    Re: Europæisk klasse?

    Ganske interessant tråd.

    Ret enig i det første indlæg.

    Vurderer at følgende HAR europæisk klasse:

    1) Jesper C
    2) Michael G
    3) Lars J
    4) Tobias L
    5) Allbäck (havde dog gerne set ham testet i går for at være helt sikker)

    Følgende har POTENTIALE til at nå europæisk klasse

    1) Elrio

    Følgende kan - på en god dag - klare sig:

    1) Bo S
    2) Berdølgmo
    3) Thomas Røll (selvom der desværre efterhånden er for langt mellem de gode dage)


    Følgende beviste i går at de IKKE har den nødvendige klasse:

    1) Michael Silberbauer
    2) Carsten F
    3) Alvaro

    Dvs. 5-6 spillere af nødvendig klasse

    Derudover mener jeg at Hans Backe endegyldigt har bevist at han IKKE er manden der bringer FCK fremad europæisk. Det er ganske simpelt for ringe at satse på 2*90 min losseri ud af kommunen. Og sådan er det hver gang FCK møder et hold af bare moderat klasse.

    Hvis FCK skal videre kræver det en træner der tør mere og har flere visioner end Backes "basics". En træner som Morten Olsen bevist i sin Brøndby-tid at det KAN lade sig gøre at skabe et dansk klubhold der kan SPILLE fodbold med de næst-bedste europæiske hold og kun blev tvunget til en mere defensiv taktik imod de allerbedste europæiske hold.

    Al ære og respekt for HSV, men de er altså ikke europæisk topklasse. De tilhører klassen lige under de bedste.

    Hvis der skal være nogen som helst form for realitet i top-25 ambitionen kan det ikke nytte at man - allerede imod hold som HSV der vel ligger 25-50 i Europa - begynder at spille som et seriehold i en landspokalkamp imod et divisionshold.

    Ergo må FCK have en træner som Morten O samt 5-6 spillere der har europæisk klasse hvis ambitionen rækker udover suppen.

    Backes destruktive spil holder kun imod svage modstandere

    Spillere som Silber, Alvaro osv. kan godt blive kontrakten ud og spille suppe-kampe, men de har ikke klassen til Europa.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,477

    Re: Europæisk klasse?

    ›Hej Dér

    ›Som hold stod vi jo godt og gav dem ikke mange chancer på trods
    ›af, at de havde et klart spilovertag. Men hvilke spilere på FCK's
    ›hold siges at udfylde deres plads på en måde, som antydede at de
    ›kunne være med hvad angår kombinationen af tempo, teknik og fysik
    ›(og evnen til at bruge den)?


    Jeg hæftede mig ved at det bortset fra en periode midt i 2. halvleg var forsvindende få gange, at der var adresse på vores afleveringer frem ad banen. 4 ud af 5 afleveringer var ren alibi - sikkert vidende at der alligevel ikke skulle følges op på muligheden. Når vi spiller på den måde, er det held, som afgør at der ikke bliver scoret regulært mod os. Fordi vi forsvarer os dygtigt, kan man kalde det opsøgt held.

    Jeg kunne i høj grad have ønsket mig at vi i omstillingssituationen faktisk var i stand til at kombinere et par afleveringer op ad banen en gang imellem, men vores spillere havde ikke overblikket til det.

    Problemet er jo nok at vi næsten aldrig i superligaen er under sådan et pres gennem en hel kamp, så vi får ikke trænet hvordan man spiller fodbold på trods af presset.

    Royal League er tænkt som en hjælp i retning af at øve sig mod stærke modstandere, men Hamburgs fysik og spil er i hvert fald en klasse over hvad man ser blandt skandinaviske tophold. Så vi må hænge vores hat på den ene gang om året hvor vi når vores europæiske afstigningsrunde, og bede til at vi lærer lidt henad vejen.

    gb

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Europæisk klasse?

    Det er altså også svært at begå sig på den centrale midtbane og ingen tvivl om at Silber falder i gennem der. Han skulle i mine øjne have været ude på højre kanten og så tage en Røll på midten.

    Så spørger I sikkert hvad med Elrio??

    Ja ham ville jeg så have haft på en offensiv midtbane plads / hængende angriber i en slags 4-5-1 formation med Alvaro på toppen.

    Men hey - vi er jo alle super trænere med hver vores super bud på hvordan den kamp skulle have været spillet i bagklogskabets lys :)

  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    743

    Re: Europæisk klasse?

    Det er simpelthen noget vrøvl at sige at Alvaro og til dels Silber ikke har klassen til europæisk niveau!

    Alvaro er klart den bedste angriber vi har og selvfølgelig laver han ikke 4 mål når vi spiller mod Tysklands bedste forsvar og han konsekvent spiller mod 3-4 mand hvor han så skal finde på noget (fordi der ingen hjælp bagfra er). Han havde nogle dårlige tæmninger i går, men at afskrive ham i Europa er lige så dumt som da Brøndby solgte Søren Larsen!

    Silber synes jeg ikke falder igennem, men han imponerer dog heller ikke. Han vokser hele tiden med opgaven inde på midt midt og kan sagtens udvikle sig til en god mand - også i europa. Er enig i at han er et mere usikkert kort og ikke var specielt god i går (på defensiv midt!!).

    Henriko

  11. #9
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Europæisk klasse?

    Silberbauer gør det godt defensivt; men han formår ikke at fordele spillet som Hjalte gjorde det, og han har heller ikke Hjaltes dybdeløb. Men det kan man vel heller ikke forvente? Han er under alle omstændigheder det bedste valg på pladsen pt.

  12. #10
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    465

    Re: Europæisk klasse?

    >Alvaro er klart den bedste angriber vi har og selvfølgelig laver han ikke 4 mål når vi spiller mod Tysklands bedste forsvar og han konsekvent spiller mod 3-4 mand hvor han så skal finde på noget (fordi der ingen hjælp bagfra er). Han havde nogle dårlige tæmninger i går...

    Manden havde kramper efter 70min!!!
    32 havde ingen og havde løbet mindst lige så mange kilometer som Alvaro!
    Manden er en kopi af Ronaldo, men desværre kun på det fysiske punkt.. Desværre!
    BAH!
    SYKE's Avatar

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #11
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Europæisk klasse?

    ›Manden havde kramper efter 70min!!!

    Eller også ville han bare trække tiden hvilket på det tidspunkt hvor vi var ret så presset var meget fornuftigt.

  15. #12
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Europæisk klasse?

    Ja, nu sad jeg tilfældigvis på handicapplads ved hjørneflaget og fik derfor rig mulighed for at se Alvaro i 2. halvleg (sgu svært at se hvad der liiige foregår i den anden ende) og jeg synes altså at han gjorde det ok. Han gav bestemt en helhjertet fight og løb rigtig rigtig meget. Synes sådan set han var ret udfordrende , han var for det meste 1 mod 3, problemet var bare INGEN samlede 2.-bolde op; de få gange Silber f eks fik fat i en fik vi afsluttet eller i det mindste vist farlighed. Når man forsvarer sig som vi gjorde kan det næppe overraske at angriberne ikke har det store offensive overskud.

    Kigger man f eks på 1. halvleg er det jo tydeligt i vores opspil at ingen bevæger sig nok til at man kan kombinere sig frem, for det meste spillede JC bolden til Bergdølmo som presset måtte lægge den tilbage til et langt udspark.

    Hvad angår spillere som kunne klare sig internationalt synes jeg det virker en anelse hetz-agtigt at betvivle Bo's evner. Vi skal vel hovedsagligt kigge på de sidste 2 kampe, og der synes jeg han har spillet virkelig godt.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #13
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    51

    Re: Europæisk klasse?

    generelt enig med trådens ophav, men mener dog at bo har bevist at han er blevet ganske stabil og også i går spillede han fremragende. Og lur mig så om ikke elrio bliver en vaskeægte superstjerne. hans fysik er blevet markant bedre og selv mod et klassemandskab kunne han igen og igen glide af. når den sidste aflevering kommer på plads, har vi en af de bedste spillere der nogensinde har velsignet dansk græs (og dette kommer fra en der oprindelig betvivlede hans evner).

    jeg er stolt af mange enkeltpræstationer (og det potientiale disse spillere rummer) og skide stolt af kollektivet.

  18. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    90

    Re: Europæisk klasse?

    ›32 havde ingen og havde løbet mindst lige så mange kilometer som Alvaro!

    Hvis du mener at 32 (hvor sympatisk og medlevende han end måtte være) gør det bedre end Alvaro igår, så er jeg meget uenig og ser en anderledes kamp end dig. hvis du seriøst mener at 32 har større klasse som fodboldspiller i det hele taget, så er du efter min bedste overbevisning helt væk...og det tror jeg faktisk Møller vil gi' mig ret i ;-)

    iøvrigt mener jeg også at Bo havde mindst europæisk klasse igår
    mvh. fc t'et

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. EU-rapporten om reform af europæisk fodbold
    By Perec in forum De lange linier
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 18.05.07, 15:06
  2. Europæisk klasse på tribunen, men ikke på banen!
    By 92fck in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 10.08.06, 09:10
  3. FCK og europæisk succes?
    By aka in forum De korte linier
    Svar: 56
    Sidste Meddelelse: 22.08.04, 22:50
  4. Priser for europæisk fodbold
    By Butch in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 31.07.03, 13:53

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •