Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 36

Emner: Jeg Mangler ord

  1. #1
    vandr er offline Ståle Raus medlem #58
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    482

    Jeg Mangler ord

    Nu er der gået næsten to døgn siden skandalen. Jeg mangler stadig ord for hvad den dommer er skyld i. Regnskabet kan ikke gøres op. Det smerter at tænke på de omkostninger og konsekvenser hans dommerpræstation, eller mangel på samme, som FCK og dansk fodbold kommer til at betale og mærke.

    Jeg mangler simpelthen ord!

    Der er mange der taler sagen for at HSV var bedre end FCK og at vi var væk største dele af kampen. - at nederlaget derfor var fortjent, om end FCK var tætte på at overraske. Dette er en sandhed med modifikationer. Den rette sandhed er derimod, at vi så et FCK hold der udviste international kynisme. Et hold som fulgte Backes plan 100% procent, et FCK hold med vilje og gejst ( noget vi ikke har set længe ), et hold som viste lovende takter, og tænk på hvor langt vi kunne havde drevet det hvis Judas ikke havde dømt det andet straffe. HSV havde spilovertaget, men de fik intet, og jeg gentager intet ud af det. Altså ikke før efter 182 minutters spilletid. Selv deres første mål i Tyskland, skyldes en simpel fejl af Bo Svensson. En fejl i løbet af 180 minutter, mod et af Bundes Ligaens absolutte tophold. Et hold som spillede Bayern M. rundt på røv og albuer og sænkede dem 2-0. Vi var ikke i nærheden af at falde i gennem. På intet tidspunkt så det farligt ud. Jo bevares, de havde deres 2-3 chancer, men de udnyttede dem ikke.

    FCK leverede en vanvittig præstation, og det var ikke fortjent HSV gik videre. De viste simpelthen ikke nok, ikke når man tænker på deres potentiale. Det er ikke nok at sige at HSV er bedre, de skal fandme også bevise det selv.

    Det kunne jo havde været så meget anderledes. Hvis han bare ikke havde dømt det åndsvage straffe. Den svier. - og jeg mangler stadig ord!

    Ikke nok med den dommer kostede os fede oplevelser. Han koster klubben erfaring. Erfaring som vi har brug for hvis vi skal i CL. Dermed koster han Danmark points i EC sammenhæng. Ikke kun nu, men måske også næste år. Han koster FC penge ( 14. millioner ), dermed koster han også fodbold Danmark penge. Alt i alt har UEFA kostet FCK og fodbold Danmark dyrt. Uerstatteligt dyrt. Det er i og for sig en meget større skandale end hans dommerpræstation. For hvad har Uefa tænkt sig at gøre ved det. INTET! For vi er ikke Real Madrid eller Barcelona. Vi er et hold fra en udviklingsliga, og derfor kan det jo også være lige meget. Bad luck, see you next time. Det er en skandale.

    Jeg mangler ord!


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    51

    Re: Jeg Mangler ord

    Er rørende enig. Det værste er næsten at man er så magtesløs mod en dommer der smider det hele væk for os. Så tæt på, og så alligevel ikke... Ja, jeg ryster stadig på hovedet i undren!
    Stefan...

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    329

    Re: Jeg Mangler ord

    Er fuldstændig enig. Selv da jeg stod inde i parken efter kampen og gloede tomt med blanke øjne over på Hamburg fansnes jublen, troede jeg det var en joke. Ka stadig ik fatte det helt fuldt og fast at det sku overgå os. Og jeg synes bestemt ikke vi på nogen måde var ude af kampene, vores defensiv fungerede fantastisk, og selvom boldbesiddelsen sagde at de nok skulle få scoret, var jeg inderst inde ikke videre nervøs for det. For jeg synes forsvaret fungerede upåklageligt. Og så 2 min inde i overtiden sker det så....... CHRIST! Troede godt nok aldrig det ville ske for mig, men havde mest af alt lyst til at tud brøle da de scorede på det "straffe". Men gider ærgeligt talt ikke tænke på det mere, istedet glæder jeg mig(som altid) til at tage ind i parken imorgen og give spillerne den hyldest som de virkelig fortjener oven på sådan en kamp.

    Håber i er med mig!

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    2,679

    Re: Jeg Mangler ord

    ›Nu er der gået næsten to døgn siden skandalen....

    Og så skal man finde denne potentielle HSV-sandhed:

    Nochmal zu den beiden (gegebenen) Elfmetern:
    Der Erste war Unsinn, der Spieler von Kopenhagen hatte keine Chance, dem Ball auszuweichen.

    Zum Zweiten: Erstmal ist es wieder einmal erstaunlich, wie wenig Ahnung die Reporter oft von den Regeln haben (nicht nur bei unserem geliebten DSF).
    Nach dem die Wiederholung eingespielt wurde kommt (in etwa) dieser Kommentar:
    "Der Arm ist ganz am Körper - den hätte ich nicht gegeben."

    Was sagen die Spielregeln?
    "Absichtliches Handspiel liegt vor, wenn der Ball mit der Hand oder dem Arm gehalten, gestoßen oder geschlagen wird. Wird der Ball jedoch aus kurzer Entfernung gegen den normal gehaltenen Arm geschossen, so ist dies nicht als Absicht zu werten."

    Keine Absicht lag beim ersten Elfer vor.
    Beim zweiten war der Ball aber lange (ca. 20m) in der Luft, gut sichtbar für den Spieler. Er beobachtet den Ball auch, rechnet aber damit, das sein Mitspieler ihn wegköpft.
    Er ist dann überrascht, dass der Ball doch noch zu ihm kommt. Aber anstatt ihn mit dem Bauch/Brustkorb anzunehmen oder ihn durchzulassen, stoppt er ihn mit dem Arm. Dabei ist es völlig egal, ob der Arm am Körper liegt, oder nicht.

    Mir ist natürlich klar, dass es deutlichere Handspiele gibt, aber hat sich durch seine Aktion einen Vorteil verschaft.

    Der Spieler hat sich einfach nur dusselig verhalten, der Elfer geht schon okay.
    Det kunne ingen SSO-brøndbyer have gjort meget bedre.

    Image er en skræddersyet spændetrøje
    Ståle Raus #39
    footracle @ Twitter
    Bingohanz's Avatar

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,702

    Re: Jeg Mangler ord

    Oversæt lige Bingo, tak :o)
    White Angel - SR's Cookie Monster
    "Med slutningen af Per Nielsens karriere er Brøndby blevet en mere sympatisk klub. Og det er ikke en rar følelse."
    White Angel's Avatar

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    1,492

    Re: Jeg Mangler ord

    ›For hvad har Uefa tænkt sig at gøre ved det. INTET! For vi er
    ›ikke Real Madrid eller Barcelona.

    Nej og vi er heller ikke Liverpool

    http://www.onsidedk.com/main/index.p...t2=1&id=128227
    http://www.onsidedk.com/main/index.p...t2=1&id=128523
    http://www.onsidedk.com/main/index.p...t2=1&id=129650

    Sådan kan reglerne blive lavet om når man er europæisk storhold mens man i FC København får fingeren

    Ganske naturligt står der ikke et ord om dommerfadæsen på www.uefa.com og målet blev sat ind i 89 min ifølge deres oplysninger. På FA kan jeg heller intet

    Iøvrigt kan UEFA stikke deres fair play op hvor solen ikke skinner
    Sidst redigeret af Jay-fucker : 01.10.05 kl. 21:47


  8. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    2,679

    Re: Jeg Mangler ord

    ›Oversæt lige Bingo, tak :o)

    Ultra-kort så er argumentet at bolden blev skudt fra en så lang afstand at Silberbauer havde tid til at flytte armene. At den rammer ham på hoften samt at argumentet i øvrigt er pænt søgt danses der i et par trin udenom. Tosse.

    Image er en skræddersyet spændetrøje
    Ståle Raus #39
    footracle @ Twitter
    Bingohanz's Avatar

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,256

    Re: Jeg Mangler ord

    Jeg har trykket på "Ening"-knappen naturligvis, men... nu er det på tide at komme videre !!!! Vi får INTET ud af at klage til UEFA, at brokke os, o.s.v. INTET!

    Suppen er nu blevet endnu vigtigere for os end nogensinde før.... Bif skal ud og spille mindst 4 opslidende opgør og det er og bliver en fordel for os, hvis vi nu skal efterrationalisere - og det skal vi ;o)

    mvh
    Karsten

  11. De følgende 10 brugere er enige:

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,702

    Re: Jeg Mangler ord

    ›Jeg har trykket på "Ening"-knappen naturligvis, men...
    ›nu er det på tide at komme videre !!!! Vi får INTET ud af at
    ›klage til UEFA, at brokke os, o.s.v. INTET!

    ›Suppen er nu blevet endnu vigtigere for os end nogensinde før....
    ›Bif skal ud og spille mindst 4 opslidende opgør og det er og
    ›bliver en fordel for os, hvis vi nu skal efterrationalisere - og
    ›det skal vi ;o)

    ›mvh
    ›Karsten
    Du har ret Karsten..
    Nu har vi vel snart sørget nok og må videre, desværre uden UEFA-cup men that's life. Vi kan passende starte med at revanchere os for HSV-tragedien mod OB der må undvære anfører Stokholm...
    White Angel - SR's Cookie Monster
    "Med slutningen af Per Nielsens karriere er Brøndby blevet en mere sympatisk klub. Og det er ikke en rar følelse."
    White Angel's Avatar

  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    1,492

    Re: Jeg Mangler ord

    ›Jeg har trykket på "Ening"-knappen naturligvis, men...
    ›nu er det på tide at komme videre !!!! Vi får INTET ud af at
    ›klage til UEFA, at brokke os, o.s.v. INTET!

    Vi får intet ud af at bare bide det i os. De kan ignorere os men de kan ikke lukke munden på os. Men der skal gøres opmærksom på det så en lignende situation ikke gentager sig. For et skandinavisk hold er der utroligt meget på spil for alle i og omkring klubben. Økonomisk ikke mindst. Men nej vi skal ikke bare finde os i det. Samtidig skal vi ikke lade os gå på i bestræbelserne på at hente guldet tilbage til Parken

  14. De følgende 8 brugere er enige:

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,256

    Re: Jeg Mangler ord

    ››Jeg har trykket på "Ening"-knappen naturligvis, men...
    ››nu er det på tide at komme videre !!!! Vi får INTET ud af at
    ››klage til UEFA, at brokke os, o.s.v. INTET!
    ››
    ›Vi får intet ud af at bare bide det i os. De kan ignorere os men
    ›de kan ikke lukke munden på os. Men der skal gøres opmærksom på
    ›det så en lignende situation ikke gentager sig. For et
    ›skandinavisk hold er der utroligt meget på spil for alle i og
    ›omkring klubben. Økonomisk ikke mindst. Men nej vi skal ikke bare
    ›finde os i det. Samtidig skal vi ikke lade os gå på i
    ›bestræbelserne på at hente guldet tilbage til Parken

    Ja, fair nok, hvis vi kan få Matt Mathews korsfæstet een gang for alle, men så er sagen vel også helt og aldeles slut? Vi kommer IKKE til UEFA-slutspillet uanset hvad, og det eneste vi nu har tilbage at satse på er at retfærdigheden sker fyldest. Men der kan gå MANGE dage og uger før dette sker. Skal vi så gå og være bitre imens? Ikke her! Lad os komme videre, for dælen da.....!

    mvh
    Karsten

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    1,492

    Re: Jeg Mangler ord

    ›Ja, fair nok, hvis vi kan få Matt Mathews korsfæstet een gang for
    ›alle, men så er sagen vel også helt og aldeles slut? Vi kommer
    ›IKKE til UEFA-slutspillet uanset hvad, og det eneste vi nu har
    ›tilbage at satse på er at retfærdigheden sker fyldest. Men der
    ›kan gå MANGE dage og uger før dette sker. Skal vi så gå og være
    ›bitre imens? Ikke her! Lad os komme videre, for dælen da.....!

    ›mvh
    ›Karsten

    Ja vi er ude. Helt klart og der bliver ikke lavet en Liverpool. Men sagen om den engelske dommer skal følges helt til dørs uanset om der går et par dage eller et år. Imorgen skal jeg nok koncentrere mig om OB. Men bitterheden over vores exit vil sidde længe endnu. Såret skal nok hele men arret vil altid være der. Som en omvendt Gorica der efterlader en magtesløs og hovedrystende

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: Jeg Mangler ord

    I stedet for at skrive tudebreve til UEFA, Mad Messias, Per Bjerregaard eller andre, så tror jeg, at det bedste vi kan gøre er, at støtte op om truppen. At få sendt et klart signal til spillerne om, at vi er KOLOSSALT stolte af deres indsats - 1-2 mod HSV over to kampe er skideflot af et dansk klubhold fra Maltaligaen.Og det kan man bedst gøre, ved at møde op til kampen i morgen og støtte dem 100% (hvad jeg desværre selv er forhindret i pga. udlandsrejse).

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    1,492

    Re: Jeg Mangler ord

    Jeg forventer at klubben følger sagen til dørs og ikke folk herinde fra. Protester fra fans kommer fra tribunerne og ikke gennem tuderi herinde. Men jeg er stolt over spillere. Rigtigt meget endda. De leverede en en flot indsats og de har min fulde støtte imorgen når vi tager imod OB. For guldet skal tilbage til Parken

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #15
    vandr er offline Ståle Raus medlem #58
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    482

    Re: Jeg Mangler ord

    Jeg er skam helt enig at vi må svare tilbage på lægterne, og møde op i morgen.

    Jeg skulle dog lige af med det :o)

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ord der irriterer
    By JoséStardust in forum Diverse
    Svar: 1536
    Sidste Meddelelse: 06.03.24, 15:45
  2. Dagens udenlandske ord?
    By Fnug in forum Diverse
    Svar: 12
    Sidste Meddelelse: 25.04.07, 21:26
  3. Er Ankergren et fy-ord?
    By Hjaltefanden in forum De korte linier
    Svar: 40
    Sidste Meddelelse: 20.12.06, 10:53
  4. Er sgu et bande ord?
    By A in forum Diverse
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 15.06.05, 14:34
  5. Ord er overflødige
    By pires in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 15.07.04, 00:36

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •