Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 31

Emner: Slut med Sydafrika!

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    59

    Slut med Sydafrika!

    FCK's egagement i Sydafrika er slut:

    http://www.bt.dk/sport/dkfodbold/art...fid=100232304/

    Så vi skal ikke regne med flere Zuma'er og Rio'er

    Men jeg kan godt forstå FCK, som er træt af samarbejdet med folkene dernede. Jeg håber at FCK finder et andet land og etabler et samarbejde, da det er godt for det lokale.

    Forslag: Etabler et samarbejde i et u-land, som hedder VestEgnen. :-)

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    823

    Re: Slut med Sydafrika!

    Det er da surt, for hvem ved hvilket stjernefrø vi næste gang kunne få dernede fra? Men vi har jo lige støvsuget skolen inden vi smækkede med døren.

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    985

    Re: Slut med Sydafrika!

    Jeg håber vi starter en ny skole et andet sted. Jeg synes, det var sjovt at følge, og vi fik jo også Elrio dernede fra. :)

  5. De følgende 10 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    145

    Re: Slut med Sydafrika!

    Der meget synd, når man ser spiller som zuma og elrio,
    Men vis det har været for meget arbejde med det så er det nok det bedste at stoppe nu.

    Så kan man jo bare håbe at inde for nogle år at fck går i samarbejde med en ny klub..

    /Patrick
    københavn københavn =)

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    825

    Re: Slut med Sydafrika!

    Hvis der er for meget arbejde i at gøre et stort stykke socialt arbejde hvor man giver en flok drenge en masse oplevelser og på samme tid giver dem uddannelse og en drøm at forfølge, så er det vel et spørgsmål om tid før vi nedlægger ungdomsafdelingerne her hjemme. i.a.
    Outlawed

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,406

    Re: Slut med Sydafrika!

    Det kommer jo ikke som den helt store overraskelse, hvis man havde læst de 26 sider der fulgte med årsregnskabet.

    Ærgeligt? Tjaa.. Forståeligt? Jeps...

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    93

    Re: Slut med Sydafrika!

    ›Det kommer jo ikke som den helt store overraskelse, hvis man
    ›havde læst de 26 sider der fulgte med årsregnskabet.

    Kan du opsummere, hvad der står på de sider?
    Sidst redigeret af ~ eMo ~ : 04.10.05 kl. 16:54
    "Vores fortid var tragisk. Vores nutid er trist. Heldigvis har vi ingen fremtid."

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    182

    Re: Slut med Sydafrika!

    Ja, det er da ærgeligt.. Zuma og Elrio er jo klassespillere.. Men hvis det ikk hænger sammen dernede, er det jo nok bedst at stoppe..
    Håber bare de starter en ny måske i Brasilien.. Det ville være utrolig spændende..

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    85

    Re: Slut med Sydafrika!

    Om det er forståeligt har jeg ikke nok indsigt i projektet til at konkludere. Men jeg synes bestemt at det er ærgerligt at der ikke kommer flere typer som Zuma og Elrio til klubben. Vi ved jo at Fck ikke er meget for at satse på eksotiske spillere medmindre de er blevet skandinaviseret. Her havde vi en god mulighed for at hente anderledes og underholdende fodboldtyper, som vi ikke har mange af i Danmark. Tror næppe at vi havde set typer som Zuma og Elrio i Fck hvis det ikke havde været for den fodboldskole.

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    845

    Re: Slut med Sydafrika!

    Vi fik da også ham målmanden der, ikke ?

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Re: Slut med Sydafrika!

    Selvfølgelig er det trist at FCK trækker sig ud af et samarbejde der har ladet alle os fans drømme om uslebne diamanter og spillere på et højt niveau. Men det faktiske ydbytte af skolen har ikke været stort. Flere nævner Zuma som et resultat af fodboldskolen, det er en misforståelse. Zuma spillede med i en træningskamp da FCK var på træningslejr i Sydafrika og blev derfor spottet. Han spillede på daværende tidspunkt for Orlando Pirates og var heller ikke noget ungt talent som er fodboldskolens mål.

    Ser i på de spillere der faktisk er kommet fra Port Elizabeth er Elrio selvfølgelig den mest markante. En spiller der nu iser stort talent, men også en spiller der var længe om at slå igennem. Én spiller på lidt over 5 år er IMO et magert udbytte, uden at jeg kender til økonomien bag fodboldskolen.

    På det seneste har vi så hentet et par unge talenter og det lugter da lidt af at de er blevet hentet i 11. time før muligheden forduftede. Om de så slår igennem bliver spåændende at følge, men jeg tror ikke at vi skal vente at se en ny Zuma eller sågar en ny Elrio.

    Rent imagemæssigt finder jeg det sørgeligt at vi opgiver vores interesse i Sydafrika. Jeg tror at skolen har været med til at profilere FCK som en klub med internationalt snit, en klub som modsat andre danske klubber ikke har samarbejdsaftaler med udenlandske klubber og som derved får lov til at hente frafaldet fra andre klubber, men derimod får lov til at skumme fløden, omend en indtil videre tynd en af slagsen.

    Jeg håber ligesom flere andre at FCK på den ene eller anden måde fortsætter sit engagement i unge talenter, også et andet sted end bare på Peter Bangsvej. Der er guldklumpe derude, men det kræver en lang og tålmodig indsats.
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  17. De følgende 7 brugere er enige:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,219

    Re: Slut med Sydafrika!

    ›Vi fik da også ham målmanden der, ikke ?

    Jo, det gjorde vi.

    ->Lee Langeveldt<-, Sydafrikas 3. keeper på bare 19 år, har skrevet kontrakt med København til 2010! 8-)

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,219

    Re: Slut med Sydafrika!

    "›Selvfølgelig er det trist at FCK trækker sig ud af et samarbejde
    ›der har ladet alle os fans drømme om uslebne diamanter og
    ›spillere på et højt niveau. Men det faktiske ydbytte af skolen
    ›har ikke været stort. Flere nævner Zuma som et resultat af
    ›fodboldskolen, det er en misforståelse. Zuma spillede med i en
    ›træningskamp da FCK var på træningslejr i Sydafrika og blev
    ›derfor spottet. Han spillede på daværende tidspunkt for Orlando
    ›Pirates og var heller ikke noget ungt talent som er
    ›fodboldskolens mål."


    Egentlig ikke fordi jeg er voldsomt uenig, men jeg har da spurgt mig selv - en del gange - om Zuma var kommet til København, hvis ikke vi - qua fodboldskolen - havde haft den interesse i Sydafrika. Havde vi opdaget ham? Jeg tillader mig at tvivle gevaldigt. Er faktisk overbevist om vi ikke havde landet Zuma. En skrækkelig tanke. Så selv om Zuma ikke er et direkte "outcome" fra skolen, så kan man vel godt regne ham med, hvis man anlægger et bredere syn på sagerne, og ser Sydafrika engagementet, som et samlet sats på det ledelsen - tilsyneladende - har været skræmt af siden Ashvetia købet: Spillere uden væsentligt tilknytningsforhold til Skandinavien! 8-(

    "›Rent imagemæssigt finder jeg det sørgeligt at vi opgiver vores
    ›interesse i Sydafrika. Jeg tror at skolen har været med til at
    ›profilere FCK som en klub med internationalt snit, en klub som
    ›modsat andre danske klubber ikke har samarbejdsaftaler med
    ›udenlandske klubber og som derved får lov til at hente frafaldet
    ›fra andre klubber, men derimod får lov til at skumme fløden,
    ›omend en indtil videre tynd en af slagsen."


    Jeg vil sige at det vi har fået ud af det, har været det hele værd. Med Elrio "direkte" via fodboldskolen og Zuma "indirekte", samt en masse erfaringer rigere håber jeg vi nu går videre til et andet land. Fløden har måske været tyndere end forventet og forhåbet, men det var en af risikoerne ved at gå ind i et "nyt" fodboldland som Sydafrika, der ikke har så dybe fodboldrødder som eksempelvis Ghana, Nigeria og Cameroon. Forventningerne til Sydafrika var, undskyld udtrykket; kolossale, men de har desværre ikke kunnet leve op til dem.

    Omvendt tænkte vi sikkert bl.a., dengang vi blev tilbudt samarbejdet, at hvis Sydafrika kunne leve op til forventningerne, så ville det bogstavelig talt være guld værd at være etableret i Sydafrika hurtigere end mange andre klubber, som har/havde mere og større fokus på de mere "etablerede" Afrikanske lande. Det var et rigtigt visionært sats med den skole, at fløden - måske - var tyndere end forventningerne, håber jeg ikke skræmmer nævneværdigt fra at satse i et nyt eller flere lande.

    "›Jeg håber ligesom flere andre at FCK på den ene eller anden måde
    ›fortsætter sit engagement i unge talenter, også et andet sted end
    ›bare på Peter Bangsvej. Der er guldklumpe derude, men det kræver
    ›en lang og tålmodig indsats."


    Det håber jeg også. Det vil være en skuffelse hvis vi trækker os yderligere tilbage fra det eksotiske og helt ind i vores egen navle. Der er masser af muligheder. Har man penge kan man få, og vi har mange. Vi bør satse mere end førhen. Og det kræver jo ikke altid en lang og tålmodig indsats. Hvis man regner Zuma med, fik vi da rekord-hurtigt noget ud af Sydafrika engagementet! ;-)

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    176

    Re: Slut med Sydafrika!

    Ja ud fra mit uvidende og romantiske syn på sagen er der da ret trist. Ikke mindst fordi vi næppe kommer til at tekniske vidundere som Elrio og Zuma. Man der må jo nok have været tungtvejene grunde.

    Ja kan så kun håbe at de gode erfaringer Holmstrøm taler om skal bruges andetsteds.

    P.S. Jeg har altid svært ved at tro på ting der ikke er offentliggjort på FCK.DK

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Slut med Sydafrika!

    Egentlig ikke fordi jeg er voldsomt uenig, men jeg har da spurgt mig selv - en del gange - om Zuma var kommet til København, hvis ikke vi - qua fodboldskolen - havde haft den interesse i Sydafrika. Havde vi opdaget ham? Jeg tillader mig at tvivle gevaldigt. Er faktisk overbevist om vi ikke havde landet Zuma. En skrækkelig tanke. Så selv om Zuma ikke er et direkte "outcome" fra skolen, så kan man vel godt regne ham med, hvis man anlægger et bredere syn på sagerne, og ser Sydafrika engagementet, som et samlet sats på det ledelsen - tilsyneladende - har været så skræmt af siden Ashvetia købet: Spillere uden væsentligt tilknytningsforhold til Skandinavien! 8-(
    Alt sådan noget hvis og hvis kan man ikke bruge til noget. Var vi blevet mestre i 2003/2004 hvis Elrio ikke var sendt på banen?
    Var vi gået videre i UEFA-cuppen hvis Messias ikke havde dømt?

    Er det ikke bedre at koncentrere sig om hvad der egentlig ER SKET og ikke hvad der kunne været sket?
    Zuma kom ikke til os gennem fodboldskolen.

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 11.03.05, 23:33
  2. Det er ikke slut med indkøb.. overhovedet!!
    By mceppe in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 12.07.03, 13:15

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •