Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: FCKs målmandsstald

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    1,119

    FCKs målmandsstald

    Inspireret af denne tråd: http://sidelinien.dk/forums/showthread.php?t=19489
    synes jeg det var på sin plads at kigge lidt nærmere på egen status på keeperfronten.

    Folk skal være mere end velkomne til, at supplere eller debattere de enkelte ”analyser”...

    Jesper C
    Der kan vel ikke herske tvivl om, at han formentlig er den bedste keeper vi har haft fast tilknyttet so far - alderen taget i betragtning er han helt uden sammenligning.
    Stærk vindermentalitet. Virker som en rar fyr, at være på hold med. Stærk i feltet. Er godt med i spillet og står gerne i kanten af feltet som en tættere spilstation. Skal man tale om egentlige svagheder er det vel primært hans igangsætning der kan blive forbedret - rent teknisk (dog er hans udkast gode) og taktisk, for det virker tydeligt nok, at han ønsker en hurtig igangsætning, men ikke altid vælger den rigtige løsning.
    Til træning er han også dejligt engageret og virker som nævnt som en rigtig fin fyr.
    Det centrale spørgsmålstegn omkring Jesper er vel dybest set, hvor længe vi ”får lov” at beholde ham, forudsat at han holder niveauet.

    Rabo
    Stod stærkt det sidste år før Jesper kom, selvom en del skader skæmmede billedet noget. Var vel egentlig tæt på et lille gennembrud lige før JC trådte til.
    Gode reflekser og blev bedre til at komme ordentligt ud i sit felt, selvom han dog helst stod tæt inde under mål. Det sidste halve år viste han også en interessant side med sine hurtige, lange og præcise udspark til kanterne.
    Synes generelt, at han er en fin reservemålmand. Spørgsmålet er selvfølgelig hvor længe han selv har lyst til at have den tjans.

    Benny Gall
    Havde jo en fin sæson med flere gode optrædender, men jeg tror efterhånden det løb er kørt. De sidste par træninger jeg har set på PBV har Benny ikke deltaget og Villadsen har været med istedet. Det tyder alt andet lige på, at han i højere grad er begyndt, at hellige sig andetholdet helt.
    På fck.dk står han stadig på som en af de tre målmænd. Mit gæt er, at det ser anderledes ud efter vinterpausen.

    Thomas Villadsen (andetholdet)
    Havde egentlig afskrevet ham som en, der er fremtid i, men det seneste års tid synes jeg, at han har løftet sit spil betragteligt. Han er blevet meeeget bedre til ikke, at gi' returbolde. Som altid gode reflekser og han virker også mere sikker ude i feltet. Desuden virker han til, at arbejde hårdt for at forbedre sig på træningsbanen. Det virker som om at Benny og til dels Per Wind efterhånden har fået lavet en fornuftig keeper ud af ham.
    En ikke helt usandsynlig andenmålmand på et tidspunkt…?

    John Lundby (andetholdet)
    Heller ikke en mand jeg har set meget til. En enkelt gang til træning og vist nok en enkelt kamp for andetholdet. Anyone?

    Lee Langeveldt (andetholdet)
    Har set ham en enkelt gang hvor Per Wind trænede med ham og Villadsen. Ærlig talt må jeg sige, at det ikke var for imponerende hvad han bedrog. Han havde vanskeligheder med mange skud. Det var næsten pinligt, da de skulle træne indlæg og han skulle råbe ”keeper” – først kunne man knap høre han sagde noget og efter at han fik besked på at lægge noget sjæl i det var det sgu også noget halvhjertet…
    I dunno… måske han stadig er lidt påvirket af flytning osv. Osv., men han virkede ikke for lovende.

    Martin Jacobsen (ynglinge)
    Jeg har ikke set ham her sååå meget igen, men jeg husker ham da for en sløj indsats på DS-holdet sidste sæson og en ordentlig brøler i den sidste ynglinge-kamp mod OB.

    Frederik Vang Larsen (junior)
    Har imponeret mig de gange jeg har fået set juniorerne. Han er en stor knægt af sin alder og han virker rolig og er sikker i sine indgreb. Han har været oppe før i denne tråd:
    http://sidelinien.dk/forums/showthread.php?t=19489

    EDIT: Ja, go'morgen, Benny for søren da!!! Hermed rettet.
    Sidst redigeret af FC William : 12.10.05 kl. 14:13

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    245

    Re: FCKs målmandsstald

    Benny Gall FORHELVEDE!

    Manden bliver hos os til den bitre ende men er stærk som 3. keeper. Er opgaven voksen når han skal træde til! Erfaren ræv som vi ønsker bliver brugt... (kun i nødstilfælde)
    Dorsoklakose: Rygklapperi.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    131

    Re: FCKs målmandsstald

    Vi har uden tvivl den bedste målmandsstald i DK. Især spændende med JC, Lee og Frederik.

    En ting er helt sikker, der er god gardering på målmandspladsen de næste rigtig mange år.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    82

    Re: FCKs målmandsstald

    ›Lee Langeveldt (andetholdet)
    ›Har set ham en enkelt gang hvor Per Wind trænede med ham og
    ›Villadsen. Ærlig talt må jeg sige, at det ikke var for
    ›imponerende hvad han bedrog. Han havde vanskeligheder med mange
    ›skud. Det var næsten pinligt, da de skulle træne
    ›indlæg og han skulle råbe ”keeper” –
    ›først kunne man knap høre han sagde noget og efter at
    ›han fik besked på at lægge noget sjæl i det var
    ›det sgu også noget halvhjertet…
    ›I dunno… måske han stadig er lidt påvirket af
    ›flytning osv. Osv., men han virkede ikke for lovende.

    Hvor er det dog dejligt usagligt, at du på den måde afskriver drengen efter at have set ham en ENKELT gang til træning... Er det BT du arbejder på?

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: FCKs målmandsstald

    ›Hvor er det dog dejligt usagligt, at du på den måde afskriver
    ›drengen efter at have set ham en ENKELT gang til træning... Er
    ›det BT du arbejder på?
    Må jeg anbefale en stesolid?
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    180

    Re: FCKs målmandsstald

    Glimrende betragtninger om vores målmænd.

    ›Benny Gall
    ›På fck.dk står han stadig på som en af de tre
    ›målmænd. Mit gæt er, at det ser anderledes ud
    ›efter vinterpausen.

    Jeg tror ligeledes Benny stopper til vinter for at give plads til en af de unge; Villadsen eller Langeveldt (sidstnævnte har jeg dog aldrig set spille).
    SKULLE (7-9-13) en af de to faste målmænd få en alvorlig skade, så kunne Benny jo altid genoptage træningen såfremt man ikke var tilfreds med at have Villadsen eller Langeveldt på bænken gennem længere tid...

    ›Thomas Villadsen (andetholdet)
    ›Havde egentlig afskrevet ham som en, der er fremtid i, men det
    ›seneste års tid synes jeg, at han har løftet sit spil
    ›betragteligt.

    Enig, hans bundniveau er hævet meget markant. Talentet har efter min opfattelse altid været der, og han har jævnligt kunne trække mellemstore mirakler ud af armene, men han har tidligere været ALT for svingende.

    ›En ikke helt usandsynlig andenmålmand på et tidspunkt…?

    Mon dog. Vejen dertil er trods alt lang når man kommer nedefra som ung og uerfaren målmand. Jeg tror han smutter indenfor en overskuelig tidshorisont. En 'naturlig udvikling' kunne være et par sæsoner i en 1. divisionsklub og så må man derfra se hvor langt evnerne og heldet rækker. 21 år.

    ›John Lundby (andetholdet)
    ›Heller ikke en mand jeg har set meget til. En enkelt gang til
    ›træning og vist nok en enkelt kamp for andetholdet. Anyone?

    19 år. Jeg så ham en del som ynglingespiller. En ganske fin og rimelig sikker målmand. Villadsens modsætning så at sige. Ikke de store drop, men til gengæld heller ikke de store mirakler. Ynglingelandstræneren talte flere gange pænt om ham. Har vist nok været alvorligt skadet i længere tid og er først begyndt at træne her for nylig. Har næppe den store fremtid i FC København, konkurrencen taget i betragtning, men vil ganske givet finde sit niveau i fx 1. division....

    ›Lee Langeveldt (andetholdet)
    Jeg har som sagt aldrig set ham spille, og vil/kan derfor ikke kommentere hans evner, men mon ikke man kan noget, når man er landsholdsmålmand - selvom det er på unglandshold! Hans fysik er ikke lige skåret ud af den klassiske målmandsstøbeform: Han kunne snildt have været 5-10 cm. højere uden det havde virket proportionsløst :-)

    ›Martin Jacobsen (ynglinge)
    Førsteårsyngling. Er efter min mening en ganske fin og rimelig talentfuld målmand - selv om han lavede et drop af den anden verden mod OB! Martin Jacobsen spiller da vist også regelmæssigt på unglandsholdet? Har da i hvert fald tidligere gjort det. Har sikkert en pæn fremtid foran sig, men endnu svært at sige om det bliver her i klubben...

    Det bliver spændende at se hvem der vinder kampen om ynglingemålet næste år, når Frederik Vang Larsen rykker op...

    mvh
    Kenneth Bak

  8. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    1,119

    Re: FCKs målmandsstald

    ››Lee Langeveldt (andetholdet)
    ››Har set ham en enkelt gang hvor Per Wind trænede med ham og
    ››Villadsen. Ærlig talt må jeg sige, at det ikke var for
    ››imponerende hvad han bedrog. Han havde vanskeligheder med mange
    ››skud. Det var næsten pinligt, da de skulle træne
    ››indlæg og han skulle råbe ”keeper” –
    ››først kunne man knap høre han sagde noget og efter at
    ››han fik besked på at lægge noget sjæl i det var
    ››det sgu også noget halvhjertet…
    ››I dunno… måske han stadig er lidt påvirket af
    ››flytning osv. Osv., men han virkede ikke for lovende.

    ›Hvor er det dog dejligt usagligt, at du på den måde afskriver
    ›drengen efter at have set ham en ENKELT gang til træning...

    Ja ok, nu er det heller ikke fordi jeg ville afskrive ham på forhånd. Jeg er faktisk ikke klar over helt præcist hvornår han kom til Danmark. For ok, hvis det var hans første træning siden ankomsten er det sgu ok.

    Bevares et førstehåndsindtryk på ca. 30 minutter, med Thomas Villadsen som sammenligningsgrundlag er måske ikke alverden (uden i den forbindelse at nedgøre Villadsen :-) ), men det var, om ikke bedre, så i hvert mere end ingenting.

    Det er måske værd at få med, at han stadig kun er 19 år gammel og at vi har ham frem til juni 2010, så han har god tid til, at udvikle sig.
    Jeg havde måske bare ventet mig et mere imponerende indtryk af en fyr, der trods har spillet seniorfodbold i hvert fald et års tid, og som man rent faktisk har hentet hele vejen fra Sydafrika med alt hvad det indebærer.
    Omvendt debutterede han nok heller ikke på det sydafrikanske u21-landshold som 17-årige for sjov... Men lad os nu se.

    Noget som jeg aldrig kom ind på fra starten er det faktum, at Villadsen var tæt på at blive solgt til Herfølge. Han var selv enige med klubben, men det "gik op for dem", at de ikke havde råd til transfersummen.
    Var det gået igennem havde målmandsbesætning heddet Lundby og Lee. Om det måske stadig er planen ift. at Villadsen evt. vil kan vi jo kun gisne om...

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FCKs nye trup i managerspillene
    By Bingohanz in forum Spil
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 21.07.06, 12:33
  2. FCKs forsvar
    By Andreas Hansen in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 18.05.04, 01:45
  3. FCKs reklamer virker
    By 9-106 in forum De korte linier
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 09.11.03, 15:17

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •