Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 21

Emner: Jesper Christiansen i fremtiden

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    Jesper Christiansen i fremtiden

    1. Jesper Christiansen
    Født: 24.04.78, 193 cm , 89 kg
    16 kampe for FCK
    Tidligere klubber: Roskilde, Ølstykke, OB, Vejle (Lejet), Wolfsburg (lejet), Glasgow Rangers, Viborg,

    Stærk dansk målmand, der altid har vist et højt niveau for de klubber han har repræsenteret. I København er han en sikker sidste skanse, og uden tvivl en af de bedste keepere i SAS Ligaen.



    Staar der paa hjemmeside fck.dk

    Nej han er DEN stärkeste keeper i suppen pt. De fleste har vidst at JC var en stärk maalmand og mange har länge önsket at han blev köbt til FCK. Det vi har set af Jesper i FCK hidtil har väret fremragende synes jeg. Han er min personlige favorit i öjeblikket (sikkert pga af min baggrund som maalmand). Selvom vi har kunnet se potentialet og mange kvaliteter saa er jeg alligevel blevet positivt overrasket. Han ser ud til at ha faaet det mere fysik og hurtighed, saa han har löftet sig over det der "rigtig god maalmand" niveau som han havde i VFF. Han har ogsaa et godt forsvar, men det skal ikke forklejne hans eget niveau og spil. De västentligste kvaliteter som maalmand - overblik, placeringsevne, dirigeren af forsvar, styrke ude i feltet, reaktionsevne og timing - behersker JC allerede i meget stort omfang. Han ser ud til at have et meget höjt bundniveau og stor mental styrke. Jeg har navnlig häftet mig ved hans spil i opgörene mod HSV og den styrke han viste i de kampe hvor vi virkelig var presset og mödte en modstander klart over det niveau vi normalt möder. Det frispark han snuppede i begyndelsen af den förste kampe, det gaar ind 8 af 10 gange paa andre topmaalmänd. Ligeledes havde han flere klasseredninger i resten af kampen, foruden at han evnede at dirigere forsvaret og indgribe i mange situationer inden de blev farlige. Den eneste jeg kan komme i tanke om man kan sammenligne ham med er Peter den store. Det er for tidligt at sige om han kan blive lige saa god, men han ser ud til at väre lige saa allround/fuldendt som maalmand. Jeg er ret overbevidst om at han inden näste EM-slutrunde har aflöst Thomas Sörensen paa landsholdet, hvis han fortsätter sin udvikling og kan holde det meget höje bundniveau. Som maalmand er han forholdsvis ung og kan sikkert forbedre sig mere paa alle punkter og, hvis det gaar som jeg tror, saa er han at finde paa et Europäisk storhold inden han blir 30. En oplagt mulighed er at han aflöser van der Sar i MU eller maaske Kahn i Bayern Munchen, da de jo trods alt er 35 (om to uger) og 36 aar. Jeg foreslaar at vi sikrer os JC paa en meget lang kontrakt og haaber han blir saa länge som muligt.
    Sidst redigeret af tortocnt : 14.10.05 kl. 17:21
    Hislen af TorbenØ.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Jesper Christiansen i fremtiden.

    Det er det bedste køb i meget meget lang tid!! :o)
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,219

    Re: Jesper Christiansen i fremtiden.

    "›Det er det bedste køb i meget meget lang tid!! :o)"

    Og også det mest længe ventede indkøb. For hold da helt !%"#&"!"?"="##" kæft hvor ventede vi grotesk længe på en ordentlig keeper med pondus, indstilling og nåh ja, helt generelt: Stabil klasse! Hvis det skulle være en fra Superligaen var Jesper Christiansen jo læææænge den mest oplagte, fordi han spillede for Viborg, der altid burde være til at forhandle med, men også - nok så vigtigt og fremfor alt - fordi han er den bedste herhjemme.

    En følelse af ENDELIG! Thank God, finally-følelsen spredte sig da nyheden tikkede ind. Vi har fået en rigtig keeper. Uden alle disse evindelige "men"'er og hvad nu hvis X eller Y fik chancen og tillid og ævl og kævl og bævl. På den ufatteligt vigtige post skal der ikke være så meget bollocks. I Jesper har vi den længe ventede og bedste målmand siden Niemi. Også er han oven i købet pisse sympatisk.

  6. De følgende 9 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    67

    Re: Jesper Christiansen i fremtiden.

    Han er en dygtig målmand og vores håb for fremtiden, både hvis bliver her eller hvis vi kan tjene pengene.

    Er som mange andre trods de høje forventninger blevet glædeligt overrasket.

    I alt synes jeg vi med Linderoth, Gravko og JC fået 3 spillere jeg betegner som win-win situationer. De er alle gode penge værd(20-30 mio pt.) og kan enten give FC stabilitet i årene fremover eller give os solide transferfunds. At de tre ovennævnte nok alle forlader os på et tidspunkt er mig ok. Sådanne spillere hverken kan eller skal FC holde på, såfremt de holder deres, i mine øjne, ekstremt høje bundniveau...

    At FC endeligt er kommet i en situation hvor vi muligvis kan holde på ovennævnte spillere er et stort lyspunkt oven på HSV. Bare det at vi overvejer at sige nej til 20 mio for rugbrødsspillere er da fantastisk. umuligt at forestille sig samme situation før Roy H.

    Hvis vi holder momentum fsva. spillerkvalitet og økonomisk formåen skal vi nok kvalificere os til noget en dag..

    Så lad os glæde os over fremgang trods alt. we'll get there sooner or later.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Jesper Christiansen i fremtiden.

    En af de bedste ting ved Jesper er at han jo rent faktisk allerede har været i en udenlandsk topklub... Så der er ikke det der evindelige "jeg vil gerne prøve udlandet"-syndrom.
    Og med de signaler han sender i øjeblikket, så befinder han sig rigtig godt i FCK, og med mindre der sker noget drastisk, eller at der kommer en drømmekontrakt til mange millioner, så kan vi risikere at hænge på ham i lang tid... Hvilket jeg da ville ta imod med rundhånd.

    Jesper 4 president.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    15

    Re: Jesper Christiansen i fremtiden.

    Udover MG, JC, TL & Alvaro som oplagte salgsemner tror jeg seriøst også på en stor klat penge for en spiller som Elrio. Han er endelig kommet ind som fast mand, og jeg har godt nok ikke set en spiller med et så åbenlyst talent og en så god vinder mentalitet som han har længe.

    Det kan godt være FCK har trukket sig fra skolen nede i sydafrika, Men at hive Elrio herop var en fremragende idé og han betaler fck tilbage for hans træning med sine aktioner på banen nu.

    Men jo for at blive inden for tråden, Der er ingen tvivl om at JC er en stor målmand, og han ha tilført fck det vi manglede.. En målmand der REGEREDE feltet.. Forsvaret ved de kan regne med ham, og det betyder alfa omega. Det ved jeg som gammel forsvarsspiller til og med Danmarksserien.

    Lad os bare håbe JC vælge at blive i DK og hos FCK. og ikke igen vil ud og sidde på bænken i europa.

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    140

    Re: Jesper Christiansen i fremtiden.

    ›Udover MG, JC, TL & Alvaro som oplagte salgsemner tror jeg
    ›seriøst også på en stor klat penge for en spiller som Elrio. Han
    ›er endelig kommet ind som fast mand, og jeg har godt nok ikke set
    ›en spiller med et så åbenlyst talent og en så god vinder
    ›mentalitet som han har længe.

    ›Det kan godt være FCK har trukket sig fra skolen nede i
    ›sydafrika, Men at hive Elrio herop var en fremragende idé og han
    ›betaler fck tilbage for hans træning med sine aktioner på banen
    ›nu.

    ›Men jo for at blive inden for tråden, Der er ingen tvivl om at JC
    ›er en stor målmand, og han ha tilført fck det vi manglede.. En
    ›målmand der REGEREDE feltet.. Forsvaret ved de kan regne med ham,
    ›og det betyder alfa omega. Det ved jeg som gammel forsvarsspiller
    ›til og med Danmarksserien.

    ›Lad os bare håbe JC vælge at blive i DK og hos FCK. og ikke igen
    ›vil ud og sidde på bænken i europa.

    Hans Europa-tur var jo ikke andet end fiaskoer, problemer og skader så hvorfor dog tage ud igen? Dog ved vi alle, at hvis tilbudet er stort nok, så rejser han (selvfølgelig). Men lad os da håbe! Han er simpelthen en klasse for sig.
    Ijeh, Ijeh, Ijeh!

    Jeg disser ikke - jeg irettesætter ...

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    845

    Re: Jesper Christiansen i fremtiden.

    ›At FC endeligt er kommet i en situation hvor vi muligvis kan
    ›holde på ovennævnte spillere er et stort lyspunkt oven på HSV.
    ›Bare det at vi overvejer at sige nej til 20 mio for
    ›rugbrødsspillere er da fantastisk. umuligt at forestille sig
    ›samme situation før Roy H.

    Lige nøjagtig, vi skal have bygget holdet op, og det kan tage tid. Jeg talte med en Fenerbache fan forleden, og han sagde, at holdets succes er baseret på de seneste 5 års arbejde :o)

    Tålmodighed, og så er vi i CL :D:D:D
    I'm a Zuma wannabee, and I'm God damn proud of it!

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    112

    Re: Jesper Christiansen i fremtiden.

    Jesper Christiansen er god til at sidde på bænken i HVILKEN som helt klub. Jeg vil nærmest påstå, at han kunne gøre det lige så godt for Chelsea, som Petr Cech gør nu.
    FC 'TILL I DIE!

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    Re: Jesper Christiansen i fremtiden.

    Synes SörenQ havde nogle gode kommentare omkring placering af traade og DLL i särdeleshed men har meget svärt ved at se hvorfor netop denne traade skulle flyttes til DKL. Den er i höj grad ment som en langtidsholdbar traad hvor nye ting omkring JC kan tages op fra tid til anden naar der sker noget. Eller hvis man ser en udvikling (for better or worse) i hans spil. Det var bestemt ikke ment som en nu og her traad. Saa tilbage til DLL tak.
    Hislen af TorbenØ.

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    743

    Re: Jesper Christiansen i fremtiden.

    ›Jesper Christiansen er god til at sidde på bænken i
    ›HVILKEN som helt klub. Jeg vil nærmest påstå, at
    ›han kunne gøre det lige så godt for Chelsea, som Petr
    ›Cech gør nu.

    Så er han altså heller ikke bedre! Ja, han er den bedste målmand vi har haft meget længe men lad ham nu vise stabilitet over en endnu længere periode. Det er der de ægte klassemålmænd viser sig. Jeg tror også han kan gå meget langt i karrieren, men han kan stadig forbedre sig og jeg har ikke set mange verdensklasseredninger fra ham endnu, "bare" solidt og sikkert målmandsspil. Så lad os hvad der sker. (men giv ham bare en livstidskontrakt... ;o))

    Henriko

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    890

    Re: Jesper Christiansen i fremtiden.

    ›Udover MG, JC, TL & Alvaro som oplagte salgsemner tror jeg
    ›seriøst også på en stor klat penge for en spiller som Elrio. Han
    ›er endelig kommet ind som fast mand, og jeg har godt nok ikke set
    ›en spiller med et så åbenlyst talent og en så god vinder
    ›mentalitet som han har længe.

    ›Det kan godt være FCK har trukket sig fra skolen nede i
    ›sydafrika, Men at hive Elrio herop var en fremragende idé og han
    ›betaler fck tilbage for hans træning med sine aktioner på banen
    ›nu.

    Kræver det så ikke at Elrio forlænger nu, for med kontraktudløb om 6 mdr. så er det vist begrænset hvad vi kan forlange i transfer..

    Derudover vil jeg godt sætte spørgsmålstegn ved din påstand om Elrios vindermentalitet. Jeg synes netop problemet er, at han ofte går ned når resten af holdet ikke fungerer, og så synes jeg han generelt svinger alt for meget i sine præstationer.


    ›Men jo for at blive inden for tråden, Der er ingen tvivl om at JC
    ›er en stor målmand, og han ha tilført fck det vi manglede.. En
    ›målmand der REGEREDE feltet.. Forsvaret ved de kan regne med ham,
    ›og det betyder alfa omega. Det ved jeg som gammel forsvarsspiller
    ›til og med Danmarksserien.

    ›Lad os bare håbe JC vælge at blive i DK og hos FCK. og ikke igen
    ›vil ud og sidde på bænken i europa.

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Jesper Christiansen i fremtiden.

    ›jeg har ikke set mange verdensklasseredninger fra ham endnu

    Som sagt tusind gange før, så er en refleksredning på stregen det sidste en målmand vil foretage sig... Man skal ikke bedømme en målmand på hans refleksredninger.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    Re: Jesper Christiansen i fremtiden.

    Det er blevet tid til en lille opdate paa JC.

    Efter de to Hamborgkampe maa jeg indrömme at jeg ikke synes JC har levet helt op til den standard vi fik se i begyndelsen af efteraaret. Det virker lidt som om niveauet er sänket til det mere ordinäre "solid keeper". Ikke det at han har begaaet nogle nävnevärdige fejl (bortset fra frisparket mod OB) eller man kan klandrer ham for nogle maal. Men der mangler noget... Han virker ikke lige saa dominerende i feltet längre og jeg savner lidt noget ekstra mht redninger og indgriben. Jeg haaber han i pausen finder storspillet frem igen og snart er at finde som 1. maalmand paa MOs rigtige landshold og ikke bare paa ligalandsholdet.
    Hislen af TorbenØ.

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    942

    Re: Jesper Christiansen i fremtiden.

    ›Det er blevet tid til en lille opdate paa JC.

    ›Efter de to Hamborgkampe maa jeg indrömme at jeg ikke synes JC
    ›har levet helt op til den standard vi fik se i begyndelsen af
    ›efteraaret. Det virker lidt som om niveauet er sänket til det
    ›mere ordinäre "solid keeper". Ikke det at han har
    ›begaaet nogle nävnevärdige fejl (bortset fra frisparket mod OB)
    ›eller man kan klandrer ham for nogle maal. Men der mangler
    ›noget... Han virker ikke lige saa dominerende i feltet längre og
    ›jeg savner lidt noget ekstra mht redninger og indgriben. Jeg
    ›haaber han i pausen finder storspillet frem igen og snart er at
    ›finde som 1. maalmand paa MOs rigtige landshold og ikke bare paa
    ›ligalandsholdet.
    Det må jeg indrømme at jeg slet ikke kan følge dig i. Han virker utroligt sikker, og han har givet vores forsvar den ro de ikke har haft i mange, mange år. Og ikke mindst os på lægterne .... jeg kan ikke huske hvornår vi sidst har haft en målmand som ikke gav mig nervøse trækninger bare der blev skudt på mål fra midterlinjen ....

    (Og til sidst lidt insektkorpulering - for min skyld behøver han ikke finde storspillet frem i pausen, bare han storspiller i kampene) ;o)


    Mvh
    Woody
    Tilskuer

  22. De følgende 2 brugere er enige:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Farvel Jesper Christiansen
    By +Christoffer+ in forum Transferforum
    Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 17.07.10, 12:54
  2. Jesper Christiansen skadet
    By Lion King in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 03.02.08, 18:09
  3. Jesper Christiansen skadet?
    By balka strand in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 04.05.07, 14:19
  4. EB: Jesper Christiansen til FC
    By jespereh in forum De korte linier
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 07.12.04, 09:30

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •