Side 18 af 21 FørsteFørste ... 815161718192021 SidsteSidste
Viser resultater 256 til 270 af 309

Emner: Mærkelige statistikker

  1. #256
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Og dog, for eftersom vi har været i Superligaen lige siden 1992, er der en kraftig slagside på antallet af pokalkampe, vi har spillet ude i forhold til hjemme. Også kraftigere, end man måske lige går og tænker.

    Prøv at komme med et slag på tasken om, hvor mange hjemmekampe vi på 31 sæsoner har haft i pokalen, der ikke var del af en dobbeltkamp!

    Finale er neutral grund, så de tolv tæller ikke med ;-)
    Javist, vi har ikke haft så mange hjemmekampe i pokalen, men midtugekampe er jo også europæiske kampe. Vi har spillet hele 118 europæiske hjemmekampe (tak til Nipserstat), og derfor er det jo ikke så mærkværdigt, at der er en del gange er faldet en europæisk hjemmekamp mellem to ligahjemmekampe. Bemærk at jeg her ikke forholder mig til antallet af dage, de tre kampe er spillet på. :-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. #257
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    493

    Re: Mærkelige statistikker

    Ougar. Hvor tit sker det, at ens 2 favorithold begge vinder 7-0 samme aften? Kan også være 6-0, 5-0 eller 4-0. Hehe

    Mvh Bjørn

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #258
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    422

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af bagger Se meddelelser
    Ougar. Hvor tit sker det, at ens 2 favorithold begge vinder 7-0 samme aften? Kan også være 6-0, 5-0 eller 4-0. Hehe

    Mvh Bjørn
    Gætter vildt. Men mon ikke, at det er lige så ofte, som når Liverpool-fans får en masse mennesker slået ihjel, for derefter at skyde skylden på andre?

    Edit: hehehehehehhe
    "When angry, count to four; when very angry, swear" ~ Mark Twain ~
    Jønch's Avatar

  5. #259
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af bagger Se meddelelser
    Ougar. Hvor tit sker det, at ens 2 favorithold begge vinder 7-0 samme aften? Kan også være 6-0, 5-0 eller 4-0. Hehe

    Mvh Bjørn
    Jeg ved det var for sjov spørgsmål, men kun ca. 1/100 kampe ender med sejr på mere end 4 mål (i Superligaen). Så i størrelsesordenen 1/10000 for at 2 hold gør det samtidigt - og med i gennemsnit 1 chance om ugen (ca) så må det jo blive i snit 1 gang hvert 200. år. Men det er jo så i snit. Hvis ens favorit-hold er tophold, så stiger den jo nok en del, men København er jo ikke ret gode til den disciplin. Vi vinder stort mere end gennemsnittet, men ikke ret meget. 1.2% af vores kampe er vundet med 5+ mål. Gider ikke regne på England :-D Men svaret er uanset hvad: Meget sjældent.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #260
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Mærkelige statistikker

    ougar, du har været inde på det i Skakten, men kan du liste sandsynlighederne for henholdsvis BIF og FCM - samt begge henholdsvis ingen af dem - i mesterskabsslutspil alt efter resultatet af aftenens kamp mellem AaB og FCM? På forhånd mange taxa!
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  8. #261
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    ougar, du har været inde på det i Skakten, men kan du liste sandsynlighederne for henholdsvis BIF og FCM - samt begge henholdsvis ingen af dem - i mesterskabsslutspil alt efter resultatet af aftenens kamp mellem AaB og FCM? På forhånd mange taxa!
    Jo. Endelig en der spørger om den slags... :-D

    Baseret på bookmakernes odds for sidste, denne og næste runde - med 3 runders odds, kan man "beregne" styrken af de enkelte hold i forhold til hinanden. Der er nu ikke så meget forskel på om jeg bruger odds for de 3 seneste runder eller fitter til odds for hele sæsonen.

    Resultat Kun FCM Kun BIF BIF og FCM Ingen af dem BIF i alt (col 2+3) FCM i alt (col 1+3)
    Nu 42% 18% 16% 24% 34% 58%
    AaB sejr 25% 29% 11% 36% 39% 35%
    Uafgjort 37% 21% 13% 29% 34% 50%
    FCM sejr 61% 7% 21% 11% 28% 82%

    Så dilemaet er jo, at man jo er meget tilbøjelig til at håbe på AaB - og når jeg nu ser lidt af kampen, så vil det være umuligt for mig at gøre andet - men at det faktisk vil være en ret stor fordel for BØF, hvis AaB vinder. Og så snart jeg hepper på samme hold som BØF-fans, så er der altså et eller andet galt...
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  9. De følgende 9 brugere er enige:

  10. #262
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Så dilemaet er jo, at man jo er meget tilbøjelig til at håbe på AaB - og når jeg nu ser lidt af kampen, så vil det være umuligt for mig at gøre andet - men at det faktisk vil være en ret stor fordel for BØF, hvis AaB vinder. Og så snart jeg hepper på samme hold som BØF-fans, så er der altså et eller andet galt...
    Tak for det! Ja, det er jo bestemt ikke uvæsentligt for Brøndbys chancer.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  11. #263
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser

    Prøv at komme med et slag på tasken om, hvor mange hjemmekampe vi på 31 sæsoner har haft i pokalen, der ikke var del af en dobbeltkamp!
    Hov, fik aldrig vendt tilbage på den her.

    Men vi har ikke spillet mere end 18 rene hjemmekampe på 31 sæsoner i pokalen. Det er sgu ret grotesk. Vi har trods alt været i 12 finaler – og kan nå en trettende i år.

    At tvinge superligahold på udebane mod 1. divisionshold er i mine øjne at være alt for from og frelst. I Tyskland giver de ikke automatisk Jahn Regensburg hjemmebane mod Bayern – for begge hold er professionelle. Giv 2. division og nedefter den fordel.

  12. De følgende 7 brugere er enige:

  13. #264
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    434

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Hov, fik aldrig vendt tilbage på den her.

    Men vi har ikke spillet mere end 18 rene hjemmekampe på 31 sæsoner i pokalen. Det er sgu ret grotesk. Vi har trods alt været i 12 finaler – og kan nå en trettende i år.

    At tvinge superligahold på udebane mod 1. divisionshold er i mine øjne at være alt for from og frelst. I Tyskland giver de ikke automatisk Jahn Regensburg hjemmebane mod Bayern – for begge hold er professionelle. Giv 2. division og nedefter den fordel.
    Det er ekstremt lavt, og understreger den gøgeungebehandling pokalturneringen har fået gennem årene. Sidder du med tallene? Jeg gættede på, at under 15 % af vores pokalkampe er spillet på hjemmebane, men det er muligvis for høj en procentsats…

  14. #265
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af ryet Se meddelelser
    Det er ekstremt lavt, og understreger den gøgeungebehandling pokalturneringen har fået gennem årene. Sidder du med tallene? Jeg gættede på, at under 15 % af vores pokalkampe er spillet på hjemmebane, men det er muligvis for høj en procentsats…
    Så galt er det trods alt ikke. Hvis man trækker finalerne og dobbeltopgørene fra, har 23,3% af vores pokalkampe været hjemmekampe:

    Vi har spillet 115 pokalkampe (116 med den kommende Vejle-udekamp). Heraf er 12 finaler, mens 30 er del af 15 dobbeltopgør.

    Det giver 57 rene udekampe og 17 rene hjemmekampe. (Og så har vi spillet tre udekampe i Parken mod sekundahold, men de tæller naturligvis ikke som hjemmekampe. Og vi har spillet en enkelt hjemmekamp på Gentofte Stadion.)

    Tak til Nipserstat - og med forbehold for optællingsfejl.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #266
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    16

    Re: Mærkelige statistikker

    Nu er de 10 forskellige målscorere på 4 kampe nævnt flere gange. Hvad er rekorden for korteste tid et hold har brugt på at score med 10 forskellige målscorere? Evt også hvad er den længste tid et hold har brugt?
    Jacob

  17. #267
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Jo. Endelig en der spørger om den slags... :-D

    Baseret på bookmakernes odds for sidste, denne og næste runde - med 3 runders odds, kan man "beregne" styrken af de enkelte hold i forhold til hinanden. Der er nu ikke så meget forskel på om jeg bruger odds for de 3 seneste runder eller fitter til odds for hele sæsonen.

    Resultat Kun FCM Kun BIF BIF og FCM Ingen af dem BIF i alt (col 2+3) FCM i alt (col 1+3)
    Nu 42% 18% 16% 24% 34% 58%
    AaB sejr 25% 29% 11% 36% 39% 35%
    Uafgjort 37% 21% 13% 29% 34% 50%
    FCM sejr 61% 7% 21% 11% 28% 82%

    Så dilemaet er jo, at man jo er meget tilbøjelig til at håbe på AaB - og når jeg nu ser lidt af kampen, så vil det være umuligt for mig at gøre andet - men at det faktisk vil være en ret stor fordel for BØF, hvis AaB vinder. Og så snart jeg hepper på samme hold som BØF-fans, så er der altså et eller andet galt...
    Det ville være skønt med en opdatering før sidste runde - selvom det desværre ser godt ud for BØF. Det er jo ikke urealistisk at de sætter point til ude imod FCN og så skal 2 resultater flaske sig, OB slår AGF (som er sikret top 6) ude, Randers slå AaB ude og Silkeborg slå FCM hjemme. 2 ud af 3 resultater er ikke usandsynligt og hvis BØF taber imod FCN, så kan FCM også nå dem.

    I øvrigt kan uafgjort imellem FCN og BØF i kombination med andre resultater gøre runde 22 til den vildeste nogensinde. Omvendt kan resultaterne i den grad flaske sig uheldigt og skaffe både FCM og BIF i top 6, samt os ned på 3. pladsen

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #268
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Det ville være skønt med en opdatering før sidste runde - selvom det desværre ser godt ud for BØF. Det er jo ikke urealistisk at de sætter point til ude imod FCN og så skal 2 resultater flaske sig, OB slår AGF (som er sikret top 6) ude, Randers slå AaB ude og Silkeborg slå FCM hjemme. 2 ud af 3 resultater er ikke usandsynligt og hvis BØF taber imod FCN, så kan FCM også nå dem.

    I øvrigt kan uafgjort imellem FCN og BØF i kombination med andre resultater gøre runde 22 til den vildeste nogensinde. Omvendt kan resultaterne i den grad flaske sig uheldigt og skaffe både FCM og BIF i top 6, samt os ned på 3. pladsen
    Løbet er kørt med BIF - de skal nok komme med. Jeg kan ikke se, at to af de tre nævnte mirakler kommer til at ske - og er OB en af de to, så kan BIF vist endda nøjes med 1 point. Mon ikke det flasker sig så uheldigt, at BIF kommer med i top 6 og alligevel kan skænke venskabsklubben 3 point i Farum på søndag.....

    Det er forøvrigt nogle lidt interessante scenarier for den kamp. Vil BIF i Europa så skal de næsten håbe på, at slutte udenfor top 6, så de kan tage 7. pladsen og komme videre den vej (hvis jeg ellers har forstået det rigtigt.) Og hvis resultaterne i de andre kampe går imod BIF, så kan/skal FCN næsten spekulere i at tabe point til BIF kommende weekend for at få BIF i top 6 og dermed 6 sikre point i slutspillet, såfremt det bliver en tæt guldduel.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #269
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af Cheerleader nr.8 Se meddelelser
    Nu er de 10 forskellige målscorere på 4 kampe nævnt flere gange. Hvad er rekorden for korteste tid et hold har brugt på at score med 10 forskellige målscorere? Evt også hvad er den længste tid et hold har brugt?
    De 10 målscorere på 4 kampe er en tangering af Superliga-rekorden. AGF (1997), Esbjerg (1999) og OB (2011) har også alle haft 10 målscorere på 4 kampe.

    Vores tidligere rekord var 9 på 4 kampe mellem 2010-10-30 og 2010-11-21, hvor følgende 9 spillere scorede:

    César Santin,
    Christian Bolaños,
    Claudemir de Souza,
    Dame N'Doye,
    Kenneth Zohore,
    Martin Vingaard,
    Mathias Zanka Jørgensen,
    Morten Nordstrand,
    Sölvi Ottesen

    8 har vi rigtig mange gange.

    Mht. længst tid på at få 10 målscorere, der må jeg måske nok erkende, at vi nærmer os grænsen for hvad jeg kan hive ud af databasen - jeg skal i hvert fald lige tænke over hvordan man ville gøre det, uden at min lille server knækker... Allerede ovenstående 4-kamps-statistik skulle den tænke over i 1 minut. Det må blive i morgen :-D
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  22. De følgende 10 brugere er enige:

  23. #270
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    320

    Re: Mærkelige statistikker

    De eneste to "mirakler" der skal til er at Randers slår Aab ude og SIF slår FCM hjemme. Og så skal FCN vinde eller spille uafgjort.

    Jeg siger ikke det er det mest sandsynlige, sådan som formkurven er hos de nævnte hold, men det ville ikke være helt skørt, hvis det skete. Trods alt.

  24. De følgende 6 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Mærkelige dyr
    By kvik in forum Diverse
    Svar: 105
    Sidste Meddelelse: 18.08.20, 15:03
  2. Statistikker
    By NHS in forum Bazar
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 19.03.09, 17:54
  3. Mærkelige sangtitler
    By Gobas in forum Kultur
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 27.08.06, 07:39
  4. SAS Cup-statistikker
    By crekke in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 08.01.05, 03:27

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •