Side 16 af 21 FørsteFørste ... 613141516171819 ... SidsteSidste
Viser resultater 226 til 240 af 309

Emner: Mærkelige statistikker

  1. #226
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af duckman Se meddelelser
    Defence wins championships, som man siger, og som vi selv i høj grad lige har bevist, så ougar, kan du sætte lidt flere tal/statistikker på vores forsvar i den netop overståede sæson?
    I øvrigt lavede jeg denne opgørelse for et par måneder siden, hvor man kan se lidt på "forsvar vinder mesterskaber" statistikken:

    http://sidelinien.dk/forums/showthre...932#post716932

    Der kan man se, at i de 31 (nu 32) mesterskaber, der er blevet afgjort, der har mesteren haft det bedste forsvar i 19 (nu 20) af sæsonerne og haft det bedste angreb i 17 sæsoner.
    Sidst redigeret af ougar : 24.05.22 kl. 12:06
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #227
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af duckman Se meddelelser
    Defence wins championships, som man siger, og som vi selv i høj grad lige har bevist, så ougar, kan du sætte lidt flere tal/statistikker på vores forsvar i den netop overståede sæson?

    Derudover synes jeg også vores forbedring fra de 53 (!) kasser, vi slap ind i 20/21-sæsonen, til de 19 i år er ret bemærkelsesværdig. Findes der (eller kan der trækkes) en statistik over de største forbedringer af et forsvar fra sæson til sæson? Og de største tilbageskridt for den sags skyld?
    Vi har ganske rigtig haft en bemærkelsesværdig fremgang i år. Den tidligere rekord var fremgang fra 69 til 36 mål for Herfølge i 1998/99. Dvs. 33 mål bedre - og vi har altså gjort det 34 mål bedre end sidste sæson. I negativ retning har Lyngbys amatører ikke så overraskende rekorden.

    De største forbedringer kan du se her: http://ougar.dk/table/sqltable2.php?...e_forskel_plus

    Og største forsvars-tilbagegang her: http://ougar.dk/table/sqltable2.php?..._forskel_minus
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #228
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af duckman Se meddelelser
    Defence wins championships, som man siger, og som vi selv i høj grad lige har bevist, så ougar, kan du sætte lidt flere tal/statistikker på vores forsvar i den netop overståede sæson?

    De 19 mål imod kan jeg ikke se, at nogle hold har gjort bedre i nyere tid. Dog lukker vi selv kun 20 mål ind i den suveræne 16/17-sæson, som jo strakte sig over 36 kampe, så det er selvfølgelig et bedre snit pr. kamp. Men tænker du må have en tabel over den slags. Og over clean sheets.

    Derudover synes jeg også vores forbedring fra de 53 (!) kasser, vi slap ind i 20/21-sæsonen, til de 19 i år er ret bemærkelsesværdig. Findes der (eller kan der trækkes) en statistik over de største forbedringer af et forsvar fra sæson til sæson? Og de største tilbageskridt for den sags skyld?

    duckman
    For satan. Nu kom jeg igen til at editere mit eget indlæg i stedet for at lave et nyt... (Hvis nogen skulle undre sig over hvorfor jeg starter et indlæg med "i øvrigt")

    Clean sheets kan du se på de forskellige clean sheets sider på SuperStats: https://superstats.dk/maal/cleansheet-flest-sason

    Bedste forsvar i historien har jeg lavet en oversigt over her: http://ougar.dk/table/sqltable2.php?page=defense

    Den ser sådan her ud

    De 3 kolonner for scorede hhv. indkasserede mål er antal, snit pr kamp for sæsonen og rangering i den sæson i forhold til de andre hold.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  6. De følgende 8 brugere er enige:

  7. #229
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Vi har ganske rigtig haft en bemærkelsesværdig fremgang i år. Den tidligere rekord var fremgang fra 69 til 36 mål for Herfølge i 1998/99. Dvs. 33 mål bedre - og vi har altså gjort det 34 mål bedre end sidste sæson. I negativ retning har Lyngbys amatører ikke så overraskende rekorden.

    De største forbedringer kan du se her: http://ougar.dk/table/sqltable2.php?...e_forskel_plus

    Og største forsvars-tilbagegang her: http://ougar.dk/table/sqltable2.php?..._forskel_minus
    Det hjælper at FCK har fået en målmand der rent faktisk kan bruge sine hænder. Kalle og Gryte har/havde problemer når der blev skudt på mål ;)
    Øvre C'er

  8. #230
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    For satan. Nu kom jeg igen til at editere mit eget indlæg i stedet for at lave et nyt... (Hvis nogen skulle undre sig over hvorfor jeg starter et indlæg med "i øvrigt")

    Clean sheets kan du se på de forskellige clean sheets sider på SuperStats: https://superstats.dk/maal/cleansheet-flest-sason

    Bedste forsvar i historien har jeg lavet en oversigt over her: http://ougar.dk/table/sqltable2.php?page=defense

    Den ser sådan her ud

    De 3 kolonner for scorede hhv. indkasserede mål er antal, snit pr kamp for sæsonen og rangering i den sæson i forhold til de andre hold.
    Det er sjovt hvordan din statistik understreger min opfattelse af FCN's mesterskab i 2012. Det var et meget defensivt hold, som samtidig fik det næstlaveste pointsnit i Suppens historie. Alligevel omtales mesterskabet som et højdepunkt for offensiv fodbold i Danmark. Senest flere gange i mandagens fodbolddebatter i radioen. Et perfekt eksempel på, at FCN's hold blev ophøjet i pressen, fordi alle journalister elsker Hjulmand, sådan groft sagt!

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #231
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    434

    Re: Mærkelige statistikker

    Hej Ougar (eller andre statistiknørder),

    Måske er tråden ikke den rette, men almen fatigue gør at jeg ikke orker at oprette en ny tråd, så derfor kommer spørgsmålet i denne.

    Efter onsdagens CL-kamp mellem to særdeles bovlamme mandskaber er ny 0-0-kamp i Sevilla ikke utænkelig. Hvis vi nu antager at Sevilla får større smæk af Dortmund og Man. C end vi, kan vi, hvis alt flasker sig, til november stå i en situation, hvor 2 points og 0 scorede mål er nok til en 3. plads og avancement i EL.

    Hvad er den dårligste points- og målhøst, som har sendt et hold videre fra tredjepladsen i et CL-gruppespil?

    Jeg forventer naturligvis, at du lynhurtigt trækker en top-10 ud af din database.

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #232
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Mærkelige statistikker

    I 2017-18 fik Dortmund tredjepladsen i deres gruppe med to point og en målscore på 7-13 efter to gange 1-1 mod APOEL og lutter nederlag mod Tottenham og Real Madrid. APOEL havde en målscore på 2-17 og røg altså helt ud.
    HIC SUNT LEONES

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #233
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    I 2017-18 fik Dortmund tredjepladsen i deres gruppe med to point og en målscore på 7-13 efter to gange 1-1 mod APOEL og lutter nederlag mod Tottenham og Real Madrid. APOEL havde en målscore på 2-17 og røg altså helt ud.
    Jeps. Og det er eneste gang i historien, at et hold er gået videre med 2 point - og altså eneste gang 2 hold har delt i de indbyrdes kampe og tabt alle kampe mod de 2 andre i gruppen.

    Så det er nok optimistisk at tro på at vi går videre med 2 point.

    Alt i alt har 3'eren i Champions League grupperne fået dette antal point - fordi så får du en tabel i stedet for en top-10 :-)

    Point i gruppen Antal gange
    2 1
    3 12
    4 30
    5 56
    6 99
    7 121
    8 56
    9 33
    10 21
    12 1

    Da vi blev 3'er i 16/17 fik vi 9 point - for dem der ikke kan huske det, men som godt vil vide, hvor vi selv har bidraget til det skema.
    Sidst redigeret af ougar : 16.09.22 kl. 20:40
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #234
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Alt i alt har 3'eren i Champions League grupperne fået dette antal point - fordi så får du en tabel i stedet for en top-10 :-)
    Og apropos vores bidrag: Den tilsvarende tabel for 4. pladsen ser i øvrigt sådan her ud:

    Point Antal
    0 30
    1 49
    2 54
    3 90
    4 100
    5 73
    6 24
    7 10
    Hvor en enkelt af de kun 10 med 7 point jo er fra vores første CL deltagelse, mens vores anden 4. plads i 13/14 gav 4 point.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  17. #235
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    199

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Point i gruppen Antal gange
    2 1
    3 12
    4 30
    5 56
    6 99
    7 121
    8 56
    9 33
    10 21
    12 1
    Jeg vil næsten hellere have en 3. plads med 2 point end 12 - damn den må være skuffende.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #236
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    418

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af webbear Se meddelelser
    Jeg vil næsten hellere have en 3. plads med 2 point end 12 - damn den må være skuffende.
    Det ville være helt vildt skuffende. De 80 mio. i præmiepenge ville dog være et ok plaster :)

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #237
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    199

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af aegh Se meddelelser
    Det ville være helt vildt skuffende. De 80 mio. i præmiepenge ville dog være et ok plaster :)
    Touché

  22. #238
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    493

    Re: Mærkelige statistikker

    I forbindelse med man c mod man u d. 2-10-2022. Har der, i den danske liga, været en kamp, hvor 2 forskellige spillere begge scorer 3 mål i samme kamp? Er det sket at 2 spillere har scoret hattrick i samme kamp?

    Mvh Bjørn

  23. #239
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af bagger Se meddelelser
    I forbindelse med man c mod man u d. 2-10-2022. Har der, i den danske liga, været en kamp, hvor 2 forskellige spillere begge scorer 3 mål i samme kamp? Er det sket at 2 spillere har scoret hattrick i samme kamp?
    Det er sket 2 gange - begge gange for hver sit hold. Og den ene hattrick-skytte var i øvrigt ingen ringere end Jess Thorup :-)

    Silkeborg - Esbjerg i 2001

    og

    Silkeborg - AaB i 2007
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  24. De følgende 3 brugere er enige:

  25. #240
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    134

    Re: Mærkelige statistikker

    Eliteserien 2. oktober 2022:
    Kristiansund-Rosenborg 4-4
    Tilskuere: 4444
    Med de cifre og klubnavne, ville det ikke undre, om Christian d. 4 var blevet observeret på lægterne...

  26. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Mærkelige dyr
    By kvik in forum Diverse
    Svar: 105
    Sidste Meddelelse: 18.08.20, 15:03
  2. Statistikker
    By NHS in forum Bazar
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 19.03.09, 17:54
  3. Mærkelige sangtitler
    By Gobas in forum Kultur
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 27.08.06, 07:39
  4. SAS Cup-statistikker
    By crekke in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 08.01.05, 03:27

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •