Side 21 af 21 FørsteFørste ... 1118192021
Viser resultater 301 til 309 af 309

Emner: Mærkelige statistikker

  1. #301
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Ja. Det vil være rekord. Vi har spillet 4 hjemmekampe i træk 3 gange tidligere. På 13 dage i august 2014, på 11 dage i okt-nov 2010 og hidtil tættest: På 10 dage fra 2006-10-29 til 2006-11-08. Så 9 dage bliver ny rekord i den klassiske "færrest dage mellem 4 hjemmekampe"-kategori :-D
    Og for lige at følge op på den her er vi i gang med en ret spøjs periode af serier:

    Vi begyndte sæsonen med tre udekampe, så havde vi fire hjemmekampe, nu er vi i gang med en serie på tre udekampe, og efter dem venter igen tre hjemmekampe. Og hvis vores første kamp i det europæiske gruppespil bliver en udekamp, vil vi efter de tre hjemmekampe skulle spille tre udekampe i træk. Fire (måske fem) af den slags "serier" i træk må vel også være en slags rekord?
    Sidst redigeret af Garneren : 16.08.23 kl. 09:17
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #302
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Og for lige at følge op på den her, er vi i gang med en ret spøjs periode af serier:

    Vi begyndte sæsonen med tre udekampe, så havde vi fire hjemmekampe, nu er vi i gang med en serie på tre udekampe, og efter dem venter igen tre hjemmekampe. Og hvis vores første kamp i det europæiske gruppespil bliver en udekamp, vil vi efter de tre hjemmekampe skulle spille tre udekampe i træk. Fire (måske fem) af den slags "serier" i træk må vel også være en slags rekord?
    Der tror jeg næsten vi når grænsen for hvor obskure rekorderne skal blive og hvad jeg gider søge frem :-D
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  4. De følgende 8 brugere er enige:

  5. #303
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Mærkelige statistikker

    Ougar, kan du egentlig bekræfte at Kvist er den spiller i superligaen der har 1) spillet flest kampe uden et rødt kort, og 2) fået flest gule kort uden at konvertere til et rødt. Jeg diskuterede det med sidemanden på tribunen i fredags.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  6. #304
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Der tror jeg næsten vi når grænsen for hvor obskure rekorderne skal blive og hvad jeg gider søge frem :-D
    Haha, fair nok. Uden at tjekke vælger jeg så bare at konkludere, at det nok aldrig er sket før. :-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  7. #305
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Ougar, kan du egentlig bekræfte at Kvist er den spiller i superligaen der har 1) spillet flest kampe uden et rødt kort, og 2) fået flest gule kort uden at konvertere til et rødt. Jeg diskuterede det med sidemanden på tribunen i fredags.
    Det kan jeg afkræfte - med temmelig god margin.

    Kvist har spillet 284 kampe og fået 40 gule og 0 røde - så de 0 røde er korrekt nok :-)

    Så på listen over spillere med flest kamp og 0 røde kort, der ligger Kvist nr. 23 (nummer 22 er i øvrigt Hjalte). Jacob Poulsen ligger øverst med 390 kampe efterfulgt af Jimmy Nielsen og Jesper Hansen. Over Kvist finder man i øvrigt også andre nævneværdige spillere, som f.eks. Jess Thorup, som i 290 kampe i øvrigt kun fik 6 gule kort og Kasper Kusk, som nærmer sig top-10 med foreløbigt 318 kampe.

    Med hensyn til flest gule, så ligger Kvist tættere på toppen på en 7. plads. Øverst ligger Jacob Ahlmann fra AaB, som indtil nu har fået 71 gule i sine 275 Superliga-kampe (og altså 0 røde).

    Hvis man kun kigger på FCK, så ligger Kvist dog øverst i begge tilfælde.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #306
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Der tror jeg næsten vi når grænsen for hvor obskure rekorderne skal blive og hvad jeg gider søge frem :-D
    Jeg tog fejl. Der er længere til grænsen end som så :-D

    Vi skal op på 5 for at slå rekorden. Vi havde 2 "stimer" på 4 serier i træk - kun adskilt af en enkelt kamp - fra 12. august til 9. december 2012. Et besynderligt kampprogram, som inkluderer en stime på 9 kampe med kun 1 hjemmekamp.

    Jeg har lige klippet stimen ud fra Nipserstat - symmetrien er jo flot... :-)



    Så havde vi en stime på 3,3,3 i 2007, men derudover har vi aldrig spillet hjemme/ude 3+ gange i træk mere end 2 gange i træk :-D
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  10. De følgende 8 brugere er enige:

  11. #307
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser

    Så på listen over spillere med flest kamp og 0 røde kort, der ligger Kvist nr. 23 (nummer 22 er i øvrigt Hjalte). Jacob Poulsen ligger øverst med 390 kampe efterfulgt af Jimmy Nielsen og Jesper Hansen. Over Kvist finder man i øvrigt også andre nævneværdige spillere, som f.eks. Jess Thorup, som i 290 kampe i øvrigt kun fik 6 gule kort og Kasper Kusk, som nærmer sig top-10 med foreløbigt 318 kampe.
    Det er altid at stikke hånden i en hvepserede, men ifølge denne nekrolog undgik Lars Høgh røde kort i sin 817 kampe lange OB-karriere (i alle turneringer). Har den dybeste respekt for at skelne mellem rekorder og 'superligarekorder', men det kan da i det mindste fortjene hædrende omtale i forhold til Poulsens (og Kvists) milepæl ;-)

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #308
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Jeg tog fejl. Der er længere til grænsen end som så :-D

    Vi skal op på 5 for at slå rekorden. Vi havde 2 "stimer" på 4 serier i træk - kun adskilt af en enkelt kamp - fra 12. august til 9. december 2012. Et besynderligt kampprogram, som inkluderer en stime på 9 kampe med kun 1 hjemmekamp.
    Hehe, der skal mere til at holde en nørd nede. Tak for de fine stimer fra 2012! Så bliver det jo (vildt!) spændende, om vi slår rekorden, når der bliver trukket lod om et par uger. :-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #309
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Mærkelige statistikker

    Sad lige og legede lidt med Europa-databasen, og jeg tænkte, at jeg lige ville dele en lille sjov statistik, som jeg faldt over :-)

    Af de 766 hold, der har spillet i Europa de sidste 18 år, der har i alt 3 hold (Bayern München, Shakhtar Donetsk og Dinamo Zagreb) trukket deres lands koefficient op (dvs. fået flere point end gennemsnittet) flere gange end FC København. Vi har været i Europa alle 18 år, og de 16 af årene har vi trukket Danmarks koefficient opad.

    Tilsvarende, så har kun et eneste af de 766 deltagende hold, Hajduk Split, trukket deres lands koefficient nedad flere gange end Brøndby. 13 gange har Brøndby deltaget - samtlige 13 gange har de trukket koefficienten ned. (Hajduk har faktisk lige et enkelt år med plus).

    Så 2 Superligahold helt oppe i den Europæiske elite.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


Side 21 af 21 FørsteFørste ... 1118192021

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Mærkelige dyr
    By kvik in forum Diverse
    Svar: 105
    Sidste Meddelelse: 18.08.20, 15:03
  2. Statistikker
    By NHS in forum Bazar
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 19.03.09, 17:54
  3. Mærkelige sangtitler
    By Gobas in forum Kultur
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 27.08.06, 07:39
  4. SAS Cup-statistikker
    By crekke in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 08.01.05, 03:27

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •