Viser resultater 1 til 15 af 309

Emner: Mærkelige statistikker

  1. #99
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Mærkelige statistikker

    Meget interessant med statistik. Det kunne endvidere være interessant at sammenligne med økonomi brugt på spillere før/efter at banen kom. Uden at jeg er understøttet af tal, så er det da mit indtryk at man før banen i noget højere grad (uden at det blev ekstremt) hentede spillere udefra i forhold til nu, hvor man mere selv udvikler. Og hvis det er korrekt, så understreger det nok i endnu højere grad, hvor kæmpe stor en fordel den bane er for FCN.

    Mht @Garnerens to pointer.

    1) Det med tidspunktet for kritikken altid kommer efter et pointtab. Og her har du selvfølgelig helt ret. Men jeg tænker, at det hovedsaglig skyldes, at det er i forbindelse med kampene at spillerne spørges indtil dette. Banen kåres i forvejen til den dårligste bane år efter år, og gad en journalist spørge ind til det på et vilkårligt andet tidspunkt i sæsonen, så vil jeg tro at svaret er det samme.

    2) Mht at vi er næsten lige vidt med knoldede mudderpøle. Ja der er jeg uenig. Jeg har godt hørt flere eksperter sige, at banen trods alt er bedre end at spille i en mudderpøl, men jeg er ikke ikke enig i denne påstand. Jeg kan sagtens se, at mange tv-seere vil finde produktet bedre, men det er min holdning at fodbold på FCN's bane næsten er en helt anden sportsgren, hvorimod alle trods alt har prøvet spillet på en mudret bane. Her hopper bolden ikke kunstigt meget og her har det ene hold ikke en kæmpe fordel frem for den anden - en ujævnhed eller en vandpyt generer begge hold. Den bane FCN spiller på ligner imo mere indendørs fodbold end rigtigt fodbold. Bolden opfører sig helt anerledes (vores spillere skal konstant bruge 1-2 ekstra berøringer for at få kontrol over en konstant småhoppede bold) og det fysiske aspekt tages ud af spillet i en meget stor grad - præcis som i indendørs fodbold.

    Fordelen for FCN er imo helt helt urimelig. Laver man så fundementalt om på spillet ved at skifte et underlag i den grad, ja så er det åbenlyst at spillere som er opvokset på banen og trænet der i alle ungdomsår selvfølgelig er meget meget bedre end andre. I et land som Danmark hvor det trods alt er muligt at have græs året rundt, der bør disse baner være ulovlige som kampbane i den bedste række.

  2. De følgende 3 brugere er enige:


Threaded View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Mærkelige dyr
    By kvik in forum Diverse
    Svar: 105
    Sidste Meddelelse: 18.08.20, 15:03
  2. Statistikker
    By NHS in forum Bazar
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 19.03.09, 17:54
  3. Mærkelige sangtitler
    By Gobas in forum Kultur
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 27.08.06, 07:39
  4. SAS Cup-statistikker
    By crekke in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 08.01.05, 03:27

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •